Gå til innhold

Jenter bør tenke mer på seg selv


Gjest Gutt_

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest
Uff :overrasket:

Jeg er så gla jeg er sammen med mannen jeg er sammen med.

Jeg har og hatt meg med noen som ikke har brydd seg om meg, men de varte ikke lenge for å si det sånn. Kanskje det hjelper å tørre å si ifra?

Ikke vet jeg altså, jeg er heldigvis ikke i det problemet

Du er heldig ;)

en av disse mennene har i ettertid kontaktet meg og bedt om en sjanse nr 2. Han sa rett ut at han følte seg som verdens største egoist og var direkte flau over sin manglende evne til å gi tilbake. Han sa han hadde tenkt mye på hvor fantastisk han hadde det i sengen med meg men at han bare tok imot og aldri ga tilbake.

Nå ber han om en sjanse til å vise at han er bedre enn som så, vise hva han er godt for... ;)

Vel, jeg er gift nå og null sjanse for mer sex med han, men han bekreftet jo bare det jeg alltid har følt, at menn durer på som duracell kaninen og kvinnen er til for å brukes til egen nytelse.

han er jo ikke en enkeltstående tilfelle, nei, han tilhører flertallet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

At en mann noensinne har lidd noen nød av å holde tilbake en orgasme i fem minutter lenger enn nødvendig pga meg, nei-det kan jeg ikke husker har skjedd.

Og som deg over, når mannen har kommet da er sexen over. Alltid! Tror neppe det er trøtthet, så trøtt kan umulig alle disse mennene være. heller egoisme og latskap.

for meg er sex i aller høyeste grad på mannens premisser, når mannen gidder, etter mannens ønske og etter mannens fantasier.

ellers i samfunnet så er det fokus på mannen og hans seksualitet. Over alt!

At det da endelig er noen som skriver bøker om kvinnens seksualitet, ja på tide.

Vi oppfatter åpenbart dette helt forskjellig.

Mange menn oppfatter at dere kvinner er misfornøyd når vi får orgasme. Enten så synes dere den kommer for tidlig, eller så får vi tyn hvis den kommer for sent. Det blir liksom aldri bra nok. Du kan jo tenke litt over følgende: Når du mener han kommer for tidlig, er det han som er for rask, eller er det du som er for treg?

Uansett så er jeg enig med deg om at hvis han kommer før deg, så bør han legge sjela si i å gi deg samme nytelsen tilbake. Når det gjelder trøtthet så er det faktisk slik at kroppen skiller ut et hormon når mennen har fått orgasme. Og for noen menn er dette så kraftig at de ikke greier å holde seg våkne. Ikke latskap eller egoisme, men ren biologi.

Når du sier at sex for deg alltid foregår på mannens premisser, lurer jeg på om du ikke greier å gjøre deg forstått i forhold til det du ønsker. Skal du oppnå det som heter samspill, må du faktisk kommunisere temmelig tydelig. Hvis du ber en mann stimulere deg her eller der, nekter de da? Hvis det er tilfellet må du være norgesmester i å være uheldig med dine relasjoner. Det du sier minner veldig mye om kvinnen som mente at mannen versågod fikk sørge for å være tankelser. Si ifra, kvinne!

Når det er fokus på mannens seksualitet i mediene og samfunnet for øvrig, er det i over 95% av tilfellene i forbindelse med overgrep, misfornøyde kvinner eller ereksjonssvikt. Veldig mye gledelig med andre ord. Hurra!

Og skulle du komme over en bok som skriver balansert og positivt om mannens seksualitet, la meg få vite det. Jeg har ikke funnet noen så langt. Selv har jeg lest en del bøker om kvinners seksualitet, og de er ikke vanskelig å finne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Cronos_*
Da er vi to. Jeg kjenner meg overhodet ikke igjen i at mannens seksualitet er blitt glemt..

Alt jeg ser og hører, alt jeg har opplevd når det gjelder sex er at mannen får sitt, spruter akkurat når han vil og han behøver i tillegg ikke å løfte en finger for at jeg skal nyte.

At en mann noensinne har lidd noen nød av å holde tilbake en orgasme i fem minutter lenger enn nødvendig pga meg, nei-det kan jeg ikke husker har skjedd.

Og som deg over, når mannen har kommet da er sexen over. Alltid!

Ikke en eneste mann av et tosifret anntall har tilbudt seg å "hjelpe" meg frem til orgasme etterpå. Høydepunktet er mannens orgasme, den store finalen. Gud forby at en mann ikke skulle komme, slik jeg ikke har kommet på mange, mange år.

Tror neppe det er trøtthet, så trøtt kan umulig alle disse mennene være. heller egoisme og latskap.

for meg er sex i aller høyeste grad på mannens premisser, når mannen gidder, etter mannens ønske og etter mannens fantasier.

ellers i samfunnet så er det fokus på mannen og hans seksualitet. Over alt!

At det da endelig er noen som skriver bøker om kvinnens seksualitet, ja på tide.

Til deg og den du siterte:

Det høres trist ut, rett og slett. Fra jeg debuterte, har jeg hatt i bakhodet at det skulle være så godt som mulig for min partner. Dette har selvsagt, i tillegg til andre detaljer, også være fordi jeg vil forsikre meg om at uansett hvor kjekke menn de måtte møte, tenker at han ikke kan måle seg med han som er hjemme ;)

Synes det er rart at ikke alle tenker sånn. Det er jo det som er den store forskjellen på vennskap og kjæresteforhold. For min egen del ønsker jeg å være den som ingen andre kan måle seg med, seksuelt. (For min kjæreste, seff)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Mange menn oppfatter at dere kvinner er misfornøyd når vi får orgasme. Enten så synes dere den kommer for tidlig, eller så får vi tyn hvis den kommer for sent. Det blir liksom aldri bra nok. Du kan jo tenke litt over følgende: Når du mener han kommer for tidlig, er det han som er for rask, eller er det du som er for treg?

Når du sier at sex for deg alltid foregår på mannens premisser, lurer jeg på om du ikke greier å gjøre deg forstått i forhold til det du ønsker. Skal du oppnå det som heter samspill, må du faktisk kommunisere temmelig tydelig. Hvis du ber en mann stimulere deg her eller der, nekter de da? Hvis det er tilfellet må du være norgesmester i å være uheldig med dine relasjoner. Det du sier minner veldig mye om kvinnen som mente at mannen versågod fikk sørge for å være tankelser. Si ifra, kvinne!

Jeg har aldri ment at en mann kommer for sent eller for tidlig. Mannen kommer når han kommer, ferdig arbeid! ;) Men jeg kan tenke meg at de kvinner som klager over at sexen er ferdig omtrent før kvinnen har blitt kåt opplever det som like frustrerende som mannen som ikke klarer å holde igjen, kanskje mer til og med ;)

Når det gjelder mine opplevelser med menn og deres evne til å gi så synes jeg det er nedslående. Ingen av de mennene jeg har vært med har behøvd å stave for meg hva de ønsker. Jeg vet at de fleste synes det er deilig med berøring,å få en god blowjob, bli kysset over hele kroppen, slikket, jeg merker meg lyder og finner fort ut hvilke punkter som er ekstra gode.

Å vite at den du har sex med selvfølgelig vil bli kjælt med, kysset,berørt og få anledning til å slappe helt av og nyte en stund, det er ikke det samme som å kreve en mann som er tankeleser.

For å snu på det, hvor ignorant og egoistisk er det egentlig mulig å bli om du synes det å få er en helt naturlig ting, mens det å gi tilbake, ja det venter du med helt til hun spør fint om du gidder? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har aldri ment at en mann kommer for sent eller for tidlig. Mannen kommer når han kommer, ferdig arbeid! ;) Men jeg kan tenke meg at de kvinner som klager over at sexen er ferdig omtrent før kvinnen har blitt kåt opplever det som like frustrerende som mannen som ikke klarer å holde igjen, kanskje mer til og med ;)

Når det gjelder mine opplevelser med menn og deres evne til å gi så synes jeg det er nedslående. Ingen av de mennene jeg har vært med har behøvd å stave for meg hva de ønsker. Jeg vet at de fleste synes det er deilig med berøring,å få en god blowjob, bli kysset over hele kroppen, slikket, jeg merker meg lyder og finner fort ut hvilke punkter som er ekstra gode.

Å vite at den du har sex med selvfølgelig vil bli kjælt med, kysset,berørt og få anledning til å slappe helt av og nyte en stund, det er ikke det samme som å kreve en mann som er tankeleser.

For å snu på det, hvor ignorant og egoistisk er det egentlig mulig å bli om du synes det å få er en helt naturlig ting, mens det å gi tilbake, ja det venter du med helt til hun spør fint om du gidder? ;)

Jeg tror vi er enige om at sex handler om å gi til hverandre,- altså en gjensidighet.

Men når situasjonen er så til de grader entydig hos deg, ville ihvertfall jeg vurdert om det er noe jeg kan gjøre bedre. Det er en faktor som er konstant for alle de relasjonene du har hatt med forskjellige menn. Nemlig du, ikke sant? Og her tror jeg at du må bli tydeligere. Husk på at det ikke alltid er så lett for en mann å avgjøre om en kvinne har fått orgasme eller ikke.

Jeg har ikke noe bedre råd til deg enn at du tar styring og sier at du vil at han skal gjøre dette eller hint. Gjerne FØR selve samleiet, slik at orgasmen hans kan vente litt. Vis han hva som funker for deg og vær ærlig på hva som gjør deg kåt. Jeg tror du fikser dette. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Don Giovanni
Mange jenter og kvinner på KG og andre plasser spør ofte om hva de kan gjøre for kjæresten sin. Det er veldig mye fokus på at kvinner skal tilfredsstille mannen. Jeg synes personlig at dette går litt for langt, og jeg tror at dette vil skape prestasjonsangst og andre seksuelle problemer. Jenter bør tenke mer på seg selv.

:legrine: ja er det noe norske jenter behøver så er det å tenke enda mere på seg selv og sine rettigheter :legrine:

For noe sprøyt :kaffe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest
:legrine: ja er det noe norske jenter behøver så er det å tenke enda mere på seg selv og sine rettigheter :legrine:

For noe sprøyt :kaffe:

Du skulle levd noen år som kvinne i Norge. Da tenker jeg pipen hadde fått en annen lyd. ;) Tenker ikke bare på det seksuelle men også på likestilling og kjønnsroller.

Du forventer kanskje å bli tatt seriøst fordi du er deg og du er mann. Fremdeles er det slik at kvinner må bevise mer enn menn for å bli tatt seriøst. Bare se på "kvinnesykdommer" kontra "mannssykdommer" i det norske helsevesen. Det forskes mer på sistnevnte og kvinner som oppsøker lege, da spesielt eldre kvinner, blir ikke tatt seriøst slik menn blir.

Det kan ikke bli nok likestilling. Kvinners rettigheter er like viktig som menns rettigheter. Menn tar kanskje sine rettigheter og fordeler som en selvfølge. Da bør kvinner kunne gjøre det samme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...