Gå til innhold

Vårt lille mirakel - Live, født 15.03.08

Kykkelikokos

Anbefalte innlegg

Vørterøl, ammete... høres like kvalmende ut begge deler spør du meg :ler: Men hva gjør man ikke for barna sine? :-D

Samme sier jeg :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du står på fortsatt :klem: Håper dere har det fint da, og at du klarer å kose deg litt med snuppa di også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jada, vi koser oss også. Har sovet to økter på sofaen sammen i dag. Først lå hun på brystet mitt og sov, og så lå hun vedsiden av meg med puppen i munnen. Hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig. Min lille sovner som regel med puppen i munnen han og. Verdens beste smokk :ler:

Endret av monja
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp. Ingen tvil om det :ler: Mor synes ikke det er så koselig når hun sutter på brystvorten som en smokk da :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir så koselig når jeg hører om permisjonslivet.

Gleder meg så innmari til det blir min og lillegutts tur :rødme:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er kjempestas å ha snuppa her hos meg. Men jeg kunne ønske at mannen kunne ta litt ekstra ferie nå i starten, det er mye arbeid! Så pass på å "overtale" mannen din til å ta den permisjonen han kan i starten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er kjempestas å ha snuppa her hos meg. Men jeg kunne ønske at mannen kunne ta litt ekstra ferie nå i starten, det er mye arbeid! Så pass på å "overtale" mannen din til å ta den permisjonen han kan i starten.

Ja, det har jeg allerede gjort...

Har gitt han klar beskjed om å ta to uker i forbindelse med fødsel. Får heller bli litt mindre penger. (Er jo juni med feriepenger og skattepenger, så regner med det går helt fint...)

Så en kollega som ble pappa i fjor. Han så rimelig sliten ut en stund når han skulle være på sykehuset, så hjemom for å dra på jobb igjen...

Tror også det er veldig greit for oss mammaer å ha noen der, og greit for mennene å få litt ansvar allerede fra begynnelsen...

Nå er vi heldige med termin da... Planlegger to uker permisjon i forbindelse med fødsel. Så trenger han bare jobbe noen uker, før han forhåpentligvis får 4 uker ferie. Tror det blir godt å ha såpass med tid sammen :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke hvordan jeg skulle klart meg i starten uten mannen. Man blir utrolig sliten! I dag kommer mannen tidligere hjem. Jippi! Gleder meg til han kommer :hoppe:

ballerina: Jepp. Det begynte vel å bli på tide ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skulle ønske mannen kunne amme..... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skulle ønske mannen kunne amme..... :sjenert:

Har du prøvd å pumpe og gi på flaske? Da kan jo mannen din gi

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Deilig at mannen din kom tidligere hjem.

Kose dere sammen :-D

Vi har kost oss masse og brukt altfor mye penger :ler: Var på ski storsenter og kjøpte inn ting og tang. Hadde endelig fått lønn, så da var det mye som måtte handles inn. Og så fikk vi kost oss med pizza fra peppes. Jeg drakk Cola (pepsi) for første gang siden jeg var på føden, og det er jo over en måned siden! Eneste jeg har drukket er to glass fanta. Det smakte godt med brus i dag ja..

Og så må jeg bare si med stolthet i stemmen at jeg greide å pumpe ut 110ml med melk fra ene brystet i sted! Fra andre brystet kom det to dråper :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
:hoppe: for mye melk!!

Men det er visst ikke nok.. Hun fikk de 110ml først, og etterpå drakk hun 100ml med MME. Selv da var hun ikke fornøyd før hun fikk ligge på puppen til hun sovnet. Men det er mulig det var fordi hun ikke vil sove uten å ligge å kose seg på puppen. I dag har hun uansett fått MME også i tillegg til pupp. Hun drakk vel et sted mellom 50ml og 70ml før hun var fornøyd.

Så rart at det er så stor forskjell på brystene...

Hvordan reagerte Live på kullsyre da?

Tror ikke hun reagerte i heletatt. Men det er ikke så mye kullsyre i dispencerbrus kanskje? Uansett så skal jeg prøve å holde meg unna brus, sånn for sunnhetens skyld ;)

God helg, snuppa :klemmer:

God helg til deg også! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*Sukk* Har innsett at dette ammestyret ikke fungerer optimalt, så nå går vi nok over mer og mer til MME. Men jeg har mine tvil om at snuppa vil godta å ikke få pupp mer da. Tanken slo meg egentlig i natt, hva gjør de som ikke har melk i heletatt, men ungen vil ha pupp? Snuppa her er nok for glad i puppen til å bare spise MME fra flaske. Kunne godt tenkt meg å kunne amme om natten og så evt. gi MME om dagen og litt pupp når hun er "hysterisk" ute. Men dette med melkeproduksjon er jo et svare strev, for det vil jo ikke regulere seg etter slik man selv ønsker. Det reguleres jo etter hvor mye ungen spiser, og hvis man kutter ned på måltidene så vil man jo ende opp med null produksjon til slutt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...