Gå til innhold

Strøk for 2. gang på oppkjøringen


Gjest Grrrrr

Anbefalte innlegg

Gjest Grrrrr

Jeg skjønner bare ikke hvordan jeg skal ha nerver til å sette meg inn i bilen og ha oppkjøring for 3. gang etter at jeg strøk i dag. Var så jævlig å se andre som kom lykkelig ut av bilene mens jeg for 2. gang klarer å gjøre noen brølere som ødelegger for den ellers så bra kjøringen. HYYYYYYYYYYL Hater alt og alle akkurat nå. (og så er det jævlig flaut) :frustrert::sur::grine::kjempesinna::sinnatagg:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hva skal jeg si, jeg vet så altfor godt hvordan du har det. Vært der selv :( Håper det går bedre neste gang! Om ikke annet så er du en erfaring rikere... Jeg klarte aldri å sette meg inn i bilen igjen, men håper du får det til, skal krysse fingrene for deg jeg :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har støket en gang, og min reaksjon var å sette meg ned å hylgrine. Strøk i Juni, og på onsdag er det dags for nye kjøretimer. Ta deg litt tid å få følelsene under kontroll, og hiv deg inn i bilen igjen. Du kan rett og slett ikke gjøre noe annet, ellers har du jo sløst bort vanvittig med penger.

Husk på at kjørelæreren din mener at du er klar, og da er du det mest sannsynlig også. Lykke til med neste ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tomatMina

Så så, ro deg ned-du er ikke alene om å ha strøket :klem:

Få noen til å øvelseskjøre med deg masse, masse, masse før neste oppkjøring.

Ikke kjørelæreren nødvendigvis, for det blir driiiitdyrt, men en venn eller familiemedlem.

Skal sikkert ikke så mye til før du er god nok. :reise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle gode ting er tre, det var det i hvertfall for meg.

Den siste gangen klarte jeg til og med å bli påkjørt bakfra. Ikke min feil, jeg var litt overforsiktig. (Men hallo, når det er glatt og du ligger bak en kjøreskolebil, og det kommer en bil fra høyre, så er det lov til å bremse litt, da.)

Ser du noe mønster i hva du gjør feil? Eller om det er noe som får deg helt ut av balanse? Første gang jeg kjørte opp, så var det veldig varmt, og jeg blir veldig ukonsentrert i varme. Hvis det gjelder deg, kjør på med aircondition. Kjører du for fort i bygater? Vær litt lettere på foten. Den første gangen jeg strøk, var det fordi jeg glad og fornøyd kjørte mot enveiskjøring... Kom jo ikke så langt da, siden inspektøren bremset selv. Da var det bare å kjøre tilbake til Biltilsynet. Den andre gangen glemte jeg å følge med på fartsskilt, og sneglet avgårde i 60 km / t i 80. Og kjørte for fort i bygater. Kjørte opp for tredje gang et par uker etter 2. forsøk, og da var jeg superskjerpet på de tingene jeg hadde feilet på gangen før. Og klarte det. Så finn ut hva som har sviktet de første to gangene, og prøv å rette opp i de til neste gang. Og øvelseskjør så mye du kan!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du kan tenke på at sensorene ikke har peiling!! Synd med sannt! Jeg mener ofte en halvtimes tur eller hva det er, er for lite til å si om man er passet til å ha i trafikken. En ting er om man kan regler, respekterer lover(fartsgrenser), moral osv.

Noe jeg nesten vil kalle feildømmeing: Jeg kjenner to tvillinger, kan kalle dem nr 1 og 2. Kjørelæren mente nr 1 var klar for prøven men var "usikker" på nr2. Nr2 bestod oppkjørergen første førsøk, nr1 måtte ha 3 oppkjøringer:\

De kan jo også stryke deg på skjønn. Synes det er helt dumt. En kamerat strøk fordi han kjørte for passivt. Det er jo mye bedre mot miljø og omgivelser også. Jeg ville heller møtt han i trafikken enn ungdommer som tester toppfart, drifter i svinger, kjører fort i boligstrøk osv for å si det sånn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...