Gå til innhold

Gravid nektet på utested


Donpedro

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

:skratte: for en dørvakt

Selv er jeg i 3'dje måned og jeg er sjokkert over hvor ansvarsløse folk er. Her har vi ikke tv'en på hjemme lenger siden det kan bli for skummelt for fosteret. Jeg har flyttet inn i en liten kokong polstret i bomull forlengst og mannen min ordner med mat og bekken når det er nødvendig. Visste dere at et toalett som skylles ned høres ut som en rasende elv i fosterets ører? :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle tro hjertelyden fra mor er høyere lyd for fosteret enn musikken utenfor magen.

Du har ikke vært på klubb de siste årene? Det finnes to typer DJer; de som har tinnitus (permanent øresus) og de som kommer til å få det.

Men det var kanskje ikke fosterets helse vakten hadde i tankene uansett, hva vet jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er forståelig at man ikke slipper inn gravide. De skulle jo ta en drink, men den gravide drikker jo ikke. Det betyr dårligere salg av alkohol og mindre penger i kassen for utestedet. Derfor vil man heller slippe inn fire drikkere, og det kan derfor være lurt å diskriminere de gravide.

På den annen side var det jo ingen kø utenfor...

Endret av Top Gun
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har ikke vært på klubb de siste årene? Det finnes to typer DJer; de som har tinnitus (permanent øresus) og de som kommer til å få det.

Men det var kanskje ikke fosterets helse vakten hadde i tankene uansett, hva vet jeg.

Herremin fostret tåler da dunkelyder og det var nok helst det at hun ikke var kuuul nok til å slippe inn

Makan til vrøvl

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hun ble ikke nektet, men vakten mente hun burde tenke seg om to ganger. Hvem kjenner utestedet best? Han eller den gravide? Ærlig talt: Høy musikk og mye knuffing er ikke noe sted å være for en i sjette måned. Helt riktig at hun ble tilsnakket.

Eller skal gravide få røyke og drikke som de vil også?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom et utested er et typisk sjekkested og folk går dit for å gjøre det kan det også være lurt å diskriminere gravide.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er forståelig at man ikke slipper inn gravide. De skulle jo ta en drink, men den gravide drikker jo ikke. Det betyr dårligere salg av alkohol og mindre penger i kassen for utestedet. Derfor vil man heller slippe inn fire drikkere, og det kan derfor være lurt å diskriminere de gravide.

På den annen side var det jo ingen kø utenfor...

Dersom et utested er et typisk sjekkested og folk går dit for å gjøre det kan det også være lurt å diskriminere gravide.

Lurt å diskriminere gravide? :klø: Unnskyld meg, men har du lest gjennom hva du selv skrev?

De selger vel ikke bare alkohol på utesteder, og det at det er et typisk sjekkested skjønte jeg ikke poenget med at du skrev i det hele tatt. Skal man nekte muslimer å komme inn på utesteder da fordi de ikke får drikke alkohol, da har det blitt rabalder da. Og hva med kjærester da, skal man nekte også de adgang fordi de ikke er der for å sjekke opp andre? Hvis man skal følge logikken din, så må man gjøre akkurat det.

Endret av Lurvina
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun ble ikke nektet, men vakten mente hun burde tenke seg om to ganger. Hvem kjenner utestedet best? Han eller den gravide? Ærlig talt: Høy musikk og mye knuffing er ikke noe sted å være for en i sjette måned. Helt riktig at hun ble tilsnakket.

Eller skal gravide få røyke og drikke som de vil også?

Gravide skal få gjøre akkurat det de vil de også. Det er deres eget ansvar å ta vare på barnet. Så om de røyker eller drikker er det ingen som skal kjefte på dem for det. Selv om det jo er utrolig fristende å gjøre det!!!

Og jeg tviler vel på at hun ville inn der for å knuffe og danse. Det vvar nok bare for at hun var med vennene sine og de skulle dit.

Ærlig talt, når jeg blir gravid har jeg da ikke tenkt å bare sitte hjemme og se tv. Jeg har da fortsatt et sosialt liv.

Det røykes jo ikke på utesteder lenger engang?! Snart er det vel ikke lov til å drikke eller høre på høy musikk heller....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pia 30.08.08
Jeg tror jeg høre på høyere musikk hjem enn diverse av utestedene i drammen, så stakkars den gangen jeg skal gå gravid..

:Nikke:

Jeg skal hvertfall gå på utesteder selv om jeg er gravid. Jeg tror det er bedre for barnet å ha en lykkelig (og sosial) "husvert", enn en som sitter hjemme alene, proppfull av hormoner, og føler seg ensom og forlatt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:Nikke:

Jeg skal hvertfall gå på utesteder selv om jeg er gravid. Jeg tror det er bedre for barnet å ha en lykkelig (og sosial) "husvert", enn en som sitter hjemme alene, proppfull av hormoner, og føler seg ensom og forlatt...

