Gå til innhold

Er det vanlig å ha en eller annen form


Gjenglemt sykkellås

Anbefalte innlegg

Bare en papirkopi eller elektronisk kopi?

Hm.. Er det vanlig f eks i forbindelse med reise? Kan den brukes til noe som helst?

(Er det ikke egentlig litt skummelt å ha kopi av alle disse personopplysningene strødd omkring? Joo..)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har en elektronisk kopi av passset mitt liggende i e-postboksen min. Så har jeg tilgang til den uansett hvor jeg er i verden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar!

Ja, det var det jeg vurderte å lage til meg selv nå, for å ha i nettopp e-postboksen min. Men hva i alle dager kan jeg bruke det til?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gudene må vite... står jo ofte i reisehåndbøker, på backpackertur-huskelister at en må ha med kopi av passet sitt...

Om du mister det eller blir frastjålet passet, så har du jo passnummeret ihvertfall...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Cosmic Girl

Jeg har elektronisk kopi av passet mitt + mannens i emailen min + en papirkopi i en safe.

Dersom vi skulle komme til å miste passene våre, skal det visstnok være enklere å få utstedt nye fra et annet land dersom du kan vise til en eller annen gyldig legitimasjon i utlandet. Kjenner til et tilfelle med 3 stk som alle ble frastjålet passene i Asia, hvor de 2 som hadde kopi av passene raskere fikk utstedt nye nødpass enn siste som ikke hadde noen form for legitimasjon å vise til (ofte blir man jo gjerne frastjålet feks hele lommeboken).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har alltid papirkopi av pass og bankkort, på resten av papiret skriver jeg ned hvor jeg skal ringe dersom bankkortet blir stjålet + masse andre praktiske opplysninger. Elektronisk kopi var heller ikke så dumt! Tror jammen meg jeg skal gjøre det også! Minner meg om at jeg må få meg nytt pass...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar!

Da har jeg elektronisk kopi. - Og papirkopi. :)

(Selv om jeg egentlig synes det er litt skummelt med den elektroniske kopien.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar!

Da har jeg elektronisk kopi. - Og papirkopi. :)

(Selv om jeg egentlig synes det er litt skummelt med den elektroniske kopien.)

Jeg synes nesten det er skumlere med papirkopien jeg da.. Den kan jo tross alt bli stjålet den og! :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest *Snart medlem*
Jeg har en elektronisk kopi av passset mitt liggende i e-postboksen min. Så har jeg tilgang til den uansett hvor jeg er i verden.

Det har aldri tidligere slått meg å ha en kopi av passet mitt, men en elektronisk utgave å ha i epostboksen skal jeg jammen skaffe meg.

Takk for tips!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Det er litt avhenging av hvor jeg skal. Men jeg har også ved noen anledninger scannet passet mitt og hatt dette liggende i e-post boksen min.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...