Gjest Eir Skrevet 26. august 2007 #61 Skrevet 26. august 2007 Så rasekatter er ikke i stand til å jakte? Maine Coonen min er en dyktig jeger. Mye bedre enn huskatten min. Det er noen få raser hvor man har greid å bevare jaktinstinktet og det hardføre i katten. Maine Coon er en av dem, Norsk Skogkatt en annen. Så dersom jeg skulle hatt rasekatt ville jeg nok valgt en av disse. Men det er som sagt andre grunner også til at jeg foretrekker huskatter.
Veslejenta Skrevet 26. august 2007 #62 Skrevet 26. august 2007 Dersom vi eventuelt skal anskaffe oss en katt vil det mest sannsynlig bli en rasekatt. Vi ønsker et spesielt gemytt på katten, og det er også viktig for oss å vite at kattungen har hatt det bra, at den har fått bli hos kattemoren så lenge som den bør og fått riktig næring. Og vi kommer til å la katten bli en "utekatt" så fort den har blitt kastrert/sterilisert. Det betyr ikke at jeg ser ned på huskatter. Vi er stadig kattepassere for svoger sin katt, og den er utrolig nydelig! Den er en veldig god jeger, men jeg kunne tenkt meg en katt som var litt mer kjælen og kontaktsøkende enn denne.
Gjest Pet Skrevet 26. august 2007 #63 Skrevet 26. august 2007 Det er noen få raser hvor man har greid å bevare jaktinstinktet og det hardføre i katten. Maine Coon er en av dem, Norsk Skogkatt en annen. Så dersom jeg skulle hatt rasekatt ville jeg nok valgt en av disse. Men det er som sagt andre grunner også til at jeg foretrekker huskatter. Perseren min var da veldig flink til å jakte! Hun tok både mus og fulg når hun var på ferie på hytta. Exoticen som jeg har nå har ikke prøvd seg ennå, men hun er veldig flink til å ta insekter.
Tusle Skrevet 26. august 2007 #64 Skrevet 26. august 2007 Den eneste rasekatten jeg faktisk kan komme på som har nedavlet jaktinnstinkt er Ragdollen. De fleste andre raser har innstinktene i behold. Jeg har Birma og han har jaktinnstinkter så det riktig holder;)
la Flaca Skrevet 26. august 2007 #65 Skrevet 26. august 2007 Den eneste rasekatten jeg faktisk kan komme på som har nedavlet jaktinnstinkt er Ragdollen. De fleste andre raser har innstinktene i behold. Jeg har Birma og han har jaktinnstinkter så det riktig holder;) Jeg er oppvokst med siameser. Bedre jeger skal du lete lenge etter.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå