Gå til innhold

Ønsker og kjøp!

Gjest Ada Blûe

Anbefalte innlegg

:shoppe:

Har shoppet en del i det siste; både klær og masse til ny leilighet i Oslo. Da trenger jeg vel en shoppingdagbok?!

Var på Hennes og Maurits på Karl Johan i dag - en av mine yndlingsbutikker i Oslo. Jeg elsker å frotse i billig klær. Jeg handler mye av mine (basis) klær på Hennes. Liker at jeg både kan finne klassisk klær, rocka klær, fargerike og mer nøytrale - alt etter dagsformen. Kjøpte 5 fine plagg for 900kr - slettes ikke verst.

Finner ikke bilder av alt;

Hvit genser (bare med 3/4 armer)

Sort tights

Mørk dongriskjørt som rekker nesten til knærne. Jeg mistenker at dette blir et av mine favoritt skjørt fremver - jeg elsker det allerede.

Mørk ceriserosa topp

Rødbrunt "folle"- miniskjørt

Hvit singlet

Mønstret minikjole i tynn bomull :hjerte: som er ser super fresht ut over tightsen.

Ikke det mest spenstige, men noe som passer til masse.

Etterpå kikket jeg på disse. Synes de var stilige, selv om jeg egentlig ikke er så glad i slike lave støvletter. Mulig disse står i gangen min snart - jeg må tenke litt på det. Det er jo mange andre fine sko: sorte pumps, sorte støvletter ogblå høye støvletter. *vurderer*

Ikea- besøk ble innholdsrikt:

Bokhylle

Baderomshylle

Kurver

Lampe

Lampe

Potteplante

Blomsterpotte

Kopp + Skål

Presskanne

Tekule

Kunstkort i rammer på veggen.

Og ikke minst disse gardinene i en nydelig mørk lilla farge som passer helt perfekt til de 2 meter høye vinduene mine og de lyse veggene. Lovely!

I tillegg hadde vi runden på Jysk, blant annet, og endte opp med både ny madrass, puter og dyner - samt flere kurver og "tilbehør", i tillegg til ny kontorpult og kontorstol.

Hadde en tur innom SmartClub også, og der gjorde jeg noen ordentlige kupp. Blant annet 1000ml Kerastase Resistance Volume shamp til under 400,- som til vanlig koster nesten 300,- for 250ml. Dumt de hadde kun få balsam å velge mellom.

------------

Ny shoppingrunde til mandag! :juhu: Da står blant annet mer klær, skolebøker og div. til leilgheten for tur. Kanskje jeg avlegger et frisørbesøk også; det trengst sårt etter denne sommeren med lite hårpleie.

Endret av Ada Blûe
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Noen som har erfaring med netthandel på www.strawberrynet.com og www.lookfantastic.com? Vurderer å ta en shoppingrunde der også, men har aldri shoppet på Internett før. Hva bør jeg være obs på?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen til shoppingdagbøkene Alou! :velkommen: Du hadde jo funnet shoppingsmiley også!

Har handlet tre ganger hos Strawberrynet, og aldri opplevd noe tull :)

De har mye fint på Ikea, var innom i Åsane forrige uke og så på DET fine kjøkkenet :rødme: Fikk lyst på eget hus da..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:vinke: Hei, hyggelig at dere titter innom.

----------

Planlegger shopping i morgen. Skal innom Hennes igjen, jeg prøvde nemlig en skjorte/kjole/jakke (usikker på hvilken kategori den går under :ler: ). Den er sort, finnes også i beige, og har korte skjortearmer og "dobbelt" sett knapper som typisk på kåper og har ballongeffekt nederst. Kan tenke meg at den er fin over en jeans.

I tillegg hadde de en fin stripet V-halset genser for 24.90,- . Jeg har tre av samme typen, dog ulike, allerede.

Og så MÅ jeg ha maskara. Surfet på Strawberrynet isted og etter mye forvirring står det nå mellom Lancome L`Extreme, Lancome Hypnose eller Chanel (husker ikke navn). Og så diverse av kosmetikk jeg trenger. Kommer sikkert med lister i morgen.

----

Noen som vet hvor Hennes og Mauritz Outlet er i Oslo?

Endret av Alou
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hjelp, i dag har jeg trukket kortet mange ganger! :hår: Men faktisk så vil jeg si at det meste er nyttig og noe jeg absolutt fortjener etter en sommer med lite shopping.

Trenger litt stort og smått til studiestart og i dag fikk jeg en foredragsperm og noen penner på Norli, samt Wyllers 6 bind i anatomi og fysiologi. Koster flesk, men det må jo til. Gleder meg til å sette i gang med lesingen, merker jeg...

Ny maskara ble det også: Lancome Hypnose - rapport kommer i morgen. Pluss ny selvbruning fra Shiseido. Den er absolutt min favoritt, og jeg kjøper den om og om igjen. I tillegg handlet jeg inn nytt barberskum og barberhøvel på Kiwi. Jeg finner nesten aldri de vanlige høvlene fra Veet lenger; alle har bare Vibrance- settet. Jeg gidder da ikke betale mye mer for litt vibrasjon på leggen :fnise: . Så et langt gullkjede fra Pices med tre nøkler som anheng. Passer fint til den sorte blusen jeg kjøpte på ONLY. En sort med mønster/hull, korte armer og belte rundt midjen. Prøvde en skinnjakke på ONLY også, men de hadde kun small, medium og x-large. Jeg prøvde medium som forsåvidt satt helt greit, men da kan jeg ikke ha mer enn en vanlig tynn genser under. Og 2 størrelser opp blir nok for mye den andre veien. Jeg skal skjekke ONLY Bogstadveien etterpå. Håper, håper at de har den.

Det ble ikke noe av den lange skjorta på Hennes. I stedet ble det en stripet V-hals genser på salg til 25,- og en V-hals sort topp som er grei å ha under cardigans og jakker, også den nye blusen jeg kjøpte på ONLY.

Så ble det frisørbesøk også. Jeg er ikke kjent i Oslo siden jeg akkurat har flyttet hit, så måtte bare ta sjansen på en salong. Og jammen var de ikke hyggelige og flinke. Resultatet ble oppklipt hår og lysna topplokk :). Klipp, farge, kur og ekstra Volume skum til den nette sum av 1200,-. Synes det er så aller verst.

Noen tusen fattigere, men absolutt verdt hver krone. :duskedame:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Frk. Grønn
Hjelp, i dag har jeg trukket kortet mange ganger! :hår: Men faktisk så vil jeg si at det meste er nyttig og noe jeg absolutt fortjener etter en sommer med lite shopping.

Trenger litt stort og smått til studiestart og i dag fikk jeg en foredragsperm og noen penner på Norli, samt Wyllers 6 bind i anatomi og fysiologi. Koster flesk, men det må jo til. Gleder meg til å sette i gang med lesingen, merker jeg...

Ny maskara ble det også: Lancome Hypnose - rapport kommer i morgen. Pluss ny selvbruning fra Shiseido. Den er absolutt min favoritt, og jeg kjøper den om og om igjen. I tillegg handlet jeg inn nytt barberskum og barberhøvel på Kiwi. Jeg finner nesten aldri de vanlige høvlene fra Veet lenger; alle har bare Vibrance- settet. Jeg gidder da ikke betale mye mer for litt vibrasjon på leggen :fnise: . Så et langt gullkjede fra Pices med tre nøkler som anheng. Passer fint til den sorte blusen jeg kjøpte på ONLY. En sort med mønster/hull, korte armer og belte rundt midjen. Prøvde en skinnjakke på ONLY også, men de hadde kun small, medium og x-large. Jeg prøvde medium som forsåvidt satt helt greit, men da kan jeg ikke ha mer enn en vanlig tynn genser under. Og 2 størrelser opp blir nok for mye den andre veien. Jeg skal skjekke ONLY Bogstadveien etterpå. Håper, håper at de har den.

Det ble ikke noe av den lange skjorta på Hennes. I stedet ble det en stripet V-hals genser på salg til 25,- og en V-hals sort topp som er grei å ha under cardigans og jakker, også den nye blusen jeg kjøpte på ONLY.

Så ble det frisørbesøk også. Jeg er ikke kjent i Oslo siden jeg akkurat har flyttet hit, så måtte bare ta sjansen på en salong. Og jammen var de ikke hyggelige og flinke. Resultatet ble oppklipt hår og lysna topplokk :). Klipp, farge, kur og ekstra Volume skum til den nette sum av 1200,-. Synes det er så aller verst.

Noen tusen fattigere, men absolutt verdt hver krone. :duskedame:

Hei! Så kjekt med flere i shopping-gjengen :klemmer:

August betyr shopping for meg også. Da er det skolestart og man trenger nye bøker, skrivesaker, klær og kanskje trenger man ting hvis man flytter også. Liker denne måneden :)

Bli spennende å følge med på shoppingen din :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har du fått deg shoppingdagbok du da! :jepp:

utrolig mye du hadde kjøpt de siste dagene! :sur: kunne ønske jeg også hadde litt ekstra penger til shopping nå egentlig!

er du klar for skolestart i morgen da? lykke til i hvertfall

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Adonia :klem:. Hyggelig at du fant meg her. Vet du, jeg shopper ALDRI så mye til vanlig altså. Vi er jo begge studenter og du er kanskje ikke stinn av gryn du heller. Jeg må begrense meg litt ift. økonomien som skal gå rundt. Nå som jeg blir student igjen har jeg ikke mulighet til å jobbe så mye som før, så jeg vil nok merke det på budsjettet. Vil du få noe tid til ekstra jobbing nå, tror du?

Jeg er klar for skolestart - tror jeg :fnise: . Det er spennende, men morsomt. Har kjøpt inn anatomibøker i dag og klør i fingere til å sette i gang med lesingen. Kanskje jeg begynner litt i kveld?! (Jeg er litt nerd på sånt, skjønner du. Det må kanskje du også være siden du skal på medisin? ;) ). Det blir gøy å snakkes etter vi har begynt på studiet da, Adonia. Masse lykke til i morgen - jeg håper starten blir bra.

-----

Hei Frk. Grønn, hyggelig med besøk! :vinke: å skal jeg stikke innom din goodiebag ;).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mer shopping: Anne B. Ragde "Berlinerpoplene" til 49,- på TANUM og balsam fra Loreal til 20,-. De hadde ikke skinnjakken i Large på VeroModa i Bogstadveien heller. :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nei, har ikke så mye penger nå. kjøpte månedskort ista, del ble 800 kroner :overrasket: det er kjipe penger det, skulle heller brukt det på en liten shoppingtur! men kan vel egentlig ikke klage, for jeg fikk kjøpt masse nytt i ferien.

skal nok jobbe litt, men er usikker på hvor mye jeg får tid til., må nesten se det ann etterhvert. men jeg har to deltidsjobber, så jeg har i hvertfall mulighet til å jobbe så mye jeg vil! er jo blitt vant til å ha en god del penger nå, og skal ikke søke lån/stipend i høst heller. så må prøve å få jobbet litt innimellom for å ikke bare leve av sparepengene!

hadde nok begynt å kikke i bøkene jeg også hvis jeg hadde kjøpt dem. men det var så mange forskjellige så jeg vil vente å høre hvilke jeg skal ha! og det stemmer, jeg er ganske så nerd når det gjelder sånt. :fnise: kjæresten "mobber" meg litt for det, jeg kan bli veldig engasjert nemlig! men er jo veldig greit når man har funnet et felt man interesserer seg veldig for da! er nok ganske like der vi! ;)

:klem: vi får oppdatere om hvordan første skoledag gikk! jeg gleder meg til fadderuka :juhu:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bor nesten rett ved høyskolen, Riksen og Ullevål der undervisningen er, så jeg slipper heldigvis å ta så mye trikk. Har et klippekort, men det varer jo lenge så lite jeg bruke det. Månedskort er dyrt altså, ihf. når man er student med lite penger mellom henda.

----

På søndag da jeg var ute og gikk fikk jeg se at SmartClub er kommet rett borti strøket her. :juhu: Åpner visst til onsdag, og da skal jeg stå klart med Visa kortet fremme i lommeboken. Tro meg!

De har mye morsom mat å se på og gode tilbud på helsekost og hårpleie fra friøsmerker. Det må jeg jo benytte meg av.

Endret av Alou
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Velkommen hit! :vinke:

Angående H&M Outlet - den som var i Torggata ble lagt ned i våres, det var bare en midlertidig greie. Kan være de har andre steder i byen, men det vet jeg ikke noe om, i tilfelle. Men man kan gjøre noen skikkelige kupp på salget i de vanlige butikkene nå, hvis man har flaks med størrelsene! Halv pris av salgspris på alle salgsvarer... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei Alou :vinke:

Så masse fint du har linka til, verkar som me har ganske lik smak, her må det følgjast med! :) Spesielt dei angelstøvlettane frå Din Sko har eg også vurdert...fine!

Kva studie er det du går på? Er ganske ny i Oslo eg også, så kjenner til "tilvenningsfasen" og det å finna ut kvar alt er, spesielt shoppingmoglegheiter :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei alle sammen, så hyggelig at dere titter innom :vinke: . Jeg går på sykepleiestudiet, Discokula. Du da?

-----

Kortkontoen min er nesten skrapa. Jeg har handlet litt i det siste, men visste ikke at jeg hadde SÅ lite! Handla skinnjakka (endelig) på ONLY. Det ble brun i steden for sort, men den var nesten like fin. Var innom på åpningsdagen av nye SmartClub også og handlet 1000 ml. balsam fra Redken (All Soft) til 299,- og stor Lactacyd såpe til 90,- . Kupp!!

...men fra nå av er det å leve litt billig ellers er fattigkassa neste stopp for meg. :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hallo: Eg er ferdig som student heldigvis, jobbar no som økonom :) Men oh my god! Studietida var kjempestas! Savnar det også... Blir det eit hektisk semester for deg no i haust? Er det fyrste året?

Korleis ser eigentleg skinnjakka ut? Trur brun er eit godt valg :)

SmartClub, ja...har aldri vore på den butikken, men høyrest ut som ein kan gjera kjempekupp der, og sånt likar me ;)

Eg gledar meg slik til eg skal på Vero Moda og HM neste gong, det er mine desidert favorittbutikkar...men eg er også heilt skrapa når det gjeld money :hakeslepp: :gråte:

Forresten når det gjeld Redken All Soft, brukar du den heile tida eller må du bytta på med ein anna shampo? Eg må det fordi håret blir så flatt etter nokre vaskar. Men det er den fyrste shampoen eg faktisk har merka forskjell før og etter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heeeii!!! Fant deg!! Shopping-dagbok er stilig! :shoppe:

MÅTTE bare bruke den smily`n! :ler: Er jo litt glad i å shoppe selv, jeg... Og dette året har jeg økt stillingsprosenten min, så da burde jeg få litt bedre råd, også... :fnise: Men det er jo så mye anna kjedelig man må bruke pengene på.

De ankelstøvlettene var stilige synes jeg; og IKEA...Say no more! Planlegger tur dit snart!

Håper du får ei fin uke da! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hyggelig at dere titter innom. Denne dagboken er k-j-e-d-e-l-i-g for tiden. Har shoppet så godt som ingenting de siste dagene pga. kortet mitt som er så godt som tomt.

Forresten når det gjeld Redken All Soft, brukar du den heile tida eller må du bytta på med ein anna shampo? Eg må det fordi håret blir så flatt etter nokre vaskar. Men det er den fyrste shampoen eg faktisk har merka forskjell før og etter!

Jeg har kun testet All Soft balsam, jeg. Det kan godt være at den tynger en del siden den inneholder såpass mye fett- og fuktighetsstoffer. Når jeg bruker balsamen unngår jeg konsekvent å ta for mye i hårbunnen.

Jeg :hjerte: balsamen og tror jeg - endelig - har funnet min favoritt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...