Gjest Mysticgirl Skrevet 21. august 2007 #81 Skrevet 21. august 2007 Ja da kan dere jenter bare ta de playerene så får jeg de andre.. .
mysan Skrevet 21. august 2007 #82 Skrevet 21. august 2007 En annen ting som alle gode sjekkere godt vet er at kvinners frykt for å fremstå som løsaktige i egne og andres øyne er den mest avgjørende tingen du må jobbe deg rundt for å få henne til sengs. Det er ikke en objektiv ting, men i veldig stor grad farget av hvordan hun tror at andre som får vite om det, ikke minst de andre som er der og aller mest du, ser på henne. Så lenge de er langt hjemmefra, har jenter en seksualmoral som ikke er i nærheten av den de har hjemme. Får du fjernet denne frykten vil kvinner te seg på måter de har innbilt seg at de ikke kunne. Fordi dette er 2007 vil imidlertid de fleste jenter heller forklare og midlertidig internalisere slik frykt som deres egne personlige grenser. Men det gutter som vet hva de gjør erfarer gang på gang, er at fjerner du den frykten så er hun et annet seksuelt vesen enn den hun trodde hun var. Så lenge opplevelsen er god og du klarer å formidle i ettertid at du ikke ser henne som billig så angrer de færreste. Hvis du derimot sier noe dumt som får henne til å tro at du ser på henne som lett på tråden så lukker hun seg umiddelbart og er nesten umulig å få med på noe som helst. Dette tror jeg faktisk du har rett i. Jeg tror ganske sikkert at mange sier nei, nettopp av slike grunner, og den eneste måten vi kan få vekk dette fenomenet på er at vi jenter slutter å kalle andre jenter billige fordi om de har et mer aktivt sexliv enn vi har selv. Nå er det jo også gutter som mener at aktive jenter er billige, men jeg tror allikevel at vi må starte med oss selv. Først når jenter tør å ha sex når og med hvem de vil, uten frykt for kollektivmoralen, tror jeg vi kommer dit at et nei tolkes som et nei, konsekvent.
Gjest machina Skrevet 21. august 2007 #83 Skrevet 21. august 2007 Det er vel like gjerne slik at nøling fra kvinner bunner i frykt for å virke billig i mannens øyne, og ikke bare i andre kvinners øyne. Menn liker vel å føle at de beseirer noe. De får vel ikke full ereksjon dersom hun kaster seg om halsen på ham etter første fremstøt. Bare se på stakkarene i denne tråden som refererer til playere som kunstutøver, og kommer med beskrivelser av nedleggelse (har du hørt) av kvinner i hopetall som om dette skulle være noe å misunne. Hva er så attraktivt med å dyppe'n i flest mulig vaginaer? Blir du et bedre menneske av slikt? Det virker som det eneste det handler om er å konspirere og spekulerer i hva man kan og ikke kan tillate seg, for å få kvinnen til sengs. Alt som blir sagt og gjort sies og gjøres for å få pult. Det er jo HELT sykt. Der har du mange menns holdninger til kvinner. Du har playerne og resten er menn som misunner playerne. Agendaen til begge grupper er lik. Mest mulig puling med flest mulig. Da er man skikkelig mann, vøtt. Og til W. Wallace: Spill ludo du. Hvis du skal spille med mennesker får du iallefall sørge å spille med åpne kort. Hvis ikke står du igjen med svarteper til slutt uansett, og DA blir det seriøst å leve. Enten du vil eller ei.
W. Wallace Skrevet 21. august 2007 #84 Skrevet 21. august 2007 Og til W. Wallace: Spill ludo du. Hvis du skal spille med mennesker får du iallefall sørge å spille med åpne kort. Hvis ikke står du igjen med svarteper til slutt uansett, og DA blir det seriøst å leve. Enten du vil eller ei. Hiihaa! Leste du kun siste to linjene i innlegget mitt? Jeg har aldri i mitt liv gitt noen kvinne mitt ord om å være tro om jeg ikke har planer om det. Etikken kommer i første rekke, men det betyr ikke at jeg synes kortspill er synd. Når alt kommer til alt, spiller vi ikke alle med hverandre? Hva kalles det når en mor eller far forteller barnet sitt at hvis han gjør A så skal han få B - er det motivasjon - eller er det manipulasjon? Hva kalles det når en mann spanderer middag på en kvinne han liker - er det storsinn - eller er det manipulasjon? Når du treffer en ny person du gjerne vil bli venn med og du behandler personen vennlig, gjør du ting du ikke gjør for de du allerede er venn med? Er det manipulasjon? Om du vil leve livet selvhøytidelig er det ditt valg, bare ikke kom som en moralpreker til mennesker som foretrekker å vandre gjennom livet omringet av latter og hygge. Jeg sier dette så du ikke skal misforstå igjen : Det går an å ha det gøy og samtidig balansere det ut med en suksessfull karriere, familieliv, god utdannelse eller hva enn man vil gjøre.
Gjest Gjest_Kåre_* Skrevet 26. august 2007 #85 Skrevet 26. august 2007 Ja, jeg må som snart femtiårig mann noe motvillig innrømme at erfaringene mine stemmer så godt med hva andre menn skriver her. Jeg skriver motvillig. Nettopp fordi jeg etterhvert må erkjenne at jeg er elendig på kommunikasjon med kvinner. Paradoksal nok, siden jeg er opptatt av kommunikasjon, er en god lytter - men dessverre har en "feil" ved at jeg tror hva som blir sagt betyr det jeg hørte. I et forhold kan dette arte seg som at jeg ikke oppfatter (eller ikke vil) undertonen. F.eks. i: "Jeg tar gjerne oppvasken" Eller seksuell tilbakemelding med "du er blant de bedre" til å bety at jeg er bedre enn snittet. På sjekkern gjør jeg ubevisst de samme feilene. Jeg sitter egentlig her og gremmes over flere episoder i livet som berører det (litt unyanserte) temaet der et NEI betyr JA. Erfaringene spenner over en periode på tredve år og innbefatter kvinner av alle typer- kanskje med en overvekt av de med høy utdannelse. De er like mye baseret på settinger der det ble noe mer, det motsatte. Jeg har vært en god selger. Her har vi også et paradoks når det gjelder meg. Og tro meg: En selgers viktigste egenskap er å fange opp signaler. Og tro meg videre at jeg hart masse emperi å bygge på: En dyktig selger er oftest en god sjekker. Jeg har ved noen anledninger vært i en sånn "gifaenholdning" på byen - oppført meg som en dritt i forhold til min vanlige moral. La meg nevne noen eksempler som har ført til sex der jeg har blitt svært overrasket. Og husk damer, jeg påstår ikke at de er representative for hvordan kvinner er. Bare at jeg har opplevd de og at menn som leser her nok kjenneer denne delen av vikeligheten. Episode 1. Jeg går bort til en dame i baren på nattklubben og gir komplimenter for hennes sexy ben og rangerer henne som nr 1 av de andre som satt der i korte skjørt. Episode 2. Ser meg ut den flotteste damen i en bar. Hun står der med to ivrige beilere. Sier hva jeg synes om henne og nærmest truer de andre mennene bort. Episoden var like primitiv som å se hvordan en dominant hannbikkje får den løpske tispa. Episode 3: Forteller en dame om pikken min og vil gjerne bruke den på henne - at det er lenge siden. Alle episodene har selvfølgelig i seg litt bla bla for ikke å fremstå som helt sosialt fjern eller ureflektert som "håper ikke at jeg er alt for frekk, men...." Kanskje de siste eksemplene er litt på sidelinjen, men de sier litt om det erfaringsmaterialet mange menn har og hvordan denne diskusjonen har utviklet seg.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå