Kykkelikokos Skrevet 2. januar 2008 Forfatter #1241 Del Skrevet 2. januar 2008 Fristen er jo senest 3mnd etter fødsel, for å ikke gå glipp av penger. Etter det etterbetales ikke penger, men du får vel helt sikkert penger fra man sender søknad og ut permisjonstiden. Så det haster vel ikke akkurat. Men greit å få gjort det unna så pengene kommer på konto som vanlig "lønn" Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jente 79 Skrevet 2. januar 2008 #1242 Del Skrevet 2. januar 2008 Er nok greit å være tidlig ute med papirene ja... Litt kjedelig hvis en må gå en stund uten penger... Kan fort bli litt trangt da... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kykkelikokos Skrevet 2. januar 2008 Forfatter #1243 Del Skrevet 2. januar 2008 Må nesten få gjort det mens jeg fremdeles jobber. Jobben skal jo fylle ut sin del også. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jente 79 Skrevet 2. januar 2008 #1244 Del Skrevet 2. januar 2008 Ja, når er det du går ut i permisjon? (Blir så forvirret av tickeren din ) Greit å få ordnet alt da... Får du betalt fra jobben eller dirkete fra NAV? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Midnattsol Skrevet 3. januar 2008 #1245 Del Skrevet 3. januar 2008 *spor* Innom og titter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kykkelikokos Skrevet 3. januar 2008 Forfatter #1246 Del Skrevet 3. januar 2008 Ja, når er det du går ut i permisjon? (Blir så forvirret av tickeren din ) Greit å få ordnet alt da... Får du betalt fra jobben eller dirkete fra NAV? 28. februar. Har vært hos legen i dag og fått termin-erklæring. Ble sykemeldt frem til permisjonstart.. På en måte kjipt, men samtidig litt deilig siden jeg er så sliten. Skal tilbake dit 4. februar for å få forlenget sykemeldingen slik at den er frem til permisjon. Målte blodtrykk, symfysemål, hjerteslag, blodsukker og jernlager. Vekten var faktisk gått ned med 0,3kg på de to ukene siden jeg var hos jordmor, men det kan jo ha med at det er forskjellig vekt som blir brukt. Dette var en vanlig baderomsvekt. Er uansett fornøyd med å ikke ha gått særlig mer opp. Har jo lagt på meg en del i løpet av svangerskapet. Symfysemålene og hjerteslagene var fine (hjerteslag på 138). Fremdeles lavt blodtrykk. Ellers så alt OK ut. Jeg tror jobben betaler. De har i hvert fall betalt i sykemeldingsperioden min. Håper de gjør det og at jeg får feriepenger for hele permisjonen.. Fra NAV er man bare berettiget feriepenger i 12 uker eller noe sånt. *spor* Innom og titter Hei på deg. Hyggelig at du stakk innom Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jente 79 Skrevet 3. januar 2008 #1247 Del Skrevet 3. januar 2008 28. februar allerede ja... Går unna dette her, ikke lenge igjen. Kjedelig å bli sykemeldt da, men høres jo ut om det er det beste. Har virkelig ikke fått den letteste graividteten... Bra at alt så bra ut :-D Det er jo det viktigste... Tror jobben betaler meg også, men veldig usikker på det med feriepenger. I følge min mor som er regnskapsfører er det visst veldig vanlig å gi fulle feriepenger hvis jobben betaler permisjonen. Men de må jo ikke, så greit å sjekke... Synes det er merkelig at en bare får feriepenger for de første 12 ukene... Kan bli dårlig med feriepenger da... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kykkelikokos Skrevet 3. januar 2008 Forfatter #1248 Del Skrevet 3. januar 2008 Ja, synes det er dårlig at man ikke skal få feriepenger når man er i permisjon. Det gjelder jo hvis man er sykemeldt over lenger tid også. Men på lønnslippen så er det i hvert fall registrert økning av feriepenger, så jeg tror arbeidsgiveren betaler ut fullt med feriepenger til tross for sykepenger, heldigvis. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jente 79 Skrevet 3. januar 2008 #1249 Del Skrevet 3. januar 2008 Det virker lovende :-D Synes også det er rart de gjør det på den måten... Greit man ikke skal tjene på å være sykemeldt, men man trenger jo ferie når man er tilbake i normal jobb... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kykkelikokos Skrevet 3. januar 2008 Forfatter #1250 Del Skrevet 3. januar 2008 Er vel kanskje for å unngå at folk sykemelder seg uten grunn, ikke vet jeg Skal innom jobben og snakke med dem en dag, da får jeg sikkert svar på om de dekker feriepengene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jente 79 Skrevet 3. januar 2008 #1251 Del Skrevet 3. januar 2008 Ja, er jo bare å spørre. Tenkte å høre med HR fyren på jobben etterhvert jeg også. Sjefen snakket om at vi skulle ta et møte med han utover våren for å ordne alt med permisjon. Regner med at han kan svare... Håper virkelig at de gjør det, selv om jeg nok tror det går greit uansett. (Men nå er jo jeg heldigere enn deg, får uansett et halvt års feriepenger siden jeg går ut i mai...) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
flickan Skrevet 4. januar 2008 #1252 Del Skrevet 4. januar 2008 Heisann! Har hatt litt juleferie fra KG, så her kommer en forsinket god jul og godt nyttårshilsen. Her inn er det full kontroll ser jeg, likegreit å være godt forberedt. Selv er jeg født i uke 27 og det hender jo rett som det er at blir prematurbarn. Det beste er nok om det ikke blir det likevel. Babyen bør jo vokse seg sterke og fine lunger. Så kjipt å bli sykemeldt helt til permisjonstiden, men sikkert like greit når du er så sliten. Kroppen din har jo nok å bruke energi på. Mange fra fru Bea Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kykkelikokos Skrevet 4. januar 2008 Forfatter #1253 Del Skrevet 4. januar 2008 Ja, er jo bare å spørre. Tenkte å høre med HR fyren på jobben etterhvert jeg også. Sjefen snakket om at vi skulle ta et møte med han utover våren for å ordne alt med permisjon. Regner med at han kan svare... Håper virkelig at de gjør det, selv om jeg nok tror det går greit uansett. (Men nå er jo jeg heldigere enn deg, får uansett et halvt års feriepenger siden jeg går ut i mai...) Tenker jeg stikker innom en dag i neste uke for å høre litt med dem. Det er snakk om noe lønnstigning for deler av avdelingen jeg jobber på også, så jeg vil gjerne forsikre meg om at jeg er med på den. Heisann! Har hatt litt juleferie fra KG, så her kommer en forsinket god jul og godt nyttårshilsen. Her inn er det full kontroll ser jeg, likegreit å være godt forberedt. Selv er jeg født i uke 27 og det hender jo rett som det er at blir prematurbarn. Det beste er nok om det ikke blir det likevel. Babyen bør jo vokse seg sterke og fine lunger. Så kjipt å bli sykemeldt helt til permisjonstiden, men sikkert like greit når du er så sliten. Kroppen din har jo nok å bruke energi på. Mange fra fru Bea Hei på deg Bea-Snuppa! Håper du har hatt en fin jul! Er ikke helt full kontroll, er noen ting som gjenstår og som jeg føler burde vært gjort. Akkurat nå så ser det ikke så lyst ut for pakking av fødebagen, for det er så tiiiiltaaaak. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jente 79 Skrevet 4. januar 2008 #1254 Del Skrevet 4. januar 2008 Tenker jeg stikker innom en dag i neste uke for å høre litt med dem. Det er snakk om noe lønnstigning for deler av avdelingen jeg jobber på også, så jeg vil gjerne forsikre meg om at jeg er med på den. Ja, greit å passe på. Godt du har en som kan fortelle deg om det som skjer Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kykkelikokos Skrevet 4. januar 2008 Forfatter #1255 Del Skrevet 4. januar 2008 Ja, det er veldig kjekt. Nå har jo han blitt forfremmet til leder for ene teamet der også , og kommer mest sannsynlig til å gå enda mer opp i lønn pga "lederansvar". Han er litt redd for at jeg skal synes at det er dumt at han på en måte gå forbi meg, siden det opprinnelig var "mitt" arbeidssted, men høyere lønn på mannen, blir mer penger i kassa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jente 79 Skrevet 4. januar 2008 #1256 Del Skrevet 4. januar 2008 Alltid greit med mer lønn ja Er jo for dumt om han skulle sagt nei til et sånt tilbud av den grunn også... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kykkelikokos Skrevet 4. januar 2008 Forfatter #1257 Del Skrevet 4. januar 2008 Ja, det synes jeg også Jeg synes det er flott at han trives, og at han får utfordrende arbeidsoppgaver. Han er jo kjempeflink! Hadde hatt dårlig samvittighet hvis han ikke likte seg på jobben (mtp. at det var jeg som fikk han inn dit), men nå sier han at han gleder seg til å gå på jobb. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jente 79 Skrevet 4. januar 2008 #1258 Del Skrevet 4. januar 2008 Ja, viktig å trives på jobb. Tærer fort på en om en ikke gjør det... Er vel medskyldig i at mannen jobber der han gjør jeg også. Da er ingenting bedre enn at de trives Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Catus Skrevet 5. januar 2008 #1259 Del Skrevet 5. januar 2008 Ble du 100 % sykemeldt, Kykkelikokos? Sa forresten legen din noe om kynnerne du har hatt? Jeg sliter med kynnere selv (noen av dem medfører litt "menssmerter"), samt at jeg føler meg litt sliten. Jobber med meg selv for å dytte unna samvittigheten for jobben og kontakte legen min angående dette. Ha en fin helg! :-D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kykkelikokos Skrevet 5. januar 2008 Forfatter #1260 Del Skrevet 5. januar 2008 Hei Bippe! Ja, jeg ble 100% sykemeldt. Legen anbefalte at jeg forble det resten av tiden frem til permisjon 28. februar. Legen sa at det var desverre normalt å kjenne litt ubehag når det gjaldt kynnere. Det var bare slik det var. Men slik jeg har forstått det så er det ofte vondere hvis man er fysisk sliten. Vanlige kynnere skal visstnok gi seg litt hvis man slapper av/skifter stilling. Så du bør nok fortsette å jobbe med samvittigheten og få roet litt ned Jeg synes det er veldig ekkelt å tenke på at jeg ikke skal tilbake på jobb på ca 7mnd. Det er ikke noe drømmesituasjon, men man må bare ta seg selv i nakkeskinnnet og tvinge seg selv til å godta at det er slik det er.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå