Gå til innhold

Vårt lille mirakel - Live, født 15.03.08

Kykkelikokos

Anbefalte innlegg

Er det ikke noe sånn medisin de kan ta mot slikt? Men jeg skjønner jo at han helst vil unngå å ha katt i hus hvis han er allergisk. Katter er jo også ekstra var mot slike ting, og er ofte ekstremt kosete med allergiske mennesker.

Aner ikke. Men det blir kanskje mer styr enn kos om han må medisineres. Så jeg koser med andre sine puser når jeg har muligheten jeg :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, det er jo en del mer arbeid enn man gjerne tror. Det er som å få en liten baby i hus i starten. De krever mye oppmerksomhet; både kos og lek. Og så er de jo over alt. Henger i gardiner, oppå kjøkkenbenken, spiser opp blomstene dine, og klorer på sofaen ;) Heldigvis så har vi et teppe som tåler å bli brukt som klorebrett, og en sofa som tåler litt. Blomstene har jeg egentlig gitt opp. Det ser ikke ut til å være mye liv igjen i dem :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Koselig med puser ja. :jepp:

Vi har to, selv om mannen er allergisk. Vi bare passer på at de ikke får komme inn på soverommet og gni seg i senga...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er veldig koselig å ha dyr. Ekstra trist når de en gang går bort. Regner med at Lana kan bli med oss i mange år fremover. Håper hun og lille bebis blir gode venner etter hvert.

Det blir de sikkert. Husker vi hadde katt når jeg var liten. Var kjempekoselig, selv om han var ganske vill da :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pusen vår er heldigvis ganske stabil i humøret. Det vil si at hun viser hun vil leke, og når hun vil kose. Hun slår ikke helt plutselig om og blir helt gal mens man koser på henne. Nå ligger på håndkleet sitt vedsiden av pc'en her og slapper av :) Hadde en laaang kosestund i sengen tidligere i dag. Hun liker å komme å vekke meg, og pleier som oftest å gjøre det ved å komme helt opp i ansiktet mitt og male. :ler:

Men nå får jeg komme meg ned og lage lasagne til mannen kommer hjem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Arf.. Skulle egentlig til jordmor i dag, men hadde ikke noe lyst til å dra dit alene. Så jeg ringte og fikk flyttet timen til neste uke. Da kan mannen være med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Minner meg på at jeg burde ringe å få time til jordmor og. Jeg har jo ikke vært på kontroll siden uke 12 :sjenert:

Koselig at mannen skal være med da. Min var med på kontrollene sist han og, men denne gangen skal smurfen få være med - om jeg får surra meg til å ringe da :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Minner meg på at jeg burde ringe å få time til jordmor og. Jeg har jo ikke vært på kontroll siden uke 12 :sjenert:

Koselig at mannen skal være med da. Min var med på kontrollene sist han og, men denne gangen skal smurfen få være med - om jeg får surra meg til å ringe da :fnise:

:ler: Da trenger jeg tydeligvis ikke bekymre meg for om jeg går ofte nok. Har vært på maaange flere konroller enn deg tydeligvis. Koselig å ha med smurfen da :) Sikkert stas.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arf.. Skulle egentlig til jordmor i dag, men hadde ikke noe lyst til å dra dit alene. Så jeg ringte og fikk flyttet timen til neste uke. Da kan mannen være med.

Deilig å være to i blant. Dessuten ikke så stor forskjell på en uke til eller fra...

Kontroller er vel mest spennende i begynnelsen... (Har ikke vært på så mange enda jeg, så synes fortsatt det er litt stas :ler: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det er greit om han får være med og eventuelt stille spørsmål som han lurer på. Jeg vet at han blant annet bekymrer seg litt for å ikke rekke frem til sykehuset når fødselen starter ;) Og så har han nok lyst til å høre på hjertelyden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, greit å kunne spørre om sånne ting selv. Er jo mer ålreit å høre det direkte fra jordmor enn via deg...

Alltid moro å høre hjertelyden. Neste gang kanskje de klarer det på meg også :ler: Virket ikke som legen hadde problemer med det i går da, men da brukte han er sånt trestetoskop eller hva det heter. Så da hørte jo ikke jeg noe da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innom med en :klem: jeg. I dag har vi hatt besøk av eiendomsmegler, for vi skal selge leiligheten til våren. ( må jo ha plass til en beibis senere) Vi fikk et tilbud på 60 000 inkludert alt, (våtromstest, eierskifteforsikring, fotografering, filming, honorar, osv) Vet du hva dere betalte da dere solgte? Synes det er vanskelig å sammenlikne priser.. vi har takst på 1,1 mill, og 500 000 i fellesgjeld..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bare Bea:

Det høres ut som en OK pris. Vi betalte vel noe lunde det samme. Men bare vær obs på at det kan være greit å velge en megler som faktisk må få solgt leiligheten deres for å få betalt.

Det blir spennende å finne noe nytt nå da! Jeg vet jeg har spurt om det før, men jeg har glemt hva du svarte. Hvor har dere planer om å bosette dere? Flytter dere "hjemover"?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har jeg brent av usannsynlig store mengder med penger.. :sjenert: Tør nesten ikke sjekke kontoen.

Har handlet panelgardiner som var til halv pris. De kostet egentlig ikke så mye.. men jeg måtte jo selvfølgelig ha gardinstenger og sånne panelgardin-dippedutter som man henger dem på.. Så det kom på over 1000kr. Vet ikke om det blir noe bra engang. Får høre med mannen når han kommer hjem. Hvis ikke han liker det så får vi levert det tilbake på Kid, så lenge vi ikke har åpnet gardinstengene.

Så handlet jeg 4 store og 4 små håndklær + 4 vaskekluter i samme serie. De var på 50%, og var den dyreste serien til Princess, så jeg satser på at de er gode. Kostet nærmere 500kr til sammen.. Ugh.. Men synes vi burde få oss noen finere håndklær etter at vi fikk dette badet. Mannen nevnte det her om dagen han også. Skapene på badet har gjennomsiktige dører, så det er greit at det ikke ser ut som en lekekasse inni der, så vi bytter nok ut noen av de grelle håndklærne vi hadde fra før vi flyttet sammen.

Så var jeg og kjøpte nye sko til mannen. Han har snakket om å få seg sko av samme type merke som de jeg har. De skal visstnok puste ut sålen. Han blir så lett svett på beina, så vi får se om disse funker.. Men først må vi se om han liker dem.

Så kjøpte jeg Chicco (?) ammeinnlegg på apoteket, fire lekemus og et halsbånd med refleks til pusen (det forrige vi kjøpte var altfor stivt og stort, så det droppet vi), og sist men ikke minst, scrappeting for rundt 800kr på Panduro :sjenert: Det siste er jeg mest "flau" over, men jeg kjeder meg slik om dagen, så jeg tenkte jeg skulle starte med en ny hobby. Synes det ser så moro ut å lage sånne kort, så jeg har laget mitt første i dag.

Jeg er ganske stolt av resultatet :ler: Så jeg har lagt ved bilder og alt. Har laget bursdagskort til niesen vår.

post-11761-1200587278_thumb.jpg

post-11761-1200587286_thumb.jpg

post-11761-1200587292_thumb.jpg

Før alt dette var jeg forresten hos tannlegen. Veldig fornøyd egentlig. Det var raskt, og lokalene var kjempefine. Ung og hyggelig tannlege og tannpleier.

Så må jeg forresten si at jeg er ganske så fornøyd med meg selv som kjørte hele veien til Ski Storsenter alene. Kom meg både bort dit, og tilbake! Selv om jeg faktisk kjørte feil og endte innom Vinterbro senteret også.. Men da fikk jeg kjøpt skoene til mannen som var utsolgt i Ski.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje greit å ikke sjekke kontoen på en stund da ja :ler:

Fint kort :-D Det er morsomt hvor bra en kan gjøre det uten så mye jobb. Har forsøkt meg litt i den bransjen selv. Veldig morsomt, men ikke vært så flink til å følge det opp enda...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Bare Bea:

Det høres ut som en OK pris. Vi betalte vel noe lunde det samme. Men bare vær obs på at det kan være greit å velge en megler som faktisk må få solgt leiligheten deres for å få betalt.

Det blir spennende å finne noe nytt nå da! Jeg vet jeg har spurt om det før, men jeg har glemt hva du svarte. Hvor har dere planer om å bosette dere? Flytter dere "hjemover"?

Vi betaler ingenting hvis vi ikke får solgt, har en salgsgaranti på 1,1, så hvis vi ikke vil gå under det, betaler vi ingenting om vi ikke får bud på det. Og megleren får heller ikke betalt før den er solgt, så sånn sett er det en trygghet. Vi kjenner en som jobber i meglerfirmaet, så vi tror vi har fått en god avtale.

Vi flytter (dessverre) ikke sørover enda. Jeg har over 2 år igjen av studiet, så jeg må nesten gjøre ferdig det først. Vi kommer til å leie noe større her i byen (Trondheim) til jeg er ferdig. Tør ikke kjøpe nytt for bare 2 år nå. Vet jo aldri hvordan prisene vil gå..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, sånn sett så kan det nok være greit å sitte litt på gjerdet! Megler-avtalen deres hørtes bra ut :) Håper dere får en god pris for leiligheten deres!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje greit å ikke sjekke kontoen på en stund da ja :ler:

Fint kort :-D Det er morsomt hvor bra en kan gjøre det uten så mye jobb. Har forsøkt meg litt i den bransjen selv. Veldig morsomt, men ikke vært så flink til å følge det opp enda...

Takk :D Tenker å avansere litt etter hvert som jeg får mer utstyr. Kjøpte kun basic ting i dag, så skal jeg se om jeg får sneket meg til litt flere ting fra nettet etter hvert ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...