Gå til innhold

healing!


Anbefalte innlegg

Hei!

Er det noen der ut med evner innenfor healing?

Jeg har nemelig opplevd noen interesange, men merkelige situasjoner.

For det første må det nevnes at jeg alltid har ønsket meg slike evner (hvis det er lov til det....). Og lysten gir seg liksom heller ikke etter alle disse årene, til tross av lite resultat.

Det som er at jeg noen få ganger får en slik pirrende, stikkende og "rastløs" følelse i hendene/fingrene mine. Det er som sakt ikke ofte, men i perioder mer en andre.

Det har gjærne kommet i forbindelse med at jeg har sittet fastvakt (til mennesker på dødsleiet...) i forbindelse med min jobb som helsearbeider.

Jeg har da følt en inntens trang til å "holde" på pasienten. Noe jeg i all beskjedenhet har gjort. Og har da fått tilbakemelding på at dette har virket smertelindrend og "varmende". Da også uten at jeg alltid har fortalt hva jeg har gjort. Det skal heller ikke undervurderes at nærkontakt å trygghet for pasienten kan virke lindrende, men jeg får ved disse opplevelsene en så overbevisende tro på at jeg kan hjelpe ved bruk av "hendene".

Jeg har også ved to anledninger klart å "ta" nakke-smertene til mannen min, og jeg hadde også da en slik prikkende føklelse i fingrene-nesten som når man dovner bort.

Problemet er at jeg selv ikke har noe kontroll på dette, og kan styre når og hvor.

Det er ikke det at jeg har uvanlige varme hender, snarere tvert i mot.

Men jeg lurer på om det kan være noe i dette? Og hvordan skal jeg i såfall finne det ut? :forvirra:

En av mine bekjenter som er healere, spurte meg helt ute av intet en gang om jeg snart hadde tenkt å trene på evnene mine...uten at jeg da hadde fortalt noe til henne om mine opplevelser.

Hvordan får man i såfall opparbeidet de evt. evnene? Jeg synes jeg trener og trener uten fremgang.

Og har noen erfaring med Reiki-healing-kurs? Og om det har noen reel virkning?

Håper at dere forstår noe av dette rotete innlegget, og at noen kan hjelpe meg-eller komme med noen tips eller erfaringer!

På forhånd takk! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Anonymous

Hei Ilay:-)

Lignende ting har hendt meg, og hender fremdeles. Etter å ha lest litt om dette, vet jeg at vi har energipunkter både inni selve håndflaten og på fingertuppene. Gjennom disse kan du overføre energi. Dersom du ønsker å utvikle evnene dine, vil jeg anbefale deg å begynne med daglig meditasjon av et eller annet slag. Det har fungert bra for meg. Jeg er blitt mer bevisst på mine evner. Det finnes også en del bra litteratur om dette, noe av det er tilgjengelig på internet.

www.spiritweb.org er et ryddig sted med informasjon om mye forskjellig.

ani

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Jeg sjekket den linken jeg ga deg litt for seint; det nettstedet er under omarbeidelse. Her er to adresser til:

www.aeonglobe.com og

www.spiritsearch.com

ani

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Reiki healing er å fremkalle, eller åpne for noen andre healing energier enn de du har inni deg som du kjenner på nå. Jeg syns du skal trene opå evnene dine jeg. Gjør det for eksempel via meditasjon. Husk å bruke beskyttelse ALLTID og gjør det aldri påvirket av alkohol. Gå inn i en (ikke for dyp) meditasjon og visualiser at kraften strømmer ut gjennom hendene dine. Kanskje du vil se for deg at kraften eller lyset kommer inn i hodechacra og går gjennom kroppen og ut hendene dine. Du kan prøve på deg selv og se om du kjenner noe varme eller du kan prøve på andre. Men alltid beskyttelse, det er så viktig for å være sikker på at du ikke gjør for mye av det. Se om du eller andre kjenner varme eller prikking eller kulde kanskje eller andre ting. Øv og øv og bruk intuisjonen din til å fortelle deg hva og hvor du skal heale. Det kan også hende at du for eksempel ikke kjenner noe fra selve hånden din, men at den du healer likevel merker det på andre måter. Kan bli litt svimmel, eller kald eller kjenne energier som litt vind. NOen ganger kan du også oppleve at du kjenner en ting mens den du healer kjenner noe annet. Det er helt normalt.

Lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...