Gå til innhold

Menn i barnehage

Fremhevede innlegg

Gjest Peachbud
Skrevet

Tror det er veldig positivt for barna med mannlige ansatte.

En venninne av meg som jobber i barnehage har fortalt at mannen som leverer melken der nærmest har blitt en attraksjon for barna. De er jo bare med damer hele dagen.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nå tar jeg ikke alle menn under en kam her. ikke misforstå meg. men når en mann bestemmer seg for å jobbe i en barnehage, må jeg få lov til å lure på hvilke hensikter han egentlig har.

ja, det finnes de menn som elsker å jobbe med barn uten å være pedofil. jeg kjenner en selv jeg.

men uansett, min tanke er fortsatt i tvil når jeg ser en mann i en barnehage.

burde menn få lov å jobbe i barnehage?

Skrevet

Jeg har lest at barnehageonkler er mer aktive i leken sammen med barna mens barnehagetanter sitter mer på benken og sier hva barna bør gjøre.

Gjest Gjest
Skrevet

Nei, fysj - og de burde ihvertfall ikke få lov til å være fedre! :ironi:

Gjest Gjest
Skrevet
Ja, det skrives her og der. At barnehagen mangler en mannlig ansatt. At det er viktig for barn å ha en mannsfigur i barnehagen.

Men er det trygt nok?

Hva ville du ha tenkt innerst inne om en mann plutselig begynte som vikar ved barnehagen som ungene dine gikk i?

Ville du tenkt "åhh, så bra" eller "håper han er snill og ikke er ute etter noe annet"......

Et overveldende flertall av overgripere er menn. Snart hver dag har jeg lest saker på vg-nett eller dagbladet om lærere som har misbrukt barn.

Her

her

her

Bare noen linker jeg fant i farten. Som viser til at det er mest menn som driver misbruk av barn.

Jeg ville aldri vært komfortabel med menn som jobber i barnehage. Jeg synest ikke dem burde fått lov.

Nå tar jeg ikke alle menn under en kam her. ikke misforstå meg. men når en mann bestemmer seg for å jobbe i en barnehage, må jeg få lov til å lure på hvilke hensikter han egentlig har.

ja, det finnes de menn som elsker å jobbe med barn uten å være pedofil. jeg kjenner en selv jeg.

men uansett, min tanke er fortsatt i tvil når jeg ser en mann i en barnehage.

:overrasket: For noe sprøyt.

Vi trenger fler menn inn i barnehagen og alle menn har ikke hensikt med å skade barn!!!

Mener du også da at mannlige barneleger burde vært forbudt også da eller?

Gjest Fliss
Skrevet

Jeg synes det er bare positivt - skulle ønske flere menn valgte jobb i barnehage og barneskole ..

.. unger trenger mannlige forbilder - det er altfor mange kvinner i deres liv de første årene .. Min eldste sønn hadde en ung mann i barnehagen hvor han gikk .. det var den desidert mest populære av de ansatte .. Ungene flokket seg rundt ham hele dagene .. bare så synd han kun var der i en periode hvor han avtjente siviltjeneste ..

Gjest Gjest
Skrevet

Kvinner misbruker også barn. Så det inlegget der er vel ikke akkurat vitenskapelig fakta?

Selvfølgelig skal vi ha menn i barnehagene?!

Om jeg en gang får en gutt håper jeg det jobber menn i barnehagen han skal gå i så han har en rollemodell der også :D

Skrevet
Jeg har lest at barnehageonkler er mer aktive i leken sammen med barna mens barnehagetanter sitter mer på benken og sier hva barna bør gjøre.

Det tror jeg absolutt er tilfelle. I vår barnehage er det 2 mannlige ansatte og ungene elsker dem. Jeg har jo aldri i min villeste fantasi tenkt på dem som pedofile.

Skrevet
Tror det er veldig positivt for barna med mannlige ansatte.

En venninne av meg som jobber i barnehage har fortalt at mannen som leverer melken der nærmest har blitt en attraksjon for barna. De er jo bare med damer hele dagen.

Som en av få menn tok jeg meg fri noen timer fra jobben for å delta i "juleverksted" for noen år tilbake. Og jeg har aldri før følt meg så populær.

Det var 2 kvinnelige lærere, 2 mødre + meg (som eneste mann på gruppa). Både lærerene og mødrene satt bare og lo når 20 unger flokket seg rundt meg for å få hjelp til diverse saker de laget. Og jeg var slett ikke den den som hadde mest kunnskap om det som ble laget :ler: .

Jeg er ikke i tvil om at vi menn kan gjøre en like god jobb som de fleste kvinner i de fleste sammenhenger. Men da må vi få lov til å prøve oss. Å bli nektet å jobbe med barn gir oss ikke den helt store selvtilliten.

Jeg er kjempeglad for at det er et rungende ja til menn i barnehager og andre omsorgsyrker som relaterer seg til barn. Vi har sikkert nok svakheter ;) , om vi ikke urettmessig skal tildeles enda fler.

Skrevet

Skal man gå rundt med en slik tankegang, bør man aldri la en far være alene med barnet sitt heller. Og siden man ikke kan la en far være alene med barnet sitt, på grunn av en slik tankegang, bør man aldri få barn.

Takk for at det ikke finnes mange av den sorten, selv om det finnes litt for mange av de likevel.

Skrevet

Ja, barn trenger virkelig mer mannlige ansatte i barnehage. Har selv vært i en barnehage som vikar og der var det to mannlige ansatte. Når vi var inne og skulle lære ting så var kvinnene kjempeaktive og skulle ha barna til og gjøre slik de sa, men skulle man leke så var det liksom ikke så spennende, og de bare satt der for det meste mens mennene lekte masse med ungene, gjerne litt mer hardhendt enn det kvinner ville gjort.

Et eksempel er når to gutter satt på huska, sånn hjul. De husker kjempefort og han ene detter ned gjennom hullet og rett i barken under. Hadde det vært en kvinne som hadde stått ved siden av hadde hun sikker trøstet han og tatt han bort. Det den mannlige ansatte gjorde var og løfte han opp, forklare han at det gjorde nok ikke så vondt, børstet av han barken og lot han stå litt der. Det ungen gjør er og kikker litt rundt seg, mens han griner litt mer, oppdager at ingen av kvinnene ser han før han stopper og hever seg på huska igjen.

Skrevet

Kanskje jeg er mann :ler:

Jeg er og sånn som bare løfter opp barnet og børster av og sier det går bra.

Skrevet
Kanskje jeg er mann :ler:

Jeg er og sånn som bare løfter opp barnet og børster av og sier det går bra.

Isåfall så er jeg det og.. Hver gang en av jentene falt å slo seg så bare venta jeg til en av kvinenen oppdaget det fordi jentene skulle ha kos og ville ikke leke videre og det gadd ikke jeg :ler:

Skrevet

Jeg var alene med mine to eldste unger noen år. I den bhg de gikk i jobbet det to menn. Det syntes jeg var kjempebra. Det falt meg aldri inn å mistenke de for å være pedofile.

Jeg synes det er bra for ungene med mannlige bhgansatte (og lærere). Å spekulere i om de er pedofile eller ikke, det blir for dumt.

Skrevet

Jeg har vært så heldig å ha bara mine i barnehage hvor det har jobbet menn.

Første gangen for 20 år siden, der var det en mann på en 4-avdelings barnehage. Han sparket fotball og gjorde andre ting enn damene, og var også et positivt forbilde for de som bodde sammen med mor.

10 år senere søkte jeg barnehageplass i en bhg med mannlig styrer, nettopp fordi jeg synes han fremsto som litt mer rett frem og grei enn de kvinnelige styrerne. Denne barnehagen hadde også 2 menn ansatt, og poden trivdes veldig godt med sin mannlige primærkontakt!

Så nei, jeg er ikke enig i at menn ikke hører hjemme i en barnehage!

Skrevet

Sluut nå å se spøkelser overalt !

Det er klart at menn skal få jobbe i barnehage, det bør være en selvfølge at menn er velkomne som barnehageansatte uten å bli mistenkt for overgrep uten grunnlag.

Det å være skeptiske til at menn jobber i bhg bare fordi de er menn er utrolig fordømmende og snevert.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...