Gjest Gjest Skrevet 1. august 2007 #1 Skrevet 1. august 2007 Jeg vil begynne på p-piller nå. Er det noen som har erfaringer med Yasmin og Diane og som kan fortelle litt om de to? Som feks de fordelene/ulempene du opplevde, hva som er de mest kjente bivirkningene etc. Kan selvfølgelig slå opp i felleskatalogen, men der er man jo veldig generell. Kunne tenke meg å høre noen personlige erfaringer i stedet
Saeria Skrevet 1. august 2007 #2 Skrevet 1. august 2007 Jeg ble hvertfall deprimert av yasmin. Har ikke prøvd Diane. Har du litt uren hud, skal visstnok Diane hjelpe.
Gjest Gjest Skrevet 1. august 2007 #3 Skrevet 1. august 2007 Har ikke prøvd Diane. Har du litt uren hud, skal visstnok Diane hjelpe. Skulle til å skrive det! Om du eks. har kviser er Diane et bra merke OGSÅ mot dette!
Gjenglemt sykkellås Skrevet 1. august 2007 #4 Skrevet 1. august 2007 Diane er jo ikke en p-pille i så måte. Den bare fungerer som en. Man skal ikke bruke Diane om man ikke har problemer med uren hud og/eller mye hårvekst.
Majka Skrevet 1. august 2007 #5 Skrevet 1. august 2007 Jeg har brukt Diane mot kviser, men de hjalp ikke. Ingen andre bivirkninger heller. Bruker Yasmin nå. Eneste bivirkningen jeg har merket er jeg har færre kviser på bryst, rygg og i ansikt.
Gjest Gjest Skrevet 1. august 2007 #6 Skrevet 1. august 2007 Så har Yasmin den samme virkningen at de reduserer kviser? Dette er et stort punkt for meg nemlig. Så da bør jeg heller velge Yasmin kanskje?
Gjest -eline- Skrevet 1. august 2007 #7 Skrevet 1. august 2007 Jeg gikk over fra Trinodiol til Yasmin - 10 år på Trinodiol hadde ikke gitt meg en eneste bivirkning - etter to måneder på Yasmin så hadde jeg lagt på meg, hadde null sexlyst og var deprimert... Jeg giddet ikke å teste ut flere merker, klarte ikke tanken på å utsette meg for å muligens gå gjennom det samme igjen, så nå bruker vi kondom fram til vi blir prøvere. Blir jomen meg mer sex av det enn da jeg gikk på Yasmin
Gjest Gjest Skrevet 1. august 2007 #8 Skrevet 1. august 2007 Jeg bruker Diane/Feminil, og har fått renere hud og litt mindre hårvekst av den. Null bivirkninger.
Dizzy Skrevet 1. august 2007 #9 Skrevet 1. august 2007 Jeg har brukt Yasmin i et halvt år nå, har ikke merket noen bivirkninger så langt.
wondergirl Skrevet 2. august 2007 #10 Skrevet 2. august 2007 Jeg bruker Yasmin, men merker ikke noen bivirkninger. Synes ikke det hjelper mot kviser, får alltid et par kviser på haka når jeg bruker p-piller (uansett hvilke). Men er ikke plaget med kviser ellers, da.
Saeria Skrevet 2. august 2007 #11 Skrevet 2. august 2007 Er man veldig plaget med kviser, særlig på brystet eller ryggen, så må det sterkere lut til enn en p-pille. Tro meg.
Gjest Gjest_pippen_* Skrevet 2. august 2007 #12 Skrevet 2. august 2007 Jeg har bare brukt Diane. Har bare gode erfaringer med den. Hjalp veldig bra mot kviser i mitt tilfelle iallefall, det var igrunnen derfor jeg begynte på den i utgangspunktet.
duddi Skrevet 2. august 2007 #13 Skrevet 2. august 2007 Yasmin her, eneste bivirkningen jeg har merket er nedsatt sex lyst (ille nok i seg selv det men)
Ambivalent Skrevet 4. august 2007 #14 Skrevet 4. august 2007 (endret) Har brukt Yasmin i et par år, og har ikke merket en eneste bivirkning. Bortsett fra den første måneden, da hadde jeg småblødninger. Endret 4. august 2007 av Ambivalent
Gjest s0l Skrevet 4. august 2007 #15 Skrevet 4. august 2007 Jeg hadde massemasse kviser i starten av min ungdom.. MASSE! Hele trynet altså! Starta på Diane, og vips, NULL kviser og ren hud Har nesten ikke hatt en kvise siden
Gjest Gjest Skrevet 26. august 2007 #16 Skrevet 26. august 2007 Jeg har mistet såå mye hår de siste mnd..kan dette være pga Diane? leste et sted at man kan oppleve håravfall pga hormonforstyrrelsen.. Og vil det i så fall hjelpe å gå over til Yasmin?
Gjest Jenna88 Skrevet 26. august 2007 #17 Skrevet 26. august 2007 Jeg har brukt både Diane og Yasmin. Yasmin innvirket på humøret (innbiller jeg meg i alle fall), men jeg har ikke hatt noen problemer med Diane.
Banshee Skrevet 27. august 2007 #18 Skrevet 27. august 2007 Går for tiden på Yasmin, har ikke merket noen bivirkninger av den. På Diane gikk jeg opp 7 kilo og en klesstørrelse, men så kun minimal bedring i huden.
Celiclya Skrevet 28. august 2007 #19 Skrevet 28. august 2007 Det er veldig inviduelt hvordan man reagerer på de forskjellige p-pillene, så det har i grunnen lite for seg å ta en beslutning basert på hva andre har erfart. Ta deg en tur til legen å få info om de forskjellige merkene, og prøv den typen du tror passer deg best (i forhold til hormoner hele tiden, hormonfri uke, minipillen etc) Jeg gikk før på Loette og hadde en haug bivirkninger, nå har jeg brukt Yasmin i 3 mnd og har ikke hatt en eneste en. 1
Gjest antigartner Skrevet 28. august 2007 #20 Skrevet 28. august 2007 Det er veldig inviduelt hvordan man reagerer på de forskjellige p-pillene, så det har i grunnen lite for seg å ta en beslutning basert på hva andre har erfart. Henger meg på det Celiclya sier. Du må nok bare prøve. Men siden du spør etter erfaringer, så skal jeg også dele min erfaring med deg. Mange her sier at de ikke har hatt bivirkninger med Diane, men at de har hatt bivirkninger med Yasmin. Jeg har bare prøvd Diane. Brukte den i litt over 2 år, og den hjalp fint mot kviser og hårvekst, men jeg mistet all sexlyst (det er kanskje slik den funker som P-pille? ) og ble utrolig humørsyk. Skikkelig nærtagende og håpløs å være i hus med. Jeg orket ikke prøve flere p-piller etter dette og bruker nå annen prevensjon.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå