Gå til innhold

Lommeboka inneholdt 20.000 svarte kroner


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Gjest StockDama

normalt er jeg vel ikke typen til det, men nå har jeg ikke hatt jobb siden august ifjor, jeg begynner å bli hakket desperat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

:popcorn: Så prektige dere er!

Ansatt ved søndagsskolen hele gjengen? :kaffe:

prektighet og god moral er vel ikke det samme....?

jeg kan banne kjempehøyt og drikke altfor mye øl, men jeg tar ikke andres penger likevel, liksom... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:popcorn: Så prektige dere er!

Ansatt ved søndagsskolen hele gjengen? :kaffe:

Religion og etikk henger ikke uløselig sammen, nei.

Jeg ville ikke tatt penger fra en lommebok, det gjør meg nødvendigvis ikke mer prektig enn andre som ville, det gjør bare at jeg kan leve med meg selv uten en vond smak i kjeften.

Nyt popcorn og kaffe, gjest!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://www.fvn.no/nyheter/kristiansand/article503295.ece

Er det bare jeg som reagerer på dette? Han fikk 500 kroner i finnerlønn, men enda så klager han, han ville ha mer (virker det som). Er flere i forumet nedover siden der som holder med han som fant lommeboka.

Har du noe i si om dette? Skal man bli sur for 500 kroner i finnerlønn, eller burde man være glad for det uansett hvor mye man fant?

Finnerlønn skal man ikke forvente, det blir litt for snillistisk.

Derfor er det noe som heter "finders keepers".

Men seriøst, om man tar pengene selv eller ikke avhenger av sin egen finansielle situasjon. 20 000 er en hel verden for noen, ikke så mye for andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde tatt pengene. Ikke mitt problem at folk ikke passer på tingene sine. Er det moralsk riktig? På ingen måte. Er det å stjele? Det synes jeg faktisk ikke. Han hadde allerede mistet den, det er ikke det samme som om jeg tok den fra ham.

På den annen side, hadde jeg hatt en snill dag og levert den inn, så ville jeg aldri gått til media og klaget over at jeg ikke fikk nok i finnerlønn... utrolig patetisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

normalt er jeg vel ikke typen til det, men nå har jeg ikke hatt jobb siden august ifjor, jeg begynner å bli hakket desperat.

Det er faktisk mangel på arbeidskraft så om du vil ha en jobb så får du den.Bedre å ta en såkalt drittjobb enn ingen jobb, eller stjele fra andre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest StockDama

Gjest:

nå vet ikke du hva jeg kan eller ikke kan, ei heller hvorfor jeg ikke kan ta hvilken som helst jobb, så det kan du bare hysje med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest:

nå vet ikke du hva jeg kan eller ikke kan, ei heller hvorfor jeg ikke kan ta hvilken som helst jobb, så det kan du bare hysje med.

Logger folk seg ut å skriver sin egen mening av og til, fordi de er pingler som ikke tør å si meningen sin som seg selv? I just wonder.. nesten alle _sure_ stikkere som skjer her er jo signert som gjest :ler:

Man må bare se det komiske i det.. konfliktsky personer som liker å provosere :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville ikke tatt lommeboken samme hvor mye penger det hadde vært i den. Synes også det er rart å klage på at han ikke fikk mer fordi han ikke stjal...?

Edit: Forøvrig synes jeg det er rart at så mange her ville beholdt pengene selv, nesten litt stusselig å se.. Tror dere virkelig dere ville klare å nyte de pengene? Jeg husker i alle fall at jeg stjal en sjokolade da jeg gikk på barneskolen, og den smakte ikke godt. Tror jeg ville tittet meg over skulderen hele tiden, redd for å bli tatt..

Endret av Ce'Nedra
Lenke til kommentar
Del på andre sider

i avisa igår stod det annonse fordi noen hadde mistet en Dolche&Gabbana veske med masse penger i. Finneren ville bli belønnet.

Hadde jeg funnet den, hadde jeg faen meg beholdt den sjøl. Så kjip er jeg!

Tror jeg........... :vetikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville definitivt levert inn både lommebok og innhold. Hvorfor? Fordi det ikke er mitt.

Finnerens argument om for liten belønning fordi pengene var svarte er noe tvilsomt :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...