Gjest Anonymous Skrevet 2. april 2003 #61 Skrevet 2. april 2003 Teit diskusjon men men.. må bare komme med noen synsinger: -hvor går grensen for å være kortvokst da? Saksopplysning: Man har regnet på snitthøyden på soldatene til Custer som ble drept ved little big horn 154 cm !! ( dette var så sent som 1876) Ødelegger endel forestillinger om "det ville vesten" hva? Høye kjekke cowboys med skinnende pistoler og edle motiver NOT! zloty
Mathias Skrevet 2. april 2003 #62 Skrevet 2. april 2003 Morsomt at veldig mange filmstjerner er rimelig lave også
Gjest sexysadie Skrevet 2. april 2003 #63 Skrevet 2. april 2003 men de blir filmet som om at de skulle være meget høye.....
Gjest sexysadie Skrevet 2. april 2003 #65 Skrevet 2. april 2003 Nei, jeg har aldrig vært noen filmstjerne -elsker....
Milo Minderbinder Skrevet 2. april 2003 #66 Skrevet 2. april 2003 Angående Custer, og gjennomsnittshøyden der..... Dette beviser til fulle at tittelen på denne tråden har sannhet i seg. Custer ledet det slaget for en god del år siden, og det er et faktum at gjennomsnittshøyden på befolkningen har økt. Kjører en verdiene som beskriver dette fenomen inn i et diagram, og bruker verdiene fra år 1900 opp til i dag som utgangspunkt, vil vi få se en kurve som viser at vikingene antagelig ikke var høyere enn colaflasker.......altså....ganske småvokste. Og vikingene......de var farlige de........ Milo
Mathias Skrevet 3. april 2003 #67 Skrevet 3. april 2003 Tja, hva om de beste og mest respekterte vikingene (nå var ikke vi i Norge så veldig VÆRST der da i forhold til Sverige og Danmark.....) var de høyeste på den tiden.....
Sharissa Skrevet 3. april 2003 #68 Skrevet 3. april 2003 Minnie skrev: "Jeg har en teori om at korte menn har kortere lunte enn høyere menn. Vet ikke om det er for å kompensere men uansett...det er min teori. " Enig med deg i det. Tror ikke det gjelder alle men en del. Det gjelder for øvirg ikke bare menneskefolket men hele dyreverden. ELlers så er min erfaring at veldig høye menn ofte er fryktelig tynne, og da vil jeg mye heller ha en mann som er mindre og ikke så tynn. Så lenge han er høyere enn meg så er det greit 8)
Gjest sexysadie Skrevet 3. april 2003 #69 Skrevet 3. april 2003 Milo I vikingtiden var gjennomsnittet for menn omtrent som nå. men så kom middelalderen samtidig med dårlig vær så da gikk høyden ned.
Milo Minderbinder Skrevet 3. april 2003 #70 Skrevet 3. april 2003 Dårlig vær??? hmmmm.....ok. Svartedauden desimerte vel en del høyde også, kan jeg tenke meg. Milo
Gjest sexysadie Skrevet 3. april 2003 #72 Skrevet 3. april 2003 det var nok d. Derfor d tok så lang tid å få opp folketallet igjen. Dårlig vær/dårlig avling mange barn dør... og de som er igjen er ikke så høye.
Mathias Skrevet 3. april 2003 #74 Skrevet 3. april 2003 Dersom høyde betyr gode gener, så dør de laveste først da SS ....
Gjest sexysadie Skrevet 3. april 2003 #75 Skrevet 3. april 2003 Jeg kommer nok ikke til å bli så veldig gammel uansett jeg Lasse. d er masse kreft i min familie og min far døde nylig av d bare 58 år gammel. Må da fåtil føye at han var en 2 meters kjempe......
Mathias Skrevet 3. april 2003 #76 Skrevet 3. april 2003 Hm min døde jo nylig av slag bare 57 år gammel, en grovbygd klippe på 1,74 ..... Så det var DEN teorien for vår del tenker jeg....
Gjest Anonymous Skrevet 4. april 2003 #78 Skrevet 4. april 2003 Phu.phu....nei dette holder ikke stikk. Derimot, folk med små tette øyne skal man passe seg for. Se på George W Bush. buuuuuu
Gjest Anonymous Skrevet 4. april 2003 #80 Skrevet 4. april 2003 heng deg ikke opp i om det er gjest eller xx som skriver. Så du ikke at det sto noe der? Pleier faktisk å overse deg, men måtte bare taste litt...hi-hi-hi
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå