Gå til innhold

Gravid nektet på utested


Donpedro

Anbefalte innlegg

Gjest erfaren klubbgjnger, 32
ja... dèt synes jeg bare er patetisk...

oppdaget en gang at tre jenter bak meg i køen ikke slapp inn "fordi det er 24-års grense ikveld", mens jeg nettopp hadde sluppet inn med mitt leg som viste 21 år. da tok jeg med meg venninnene mine og gikk.

dritt-steder er det plenty av, men jeg er ikke interesserti å legge igjen penger hos dem.

sånn sett er det jo fint at vakten oppførte seg som en idiot. den gravide kvinnen og hennes venner drar sikkert ikke på odeon igjen, og dèt gjør sannelig ikke jeg heller.

Nå har det seg slik at det kanskje ikke er et tap for klubber om enkelte ikke vil besøke dem? Så lenge målgruppene møter opp er alt bra - for klubbeierne. Klart de må si i media at rullestolbrukere og gravide er velkomne - men det er faktisk ikke opp til andre enn eieren å bestemme hvem som skal få slippe inn på private nattklubber. Heldigvis!

Den dagen Erik Solheim krever adgang for gravide eller karita Orheim krever likestilling med like representasjon av stygge versus pene damer og velstående menn versus fattige studenter....da er det på tide for nattklubbeierne (og gjestene i målgruppene) å pakke sammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nå har det seg slik at det kanskje ikke er et tap for klubber om enkelte ikke vil besøke dem? Så lenge målgruppene møter opp er alt bra - for klubbeierne. Klart de må si i media at rullestolbrukere og gravide er velkomne - men det er faktisk ikke opp til andre enn eieren å bestemme hvem som skal få slippe inn på private nattklubber. Heldigvis!

Den dagen Erik Solheim krever adgang for gravide eller karita Orheim krever likestilling med like representasjon av stygge versus pene damer og velstående menn versus fattige studenter....da er det på tide for nattklubbeierne (og gjestene i målgruppene) å pakke sammen.

altså... jeg er ikke naiv. jeg forstår at klubber holder på slik. jeg synes bare ikke det er noe kult.

er ikke folk i rullestol hippe nok? eller gravide? eller pakistanere? eller overvektige? eller folk med briller? eller feil sko?

æsj, nei...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest klubbgjenger, 32
Er ikke folk i rullestol hippe nok? Eller gravide? Eller pakistanere? Eller overvektige? Eller folk med briller? Eller feil sko?

Det stemmer! :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det stemmer! :jepp:

herregud... jeg begynner bare å le, jeg!

priser meg lykkelig for at min omgangskrets har høyere iq enn sko-nr... og større respekt for sine medmennesker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blondie65
Målgruppen rike menn/attraktive kvinner ønsker ikke å være på et sted hvis vakter slipper inn hva som helst.

Er det så vanskelig for egalitære og naive nordmenn å forstå?

Som nattklubbeier av et slikt sted hadde heller ikke jeg giddet å slippe inn en synlig gravid kvinne. Det er dårlig for stedets image!

*Lauren*

Neida det er ikke vanskelig å forstå. Det spørs om det er lovlig riktignok, men jeg forstår prinsippet.

Så da er jo spørsmålet hvorfor ikke vakten SA akkurat dette? Istedenfor å begynne å blande inn alle mulige argumenter som har med fosteret å gjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utelibvsbransjen handler vel ikke om sosialdemokrati, gjør det vel. Den er småkynisk og handler om pene mennesker. Hvertfall på enkelte steder. Det finnes da folkelige steder der handicappede, psykisk utviklingshemmede, de med umoderne sko, tykke, de med briller, de nerdete osv. kan gå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Neida det er ikke vanskelig å forstå. Det spørs om det er lovlig riktignok, men jeg forstår prinsippet.

Så da er jo spørsmålet hvorfor ikke vakten SA akkurat dette? Istedenfor å begynne å blande inn alle mulige argumenter som har med fosteret å gjøre.

Det er ikek vanskelig å forstå hvorfor dørvakten sa det han sa: det er klart at han må opptre høflig i media. Da handler det om stedets profil og rykte.

Selv om de fleste gjennomskuer at vakten/eieren kanskje ikke mente det som ble uttalt offentlig er det likevel det folk vil huske, Og det er tross alt bedre å huske at de brydde seg og var bekymret for barnet enn om de hadde brydd seg mest om imageprofilen sin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var mye ute (i Oslo) med min mann, jobben eller venner i mitt svangerskap og tenkte aldri på at det skulel være problematisk. Varstort sett på rolige steder, men pleide også å vanke på et ganske hipt sted uten at de noengang så to ganger på magen min. Tvert imot var servitøren flink til å foreslå alkoholfrie drinker til meg som ikke smakte pyton.

Trenger da ikke grave seg ned selv om man er gravid. Jeg var i knallform hele svangerskapet og hadde godt av å komme meg litt. Ble uansett trøtt ganske tidlig og dro alltid hjem etter noen timer, men hadde da fått litt sosial påfyll som var vedig hyggelig både for meg og min mann.

Endret av Caramba
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...