Gud så dårlig argumentasjon... Hvorfor må noen hele tiden ty til ytterpunkter?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Blondie65

Det er ikke lov å diskriminere gravide.

Det er ikke lov å nekte noen adgang til et utested på grunnlag av at de ikke drikker alkohol. Hadde de sagt dette høyt hadde skjenkebevilgningen kanskje flakset sin vei fortere enn de kunne si Munkholm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gud så dårlig argumentasjon... Hvorfor må noen hele tiden ty til ytterpunkter?

og hvorfor skal noen på død og liv henge seg opp i hvordan andre formulerer seg...?

selvsagt skal gravide kvinner bestemme selv. skal man umyndiggjøre voksne damer, fordi de bærer barn?

det var nok ikke hipt nok for dette stedet å presentere en gravid dame som gjest. de ville sikkert ikke tjent så bra på henne heller, da drinker er endel dyrere enn vann og brus.

men ærlig talt... dårligere reklame for seg selv, skal de lete lenge etter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurt å diskriminere gravide? :klø: Unnskyld meg, men har du lest gjennom hva du selv skrev?

De selger vel ikke bare alkohol på utesteder, og det at det er et typisk sjekkested skjønte jeg ikke poenget med at du skrev i det hele tatt.

Ja, hvor mange gravide er egentlig klare for å bli sjekket opp?

Nei, de selger ikke bare alkohol på utesteder, men alkoholen er vel dyrest?

Skal man nekte muslimer å komme inn på utesteder da fordi de ikke får drikke alkohol, da har det blitt rabalder da. Og hva med kjærester da, skal man nekte også de adgang fordi de ikke er der for å sjekke opp andre? Hvis man skal følge logikken din, så må man gjøre akkurat det.

Man "må" ikke noen ting, man "kan". Jeg er tilhenger av å fjerne diskrimineringsloven, og så kan utesteder og liknende steder velge hvem de vil diskriminere, eller velge å ikke diskriminere. Det betyr ikke at jeg syns det er lurt gjort eller at jeg ville gjort det samme selv, absolutt ikke.

Diskriminere kjærestepar? Vel, hvis det er et rent sjekkested som heter "sjekkomania" det er snakk om her, og stedet profilerer seg som et sted for single sjekkere, da kan det være lurt å diskriminere kjærestepar. Særlig om det er mange single bak i køen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ja, hvor mange gravide er egentlig klare for å bli sjekket opp?

Herregud a, betyr det at man vil bli sjekket opp bare fordi man går på et utested?

Hun kom med mannen og et vennepar, hun skulle drikke brus og de andre en drink. Hun slapp ikke inn fordi vakten mente at en gravid ikke har noe på et slikt sted å gjøre og mente at den høye musikken kunne skade fosteret.

Det er jo latterlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud a, betyr det at man vil bli sjekket opp bare fordi man går på et utested?

Hun kom med mannen og et vennepar, hun skulle drikke brus og de andre en drink. Hun slapp ikke inn fordi vakten mente at en gravid ikke har noe på et slikt sted å gjøre og mente at den høye musikken kunne skade fosteret.

Det er jo latterlig.

Jeg skrev at det kan være lurt å diskriminere gravide særlig dersom de er på vei inn til et sjekkested. Jeg skrev det som et generelt utsang, ikke ment kun for eksempelet som kommer fram i første post. Jeg kjenner ikke til stedet de var på vei inn til.

Begrunnelsen til vakten var kanskje latterlig ja, og han burde ha sluppet henne inn. Men noen utesteder kan gjøre lurt i å diskriminere gravide.

"Dersom et utested er et typisk sjekkested og folk går dit for å gjøre det kan det også være lurt å diskriminere gravide."

Ikke alle steder er like!

Endret av Top Gun
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke jeg noen gang har sett en gravid person ute på byen... Vet ikke helt hva jeg syns om gravide som går ute på byn, selv om de ikke drikker. Folk er jo litt tvilsomme når de drikker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom et utested er et typisk sjekkested og folk går dit for å gjøre det kan det også være lurt å diskriminere gravide.

Hvorfor det? :klø: Mener du at det bare er folk med sjekke potensiale som skal komme inn?

Jeg skjønner heller ikke hvorfor dørvakter skal nekte folk pga fosterets beste. Den gravide vet mye bedre hva som er bra eller dårlig for fosteret enn dørvakter gjør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...