Gå til innhold

Malou's

Malou

Anbefalte innlegg

:brownie-smiley:

Rester fra helgen, fra en sånn ferdigpakke der man kun skal tilsette vann. Sendte med mannen på jobb i dag, men klarte ikke å motså det siste lille stykket selv.

Ingen dårlig avslutning på en mandag. Har bestemt meg for å ikke ha dårlig samvittighet også, det tar jo bare bort halvdelen av kosen. Dessuten er det ikke ofte jeg spiser kake uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tusen takk Bettie! :smilbla:

For en uke. Var veldig sliten da jeg kjørte hjem i fra jobb på mandag i tillegg til at jeg hadde vondt i halsen, men det har jeg hatt en del ganger i det siste uten at det har blitt noe mer. Så heldig var jeg desverre ikke denne gangen. Har hatt to dager mer eller mindre sengeliggende. I dag er jeg heldigvis en del bedre og har jobbet hjemmefra store deler av dagen. Satser på å gjøre det samme i morgen.

I kveld skulle jeg egentlig vært på julefrokost med jobben, men det orker jeg i hvertfall ikke i denne tilstanden. Heldigvis hadde de fått en sen tilmelding sånn at jeg slipper å betale også. Ikke det at jeg ikke hadde overlevd å betale de 230 kronene, men det er da uansett kjedelig å måtte betale for noe med ikke skal være med på. Satser på at formen er bedre på lørdag da vi skal på vennejulefrokost. Det får da være grenser for hvor mye man skal gå glipp av også. ;)

Endret av Malou
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er varierer Mie. En firmajulefrokost starter av naturlige årsaker normalt først om kvelden som det norske julebordet, mens de to vennejulefrokostene vi skal på de nærmeste to helgene starter ved sen lunsjtid om ettermiddagen. De opprinnelige julefrokostene startet nok ved lunsjtid, men har nok som mange andre juletradisjoner endret seg litt underveis.

Endret av Malou
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Selv om jeg jo vet at dansk frokost=lunsj, så syntes jeg at det er et fornøyelig uttrykk; klarer liksom ikke slutte å se for meg lystig lag klokken sju om morgenen. :fnise:

Julebord ja. *sukk* Hva skal man ha på seg? Jeg aner ikke. Skikkelig bimbokrisefeeling med andre ord..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må jo innrømme at jeg ikke syntes det hørtes så veldig fristende ut med julefrokost første gang jeg hørte utrykket, B-menneske som jeg er. :fnise:

Hadde planer om sort kjole med lilla topp under til julefrokosten i kveld, men nå som det ikke ble noe av kan jeg kanskje bruke antrekket på lørdag istedet. Hvis ikke jeg går for enda mer casual, det er jo "kun" vennejulefrokost og ikke særlig formeldt.

Man skal ikke se bort i fra at det ender med en stor bimbokrise på lørdag istedet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk handlet meg en kort, sort kjole som jeg kan pynte opp - eller ned - alt etter anledning. Typisk panikk-kjøp, for jeg hadde jo absolutt ingenting å ha på meg til julebordet. Men jeg er godt fornøyd med kjøpet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra du ble fornøyd med kjøpet Bettie!

Så er julen starter i det Malou'ske hjem. Litt tidlig vil vel kanskje mange si, men det er nå sånn vi gjør det. Egentlig var det ikke planen at vi skulle ha juletre i år fordi vi skal feire jul i Norge, men mannen fikk plutselig for seg at vi skulle ha juletre allikevel så nå har vi det. Har i tillegg funnet frem litt annen julepynt også. Kjøpte vinrøde lys til lysekronen over spisebordet i tillegg til et stort og et litt mindre kubbelys tidligere i dag. Det store kubbelyset blir årets adventslys. Har tenkt å sette på 1-4 tallene i zink som jeg kjøpte i fjor med knappenåler på lyset så det blir en form for adventslys. I morgen skal vi sette lys i den oppstammede buksbommen i innkjørselen i tillegg til at jeg har kjøpt et dverggrantre i potte som jeg skal ha på trappa med lys i.

Nå sitter jeg og fikser spilleliste til vennejulebordet i morgen. Formen har kommet seg betraktelig utover kvelden så jeg tror jeg er klar for i morgen. Har til og med gjort noen forbredelser som å lakke neglene vinrøde og smørt meg med fuktighetskrem med litt selvbruner i. Det trengs!!

Nå mangler det bare at jeg kommer meg i seng snart...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Puh, det var godt jeg ventet med å skrive forrige innlegg til etter midnatt for nå er det da i det minste 1. desember... ;)

*poff*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk monja! :klemmer:

Jeg har fått pakkekalender av mannen! *overrasket*

I den første pakken var det en hvit elektrisk adventslysestake. Jeg har en trehvit i fra før, som jeg har hatt planer om å male hvit de siste par årene, men nå har jeg skrinlagt planene. ;)

Ikke mye julestemning over været, men så kan vi jo bare kose oss ekstra lenge med rundstykker, juice te og levende lys istedet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Åh, så snill mann du har, da!

... jeg har fikset ølkalender til sambo, han gliste fra øre til øre da han skjønte hva som var inni pakkene. ;)

Og så har vi satt opp hvite kubbelys i brødformer av aluminium i vinduskarmen, det var noe jeg så i et interiørblad og jammen ble det stilig hos meg også! Vanligvis blir det jo ikke like stilig når man skal gjøre sånne stunt selv.. ;)

Kos deg på julefrokost i dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husker jeg funderte over julefrokosten hos deg i fjor - men i år huska jeg at det ikke var frokost i ordets rette forstand! ;) Sette med norske øyne! ;)

Skulle bare stikke innom og si at jeg drømte om deg i natt - vi møttes på flyet til New York av alle ting - vi satt begge i en del av flyet hvor VIP'ene satt! Jeg hadde bare sneket meg inn. :ler: Jeg kjente deg igjen, og gikk bort og hviska til deg "Du er Malou fra Kg ikke sant?" "Jeg er Dråpe.". Og så gikk jeg og satt meg på plassen min igjen. Gud vet hvorfor jeg måtte hviske - men sånn var det i hvertfall.

Utrolig hva man drømmer om!

God helg! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har pyntet ute med lys, nå. Har hengt opp granbargirlandere på søylen ved trappa ute, og opp gelenderet, og surret lysslynger rundt alt sammen. Inne har jeg hengt opp adventsstjerner i vinduene, og jeg har funnet fram adventslys. Har satt fire lilla kubbelys på en "gulltallerken" som en av adventsstakene. Men mer pynting blir det ikke før jul.

Ønsker deg en fortsatt god helg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for hilsninger Lano, Dråpe og Bettie! Får håpe at drømmen din blir til virkelighet en dag Dråpe. ;) Høres ut som om dere er godt i gang med julepyntingen dere også Lano og Bettie. Hvor mye man pynter og ikke minst når man pynter må jo være opp til hver enkelt synes jeg.

Mandag = urk

Mandag etter julefrokost = enda mer urk

Men det var en morsom julefrokost da. Det må jo være det viktigste, selv om jeg flere ganger i går lurte veldig på hvorfor jeg ikke bare kunne reist hjem og lagt meg litt tidligere...

Nå -> :reise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ada Blûe

Åå, heldige deg som har en så snill mann. :hjerte:

Jeg har heller ikke den største julestemningen, men det har heldigvis hjulpet litt med litt julepynt. Og så er det så koselig å se alle lyktene og stjernene som lyser i mørket når man se vinduene nedover gaten.

Mandag = urk her også! Men heldigvis pleier det være en oppadstigende kurve fra mandagen...til søndagskvelden. ;)

Lenge siden jeg har tittet innom deg nå, men det ser ut til at det står bra til :).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Julepynting er personlig, ja - og det er godt vi har litt ulik smak.

Noen ganger kan man lure på hvorfor man ikke er fornuftig og avslutter moroa tidligere enn man gjør. Kanskje det er fordi man koser seg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg elsker å kikke inn av vinduer i julemåneden Ada Blûe, i tillegg til lys i busker og trær.

Jeg pleier å være godt mett av jul og julepynt et par dager før nyttårsaften Bettie. Jeg går helst inn i et helt nytt år uten julepynt. Det eneste jeg savner litt er alle de lysene, både ute og inne, men så må jeg jo brenne (enda) flere levende lys istedet, i tillegg til å kjøpe noen flotte tulipaner.

Fikk forøvrig en stor blank julekugle med lyskjede inni i adventskalender min i går. Den henger nå og pynter i stuevinduet og er skikkelig fin om jeg kan få si det selv. Jeg må si at jeg er imponert over gavene jeg har fått hittil. Heldigvis fikk jeg "kun" en liten Twix-sjokolade i dag. Begynte nesten å bli litt bekymret for hvor mange penger mannen egentlig hadde brukt på den julekalenderen...

Nå begynner jeg å være skikkelig lei av å være forkjølet. Hoster en del og pusser nese i ett sett fortsatt. Det er mange som er syke nå, synes det er noen som hoster eller nyser over alt. Satser på at serier og te under teppet i kveld gjør underverker. :optimist-smiley:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...