Caracal Skrevet 15. august 2007 #61 Skrevet 15. august 2007 Det er vel ingen tvil om at det finnes mange ”teknikker” som blir brukt av playere for å nedlegge damer. Det jeg syntes er synd er at det også undervises i å ta fra andre menn damene de har. Det er jo forkastelig, playeren er jo ikke interessert i noe mer likevel samt ofte er jo ikke playerene egnet til faste forhold heller men det ser ikke damene der og da. Likevel håper jeg at det ikke fungerer på alle damer. Jeg tror egentlig ikke alle er like tilbøyelige for dette. Samtidig gjelder det jo for mannen å passe på dama si også. Jeg har lest nok ”playerbøker” til å vite hvordan det fungerer og da skal jeg ganske raskt kunne avvæpne han.. Det har nok også med intelligensen til kvinnen å gjøre også hvor vidt dette fungerer eller ikke. Det skal nok mer til for å få dette til å fungere på en som er over gjennomsnittet smart… Caracal.
Gjest Gjest_Anders_* Skrevet 15. august 2007 #62 Skrevet 15. august 2007 Jeg nevnte ikke en eneste positiv egenskap om meg selv, og nevnte ikke en eneste bok eller avis, før jeg ble annklaget for å være en dritsekk, elendig elsker og idiot som ikke leste noe som helst. At jeg da refererer til eksempler på hva jeg har lest er vel ikke spesielt unaturlig når man skal forsvare seg mot en slik påstand. Så å anklage meg for patetisk namedropping blir et billig argument i åpenbar mangel på noe bedre å komme med. Stort ego? Igjen så er alle positive ting jeg sier om meg selv punktvist strukturert rundt temaene i de grove negative anklagene som ble ble rettet mot meg. Kommer man med slike annklager får man tåle å høre hva virkeligheten er. Med tanke på tilbakemeldingene jeg får fra damer og at jeg har tilegnet meg diverse tantriske ferdigheter som å få mange orgasmer på rad uten utløsning og spesielle tungeferdigheter, er det ikke akkurat grunn til å tro at jeg kunn har et oppblåst ego, men har grunn til å være fornøyd med de konkrete temaene som ble tatt opp her. Jeg er fullstendig klar over at det var et spørsmålstegn der. Ut fra ditt forrige innlegg og sarkasmen du forøvrig utviste, var det åpenbart ikke ment som et sprøsmål ut fra nysgjerrighet, men som en spydighet. Det er patetisk at du nå prøver å vri deg unna det. At du gidder å bruke tid på å slenge dritt, men ikke på å diskutere sak, forteller i klartekst at du ikke evner å argumentere ordentlig for det du mener. Hvorfor skal jeg bevise at jeg ikke er en usympatisk fyr? Det er uansett mer eller mindre umulig å gjøre via nett selv om jeg har gjort en god jobb i det jeg har skrevet. Hvis det er så åpenbart ut fra mitt første innlegg at jeg er usympatisk så må du lett kunne forklare hvorfor. Begrunn hva du mener ordentlig! Det er du som har bevisbyrden. I hovedsak koker det jeg opprinnelig sa ned til dette: De fleste gutter opplever jevnlig at flertallet av jenter som sier at de ikke vil ha sex, alikevel vil litt senere. Å få henne med på sex dreier seg aldri om masing, men om å tenne eller betrygge. Ut fra et enormt erfaringsgrunnlage har gutter konkludert med at å manøvrere rundt jenters frykt for å føle seg billig er helt sentralt i så måte. Ut fra dette trekker jeg og ALLE andre gutter i denne tråden, og nær samtlige i det virkelige liv, den konklusjonen at jenters nei til sex ikke trenger å bety noe som helst selv om det også gjerne kan være noe hun mener genuint og fortsetter med å synes resten av natten. Statistisk sett er det ut fra erfaringene til flinke sjekker et utsagn som langt oftere enn det motsatte følges opp med at hun plutselig vil alikevel. Videre tror jeg at det ofte er slik at jenta faktisk ikke har ordentlig lyst når hun sier nei, men først senere utvikler den lysten. Like ofte tror jeg imidlertid at hun egentlig lurerer seg selv til å tro at hun ikke vil på grunn av samfunnets normer rundt kvinners seksualitet. Den typen selvbedrag for å ivareta ens selvbilde er almenmenneskelig og optrer på mange av livets områder. Fordi jeg tenker slik er jeg åpenbart et helt forferdelig menneske. Siden jeg deler denne oppfatningen med de fleste menn så må de fleste menn være helt forferdelige mennesker de også. Du vet jo sikkert dette best selv; å være sympatisk er en kvalifikasjon som er helt uvesentlig for å lykkes som player. Hvorfor er det viktig for deg å fremstå som en sympatisk fyr, det er jo nærmest turn-off for damene? Kan jeg spørre, hvor mange (sånn ca.) damer har du hatt for sex? Hvor mange av disse har først sagt at det er uaktuelt pga kjæreste/ektemann, for deretter å gi etter for lyst til å ha sex med deg? Er ditt inntrykk at de er fornøyd med sexen etterpå, fyller du med dine spesielle elskovskunster et behov damene har som de ikke får dekket med kjæresten? Vil damer som har kjærester møte deg flere ganger etter ons-en, eller angrer de på at de ga etter og var utro? Jeg er ikke ute etter deg med å stille disse spm. Jeg er opptatt av å forstå kvinnen. Og jeg tror du har helt rett i at hvis jeg skal finne ut av det, så skal jeg definitivt ikke spørre kvinner.
wondergirl Skrevet 15. august 2007 #63 Skrevet 15. august 2007 Nei, skal du forstå kvinner, gjelder det å ha minst mulig med dem å gjøre.
milla-mor Skrevet 15. august 2007 #64 Skrevet 15. august 2007 (endret) angåene disse playerne.... jeg fatter ikke hva dere innbiller dere. bare les en bok, og deretter kan du dra med deg hvem som helst hjem? utdanning i å være player? hvor dumt er dèt? jeg blir sjekket opp ganske grundig hver gang jeg er på byen, og i mange andre sammenhenger òg. kjæresten min bor i en annen by, så det hadde vært pinlig enkelt for meg å være utro. men aldri, aldri, aldri om disse stakkarslige playerne kommer så langt. you lost me at "hello"... er det kanskje mulig at disse velvillige frøknene bare var ute etter et knull? eller at de var desperate etter oppmerksomhet? eller at forholdet deres var muggent, og de grep sjansen til å komme seg ut? jeg har hatt ons, men det har vært i situasjoner hvor JEG var ute etter sex. nei, jeg blir helt forbløffet over mangelen på selvinnsikt her... og joda, jeg har borti mang en player, som måpende står og ser "byttet" sitt lett gli unna. er ikke så vanskelig å avsløre slike. såh... neste gang en player glisende drar med seg en dame hjem, etter lureriet... hun var isåfall ikke den skarpeste kniven i skuffen! men gratulerer. det skal myyye til å få med seg en oppmerksomhetsyk, kåt dame, hjem... veldig imponerende. who got played? Endret 15. august 2007 av milla-mor
Gjest Gjest_Anders_* Skrevet 15. august 2007 #65 Skrevet 15. august 2007 angåene disse playerne.... jeg fatter ikke hva dere innbiller dere. bare les en bok, og deretter kan du dra med deg hvem som helst hjem? utdanning i å være player? hvor dumt er dèt? jeg blir sjekket opp ganske grundig hver gang jeg er på byen, og i mange andre sammenhenger òg. kjæresten min bor i en annen by, så det hadde vært pinlig enkelt for meg å være utro. men aldri, aldri, aldri om disse stakkarslige playerne kommer så langt. you lost me at "hello"... er det kanskje mulig at disse velvillige frøknene bare var ute etter et knull? eller at de var desperate etter oppmerksomhet? eller at forholdet deres var muggent, og de grep sjansen til å komme seg ut? jeg har hatt ons, men det har vært i situasjoner hvor JEG var ute etter sex. nei, jeg blir helt forbløffet over mangelen på selvinnsikt her... og joda, jeg har borti mang en player, som måpende står og ser "byttet" sitt lett gli unna. er ikke så vanskelig å avsløre slike. såh... neste gang en player glisende drar med seg en dame hjem, etter lureriet... hun var isåfall ikke den skarpeste kniven i skuffen! men gratulerer. det skal myyye til å få med seg en oppmerksomhetsyk, kåt dame, hjem... veldig imponerende. who got played? Tror du har rett i at det ikke holder bare å lese en instruksjonsbok. Men så snakker du om 'avsløre' og 'lureri'. Dette er da ikke noe lyssky virksomhet hvor noen blir lurt. Og at det bare er uskarpe kniver eller damer som sliter i eget forhold som blir med playeren, tror jeg iallefall bare er seige myter. Leste om en HIV-positiv mann i Sverige som hadde lagt ned hundrevis av damer i løpet av et par år. Det blir en ny hver uke, tilgangen på damer var ubegrenset. Kanskje han opererte med ventelister? Alle damer vil svare at det ikke er aktuelt for dem å være nr. noenhundrede i rekken av erobringer hos en player. I følge denne logikken vil det ikke være noe marked for playeren, damer vil ikke ha ham. Playeren må legge opp. Stemmer det?
Gjest bada Skrevet 15. august 2007 #66 Skrevet 15. august 2007 Nei, skal du forstå kvinner, gjelder det å ha minst mulig med dem å gjøre.
Gjest Gjest Skrevet 15. august 2007 #67 Skrevet 15. august 2007 Du vet jo sikkert dette best selv; å være sympatisk er en kvalifikasjon som er helt uvesentlig for å lykkes som player. Hvorfor er det viktig for deg å fremstå som en sympatisk fyr, det er jo nærmest turn-off for damene? Kan jeg spørre, hvor mange (sånn ca.) damer har du hatt for sex? Hvor mange av disse har først sagt at det er uaktuelt pga kjæreste/ektemann, for deretter å gi etter for lyst til å ha sex med deg? Er ditt inntrykk at de er fornøyd med sexen etterpå, fyller du med dine spesielle elskovskunster et behov damene har som de ikke får dekket med kjæresten? Vil damer som har kjærester møte deg flere ganger etter ons-en, eller angrer de på at de ga etter og var utro? Jeg er ikke ute etter deg med å stille disse spm. Jeg er opptatt av å forstå kvinnen. Og jeg tror du har helt rett i at hvis jeg skal finne ut av det, så skal jeg definitivt ikke spørre kvinner. I utgangspunktet var jeg sånn passe flink til å sjekke damer, men skjønte ikke hva jeg gjorde som virket og ikke virket. Etter hvert begynte jeg å tenke mye på det, snakke med folk og lese og prøvde ut nye ting. Etter hvert fungerte det veldig bra. Jeg gjorde det ikke for å ligge med flest mulig damer, men for i større grad kunne få de jeg ønsket meg når jeg ville. Det klarer jeg jo ikke. Hverken jeg eller noen andre jeg vet om klarer altid det, men jeg er blitt flink og veldig fornøyd med de alternativene det gir meg. Jeg kan som regel bli kjærester med eller få som elskerinne de jeg har lyst på og få meg ons jevnlig når jeg ønsker det. Det jeg da nyter gleden ved er å vente til jeg har spesielt lyst og annledningen føles spesielt bra slik jenter flest har muligheten til. Gutters reduserte valgfrihet fører til at opplevelsene deres blir fattigere fordi de sjeldnere får hatt sex når annledningen og situasjonen er helt ideel. Jeg har ikke ligget med fler enn 42. Det er mindre enn mange jeg kjenner som ikke er spesielt flinke, men tar det de får. Jeg satser på en kombinasjon av kvalitet og valgfrihet. Når jeg oppfordrer gutter til å lese sjekkelitteratur så er det fordi jeg synes de burde ha den valgfriheten som de fleste kvinner har når det gjelder jevn tilgang på sex i situasjonene de selv synes er mest ideele. Å ha den valgfriheten gjør at man kan slappe av, nyte og være i øyeblikket i stedet for at opplevelsen blir øødelagt av at man jobber så hardt. Jeg har bare hatt sex med tre damer som har kjæreste. En i tenårene før jeg tenkte noe på problemstillingen og to senere Fordi fristelsen var så stor og det var litt ekstra spennende. Ellers har jeg prøvd å styre unna det. Det er en av fordelene med valgfrihet. Det tillater meg også å oppføre meg mer annstendig enn om jeg sjelden hadde fått meg noe ellers. Det viktigste jeg har lært meg er muligheten til å komme i prat med hvem jeg vil når jeg vil. Det er faktisk ikke så vanskelig egentlig. De gjør at jeg får møtt maaaaaange damer og derfor har større mulighet til å finne de som faktisk er spesielle og som jeg passer sammen med. Det finnes mange retninger innenfor litteraturen om å sjekke damer. Mystery method baserer seg for eksempel utelukkende på innlærte rutiner og ganske drøy amnipulasjon. I realiteten bygger man opp en psevdoselvtillit samtidig som man begynner å forakte seg selv og kvinner. Jeg bruker primært Juggler method. Den virker nesten for enkel, men den virker utrolig bra og gjør at du blir flink til å bonde med alle mennesker, også gutter. Du baserer deg heller ikke på noen innlærte rutiner og er en snill metode selv om heller ikke den har noensomhelst respekt for hva damer sier om hva som skal til for å få dem til sengs eller når de sier de ikke vil. Gå til Charismaarts.com. Når det gjelder det jeg kan av spesielle seksuelle teknikker osv så vil det å lære seg noe tilsvarende være ditt beste forsvar mot at noen skal stjele dama di og en vei til uendelig mye tilfredstillelse for deg selv. Det viktigste er at du lærer deg å bli multiorgasmisk. Les the multiorgasmic couple og en som jeg tror heter cultivating male sexual energy eller secrets of male sexual energy av Mantak Chia. I the multiorgasmic man lærer du også basisen for teknikken, men du lærer ikke øvelsene du må kunne for sikkerhet. Hvis man ikke kan dem så er det noen få som kan bli mentalt ustabile. Ikke bry deg om å aldri få utløsninger slik det beskrives i cultivating boken. Det er egentlig bare et poeng for folk som går en veldig spirituel vei og din beste forsikring mot å ikke bygge opp for mye destabiliserende energi i kroppen. Å bli multiorgasmisk på denne måten vil også gjøre deg til en veldig sensuell elsker som er totalt i øyeblikket når du først mestrer teknikken skikkelig. Vent og se. Disse teknikkene kan i begynnelsen virke vanskelige, men øver du ti min om dagen så er de garantert å virke etter 6 måneder som regel før. Etter hvert vil du kunne få enorme orgasmer i hele kroppen som varer i flere minutter og kommer den ene etter den andre. Det er klart damer synes det er kult. Sjekk også aneros.com for en annen vei til slike orgasmer. Les også a touch of sex av mantak chia og Kris Deva North. Da lærer du shiatsupunkter for å gi seksuell nytelse. Gå til touchuniversity og lær deg fantastiske massasjeteknikker. Alt av Joseph Kramer er bra. Du må for guds skyld også lese David Shade. Han lærer deg å hypnotisere damer til orgasmer + masse annet. Men, ikke la deg psyke ut av alt gnålet hans om masterfull lover og å være i total kontroll osv. Det blir bare tull i praksis at man må dra det så langt. Ellers så må du også prøve ut de taoistiske støteteknikkene som er i disse bøkene. Folk flest ler av det fordi det virker så skjematisk, men det fungerer utrolig bra. Les og lær og du vil oppleve grenseløs nytelse og få evnen til å sjokkere damer igjen og igjen med hva du kan gi dem av seksuelle opplevelser. Dig å tenke på hvor mye nytelse du kan gi en dame i forhold til alle playerne som tror de kan stjele dama di. Hvis du har noen spørsmål om teknikkene senere så kan du stille dem her, jeg er som regel innom.
Gjest Gjest_Anders_* Skrevet 15. august 2007 #68 Skrevet 15. august 2007 Hvis du har noen spørsmål om teknikkene senere så kan du stille dem her, jeg er som regel innom. Mange takk for oppriktig og utfyllende svar, jeg har allerede sett på nettsiden du oppga. Jeg skjønner at det nærmest er en hel industri vokst opp rundt temaet, så her kan jeg jo lese meg opp. Når det gjelder teknikker, så tenker jeg at jeg avventer inntil det skulle kunne være aktuelt å kunne prøve de ut, det har jeg ingen illusjoner om at kommer til å skje selv etter at jeg har lest meg til selvtillit og strategier som virker. Men for all del, det skader ikke å prøve.
milla-mor Skrevet 15. august 2007 #69 Skrevet 15. august 2007 Tror du har rett i at det ikke holder bare å lese en instruksjonsbok. Men så snakker du om 'avsløre' og 'lureri'. Dette er da ikke noe lyssky virksomhet hvor noen blir lurt. Og at det bare er uskarpe kniver eller damer som sliter i eget forhold som blir med playeren, tror jeg iallefall bare er seige myter. Leste om en HIV-positiv mann i Sverige som hadde lagt ned hundrevis av damer i løpet av et par år. Det blir en ny hver uke, tilgangen på damer var ubegrenset. Kanskje han opererte med ventelister? Alle damer vil svare at det ikke er aktuelt for dem å være nr. noenhundrede i rekken av erobringer hos en player. I følge denne logikken vil det ikke være noe marked for playeren, damer vil ikke ha ham. Playeren må legge opp. Stemmer det? vel, jeg kjenner en såkalt player... han sier at han og hans likemenn går etter bestemte typer damer. de er altså klar over at det finnes endel fruentimmere de aldri kan få. ja, jeg synes det grenser til lureri... men jeg kan ikke helt forstå at noen faller for det idiotiet der... har hørt at det er lurt å fornærme damen litt først, slik at hun tenker "hæ? liker han meg ikke?", for så å gjøre en innsats for å bli likt. jada... prøv å fornærme meg på byen. det funker skikkelig bra.
Cognizance Skrevet 16. august 2007 Forfatter #70 Skrevet 16. august 2007 angåene disse playerne.... jeg fatter ikke hva dere innbiller dere. bare les en bok, og deretter kan du dra med deg hvem som helst hjem? utdanning i å være player? hvor dumt er dèt? Det er da du som er den dumme, som i likhet med mange kvinner ser ut til å benekte at det å sjekke damer handler om ferdigheter som kan læres, blant annet ved å lese bøker og ved å hente kunnskap på internett. Kansje for å opprettholde illusjonen om at kvinner først og fremst liker menn utifra hvem de er innerst inne og ikke utifra hvilke ferdigheter de har? Til gjesten: Veldig interessant innlegg over, takk skal du ha.
milla-mor Skrevet 16. august 2007 #71 Skrevet 16. august 2007 vel, isåfall kan jeg med glede informere deg om at jeg slettes ikke er dum. kanskje grunnen til at jeg aldri biter på disse innøvde "slik får du napp"-belærde guttevalpene. jeg tviler ikke på at det funker på noen damer... men på langt nær alle. jeg tror ikke engang jeg ville sagt at det "funker på de fleste".
Cognizance Skrevet 16. august 2007 Forfatter #72 Skrevet 16. august 2007 vel, isåfall kan jeg med glede informere deg om at jeg slettes ikke er dum. Så bra for deg. kanskje grunnen til at jeg aldri biter på disse innøvde "slik får du napp"-belærde guttevalpene. jeg tviler ikke på at det funker på noen damer... men på langt nær alle. jeg tror ikke engang jeg ville sagt at det "funker på de fleste". Så du benekter altså (fremdeles) at egenskapene som kreves for å sjarmere deg, i alle fall til en viss grad, er noe som kan læres? Er det bestemt fra fødselen av, genetisk, hvem som kan sjarmere deg og hvem som ikke kan det?
milla-mor Skrevet 16. august 2007 #73 Skrevet 16. august 2007 nei, det er nok mange som kan sjarmere meg, men jeg tviler på at det er noe de isåfall har lært fra en bok. det er ikke akkurat sånn type sjarm jeg faller for. synes heller ikke det er så vanskelig å ferske dem som åpenbart bruker deg som hjemmelekse. "kapittel 4 i praksis"... men det er så klart stor forskjell på menn som snapper opp et par triks for å få draget, og de som har dette som hobby. stjele andres kjærester, konkurrere om hvor mange nedleggelser det blir på en mnd, osv...
Gjest Gjest_Cecilie_* Skrevet 16. august 2007 #74 Skrevet 16. august 2007 Jeg er enig med Milla-mor. Gud hjelpe meg. Jeg er ganske sjokkert over å se at det sitter guttevalper rundt om i landet og mener at de kan lære teknikker for å legge ned damer. Greit nok. Det finnes sikkert ting man kan lære ut fra en lærebok som man kan bruke til å legge ned en viss type naive og dumme damer. Men å tro at slike "teknikker" kan hjelpe en til å få en kjæreste eller til å lykkes på ekteskapsmarkedet er ren dumskap. Hvis man er interessert i å få seg en kjæreste eller et varig forhold, må man vise seg som den man er, og ikke benytte seg av manipulerende teknikker. Kjæresteemner er ikke interessert i sånne fyrer. Jeg tar et lite forbehold med fyrer som fra før er helt på trynet i sosiale settinger. For dem er det sikkert nyttig å plukke opp triks om hvordan man omgåes folk på normal måte.
Gjest rompetrollet Skrevet 16. august 2007 #75 Skrevet 16. august 2007 Er ikke du jomfru da Cognizance? Hvis disse bøkene virkelig er en fantastisk oppskrift for å sjarmere damer, burde jo du være reneste Don Juan i og med at det virker som om du har lest alle sammen.
W. Wallace Skrevet 17. august 2007 #76 Skrevet 17. august 2007 Interessant tråd! At det har vokst opp en hel industri omkring sjekking, og at man kan se på området som lærbart er det ingen tvil om. Det finnes mønstre i menneskelig oppførsel og oppfatning av verden som i høyeste grad er automatisert. Disse er der for å redde livene våre, og i dette tilfellet for å spre gener. Hvis en løve løp med mord i blikket mot deg på en savanne, ville det ikke vært praktisk med et automatisert signal (frykt) som gjorde at du reagerte raskere og slapp å prosessere all informasjonen? Nettopp. Ville det ikke vært spennende om disse samme funksjonene fungerer innenfor sjekking? At man kan trykke på bestemt knapper og få bestemte responser? Hvorfor er noen selgere bedre enn andre? Er det fordi de er heldige? Nei - det er fordi de er DYKTIGE! De har lært seg en håndfull ferdigheter. Ville det ikke vært spennende om alle kunne bli er førsteklasses selger, eller en sjarmør? Om man velger å leve i fornektelse for at slike ferdigheter eksisterer, eller fortelle seg selv at kun mindre intelligente kvinner faller for "playere" eller hva dere vil kalle de må folk gjerne gjøre. Dere burde kanskje opplyses om at den emosjonelle og den logiske hjernen er motsatter. Hvis man har for høy emosjonell verdi i en ting, vil ikke all verdens logikk noensinne få deg til å forandre mening. Ser vi ikke det hver eneste dag? Intelligente kvinner er like mye drevet av emosjoner som mindre intelligente kvinner. Det spiller ingen rolle. Intelligente kvinner er som oftest enklere, for de er sosialt oppegående og genuint interessante mennesker. Angående etikk: Jeg tror ikke man trenger å være en løgnende drittsekk for å være flink med sjekking. Det er en enklere rute, men jeg tror ikke noe godt kommer ut av det. Etikken kommer i første rekke for meg, og om jeg avslører noe en person ikke takler å leve med.... vel, så er det nok at personer som mer enn gjerne vil leve med det. For meg handler dette ikke om å erobre flest mulig. Det handler om å være oppegående sosialt, være selvsikker på områder folk flest ikke er selvsikre, komme seg ut av komfortsonen, få masse nye venner (både kvinner og menn) og selvsagt den emosjonelle highen det gir. Vi er alle narkomane, avhengige av følelser - enten de er negative eller positive. Jeg foretrekker positive. milla-mor: Jeg er ikke i tvil om at du kan motstå enhver mann som kommer din vei, så lenge du er 100 % sikker på at det er det du vil og skal gjøre. Det øyeblikket du mister fokus, er det et helt annet spill. For det er faktisk det der er, et spill. Jeg liker spillmetaforen. Mennesker som tar livet for seriøst kommer aldri noen vei.
Gjest lurven Skrevet 18. august 2007 #77 Skrevet 18. august 2007 jeg har opplevd at kvinner sier nei når de mener ja, non likr å lek å tulle litt, men hvis man kan lese kroppspråk så skjønner man fort om det er nei-ja elelr nei-nei
W. Wallace Skrevet 19. august 2007 #78 Skrevet 19. august 2007 Mystery method baserer seg for eksempel utelukkende på innlærte rutiner og ganske drøy amnipulasjon. I realiteten bygger man opp en psevdoselvtillit samtidig som man begynner å forakte seg selv og kvinner. Hva legger du i manipulasjon? Ganske fascinerende emne med tanke på at vi alle har "innlærte rutiner" i alle samtaler. Mønstre som gjentas om igjen og om igjen. De fleste er antakeligvis ikke klar over hvilken loop de er i. Det var engang en som sa at grunnen til at dine nærmeste ikke liker at du forandrer deg, er at de måtene de pleide å manipulere deg på ikke fungerer lengre.
Gjest Gjest_Julie_* Skrevet 20. august 2007 #79 Skrevet 20. august 2007 Interessant tråd! At det har vokst opp en hel industri omkring sjekking, og at man kan se på området som lærbart er det ingen tvil om. Det finnes mønstre i menneskelig oppførsel og oppfatning av verden som i høyeste grad er automatisert. Disse er der for å redde livene våre, og i dette tilfellet for å spre gener. Hvis en løve løp med mord i blikket mot deg på en savanne, ville det ikke vært praktisk med et automatisert signal (frykt) som gjorde at du reagerte raskere og slapp å prosessere all informasjonen? Nettopp. Ville det ikke vært spennende om disse samme funksjonene fungerer innenfor sjekking? At man kan trykke på bestemt knapper og få bestemte responser? Hvorfor er noen selgere bedre enn andre? Er det fordi de er heldige? Nei - det er fordi de er DYKTIGE! De har lært seg en håndfull ferdigheter. Ville det ikke vært spennende om alle kunne bli er førsteklasses selger, eller en sjarmør? Om man velger å leve i fornektelse for at slike ferdigheter eksisterer, eller fortelle seg selv at kun mindre intelligente kvinner faller for "playere" eller hva dere vil kalle de må folk gjerne gjøre. Dere burde kanskje opplyses om at den emosjonelle og den logiske hjernen er motsatter. Hvis man har for høy emosjonell verdi i en ting, vil ikke all verdens logikk noensinne få deg til å forandre mening. Ser vi ikke det hver eneste dag? Intelligente kvinner er like mye drevet av emosjoner som mindre intelligente kvinner. Det spiller ingen rolle. Intelligente kvinner er som oftest enklere, for de er sosialt oppegående og genuint interessante mennesker. Angående etikk: Jeg tror ikke man trenger å være en løgnende drittsekk for å være flink med sjekking. Det er en enklere rute, men jeg tror ikke noe godt kommer ut av det. Etikken kommer i første rekke for meg, og om jeg avslører noe en person ikke takler å leve med.... vel, så er det nok at personer som mer enn gjerne vil leve med det. For meg handler dette ikke om å erobre flest mulig. Det handler om å være oppegående sosialt, være selvsikker på områder folk flest ikke er selvsikre, komme seg ut av komfortsonen, få masse nye venner (både kvinner og menn) og selvsagt den emosjonelle highen det gir. Vi er alle narkomane, avhengige av følelser - enten de er negative eller positive. Jeg foretrekker positive. milla-mor: Jeg er ikke i tvil om at du kan motstå enhver mann som kommer din vei, så lenge du er 100 % sikker på at det er det du vil og skal gjøre. Det øyeblikket du mister fokus, er det et helt annet spill. For det er faktisk det der er, et spill. Jeg liker spillmetaforen. Mennesker som tar livet for seriøst kommer aldri noen vei. :rosasmil:
Gjest Gjest Skrevet 20. august 2007 #80 Skrevet 20. august 2007 Det å ikke akseptere et "nei" og mase seg til et "ja" resulterer lett i seksuell aktivitet som egentlig er ufrivillig. I tilfeller hvor kvinnen sier "nei" må dette aksepteres ubetinget uten å stille spørsmål vedrørende om det var det hun virkelig mente. Seksuell aktivitet som et resultat av aktivt press er jevnbyrdig med voldtekt dersom kvinnen i ettertid oppfatter det som skjedde, som uønsket. Bevisets stilling vil være vanskelig i slike saker, men det er viktig at en hver seksuell tilnærming eller seksuelt betonte handlinger (alt fra uønskede blikk, kommentarer og berøring til gjennomført samleie) anmeldes og straffes. Skal dette kunne gjennomføres, er det nødvendig at retten tror på det offeret sier. Det må være en grunnregel at alt som kvinnen opplever som overgrep, også regnes som sådant i strafferettslig henseende. Omvendt bevisbyrde blir derfor det eneste rettferdige i slike saker. Seksuelle overgrep der kvinnene blir fratatt kontrollen over egen kropp er tross alt blant de mest ødeleggende kriminelle handlinger, jevngodt med drap i mange tilfeller.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå