Gå til innhold

Når nei har betydd ja

Fremhevede innlegg

Skrevet

Har du noen gang vært lite innstilt til å ha sex, og opptredt avvisende og endatil sagt klart nei, mens mannen bare har kjørt på, og det har endt opp med en seksuell opplevelse som du har satt pris på?

Fortell gjerne litt rundt det også.

Hvordan ser du på dette med å skulle si nei, eller gi avvisende signaler, er det noe du vil menn alltid skal forholde seg til?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bare innenfor anvansert sengelek (BDSM) kan nei være ja, men da har man jo avtalt kodeord på forhånd.

Ellers er nei et nei.

Skrevet

Litt skummelt spørsmål å skulle svare på et offentlig forum som det her føler jeg, selv om jeg egentlig er for at alt skal kunne snakkes om og diskuteres.

Ikke fordi jeg tror det ligger noe vondt bak eller no, men fordi jeg tenker på eventuelle drittsekker som liker å vri på alt av hva andre sier for å rettferdiggjøre handlinger for seg selv og andre.

Skrevet
Litt skummelt spørsmål å skulle svare på et offentlig forum som det her føler jeg, selv om jeg egentlig er for at alt skal kunne snakkes om og diskuteres.

Ikke fordi jeg tror det ligger noe vondt bak eller no, men fordi jeg tenker på eventuelle drittsekker som liker å vri på alt av hva andre sier for å rettferdiggjøre handlinger for seg selv og andre.

Skjønner hva du mener, men jeg mener at et "James Bond-scenario" ikke kan kalles en voldtekt. Med det mener jeg at kvinnen sier noe sånt som "å, nei, ikke gjør det" mens hun smiler kokett og viser i handling at hun ikke har noe i mot det som skjer. Men man må selvfølgelig være svært forsikt med sånt som dette.

Skrevet

Hvis jeg hadde sagt klart nei og mannen hadde kjørt på for det så hadde det vært innledningen til et overgrep og han hadde ikke sett noe mer til meg for å si det sånn.

Som pax sier så er det vel bare i bdsm verden eller der man har avtalt noe på forhånd at nei er et ja.

Synes det er skummelt at noen spekulerer i annet....

Å være avvisende mot noen er å være avvisende. Er jeg avvisende mot noen ute på byen f.eks så betyr det at jeg vil de skal pelle seg vekk eller slutte å mase. Å tolke det som hard-to-get el. er helt feil og typer med litt sosiale antenner skjønner såpass vil jeg håpe. Skjønt jeg har opplevd å måtte være regelrett bitchy mot noen for at de skulle ta hintet.

Konklusjon: nei er nei med mindre man på forhånd har avtalt noe annet.

Skrevet

Hmm.. Nei betyr nei.

Men hender jo at jeg egentlig har vært for trøtt og sliten til sex, også har kjæresten fortsatt å kose og det har blitt til noe likevel.

Var vel ikke akkurat det du mente, men.

Ville ikke likt hvis jeg hadde svart klart nei, og en jeg ikke kjente noe særlig hadde fortsatt å presse på.

Skrevet

006 - with a lisense to fill?

Hehe, nope. Er tøtta så dum at hun sier nei, hvis hun mener ja, så får hun bare ha det så godt, og bare stå der å dryppe...

Skrevet
Med det mener jeg at kvinnen sier noe sånt som "å, nei, ikke gjør det" mens hun smiler kokett og viser i handling at hun ikke har noe i mot det som skjer.

Jo, enig, men fikk ikke inntrykk av at det var det TS mente, siden han også skriver "avvisende signaler"

Skrevet

Må bare nevne at en del jenter smiler hvis de føler seg usikre (ikke usikre på hva de vil, men utrygge på situasjonen) - veldig skummelt å risikere å feiltolke dette som å "smile kokett"...

Har forresten aldri opplevd å ombestemme meg mht lyst når jeg har blitt mast på eller presset - effekten er nok heller at jeg ville ha blitt dritt lei av fyren og mistet all interesse jeg evt måtte ha hatt.

Skrevet

I effekt så snakker vi her om noe som begynner som et overgrep men så ender opp med å ikke være det likevel, sånn jenta tenker det.

Problemet blir det at for mange vil det være enklere å rasjonalisere seg til at 'det var jo ikke ille likevel', enn å innrømme ovenfor seg selv at de faktisk har blitt voldtatt.

Argumentet som sier at 'hun ble våt, så derfor ville hun det' holder rett og slett ikke, så med mindre det er avtalt spill på forhånd så skjønn at et nei faktisk betyr Nei.

Gjest =tentacle=
Skrevet
Har du noen gang vært lite innstilt til å ha sex, og opptredt avvisende og endatil sagt klart nei, mens mannen bare har kjørt på, og det har endt opp med en seksuell opplevelse som du har satt pris på?

Hvordan ser du på dette med å skulle si nei, eller gi avvisende signaler, er det noe du vil menn alltid skal forholde seg til?

Det har i hvertfall endt med seksuelle opplevelser som jeg ikke har spesiell pris på, fra menn som mener at et nei er åpent for tolkning. Et nei kan være et foreløpig nei, men da må man faktisk ikke dra det videre før man har fått aksept for det.

Gjest Peachbud
Skrevet

Dersom jeg sier nei, mener jeg nei.

Holdninger om at kvinner alltid sier nei selv om de mener ja er alvorlig. Det er holdninger som gjerne opptrer hos voldtekstmenn.

Skrevet

Ja, det har hendt :) Og det vil helt sikkert skje igjen.

Sist jeg traff en bekjent av meg ute på byen (begge er single og har hatt et gødt øye til hverandre på avstand) var begge litt beruset men på ingen måte ute av kontroll.

Jeg var ikke inne på tanken en gang men han var...jeg er forsiktig og tenker hele tiden - han fikk oss sammen til hans leilighet og måtte hele tiden på veien si ikke tenk - så kysset han meg - og ga dermed en forsmak på hva bra som kunne vente.

Han styrte showet og det ble en helbra kveld og natt.

:)

Gjest Mirina
Skrevet

Nei betyr nei. Og jeg har heldigvis aldri opplevd at det ikke har blitt respektert.

Skrevet

Jeg og alle mine kammerater har opplevd drøssevis av ganger, kanskje de fleste, at dama understreker at ingenting kommer til å skje når det er snakk om overnatting, at hun sier hun aldri har sex første kvelden, at vi ligger og kliner og at hun vil beholde buksa eller trusa på, at ting begynner å skje og at hun sier at fingring er greit men ikke noe mere, at vi etter at mye annet har skjedd gjør klar til å begynne et samleie og at hun sier nei. I flertallet av disse tilfellene så viser disse utsagnene seg åå ikke stemme med hva hun er med på eller selv tar initiativ til litt senere. Trusa forsvinner, fingring er plutselig ok, og andre forsøk på å begynne et samlie ønskes hjertelig velkommen. Får man et nei skal man aldri ta seg til rette, men det er lov å prøve seg igjen. Flere ganger. Ellers vil du redusere anntallet damer du har sex med til en fjerdel og det vil bli mange skuffede damer som irriterte seg over at du ikke prøvde deg igjen. Symbolske nei i begynnelsen ER en del av spillet og en måte for jenter å sørge for å ikke fremstå horete på. Men, å for eksempel begynne et samleie når du får høre nei er selvfølgelig helt uaktuelt. Man prøver seg bare igjen via andre kanaler. Man stopper, kliner og roter litt mer og venter til hun er enda mere opphisset og ser hva reaksjonen er da. Over halvparten av gangene er det da ja. For svært mange jenter er det heller ikke bare et spill for å ikke fremstå horete, men en katt og mus lek som øker tenningen. Sånn er det bare. Å høre på generelle råd fra damer om at du ikke skal prøve deg på nytt når du får høre et nei ville være galskap. Da ender du opp som en "nice guy" som aldri får pult.

Skrevet

Nei har aldri betydd ja.

Skrevet
Nei har aldri betydd ja.

Nemlig. Hvis jeg vil ha sex, så later jeg ikke som det motsatte. Hvis jeg ikke vil ha sex, sier jeg nei.

Gjest =tentacle=
Skrevet
Symbolske nei i begynnelsen ER en del av spillet og en måte for jenter å sørge for å ikke fremstå horete på.

Jeg har aldri sagt nei for et spill, eller for å unngå å virke horete. Damer sier nei når de ikke har tilstrekkelig lyst, men mange damer kan få mer lyst ut hvis man tar ett skritt tilbake og fortsetter på det nivået hun tillater før man evt prøver om hun vil mer. Nei betyr at hun ikke vil, eller at hun ikke vil enda.

Skrevet

Nei= nei

Nei ikke enda= nei ikke enda.

Nu må dere begynne og bestemme dere hva som er nei og ikke nei, det her er jo helt latterelig.

Har og været borti at det begynte med nei og at jeg ikke måtte innbille meg at det ble noe.

Først litt inn for trusestrikken, der etter stryking over kjønsleppene, der etter fingring, der etter trusa av, der etter nesten ber de om pikk.

Rar man blir confused! :overrasket:

Gjest =tentacle=
Skrevet
Nu må dere begynne og bestemme dere hva som er nei og ikke nei, det her er jo helt latterelig.

Hvorfor må vi oppføre oss etter deres regler? Jeg blir ikke kåt på nye menn like fort som nye menn blir kåte på meg, slik er det nok for flere jenter enn meg. Dette vet også smarte gutter, og derfor passer de på å ta det gradvis slik at jenta merker at han følger med på hvor hun er og justerer tilnærmelsene etter det. Virker du for pågående, føler nok flere jenter at de må si fra hele tiden om at det ikke er i boks. Det finnes nok eksempler på at gutten har gått for langt og beskylt jenta for "signaler" etterpå.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...