Gå til innhold

Vårt lille mirakel - Live, født 15.03.08

Kykkelikokos

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Så spennende :hoppe: Ivrig jeg nei... :sjenert:

Vet veldig godt hva du mener med at huset er slitt. Vi har sett på mange hus på Pepperstad før vi kjøpte. De ser veldig fine ut på nettet, men svarer ikke helt til forventningene når du kommer dit dessverre. Og det er mye slitte gulv ja. Vi var heldige å fikk kjøpt et hus gjennom kjente, så vi slapp budrunde. De vi kjøper av har bodd der i 5 år og brukt de årene på å renovere hele huset. Veldig kjekt for oss :sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det på Pepperstad dere bor, eller er det et annet sted på Vestby? Vi skal på privat visning i et rekkehus nå i morgen.. Foreldrene mine er her akkurat nå, så jeg kunne gjerne tenkt meg å ha de med på visning.

Budet på 2,1mill på tomansboligen ble avslått. Vi sa at budet kunne stå til i morgen i tilfelle de ombestemmer seg. Ingen andre hadde bydd, og siden de ringte oss så fort etter innsendt bud, så er det nok ingen andre som er interessert i å by heller, siden de ikke ventet på motbud. Vi byr kanskje 2,2 i morgen, men nå skal vi jo på visning i morgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje greit å bare holde an og se litt også...

Ville tro de kanskje var mer tilbøyelige til å gå med på å selge under takst hvis det heller ikke er noen andre interesserte...

Problemet er jo selvfølgelig at de plutselig kan dukke opp da....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi flytter til Pepperstad i november ja :jepp:

Med ferdig oppusset barnerom :sjarmor: Har bilder liggende av det på Facebook, så hvis du vil se, kan du jo sende meg en PM ;)

Lykke til på visning idag :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Håper vi kommer flyttende etter da ;)

I går kveld tror jeg at jeg kjente liv i magen :hjerte: Nå er det ikke lenge igjen til ultralyd.. Torsdag i neste uke får vi forhåpentligvis sett om det er en liten guttebaby eller jentebaby som er i magen min.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er nesten like spent på huskjøpet som dere tenker jeg :fnise:

Å så moro med liv! :hoppe: Prøver å kjenne etter litt når jeg har tid, særlig i senga om kvelden, men nei... Er nok litt tidlig enda tenker jeg.

Heldiggriser som skal til UL så tidlig! Jeg skal ikke ha før i uke 19 og det er 4 uker til det :tristbla:

Ha en toppers onsdag :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er nesten like spent på huskjøpet som dere tenker jeg :fnise:

Å så moro med liv! :hoppe: Prøver å kjenne etter litt når jeg har tid, særlig i senga om kvelden, men nei... Er nok litt tidlig enda tenker jeg.

Heldiggriser som skal til UL så tidlig! Jeg skal ikke ha før i uke 19 og det er 4 uker til det :tristbla:

Ha en toppers onsdag :klem:

Plutselig en dag, så kjenner du det rører på seg ;) Jeg pleier også å kjenne etter når jeg har lagt meg om kvelden. Det er jo da babyen gjerne våkner til liv, etter det jeg har hørt. De sover om dagen når vi beveger oss og vugger dem i søvn, så våkner dem når vi legger oss :)

4 uker går fort :jepp: Jeg husker da det var fire uker til for oss også, og nå er det plutselig bare en uke! Vi skal litt tidlig på UL vi, ja. Jeg trodde ikke det var så tidlig før nå denne uken da jeg fant ut at jeg kun er i uke 17 ved UL.

I dag var vi og så på Emmaljunga City Cross i butikken da. Kommer til å ta seg bra ut hvis vi kommer gående med like barnevogner på tur på Pepperstad ;) Hvordan var prisene på Svinesund i forhold til i Norge? Hvis jeg regnet riktig så koster City Cross ca 6800-6900 kr med city bag hos Babyshop.

Jeg kjøpte meg forresten første mammabuksen i dag :) En sånn dressbukse-aktig sak til 349,90 hos babyshop. Så på en jeans også, men de hadde ikke størrelsen min. 28 ble for stort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å så spennende med ultralyd da :rødme:

Morsomt hvis det er blitt liv :)

Ja :rødme: Håper å få se en sprellende baby i magen på neste torsdag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Plutselig en dag, så kjenner du det rører på seg ;) Jeg pleier også å kjenne etter når jeg har lagt meg om kvelden. Det er jo da babyen gjerne våkner til liv, etter det jeg har hørt. De sover om dagen når vi beveger oss og vugger dem i søvn, så våkner dem når vi legger oss :)

4 uker går fort :jepp: Jeg husker da det var fire uker til for oss også, og nå er det plutselig bare en uke! Vi skal litt tidlig på UL vi, ja. Jeg trodde ikke det var så tidlig før nå denne uken da jeg fant ut at jeg kun er i uke 17 ved UL.

I dag var vi og så på Emmaljunga City Cross i butikken da. Kommer til å ta seg bra ut hvis vi kommer gående med like barnevogner på tur på Pepperstad ;) Hvordan var prisene på Svinesund i forhold til i Norge? Hvis jeg regnet riktig så koster City Cross ca 6800-6900 kr med city bag hos Babyshop.

Jeg kjøpte meg forresten første mammabuksen i dag :) En sånn dressbukse-aktig sak til 349,90 hos babyshop. Så på en jeans også, men de hadde ikke størrelsen min. 28 ble for stort.

Du ligger jo en uke før meg, så jeg får begynne å kjenne bedre etter nå :jepp:

Vi kommer nok til å gå for City cross vi også ja, men har bestemt oss for å bruke bag oppi sportsvognen, istedenfor citybagen. Da syntes vi den var lettere å håndtere når vi skulle ta av bagen. Prisen på 2008-modellen (m/softbag og ikke citybag) i Sverige var ca 6400,-, men så kan man jo trekke fra ca 500,- i kursforkjell også. Men tror den butikken vi var i var litt dyr. Ser nå at det er over 2000,- i forskjell på teutonia sprit S3 fra babyshop.no til babyproffsen i Sverige... Men det virker som om det er den eneste butikken rundt Svinesund som har Emmaljunga.

Det blir spennende for dere neste torsdag da, med både UL og budgivning!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi oi, her skjer det mye spennende gitt. Tanten og onkelen min bor på Pepperstad, så der har jeg vært en del ja. Morsomt at dere tenker å kjøpe der.

Så spennende med ultralyd, dere har bestemt at dere vil vite kjønnet? Jeg vil helst ikke vite jeg, (når den tid kommer) men mannen vil gjerne, så vi får se hva det blir til..

Jeg har hvertfall fått garantier for at vi skal begynne prøvingen til sommeren. Så nå går jeg bare og gleder meg. Fikk til og med lurt mannen inn i en babyklær-butikk her om dagen, så merker at han har litt mer lyst nå også. Men han vil så gjerne ha jobb først. Og han er ferdig med studiene først til sommeren.. disse mennene vil lissom ha alt i orden før man begynner.. jeg får vel være glad for at jeg har funnet meg en fornuftig mann, så får jeg ta meg av drømmingen og dytte impulser på ham..

Åhh.. Så moro at du kjenenr spark. Da begynner det vel virkelig å gå opp at man har et levende menneske inni seg.. Tanken på det slutter aldri å fasinere meg. Kan nesten ikke tro at det er mulig at et menneske kan leve inni et annet menneske. Utrolig..

Stooooor klem fra fru Bea :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:vinke:

Hei på deg Snuppelure! :)

Du ligger jo en uke før meg, så jeg får begynne å kjenne bedre etter nå :jepp:

Vi kommer nok til å gå for City cross vi også ja, men har bestemt oss for å bruke bag oppi sportsvognen, istedenfor citybagen. Da syntes vi den var lettere å håndtere når vi skulle ta av bagen. Prisen på 2008-modellen (m/softbag og ikke citybag) i Sverige var ca 6400,-, men så kan man jo trekke fra ca 500,- i kursforkjell også. Men tror den butikken vi var i var litt dyr. Ser nå at det er over 2000,- i forskjell på teutonia sprit S3 fra babyshop.no til babyproffsen i Sverige... Men det virker som om det er den eneste butikken rundt Svinesund som har Emmaljunga.

Det blir spennende for dere neste torsdag da, med både UL og budgivning!

Jeg har mest lyst på egen bag som er litt hardere enn mykbagen, så vi kommer nok til å gå for citybagen hvis vi kjøper City Cross. Vi tenkte vi skulle ta oss en tur til Svinesund nå etter vi forhåpentligvis får flyttet litt nærmere ;) Hadde med meg foreldrene mine på Babyshop her i Hønefoss i går. Må ha med mannen så han får være med og bestemme hvilken vogn vi skal ha til slutt :)

Vi var på Nordbysenteret, og der hadde de ikke Emmaljunga (det er kanskje babyproffsen som ligger der?). Så vi må nok på babyshop og se litt hvis det blir til at vi skal kjøpe Emmaljunga. Hvis vi ikke kjøper den, så har jeg litt lyst på TFK Joggster Twist. Det er en trehjuling da.. som vi har vært litt skeptisk til. Får høre hva mannen mener :jepp:

Blir en spennende torsdag i neste uke, ja :rødme:

Oi oi, her skjer det mye spennende gitt. Tanten og onkelen min bor på Pepperstad, så der har jeg vært en del ja. Morsomt at dere tenker å kjøpe der.

Så spennende med ultralyd, dere har bestemt at dere vil vite kjønnet? Jeg vil helst ikke vite jeg, (når den tid kommer) men mannen vil gjerne, så vi får se hva det blir til..

Jeg har hvertfall fått garantier for at vi skal begynne prøvingen til sommeren. Så nå går jeg bare og gleder meg. Fikk til og med lurt mannen inn i en babyklær-butikk her om dagen, så merker at han har litt mer lyst nå også. Men han vil så gjerne ha jobb først. Og han er ferdig med studiene først til sommeren.. disse mennene vil lissom ha alt i orden før man begynner.. jeg får vel være glad for at jeg har funnet meg en fornuftig mann, så får jeg ta meg av drømmingen og dytte impulser på ham..

Åhh.. Så moro at du kjenenr spark. Da begynner det vel virkelig å gå opp at man har et levende menneske inni seg.. Tanken på det slutter aldri å fasinere meg. Kan nesten ikke tro at det er mulig at et menneske kan leve inni et annet menneske. Utrolig..

Stooooor klem fra fru Bea :klem:

Hei BeaSnuppa! Så koselig at du stakk innom.

Vi har bestemt oss for å vite kjønn, så vi er kjempespente begge to! Familien vår er også veldig spent. Vi har så smått begynt å kjøpe inn småting som dyner, kluter og tepper og slikt. Og så tror jeg vi skal få låne vuggen som nevøen vår bruker nå. Så da kommer vi til å ha den på vårt soverom frem til babyen flytter på eget rom i sprinkelseng.

Det er godt å ha en fornuftig mann av og til også, ja. Det er nok lurt å få seg jobb først :) Men menn har vel ikke så store problemer med å få seg jobb uavhengig av alder, heldiggrisene. Vi jenter blir nok vurdert litt ekstra med tanke på at vi er i fruktbar alder og ikke har barn enda +++

Det er kjempekoselig å se på babyting sammen med mannfolkene :) Jeg gleder meg til vi skal kjøpe de første klærne!

Har ikke kjent noe mer liv siden i forgårs, men jeg har ikke hatt tid til å kjenne så mye etter. Kom så sent hjem i går fra svigers. Mannen måtte reise tidlig derfra for å kjøre onkelen til sykehuset, så kvelden ble ikke helt som planlagt. Onkelen hans har kreft og driver med noe cellegiftkur, og i går hadde han visst ikke fått i seg nok veske, så han måtte inn på sykehuset og få intravenøst. Ikke så veldig kjekt akkurat. Onkelen hadde visst grått flere ganger på vei nedover i bilen.. :tristbla:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sambo og jeg er heller ikke helt enige om bagen. Vi vil begge ha en løs bag som vi setter i sportsdelen, men jeg vil ha hard og han soft. Men jeg skal nok klare å få det som jeg vil :fnise:

Det er Babyproffsen som ligger på Nordby ja. Og så er det visst en happyland på selve Svinesund, men har bare sett på nettet, og det ser ikke ut som de har Emmaljunga... Det er godt vi fremdeles har god tid :ler:

Så trist med onkelen til mannen. Er det gode sjanser for at han blir frisk?

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg synes liksom at det er greit å ha hardbag siden de er såpass små når de skal ligge i den. Føler at de er litt mer beskyttet i en sånn, enn mykbag. Men ellers så er jo mykbag veldig kjekke og lette å bære med seg da!

Høres ut som vi må ta turen til Babyshop på Svinesund da. Babyproffsen var veldig liten synes, jeg. Vet ikke hvordan det er med Babyshop.

Onkelen til mannen kommer nok desverre trolig aldri til å bli frisk. Tror det er en type beinmargskreft som kun kan kureres ved å få beinmarg fra en donor. Han har ingen barn, og søskene hans er for gamle til å stille som donor, så det ser mørkt ut. Mannen har sagt at han mer enn gjerne vil være donor om han kan det da, men legene nevnte kun søsken og barn, så det er usikkert om onkelbarn kan være donor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er derfor jeg vil ha hardbag også. Men samtidig er softbagen veldig praktisk fordi man kan ta av håndtak og bunnplate og bruke densom voksipose... Dillemma...

Trist med onkelen. Og det må ihvertfall vær ille å gå og vente på døden på den måten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor mye kostet selve softbagen da, og hvor lenge kan den brukes som voksipose?

Ja, det er veldig trist. Men de håper at han kan leve noen år til da, bare han blir litt bedre enn han er nå..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Softbag og hardbag (ikke citybag) kostet det samme ca 1500,-

Har ingen anelse om hvor lenge bagen kan brukes... Jeg er da førstegangsgravid :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...