Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest
Skrevet
Nei, så her til lands skal det være fritt fram for all slags humbug?

Jeg synes det er tragisk at man skal utnytte folk som er i en krise - enten det er sykdom, død, forsvinningssaker, osv .. så lenge man vet at svært mange i slike kriser er svake og villige til å prøve alt.

Leste at til og med Mette Marit var blitt helbredet av Märtha`s varme hender :ler: At noen har varme hender betyr ikke at de kan helbrede syke .. isåfall hadde det ikke fantes syke mennesker rundt meg ... Kosmetologen jeg var hos en gang var overrasket over at jeg hadde så varme hender .. kanskje jeg skal begynne med litt håndspåleggelser?

En med dine holdninger og utstråling til dette kan uansett ikke ha spesielt varm energi, tror jeg. :ler:

Hvem utnytter, sier du? De som kan tilby sine tjenester (og er seriøse, vel og merke) tilbyr intet annet enn å kanalisere energi. At du ikke har sansen for det er jo greit nok. Men det er da ingen som tvinger og utnytter noen blant de som driver seriøst.

Folk som er desperate og har prøvd alt (som du sier) har jo ingenting å tape på å også prøve healing (som ikke er mer skummelt enn å kanalisere energi). De blir ikek lovet noe. Og som mange vet: "tro kan flytte fjell", som det heter.

Det at noen har varme hender og tilbyr sine tjenester er mer komplisert enn du tydeligvis viser forståelse for. Det handler om tankesett også, ikke bare et par varme hender. Tanken må være med.

Men dette er ikke for alle å forstå eller like - og at du ikke er blant tilhengerne, er da helt greit :)

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

Det er mye overtro og naivitet ute og går.

Selv om Mærta går inn i bransjen bestående av løynere og sjarlataner, tror jeg hun oppriktig tror på det greiene hun skal arbeide med.

Gjest Fliss
Skrevet
En med dine holdninger og utstråling til dette kan uansett ikke ha spesielt varm energi, tror jeg. :ler:

Hvem utnytter, sier du? De som kan tilby sine tjenester (og er seriøse, vel og merke) tilbyr intet annet enn å kanalisere energi. At du ikke har sansen for det er jo greit nok. Men det er da ingen som tvinger og utnytter noen blant de som driver seriøst.

Folk som er desperate og har prøvd alt (som du sier) har jo ingenting å tape på å også prøve healing (som ikke er mer skummelt enn å kanalisere energi). De blir ikek lovet noe. Og som mange vet: "tro kan flytte fjell", som det heter.

Det at noen har varme hender og tilbyr sine tjenester er mer komplisert enn du tydeligvis viser forståelse for. Det handler om tankesett også, ikke bare et par varme hender. Tanken må være med.

Men dette er ikke for alle å forstå eller like - og at du ikke er blant tilhengerne, er da helt greit :)

Unnskyld - men drive seriøst? Hvordan kan man drive kvakksalveri seriøst?

Og jo - man utnytter svake mennesker - for man gjør ikke dette gratis - man velger det som et slags "yrke" ... eller stemmer ikke det?

For meg stiller de i samme kategori som spådamene oppe til høyre på siden her .. de er ikke gratis de heller.

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg tror på det åndelige og det med healing og slike ting til en viss grad. Og har ingen problemer med å forsøke slike midler om jeg har behov for det.

Men at en "prinsesse" noe hun jo ikke lengre er så vidt jeg har forstått, går ut med slike uttalelser og skal starte skole og div. Da reagerer jeg litt.

Ikke fordi hun nå skal jobbe med det hun liker, men fordi hun gjør det så utrolig offosielt. Jeg tror dette kan gå utover hennes familie mer enn det hun aner.

Det er så utrolig delte meninger om disse tingene hun tror på og holder på med, at jeg tror det drar med seg mer negative ting enn positive for kongefamiliens del siden de ikke er private personer, men påvirkes av det alle i Norge mener og tror om dem.

Jeg tror det hadde vært bedre om hun hadde fortsatt å jobbe i det stille med dette. Og ikke buse ut om det til media og liknende...

Gjest Cirka
Skrevet
Nei, så her til lands skal det være fritt fram for all slags humbug?

Jeg synes det er tragisk at man skal utnytte folk som er i en krise - enten det er sykdom, død, forsvinningssaker, osv .. så lenge man vet at svært mange i slike kriser er svake og villige til å prøve alt.

Leste at til og med Mette Marit var blitt helbredet av Märtha`s varme hender :ler: At noen har varme hender betyr ikke at de kan helbrede syke .. isåfall hadde det ikke fantes syke mennesker rundt meg ... Kosmetologen jeg var hos en gang var overrasket over at jeg hadde så varme hender .. kanskje jeg skal begynne med litt håndspåleggelser?

Jeg skjønner din skepsis Fliss, det er mye rart som tilbys på det alternative markedet. Men, at du ikke stiller deg mer ydmyk til andres opplevelser syns jeg er direkte respektløst. Om din erfaring ikke gir deg grunnlag for å forstå, er ikke ensbetydende med at det ikke finnes.

Det at Märtha og andre kongefamilien tror på kvakksalvere gjør det ikke mer troverdig i mine øyne - det bare minsker enda mer min respekt for kongefamilien.

Er du sikker på at de tror og ikke vet? Og hva kaller du kvakksalvere?

Og jo - man utnytter svake mennesker - for man gjør ikke dette gratis - man velger det som et slags "yrke" ... eller stemmer ikke det?

For meg stiller de i samme kategori som spådamene oppe til høyre på siden her .. de er ikke gratis de heller.

Jeg tror nok du må finne mer ut om hva de holder på med før du tillegger det mer. For meg virker du rimelig uvitende om innholdet. Er du det?

Gjest Gjest
Skrevet

Kvakksalverloven ble opphevet for 4 år siden.

Man kan drive seriøst innen alle bransjer.

Når man tilbyr en tjeneste som folk velger å kjøpe - og man ikke lover/garanterer noe - så utnytter man ikke mennesker. Du ser tydeligvis på mennesker (også de i en svak situasjon) som ofre som ikke kan ta egne avgjørelser.

Spådamene til høyre på siden tar betalt for sine tjenester. Men de garanterer ikke resultater for deg. Det er helt opp til å deg å kjøpe deres tjenester.

Så: God dag kvinne, økseskaft.

Gjest Fliss
Skrevet
Kvakksalverloven ble opphevet for 4 år siden.

Man kan drive seriøst innen alle bransjer.

Når man tilbyr en tjeneste som folk velger å kjøpe - og man ikke lover/garanterer noe - så utnytter man ikke mennesker. Du ser tydeligvis på mennesker (også de i en svak situasjon) som ofre som ikke kan ta egne avgjørelser.

Spådamene til høyre på siden tar betalt for sine tjenester. Men de garanterer ikke resultater for deg. Det er helt opp til å deg å kjøpe deres tjenester.

Så: God dag kvinne, økseskaft.

Jeg synes det er tragisk .. og det bidrar bare å gjøre livet til mennesker i krise enda verre .. ikke bare mentalt - men også økonomisk. Og at det norske kongehus skal fronte noe sånt er bare direkte latterlig... Dog ikke akkurat overraskende - de siste års utvikling på det planet har jo vist at det meste er mulig fra den kanten.

Skrevet
Jeg synes det er tragisk .. og det bidrar bare å gjøre livet til mennesker i krise enda verre .. ikke bare mentalt - men også økonomisk. Og at det norske kongehus skal fronte noe sånt er bare direkte latterlig... Dog ikke akkurat overraskende - de siste års utvikling på det planet har jo vist at det meste er mulig fra den kanten.

Må si jeg stiller meg undrende til hvordan du kan vite dette. Kjenner du noen som har forsøkt alternative behandlingsmetoder uten å bli bedre? Eller har du kanskje prøvd det selv? Hvilke grunnlag har du for å påstå så bastant at dette er kvakksalveri? Og hvorfor tror du Märtha gjør dette kun for å lure penger ut av godtroende, svake individer? Det kan vel ikke tenkes at hun kanskje ønsker å bidra med noe til samfunnet? Eller kanskje utnytte de evnene hun har fått? Du vet, slik som de fleste andre av oss.

Videre så er det faktisk ikke en klinikk Märtha har startet, men en skole. Det er ikke prinsessen selv som skal ta imot pasienter og helbrede dem. Hun skal derimot lære bort sin kunnskap til andre mennesker som måtte være interessert i slikt, på lik linje med alle andre lærere i landet. Hva studentene ved skolen får ut av dette må være opp til dem selv å avgjøre, men så vidt jeg vet er det ikke påkrevd at folk faktisk lærer noe ved å gå på en skole, ei heller må det håndfast bevis til for å avgjøre om de har lært noe eller ikke.

Gjest Bellatrix
Skrevet

Har noen link til skolens hjemmeside?

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg har et inntrykk av at dine innlegg kan være ignorante. Både i debatten om helsesektoren versus andre prioriteringer - og nå også i denne debatten.

Hvor mye kunnskap har du egentlig om det du uttaler deg så bastant om?

Gjest Fliss
Skrevet
Jeg har et inntrykk av at dine innlegg kan være ignorante. Både i debatten om helsesektoren versus andre prioriteringer - og nå også i denne debatten.

Hvor mye kunnskap har du egentlig om det du uttaler deg så bastant om?

Da synes jeg du kan fortelle meg hva slags debatt det dreier seg om og hvilke standpunkter du mener. Er det diskusjonen om sykepleiere du mener? Isåfall, så skal jeg forklare meg nærmere om du ønsker.

Når det gjelder healing så finnes der faktisk ingen godkjent forskning foretatt på området - i motsetning til akupunktur som det faktisk foreligger forskning på og hvor det er blitt godkjent flere doktoravhandlinger.

Jeg mener at folk SKAL være skeptiske til ting som ikke er vitenskaplig bevist og hvor det ikke er mulig å fremlegge godkjente forskningsresultater.

Gjest skeptisk
Skrevet

For en del år siden fikk dronning Silvia kritikk for at hun ved noen anledninger hadde brukt et magnetarmbånd. Det var ikke riktig for henne som kongelig, ble det sagt den gang.... Nå har visst dette forandret seg en smule...........

Gjest Cirka
Skrevet
Da synes jeg du kan fortelle meg hva slags debatt det dreier seg om og hvilke standpunkter du mener. Er det diskusjonen om sykepleiere du mener? Isåfall, så skal jeg forklare meg nærmere om du ønsker.

Når det gjelder healing så finnes der faktisk ingen godkjent forskning foretatt på området - i motsetning til akupunktur som det faktisk foreligger forskning på og hvor det er blitt godkjent flere doktoravhandlinger.

Jeg mener at folk SKAL være skeptiske til ting som ikke er vitenskaplig bevist og hvor det ikke er mulig å fremlegge godkjente forskningsresultater.

Det er mange fenomener som ikke er vitenskapelig bevist, som likevel er toneangivende for menneskers atferd. Hvordan kan man f.eks vitenskapelig bevise at man elsker noen, eller for å trekke den helt ut; at mennesket i det hele tatt har følelser. I tillegg er det et faktum at en vitenskapelig sannhet i gjennomsnitt har en varighet på 10 år.

Healing er så mangt. Kort fortalt betyr det å gjøre noe helt, og da selvfølgelig det som er stykkevis og delt. Jeg er sikker på at vi har denne evnen alle sammen, om enn kanskje av varierende grad. At et menneske bruker tid på å komme i kontakt med et dypere lag av seg selv, for så å benytte dette til økt livskvalitet, er etter min mening en form for healing. Jeg oppfatter at prinsessen har funnet en metode, og i den forbindelse ønsker å videreformidle denne via skolen.

Forøvrig er ikke metodene som brukes av nyere historisk dato slik vitenskapen er. Dette har foregått i årtusener, og er sånn sett menneskelig visdom overført gjennom generasjoner. At noen skulle gidde å videreformidle noe som er ren bløff, gjennom et slikt tidsperspektiv, faller vel på sin egen urimlighet.

Skrevet
Jeg synes at dette er å gå langt over streken, så lenge hun har prinsessetittelen.

Så fordi hun ble født prinsesse, skal hun ikke få jobbe i forhold til sine overbevisninger?

hvorfor klarer ikke folk å holde debattene på et noenlunde oppegående nivå?? blir så overrasket over frekke kommentarer og usakligheter... vi er da voksne mennesker. snakker man sånn til folk in real life, liksom...?

Folk reagerer ofte sånn på ting de selv ikke tror på eller skjønner noe av. Har du lest i debatter med religiøse kontra ikkereligiøse? De ikke-religiøse er kronisk sinte og forbannet på dem som tror.

Samme sak her - har man ikke selv hatt paranormale opplevelser, så avfeier man det helst som humbug og blir rasende forbannet på andre som mener noe annet.

Jeg sier: Det er ikke bevist at det finnes engler/hjelpere, men det er pokker ikke motbevist heller.

Hva er egentlig forskjellen på dette og å være troende kristen? Det handler jo om forskjellige ting, men begge handler om å tro på noe man ikke kan fysisk bevise. Men det virker som det er mer godtatt å tro på Gud enn på engler. Hvorfor det? Hvorfor skal det ha klikka noe mer for enn henne enn for alle som tror på Gud? Gjør det at det er færre som tror på det saken mindre sannsynlig?

mennesker er merkelige, fordømmende, smålige og snevre.

Jeg er enig i at det å tro på engler ikke er forskjellig fra å tro på noe som helst annet, men de som skal gå på denne skolen skal lære seg healing og det stiller jeg meg veldig skeptisk til. Det at et medlem av kongehuset går ut å påstår at hun kan kurere sykdommer ved håndspåleggelse og annet mumbo jumbo synes jeg er helt latterlig og hun er med på å gi falske forhåpninger til mange alvorlig og kronisk syke. Men det er fint for oss republikanere.

Og du VET at healing aldri kan funke FORDI?

Hva med alle de som påstår at de er kurert for dette og hint da? Er det ikke litt i overkant frekt å kalle dem løgnere?

Gjest Gjest
Skrevet
Det er mange fenomener som ikke er vitenskapelig bevist, som likevel er toneangivende for menneskers atferd. Hvordan kan man f.eks vitenskapelig bevise at man elsker noen, eller for å trekke den helt ut; at mennesket i det hele tatt har følelser. I tillegg er det et faktum at en vitenskapelig sannhet i gjennomsnitt har en varighet på 10 år.

Healing er så mangt. Kort fortalt betyr det å gjøre noe helt, og da selvfølgelig det som er stykkevis og delt. Jeg er sikker på at vi har denne evnen alle sammen, om enn kanskje av varierende grad. At et menneske bruker tid på å komme i kontakt med et dypere lag av seg selv, for så å benytte dette til økt livskvalitet, er etter min mening en form for healing. Jeg oppfatter at prinsessen har funnet en metode, og i den forbindelse ønsker å videreformidle denne via skolen.

Forøvrig er ikke metodene som brukes av nyere historisk dato slik vitenskapen er. Dette har foregått i årtusener, og er sånn sett menneskelig visdom overført gjennom generasjoner. At noen skulle gidde å videreformidle noe som er ren bløff, gjennom et slikt tidsperspektiv, faller vel på sin egen urimlighet.

:bukke: :pls: Amen til det.

Vitenskap er relativt. Man skal ikke tro så blindt på religion eller/og vitenskap at man ikke er åpen for at alternative metoder også kan gjøre folk friskere.

Skrevet
:bukke: :pls: Amen til det.

Vitenskap er relativt. Man skal ikke tro så blindt på religion eller/og vitenskap at man ikke er åpen for at alternative metoder også kan gjøre folk friskere.

Absolutt.

Jeg hadde en lang diskusjon her på kg for noen år siden, med en viss TomKrus husker jeg, ang. skapelse vs. utvikling og videre innover i den leia. Han presterte å si noe slikt som: Det heter vitenskap av en grunn..

Der og da sluttet jeg å ta ham seriøst.

Gjest Gjest
Skrevet

Leit hun er sykemeldt fremover da. :klem:

Håper hun snart er tilbake.

Norge er et lite land og ikke det enkleste landet å fronte alternative metoder i. Men folk i dette landet kommer sikkert snart over det.

Snart er det tilvent og innarbeidet.

Nordmenn søker allerede mer til stoff om alternativ behandling på grunn av Mãrtha så det er jo positivt. Kjempefint at noen går i bresjen og fronter alternative behandlingsmetoder slik at det blir lettere for andre å følge etter. :)

Hvis prinsessen leser i denne tråden kan vi tilhengere ønske henne lykke til med skolen!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...