Gjest Hysterisk mamma? Skrevet 22. juli 2007 #1 Skrevet 22. juli 2007 Vi hadde en liten episode i dag. Min mann fant et humlebol i garasjen. Han ba barna om å komme ut å se på det, de går på småskolen begge to. Han bestemte seg for å fjerne det. Mens han gikk opp for å hente noe å ta livet av de med, ba han barna om å plage humlene. Kaste stener, slå spade o. l. på bolet og på humlene. Barna var helt ville og syntes visst dette var veldi gøy. Jeg ble virkelig støtt av dette. Ba de tenke seg om og slutte med en gang. Barna mente at det var jo "bare dumme humler", jeg ble enda mer fortvilt. Fortalte de at selv om de er små så er det også et liv, at man skal ha respekt for små liv også. Jeg så at de tok det til seg, og jeg var glad for at jeg nådde inn. Min mann derimot er helt uenig med meg. Han ropte at de skulle bare fortsette. Han sier at jeg ikke har normale grenser. Han skulle kvitte seg med humlene alikevel. Ja, jeg forstår det, jeg forklarte også det til barna, at man må gjøre slik noen ganger. Men at det ikke skal være barneunderholdning. Jeg forstår at vi tenker helt forskjellig om dette, og er litt usikker på om det er jeg som har merkelige meninger?
2008brud Skrevet 22. juli 2007 #4 Skrevet 22. juli 2007 Enig. Jeg liker ikke engang å fiske, en krok i halsen liksom.. Hadde så mange fisket om fisken kunne skrike?
Gjest Gjest Skrevet 22. juli 2007 #5 Skrevet 22. juli 2007 Enig med deg, det er -ikke- bra å gjøre slikt til underholdning! Samme med dem som synes det er så skjønt når barna sliter i stykker krabber og slikt på stranden om sommeren. Ja, humler er plagsomme og har man et bol vil man gjerne ha det vekk, men å ha det som en morsom aktivitet for hele familien blir helt feil. Man kan jo risikere at ungene begynner å plage katten til naboen, "det er jo bare en dum katt", hvorfor er katter noe annet humler liksom.
Ce'Nedra Skrevet 22. juli 2007 #6 Skrevet 22. juli 2007 Uff, jeg er helt enig med deg. Det er jo slike episoder som dette som bestemmer hva slags holdninger barna deres skal få.
Fakse Skrevet 22. juli 2007 #7 Skrevet 22. juli 2007 Selvfølgelig skal ikke barn lære å plage dyr, uansett hvor små dyrene er! Dette burde da være helt unødvendig å forklare til en voksen mann. Det er IKKE du som er rar eller hysterisk her!
Gjest Skrevet 23. juli 2007 #8 Skrevet 23. juli 2007 Oj, må si de var heldige. Har flere ganger oppevd og blitt angrepet ved uhell når jeg har kommet borti bol.
Frk Johansen Skrevet 23. juli 2007 #10 Skrevet 23. juli 2007 Dette er ikke underholdning, og din mann bør tenke seg om to ganger hva slags signaler han gir sine barn! Godt de har deg!
Gjest Gjest Skrevet 23. juli 2007 #11 Skrevet 23. juli 2007 Tror jeg hadde fått ganske noia hvis jeg plutselig hadde finni ut at mannen min hadde sånne holdninger. Det hadde nok blitt en ganske lang og alvorlig samtale ja.. (Hvor går grensen liksom? Mus? Kattunger? Særlig med tanke på hva ungene lærer)
Gjest TS Skrevet 23. juli 2007 #12 Skrevet 23. juli 2007 Han vil ikke snakke med meg om den engang. Sier at jeg er "helt på trynet". Jeg sier at vi har alt for forskjellige holdninger om dette, at det bekymrer meg, han sier bare at jeg er en plage. Jeg sa til han at om han ikke ville snakke med meg om dette så ville jeg ikke snakke med han om noe annet heller. Det mente han var like greit. Hva kan man gjøre med slike menn?
L@dy Skrevet 23. juli 2007 #13 Skrevet 23. juli 2007 Oh! Jeg hadde blitt rasende på min sambo om han hadde gjort noe sånt. Mennesker tar livet av dyr, men det gir en ikke rett til å mishandle de. En annen ting er at dette er holninger som jeg mener er helt galt å overføre til barna.
aline Skrevet 23. juli 2007 #14 Skrevet 23. juli 2007 jeg hadde på lik linje med flere andre her ser jeg, blitt rasende! og han hadde helt seriøst ikke hatt noe VALG om å prate med meg om dette, dette er barneoppdragelse, det er noe man MÅ være på samme linje med. og han fikk forklart seg godt, hvor går grensen, om en villkatt føder kattunger bortgjemt i hagen deres, som er en pest og en plage, er det ok for barna å kutte beina av dem? slå dem halvdøde med spader? sette fyr på dem? nei, hadde blitt fly forbanna ja!
Vannmelon Skrevet 23. juli 2007 #15 Skrevet 23. juli 2007 Jeg signerer det de andre her har skrevet - er helt enig med deg! Skal man kvitte seg med levende vesner, bør det gjøres mest mulig humant, ikke ved å plage dem på forhånd.
Gjest StockDama Skrevet 23. juli 2007 #16 Skrevet 23. juli 2007 Jeg står bak TS på dette.. Å plage de er helt unødvendig.
Helen Skrevet 23. juli 2007 #17 Skrevet 23. juli 2007 Jeg er enig med ts. Hadde mannen min gjort slik da hadde jeg blitt forbanna, ungene våre har ikke lov å drive med dyremisshandling. En kompis av mannen er ille med at han fanger fluer i neven og tar av de vingene, han skulle vise det til ungene våre men da sa jeg i fra at dette skal ikke ungene mine se på/gjøre , makan
Gjest =tentacle= Skrevet 23. juli 2007 #18 Skrevet 23. juli 2007 Å plage dyr unødvendig er motbydelig og skammelig. Rett og slett.
Gjest *Madam Mim* Skrevet 23. juli 2007 #19 Skrevet 23. juli 2007 Du har rett - så enkelt er det. Prøv å snakke sammen og ikke lage noen furtekampanje.
Gjest Gjest Skrevet 23. juli 2007 #20 Skrevet 23. juli 2007 Håper humlene kommer tilbake og stikker han!! Tåpelige mann.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå