Malou Skrevet 14. oktober 2007 Forfatter #181 Del Skrevet 14. oktober 2007 Godt at det er flere som ikke har høstferie Bettie & monja. Skulle mer enn gjerne hatt noen dager fri, særlig hvis været har tenkt seg å fortsette som nå i helgen. Men det har vært en skikkelig fin helg, en av de bedre på lang tid. USA ferien til neste år begynner å falle på plass. Vi mangler enda noe detaljer, men planen er løst som følger: Fly til San Fransisco og være der i 3-4 dager, så leie bil og kjøre litt nedover kysten sånn ca halvveis nedover mot LA med en overnatning ute langs kysten, så innover i landet gjennom ørkenen til Grand Cayon, og Las Vegas før vi turen går nordover til Yosemite Nasjonalpark og Napa Valley. Deretter fly fra San Fransisco til New York og så være der i 3-4 dager før vi reiser hjem igjen. Jeg behøver vel ikke skrive at jeg gleder meg??? Nå -> -tid Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chica Skrevet 15. oktober 2007 #182 Del Skrevet 15. oktober 2007 Høres ut som en herlig tur! Anbefaler å stikke innom Solvang på vei fra SF til LA. Det er en dansk by med lave hus og vindmøller og danske bakerier etc. Vi overnattet der i sommer på vei sørover. Hadde nesten samme reiseruten som dere, men dro fra Las Vegas tilbake til LA hvor vi returnerte til Norge. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malou Skrevet 15. oktober 2007 Forfatter #183 Del Skrevet 15. oktober 2007 Takk for tips Chica. Jeg tror ikke vi har tenkt oss å kjøre så langt sør, men ellers kunne jo Solvang være en mulighet. Har sett derfra på TV tidligere. I utgangspunktet har vi snakket om en overnatting i Carmel/Monterey/Big Sur området. Sliter med å finne arbeidsmotivasjon i dag. Etter en periode med alt for mye å gjøre går likssom luften litt ut av balongen når det plutselig nesten ikke skjer noen ting. Ikke at jeg skal klage over det forsåvidt, jeg gidder bare ikke å sitte her... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dråpe Skrevet 15. oktober 2007 #184 Del Skrevet 15. oktober 2007 Så deilig å kunne planlegge ferietur. Man kan jammen trenge positive ting å se fram til og glede seg over når man er på vei inn i den mørkeste tida av året. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bettie Skrevet 15. oktober 2007 #185 Del Skrevet 15. oktober 2007 Spennende ferietur dere planlegger. Det blir litt sånn vacuumaktig når en periode med masse å gjøre avløses av en litt stillere periode. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malou Skrevet 16. oktober 2007 Forfatter #186 Del Skrevet 16. oktober 2007 Vi har ikke planer om å reise for i mai neste år da, men det er veldig deilig å ha noe å se frem til, spesielt etter det siste halve året. TENK at jeg snart skal tilbake til New York da!! :dåne: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
monja Skrevet 16. oktober 2007 #187 Del Skrevet 16. oktober 2007 Det høres jo ut som en knallflott ferie. Så herlig å ha noe å se fram mot. Og har du en liten koffert du kan putte meg i så ja takk Når jeg tenker meg om kan den ikke være så liten heller Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bettie Skrevet 16. oktober 2007 #188 Del Skrevet 16. oktober 2007 Det er godt å ha noe å se fram mot. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malou Skrevet 18. oktober 2007 Forfatter #189 Del Skrevet 18. oktober 2007 Det kan godt være jeg kan finne plass til deg på turen over monja, men jeg er redd for det kan bli trangt om plassen på veien hjem. Skal prøve å pakke veldig fornuftig sånn at det er plass til mest mulig shoppingfunn. Vi planlegger å være borte i tre uker og må nok belage oss på en tur eller to på vaskeri i mens vi er borte, eventuelt kjøpe nytt og kaste det gamle. I dag har jeg startet overlevering at deler av jobben min til den nye som har startet i teamet. Gleder meg til å få ordentlig med til å konsentrere meg om det nye. Jeg beholder en av de "gamle" avdelingene selv også må jeg jo regne med å supportere en del inntil den nye kommer ordentlig inn i det. Jobben skulle gjerne bli litt mer variert av dette og det er jo absolutt en fordel. Kom til å bestille meg en olivengrønt sjal på eBay i går. Egentlig skulle jeg ha et rødt, men jeg fant ikke et som var rødt på den riktige måten også endte jeg altså opp med det olivengrønne i stedet. Materialismen lenge leve....!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malou Skrevet 18. oktober 2007 Forfatter #190 Del Skrevet 18. oktober 2007 Jeg har reisefeber!! Det er litt vel tidlig når vi ikke planlegger å reise før om ca 6½ måned, men det er bare veldig vanskelig å ikke ta av litt når man ser på hoteller og sjekker priser på flybilletter. Har forøvrig funnet flybilletter hos Delta Airlines for ca 5500 DKK per person. Det synes jeg er en bra pris når vi ikke skal fly ut og hjem fra samme by. Nå håper jeg bare at alt går i orden med jobben i forhold til å holde sommerferie allerede i mai. Sendte avgårde forespørsel i dag. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bettie Skrevet 18. oktober 2007 #191 Del Skrevet 18. oktober 2007 Det er jo såpass lenge til du skal ha ferie at jobben din burde kunne innvilge det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ada Blûe Skrevet 19. oktober 2007 #192 Del Skrevet 19. oktober 2007 Jeg har også reisefeber og tenkte akkurat å skrive om det i dagboken min - men er redd jeg det bare gjør reisesjuka verre . Ha en flott helg, Malou. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malou Skrevet 20. oktober 2007 Forfatter #193 Del Skrevet 20. oktober 2007 http://www.youtube.com/watch?v=9WlbQPmXg08 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dråpe Skrevet 21. oktober 2007 #194 Del Skrevet 21. oktober 2007 Likte det der med å "evt. kaste gamle klær og heller kjøpe nye" - en filosofi jeg kan kjenne meg igjen i! Svigerinna mi flyr til New York på torsdag - men hun er ikke like gira som det du er, hun har visst ikke så mye til overs for den byen, men mannen vil reise, så da blir det det. Jeg har jo aldri vært i NY, men jeg skjønner jo egentlig at hun kunne tenke seg å reise til ei eller annen sydenstrand på denne årstida i steden. Tror nok sikkert at mai er en bedre reisemåned enn månedsskiftet okt/nov. Håper det ordner seg med fri de aktuelle ukene da! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mie Skrevet 21. oktober 2007 #195 Del Skrevet 21. oktober 2007 NY er absolutt høyt oppe på listen over steder jeg gjerne vil besøke, - ja faktisk så tror jeg at NY er aller øverst. Men jeg vil ikke reise dit med barn (fordi jeg vil være litt ego der), så det får vente noen år enda. Greit å ha noe å glede seg til også. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malou Skrevet 22. oktober 2007 Forfatter #196 Del Skrevet 22. oktober 2007 Nesten KG-fri helg. Litt deilig noen ganger det også. Det har faktisk vært fine sommertemperaturer i New York de siste par ukene Dråpe. Det ligger jo på breddegrad med Sør Europa og der varer jo sommeren en del lenger enn her. Dessuten tror jeg at Central Park i høstfarger er en opplevelse i seg selv. Men det kommer jo i bunn og grunn ann på hva man liker. Jeg foretrekker nok storbyferie istedet for sydenstrand, selv om jeg liker strandliv også. En kombinasjon kanskje? Ja takk begge deler... For eksempel strandliv kombinert gamle idylliske landsbyer i Sør Frankrike/Italia. Er ikke så gira på kun strandferie lenger, jeg vil helst oppleve litt også. New York er verdt på vente på Mie. Egentlig var det nesten bedre før jeg hadde vært der for da visste jeg jo ikke hva jeg hadde "gått glipp av." Gleder meg til å reise tilbake. Det er faktisk ikke så mange steder jeg har vært flere ganger. Jeg elsker å oppleve nye steder, men tror at man opplever ting på en annen måte når man har vært der før, at man prioriterer noen andre ting og ikke minst at man får gjort noen av de tingene man ikke fikk gjort første gangen. Jeg har det med å lese mer om de stedene jeg har vært etterfølgende og da oppdager jeg selvfølgelig alt det jeg skulle ha gjort. Jobber hjemme i dag selv om jeg jo hadde lovet meg selv at jeg skulle spare hjemmearbeidsdagen til på onsdag. Skylder på at jeg ikke tilbragte søndagskvelden hjemme og ikke fikk ladet opp skikkelig til en ny arbeidsuke. Søndagen ble nemlig tilbragt i København sammen med et vennepar. Først så vi Chicago på Det Nye Teater og etterpå spiste vi på Pasta Basta. Veldig koslig. Likte Chicago, den var veldig "meg." Den hadde jo også fått veldig god kritikk, men det behøver jo ikke nødvendigvis bety at den faller i smak av den grunn. Jeg så filmversjonen for noen år siden, men det ødela ikke noe av opplevelsen, heller tvert i mot da jeg kjente igjen en del av sangene i tillegg til at det gjorde det lettere å følge handlingen. Nøt fredagskvelden på sofaen med ukens serier. Lørdagen gikk i hovedsak med til å ordne og fikse hjemme. Det var tiltrengt etter at de siste helgene i hovedsak har vært tilbragt utenfor i det knallfine høstværet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malou Skrevet 22. oktober 2007 Forfatter #197 Del Skrevet 22. oktober 2007 (endret) Jeg er litt i det orange hjørnet for tiden. Nei da, jeg lar meg ikke påvirke jeg....... Inntil videre har jeg nøyet meg med å gå til anskaffelse av et sjal i brent orange også har jeg tenkt på å ta i bruk en armløs topp jeg har liggende i skapet som jeg kun har brukt en gang eller to. Tror kanskje ikke jeg hadde "pulled off" denne kjolen, men Penelope ser jo smashing ut. Denne derimot, fra Victoria's Secret tror jeg ville vært fin, men da den kommer på ca 300 kr i tillegg til at jeg risikerer toll og moms blir nok til at jeg dropper det. Synd for jeg liker den ellers veldig godt og tror den hadde vært fin med en sort singlet under. I tillegg har jeg lyst på et par øredobber med noe orange i. Endret 22. oktober 2007 av Malou Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ada Blûe Skrevet 22. oktober 2007 #198 Del Skrevet 22. oktober 2007 Fin genser;hverdagsgenser som var freshet opp litt . Har du handlet fra VS før? Jeg falt helt for disse: http://www2.victoriassecret.com/commerce/a...&rfnbr=3725 http://www2.victoriassecret.com/commerce/a...&rfnbr=3833 Den siste var liksom bare veldig "norsk" på en måte... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malou Skrevet 22. oktober 2007 Forfatter #199 Del Skrevet 22. oktober 2007 (endret) Nei jeg har aldri handlet hos VS Ada Blûe, men har hatt lyst flere ganger. Synes det har en del fint. Men frykten for toll og avgifter stopper meg. Regner med at det er svært sannsynelig at en pakke fra VS blir stoppet i tollen da de jo ikke finnes utenfor USA. Det som irriterer meg mest er at man må betale toll av frakten!! Skjønner virkelig ikke hvorfor, men på en eller annen måte må vel staten få inn pengene sine. Åhhh, nå fikk jeg lyst til å bestille den genseren igjen!! :tikkende-bombe-smiley: Endret 22. oktober 2007 av Malou Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malou Skrevet 22. oktober 2007 Forfatter #200 Del Skrevet 22. oktober 2007 Damn It feels Good to Be a Gangsta' Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå