Altena Skrevet 4. august 2007 #21 Skrevet 4. august 2007 Jeg var hos min far(foreldrene mine er skilt) da jeg fikk den- da var jeg 12 år gammel- og satt på badet og tutet. Så ja, min far fikk vite det og han var visstnok skikkelig stolt, samme ble min mor da hun fikk vite det Da jeg var i 13-14 årsalderen var det riktignok flaut å gå og kjøpe bind og tamponger selv, men etter det har jeg aldri synes det er noe pinlig. Er jo tross alt så naturlig som det kan bli.
Gjest StockDama Skrevet 4. august 2007 #22 Skrevet 4. august 2007 "Pia - mensen (stort smiletegn)" med rød sprit-tusj på kalendren på kjøkkenet o.O
Gjest marihan Skrevet 4. august 2007 #23 Skrevet 4. august 2007 Jeg fortalte det til søstra mi første, men senere fikk begge foreldrene mine vite det..
melloz Skrevet 4. august 2007 #24 Skrevet 4. august 2007 "Pia - mensen (stort smiletegn)" med rød sprit-tusj på kalendren på kjøkkenet Jeg var vel 11-12 år, og det var helt uaktuelt å fortelle det til noen. Stjal bind av mamma, så hun merket det nok. En dag spurte hun meg om jeg hadde fått mensen. Og jeg måtte jo svare ja.. helt sprutrød i fjeset. Hun begynte også med et foredrag ala det Pias mamma kom med. Gjett om jeg ville grave meg ned i bakken...
Gjest pytte Skrevet 4. august 2007 #27 Skrevet 4. august 2007 Ja, det blei jeg. Reiv med hele møkka, klussa over det hu hadde skrivi og gikk rett ut i søpla med den Hehe, tror jeg hadde gjort det samme i dag vist min mor hadde skrevet om min mens som alle kunne sitt, makan te tull altså...
Trampe Skrevet 4. august 2007 #28 Skrevet 4. august 2007 Jeg fortalte det til mamma med en gang, og hun kjøpte bind til meg. Hun har aldri hatt bindene sine på badet, de er i kommoden hennes på soverommet, og der fikk ikke jeg lov til å være..så jeg måtte si ifra. Men det var helt greit, og ikke flaut i det hele tatt.
Gjest Gjest Skrevet 4. august 2007 #29 Skrevet 4. august 2007 Ja, det fortalte jeg til mamma med en gang, det hadde vært rarere om jeg ikke gjorde det, vi har et godt forhold. Hun hadde heller ikke bindene sine på badet, og jeg blødde som en gris, så hun måtte gå og hente det aller første bindet til meg (og etter det har jeg aldri, aldri gått med Saba-bind igjen...). Fikk et lite foredrag om hygiene og "nå kan du aldri være sikker mer" (som om hun trodde jeg hadde begynt med sex i en alder av 13?). Senere ordnet hun resept til meg på p-piller (hun jobber på sykehus, så hun fikk en lege-kollega til å skrive ut, det var egentlig det flaueste), for jeg hadde store menssmerter, store blødninger og veldig uregelmessig mens i årevis. Bind og slikt fant jeg ut av selv, men var ikke flau for å bare putte det i handlevogna dersom jeg var sammen med mamma i butikken. Men med pappa snakket jeg aldri om slikt, men han fikk nok vite det fra mamma.
Pingse Skrevet 4. august 2007 #30 Skrevet 4. august 2007 Jeg var 13 år gammel og fortalte det til Mamma etter en stund. Jeg husker jeg syntes det var kjempeflaut. Og enda flauere var det da jeg overhørte Mamma fortelle Mormor om det i telefonen. Men Mamma var nok bare stolt over at hennes eldste datter og Mormors eldste jentebarnebarn var på vei inn i de voksnes rekker Mamma fortalte det helt sikkert til Pappa, selv sa jeg ingen ting til ham. Men etter en stund, da jeg ikke synes det var så flaut lenger "bestilte" jeg bind og tamponger av ham når han skulle på butikken. Lurer på om han kanskje synes det var litt flauere enn jeg gjorde. eller kanskje han bare ble veldig forvirret av vinge-pratet mitt ("husk at de må ha vinger da")
Gjest Gjest22 Skrevet 4. august 2007 #31 Skrevet 4. august 2007 Jeg var 10 når jeg fikk det, og på ferie i Danmark med pappa. Så jeg ropte ut fra badet at han måtte dra og kjøpe bind, for mensen hadde kommet... Jeg hadde hatt veldig vondt i magen tideligere den dagen, så han hadde snakket om at mensen kanskje kommer snart nå. Så vi ble ikke så overrasket. Jeg fortalte det vel til moren min når hun ringte senere den dagen...
Frigg Skrevet 4. august 2007 #32 Skrevet 4. august 2007 Jeg var hos pappa den dagen da jeg fikk mensen (mamma og pappa er skilt). Jeg ble ikke så flau, men mest redd faktisk. Jeg visste jo godt hva mensen var for noe, men jeg syntes det var så ekkelt. Tror pappa ble "stolt" og snakket om at nå hadde jeg blitt stor jente og var snart voksen...bla, bla, bla. Men skal være ærlig å si at jeg er glad at samboeren til pappa var der da det skjedde Men jeg har heller aldri brukt Saba bind noe mer etter den gangen. Æsj!
Fibonacci Skrevet 4. august 2007 #33 Skrevet 4. august 2007 Jeg fortalte det til mamma da jeg fikk mensen som 12-åring. Ikke med en gang, men etter å ha rappa bind i noen dager Synes ikke det var flaut, men litt rart.
happyhappy Skrevet 4. august 2007 #34 Skrevet 4. august 2007 Ja, jeg sa det til mamma med en gang. Men jeg ble snarere glad enn skuffet! Jeg hadde ventet så lenge!!! kroppen var godt utviklet utseendemessig, men mensen kom ikke før 15 års alderen!!
Kykkelikokos Skrevet 4. august 2007 #35 Skrevet 4. august 2007 Da jeg oppdaget det så tok jeg et bind fra mammas lager, og så sa jeg til mamma "Mamma, jeg har fått mensen". Hun fortalte meg litt om viktigheten ved å notere seg når man hadde mensen og slikt, og jeg synes egentlig ikke det var noe flaut å prate om, men jeg husker jeg var litt flau akkurat i det jeg fortalte det. Var litt vanskelig å si det, på en måte.
Nanella Skrevet 4. august 2007 #36 Skrevet 4. august 2007 Jeg var på hyttetur der jeg ikke kunne unngå å fortelle... Hadde ikke penger til å kjøpe bind og bare måtte si det når vi var i butikken. Men hadde jeg vært hjemme så hadde jeg nok lat være å si noen ting. Jeg syns det var forferdelig pinelig!
Pemille Skrevet 4. august 2007 #37 Skrevet 4. august 2007 Jeg var 10 år da jeg fikk mensen, en uke før 11-årsdagen min. Hadde lest i Starlet o.l. at man kom til å ha utflod et års tid først, så jeg var alt annet enn forberedt. Jeg sa det til mamma med en gang. Prøvde å skjule det for pappa som jeg bodde hos hver tredje helg, men i "skrekken" etter å avsløre meg, lå jeg selvsagt så urolig om nettene at jeg ofte blødde i senga. Og lata som ingenting Det skjedde aldri hos mamma. Da jeg skulle på Sydentur med pappa da jeg ble 12, ringte han mamma og ba henne sørge for at jeg tok med "sanitetsbind". Det var litt flaut, husker jeg. Jeg skulle jo ikke ha mensen da en gang! Det flaueste var i grunn at pappa stadig brukte ordet "sanitetsbind" hver gang jeg ba ham kjøpe bind på butikken etter det, skrev sirlig ned "sanitetsbind" på handlelista og skjønte aldri forskjell på merker, typer, tykkelser etc. Stakkars mann. Snakka selv en del med lillesøster som er 12 om det for et par år sida, synes det er synd at det skal være så tabubelagt, en mer naturlig del av livet skal man jo lete lenge etter. Ikke for å si noe stygt om min far, men jeg håper jeg blir en litt mindre skummel forelder enn pappa var når det kommer til akkurat dette.
Gjest Gjest_Anonym_* Skrevet 5. august 2007 #38 Skrevet 5. august 2007 Jeg merka det når vi var på campingferie. På en utedo i en park, hadde ingen annet valg enn å rope på mamma utfor. "Jeg har fått mensen". Mamma smilte stort, og la på sprang for å hente bind i bilen.
Anglofil Skrevet 5. august 2007 #39 Skrevet 5. august 2007 (endret) Nei, jeg fortalte henne det ikke, for jeg ble så flau! Jeg var medlem av Libresseklubben i mange år og hadde derfor samlet meg et stort lager med bind. Så jeg trengte ikke å spørre i starten etter bind. Men så merket jo mamma selvsagt at det minket med bind etterhvert i skapet på badet. Det ble bare underforstått og jeg slapp å si noe. Mamma spurte bare; "hva slags bind foretrekker du?". Er veldig glad for at det ikke ble gjort til noen stor greie. Mvh Yvonne Endret 5. august 2007 av yvonne
Netten Skrevet 5. august 2007 #40 Skrevet 5. august 2007 Jeg var 12 år da mensen meldte sin ankomst og jeg fortalte ikke det til noen! Stjal bind fra Mamma i et par år, og løy da hun spurte om jeg hadde fått den!! Da jeg var rundt 14-15 skjønte hun jo at jeg hadde fått den, og da jeg var blitt såpass gammel turte jeg å skrive bind på handelisten selv. Skjønner ikke at jeg syntes det var så ekkelt og flaut egentlig... - og det rareste var at jeg ikke ville fortelle det til venninner en gang! De hadde jo fått den selv! Husker hvordan bestevenninnene mine oppdaget at jeg hadde fått mensen: De var på overnattingsbesøk hos meg, og da jeg gikk på toalettet om morgenen hadde det blødd gjennom på lakenet. Dette så jo ikke jeg, men skjønte det fort da venninnene mine sto utenfor dodøren og spurte om det gikk bra med meg!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå