AnonymBruker Skrevet 21. juli 2012 #101 Skrevet 21. juli 2012 Jeg har brukt Yasmin i 6 år nå og er veldig fornøyd. Har sjekket blodtrykk og helse generelt med jevne mellomrom mens jeg har brukt den, og der ser alt normalt ut. Jeg fikk også mindre hudproblemer. Menssmerter og humørsvingninger er så godt som forsvunnet. Dette var også hovedgrunnen til at jeg startet på p-piller. Jeg var en sånn som lå og grein og vrei meg av smerte en gang i måneden. I tillegg så prøvde jeg å drepe brødrene mine med jevne mellomrom (det var ikke så ille selvfølgelig, men jeg var virkelig fæl). Jeg gikk opp et par kilo og var litt småkvalm de første månedene jeg brukte de, men dette gikk over. Gikk også fra B til D cup på måneder de ekstra kiloene forsvant ganske fort, men puppene ble der, haha. Anonym poster: 86aadb2a0953a213f201be168e765235
Gjest Julie Skrevet 29. april 2013 #102 Skrevet 29. april 2013 Har gått på diane i 7 måneder nå, og huden min har egentlig bare blitt verre!!! Jeg har aldri hatt så mye kviser på ryggen som i de første månedene med denne p-pillen! Det har vært veldog kjipt! Nå har det begynt å bedre seg, men har fått flere strekkmerker siden jeg startet bruke pilla. Dette er jeg ganske sikker på kan komme av Diane. Hormonene i produktet kan føre til høyt kortisolnivå, og høyt kortisolnivå kan være med på å bryte ned collagen-produksjonen i kroppen (hudfornyelse/elastisitet). Jeg har merket at det kvisearrene på ryggen og i ansiktet blir der over lenger tid. Før jeg begynte på pilla ble arrene borte etterhvert. Jeg vurderer sterkt å slutte, for vil heller ha kviser enn strekkmerker/arr som ikke går bort.. Noen andre som har tenkt noe over dette med hudkvaliteten etter de begynte på pilla?? Selvfølgelig har strekkmerker noe med gener å gjøre også, men er overbevist over at den har hatt innvirkning!
Gjest gjest111 Skrevet 1. mai 2013 #103 Skrevet 1. mai 2013 Har gått på Diane i ett år snart, men skal prøve Yasmin nå fordi jeg har fått bivirkninger av Diane. Diane gjorde at huden min ble mye bedre - kviser på rygg forsvant og kvisene i ansiktet ble mye færre og mens-smertene (som var helt forferdelige) forsvant helt, men leveren ble dårlig (spiser ellers sunt, drikker ikke), spesielt til å bryte ned fett (hadde for høyt kolesterolnivå). Gikk også til en gynekolog som sa jeg hadde fått erosjon i livmorshalsen, som førte til at jeg var mer utsatt for alle slags infeksjoner, og også at jeg hadde fått... en kjønnsvorte (HPV) , som det også var stor sjanse var pillen sin feil. Har hatt samme kjæreste i flere år nå, og hverken han eller meg har hatt noen andre seksualpartnere. Gynekologen sa både erosjonen og HVP-"infeksjonen" godt kunne skydes Diane, fordi det er en pille med stor dose hormoner og gjør immunforsvaret i underlivet svakere, så vidt jeg skjønte. Det var altså en del andre på samme pillen som hadde opplevd samme problemer. Gynekologen sa at Diane-pillen kan hjelpe mot alvorlig akne eller "overbehåring", men er ikke noe man bør gå på mer enn ett år, med mindre ingen andre ting hjelper, men man må sjekke helsen innimelom. Så ja, skal prøve Yasmin, som gynekologen sa også kunne hjelpe mot kviser, så lenge de ikke er for alvorlige, men hormondosene er lavere, så mulig både erosjonen og kjønnsvorten (som jeg også har fått behandling for) forsvinner fortere. Egentlig helt utrolig at man ikke får advarsler mot større fare for erosjon i livmoren, infeksjoner og ødelagt lever - det settes bare fokus på blodpropp og at det "ikke er førstevalget som prevensjon"... Haha HÆ??? Man får da ikke HPV viruset av en p-pille! Og jeg tviler sterkt på at det var det legen din mente. Siden det plutselig brøt ut så er HPV noe du allerede hadde i kroppen fra før av som brøt ut pga lavt immunforsvar eller lignende. De fleste av oss har faktisk HPV viruset i kroppen men veldig få får slike symptomer. For å få HPV viruset in the first place (den typen som gir kjønnsvorter) så må det smitte gjennom seksuell kontakt. Ikke sikkert at kondom hadde hjulpet heller da kjønnsvortene smitter gjennom hudkontakt.
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2013 #104 Skrevet 4. mai 2013 Så har Yasmin den samme virkningen at de reduserer kviser? Dette er et stort punkt for meg nemlig. Så da bør jeg heller velge Yasmin kanskje? Ja den reduserer kviser. Merker effekten selv. Og inbilder meg at den er litt slankende (en kg eller to). Liker de veldig godt Anonym poster: ec2e42d30a38528125b0304e1dee5cc4
svetellepo Skrevet 26. mars 2022 #105 Skrevet 26. mars 2022 (endret) Kjøp Yasmin - https://euroclinix.net Jeg har brukt Yasmin i snart to år, og er veldig fornøyd. Før jeg begynte på den hadde jeg sterke menssmerter, og var til tider så kvalm at jeg kastet opp. Dette er helt borte. I tillegg blør jeg mindre. Jeg tar alltid tre brett (21 piller) i slengen før jeg tar en ukes pause. Da slipper jeg å ha menstruasjon mer enn hver tredje måned, og det passer meg ypperlig. Har ikke merket noen bivirkninger. Endret 17. juli 2022 av svetellepo
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå