Kykkelikokos Skrevet 7. oktober 2007 Forfatter #541 Del Skrevet 7. oktober 2007 Torsdag, så spennende :juhu: :juhu: :juhu: :juhu: :juhu: litt misunnelig her... Bare vent, snart suser tiden avgårde og du skal på ordinær UL du også Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jente 79 Skrevet 7. oktober 2007 #542 Del Skrevet 7. oktober 2007 Går nok fortere enn jeg synes det virker nå ja... Får bare glede meg over at jeg skal til legen på onsdag jeg Hva gjorde de på første legetimen din? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kykkelikokos Skrevet 7. oktober 2007 Forfatter #543 Del Skrevet 7. oktober 2007 Går nok fortere enn jeg synes det virker nå ja... Får bare glede meg over at jeg skal til legen på onsdag jeg Hva gjorde de på første legetimen din? Legen fylte ut papirer og laget helsekort, samt at jeg tok en del blodprøver og leverte urinprøve. Du kan velge selv om du vil ha med deg eller ta der, tror jeg. Så ble jeg veid slik at startvekten kunne føres opp. Legen påstod også hardnakket at gynekologisk undersøkelse måtte til for å ta klamydiatest og en sånn slags celleprøve. Så jeg måtte opp på benken og sprike med beina.. Mindre behagelig opplevelse, men nå er det nå i hvert fall gjort. Kan nok være greit å få tatt sånn celleprøve hvis man ikke har gjort det før/i det siste. Han spurte meg om sykdomsforløp i familie, og om jeg drakk alkohol eller røykte osv. Synes første svangerskapskontroll var veldig skuffende - men det har nok litt med at legen ikke er noe flink med gravide. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
~Mocca~ Skrevet 7. oktober 2007 #544 Del Skrevet 7. oktober 2007 Jeg skal på UL på torsdag :hoppe: Kunne godt tenkt meg å føde på Ringerike sykehus, men det er uaktuelt for meg å kjøre fra Vestby til Hønefoss med veer. Så det blir nok til at vi må finne et fødested som er nærmere. Havner ikke du på Ahus da? Mener jeg lå på rom med noen fra Oppegård når jeg hadde utskrapingen.. Det er på Ahus Helene og Atle føder.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kykkelikokos Skrevet 7. oktober 2007 Forfatter #545 Del Skrevet 7. oktober 2007 Åja, er det det? Håper jeg får samme jordmor som Helene Hun virket veldig ålreit. Hehe. Det er godt mulig det er Ahus som blir nærmest. Jeg er ikke kjent der desverre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jente 79 Skrevet 7. oktober 2007 #546 Del Skrevet 7. oktober 2007 Legen fylte ut papirer og laget helsekort, samt at jeg tok en del blodprøver og leverte urinprøve. Du kan velge selv om du vil ha med deg eller ta der, tror jeg. Så ble jeg veid slik at startvekten kunne føres opp. Legen påstod også hardnakket at gynekologisk undersøkelse måtte til for å ta klamydiatest og en sånn slags celleprøve. Så jeg måtte opp på benken og sprike med beina.. Mindre behagelig opplevelse, men nå er det nå i hvert fall gjort. Kan nok være greit å få tatt sånn celleprøve hvis man ikke har gjort det før/i det siste. Han spurte meg om sykdomsforløp i familie, og om jeg drakk alkohol eller røykte osv. Synes første svangerskapskontroll var veldig skuffende - men det har nok litt med at legen ikke er noe flink med gravide. Fikk ikke beskjed om å ta med urinprøve... :klø: Men får se hva han sier når jeg kommer... Ikke så altfor lenge siden jeg tok celleprøve. Så regner med at alt er i orden der... Hadde håpet de kanskje skulle høre etter hjertet jeg da... Men det var kanskje i overkant optimistisk... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kykkelikokos Skrevet 7. oktober 2007 Forfatter #547 Del Skrevet 7. oktober 2007 Hvis du ikke fikk beskjed om det, så vil han sikkert at du skal ta urinprøven når du er der De sjekker for UVI og sånn, protein/eggehvite. Du kan alltids spørre om å få høre etter hjertet, men når det er såpass tidlig er det ofte vanskelig å finne hjertelyden. Noen leger ønsker ikke å lytte etter den fordi det er såpass stor sjanse for å ikke finne den, og en del mødre bekymrer seg halvt til døde. Særlig med tanke på at du hadde en SA så kan det være mulig at legen ikke ønsker å gjøre det. Sånn sett så er det kanskje bedre med innvendig UL for deg, for da kan man jo se et bankende hjerte hvis du er langt nok på vei Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Caro Skrevet 7. oktober 2007 #548 Del Skrevet 7. oktober 2007 Det er nok Fredrikstad du hører til om du flytter til Vestby, men du kan jo søke på Ahus om du vil det. Det er jo fritt sykehusvalg. På Fredrikstad så får man enerom med tv og dobbeltseng, det får du ikke på Ahus. Har hørt mye negativt om Fredrikstad, men de jeg kjenner som har født der har vært kjempefornøyde! Har dere vært på flere visninger? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
~Mocca~ Skrevet 7. oktober 2007 #549 Del Skrevet 7. oktober 2007 Åja, er det det? Håper jeg får samme jordmor som Helene Hun virket veldig ålreit. Hehe. Det er godt mulig det er Ahus som blir nærmest. Jeg er ikke kjent der desverre. Uansett er det vel fritt sykehusvalg, så vi kan vel velge hva vi vil ha? Kanskje det er kortere vei til Moss, tror det er sykehus der.. Om ett år som åpnes det nye sykehuset på Ahus, hvis jeg ikke blir på tjukken på om 3mnd, så håper jeg de får lystgass på det nye sykehuset, pluss det vil kanskje være litt ekstra å føde på et helt nytt sykehus.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jente 79 Skrevet 7. oktober 2007 #550 Del Skrevet 7. oktober 2007 Hvis du ikke fikk beskjed om det, så vil han sikkert at du skal ta urinprøven når du er der De sjekker for UVI og sånn, protein/eggehvite. Du kan alltids spørre om å få høre etter hjertet, men når det er såpass tidlig er det ofte vanskelig å finne hjertelyden. Noen leger ønsker ikke å lytte etter den fordi det er såpass stor sjanse for å ikke finne den, og en del mødre bekymrer seg halvt til døde. Særlig med tanke på at du hadde en SA så kan det være mulig at legen ikke ønsker å gjøre det. Sånn sett så er det kanskje bedre med innvendig UL for deg, for da kan man jo se et bankende hjerte hvis du er langt nok på vei Ja, det er det jeg tenker litt på da... Skulle gjerne visst at alt var i orden.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kykkelikokos Skrevet 8. oktober 2007 Forfatter #551 Del Skrevet 8. oktober 2007 Fredrikstad!? Hvor er det da??! Hehe. Jeg er helt amøbe når det gjelder geografi altså.. Dobbelseng med TV høres jo stas ut Neida, det er ikke det viktigste.. Men jeg kunne gjerne tenkt meg å føde et sted hvor mannen kan overnatte og slikt. Lurer på hvor lang vei det er til Ahus, jeg... Jeg er ikke sikker på hvor det ligger. Kunne i hvert fall gjerne tenke meg å prøve badekar i åpningsfasen.. Har de badekar på alle sykehus, tro? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kykkelikokos Skrevet 8. oktober 2007 Forfatter #552 Del Skrevet 8. oktober 2007 Ja, det er det jeg tenker litt på da... Skulle gjerne visst at alt var i orden.... Hvis ikke legen henviser deg til UL, så kan du jo bestille privat UL i f.eks uke 8 eller noe? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Caro Skrevet 8. oktober 2007 #553 Del Skrevet 8. oktober 2007 Fredrikstad!? Hvor er det da??! Hehe. Jeg er helt amøbe når det gjelder geografi altså.. Dobbelseng med TV høres jo stas ut Neida, det er ikke det viktigste.. Men jeg kunne gjerne tenkt meg å føde et sted hvor mannen kan overnatte og slikt. Lurer på hvor lang vei det er til Ahus, jeg... Jeg er ikke sikker på hvor det ligger. Kunne i hvert fall gjerne tenke meg å prøve badekar i åpningsfasen.. Har de badekar på alle sykehus, tro? Fredrikstad ligger ca 40 min å kjøre fra Vestby(sydover). Ahus ligger på Lørenskog (nordover) som er ca 45 min fra Vestby. Så det er ca like langt å kjøre til begge sykehusene. Det eneste jeg hørte av en venninne som fødte på Ahus i fjor, var at hun fikk rom sammen med 4 andre damer som hadde født. Så mannen kunne ikke overnatte og det var mye skrik fra andre sine barn. Om det blir flytting til Vestby for din del så må du jo bare se hvilke fasiliteter de forskjellige sykehusene har og velge utifra det. Begge er sikkert like bra. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kykkelikokos Skrevet 8. oktober 2007 Forfatter #554 Del Skrevet 8. oktober 2007 Jepp, er litt på kg som eg MÅ lese no og då blir det fort litt mindre tid til ein del andre ting. Men blir nok bedre når eg får litt rutine Og no har du jo funne den nye dagboka mi også Kjenner til det der Jeg var mod på www.diskusjon.no en stund. Det er mye arbeid! Ja, endelig fant jeg dagboken din Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kykkelikokos Skrevet 8. oktober 2007 Forfatter #555 Del Skrevet 8. oktober 2007 Fredrikstad ligger ca 40 min å kjøre fra Vestby(sydover). Ahus ligger på Lørenskog (nordover) som er ca 45 min fra Vestby. Så det er ca like langt å kjøre til begge sykehusene. Det eneste jeg hørte av en venninne som fødte på Ahus i fjor, var at hun fikk rom sammen med 4 andre damer som hadde født. Så mannen kunne ikke overnatte og det var mye skrik fra andre sine barn. Om det blir flytting til Vestby for din del så må du jo bare se hvilke fasiliteter de forskjellige sykehusene har og velge utifra det. Begge er sikkert like bra. Oj, det er et stykke å kjøre altså Lurer på hvor langt unna ABC-klinikken er, jeg. Kunne godt tenkt meg å føde der, men der er det vel uansett fullt. Urk, jeg går som en pingvin i dag. Dum som jeg er, spilte jeg bowling i går. Smarte Kykkelikokos. Nå er jo bekkenløsningen bare sååå deilig. Vagge-vagge-vagg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Caro Skrevet 8. oktober 2007 #556 Del Skrevet 8. oktober 2007 Oj, det er et stykke å kjøre altså Lurer på hvor langt unna ABC-klinikken er, jeg. Kunne godt tenkt meg å føde der, men der er det vel uansett fullt. Urk, jeg går som en pingvin i dag. Dum som jeg er, spilte jeg bowling i går. Smarte Kykkelikokos. Nå er jo bekkenløsningen bare sååå deilig. Vagge-vagge-vagg Ullevål er vel 30-35 min unna. Så det er ikke store forskjellen. Vestby er liksom midt i mellom alle stedene. Bowling er kanskje ikke så lurt når man har bekkenløsning nei... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Eeyore Skrevet 8. oktober 2007 #557 Del Skrevet 8. oktober 2007 Jeg skal ha UL og har fått fødeplass på Fredrikstad. Det er som tidligere nevnt her fritt sykehusvalg, men jeg tror man må være veeeldig tidlig ute for å få plass i Oslo. Vi valgte Fredrikstad fremfor Ahus, for jeg inbiller meg at det ligger nærmere. Og dersom man føder om morgenen, så slipper man rushen inn mot Oslo Fredrikstad har egen ABC-avdeling. De jeg kjenner som har født der har vært fornøyd Jeg har fastlege i Ski kommune, har hatt henne siden jeg var 15 og siden jeg bare har flyttet rundt i nabokommuner så har jeg ikke byttet. Veldig fornøyd med henne, men hun har nok full liste. Tar ofte 2-3 uker å få time Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jente 79 Skrevet 8. oktober 2007 #558 Del Skrevet 8. oktober 2007 Hvis ikke legen henviser deg til UL, så kan du jo bestille privat UL i f.eks uke 8 eller noe? Å, kan jeg få UL allerede til uka da kanskje... Hmm, får høre hva legen sier på onsdag. Spennende Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kykkelikokos Skrevet 8. oktober 2007 Forfatter #559 Del Skrevet 8. oktober 2007 Å, kan jeg få UL allerede til uka da kanskje... Hmm, får høre hva legen sier på onsdag. Spennende Hvis det ikke er kø, så kan du sikkert det Men hør med legen din. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kykkelikokos Skrevet 8. oktober 2007 Forfatter #560 Del Skrevet 8. oktober 2007 Jeg skal ha UL og har fått fødeplass på Fredrikstad. Det er som tidligere nevnt her fritt sykehusvalg, men jeg tror man må være veeeldig tidlig ute for å få plass i Oslo. Vi valgte Fredrikstad fremfor Ahus, for jeg inbiller meg at det ligger nærmere. Og dersom man føder om morgenen, så slipper man rushen inn mot Oslo Fredrikstad har egen ABC-avdeling. De jeg kjenner som har født der har vært fornøyd Jeg har fastlege i Ski kommune, har hatt henne siden jeg var 15 og siden jeg bare har flyttet rundt i nabokommuner så har jeg ikke byttet. Veldig fornøyd med henne, men hun har nok full liste. Tar ofte 2-3 uker å få time Hm! Når du sier det så er nok det ikke så lurt med rush inn mot Oslo, nei. Tror jeg får satse på Fredrikstad da. Dumt at du har en lege som er fullbooket. Jeg synes det er så vanskelig å finne en lege jeg vet jeg kan bli fornøyd med.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå