Kykkelikokos Skrevet 25. juli 2008 Forfatter #2321 Del Skrevet 25. juli 2008 I dag har vi prøvd med litt hjemmelaget gulerotmos. Hadde kun kokt gulerot, litt vann og litt MM. Snuppa lagde noen fine grimaser da hun fikk det, men gapte villig når skjeen kom mot henne. En liten stund etterpå gulpet hun så det sang etter, så jeg tror vi venter litt med å gi mer gulerotmos. Vi skal begynne med grøt i august en gang. Er spent på hvordan magen hennes kommer til å tåle det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Pysepus Skrevet 25. juli 2008 #2322 Del Skrevet 25. juli 2008 Så stor hun begynner å bli da som prøver seg på mat! :-D Synes hun nettopp ble født jeg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
monja Skrevet 25. juli 2008 #2323 Del Skrevet 25. juli 2008 Kjøpte et glass pæremos og et glass sviskepure idag jeg, men det står i skapet i påvente av at han skal bli "stor nok" Tror nok jeg drøyer det lengst mulig for å beholde babyen - så lenge han er fornøyd. Hvor ble det av babymagene våre? De var da nettopp der. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kykkelikokos Skrevet 25. juli 2008 Forfatter #2324 Del Skrevet 25. juli 2008 Så stor hun begynner å bli da som prøver seg på mat! :-D Synes hun nettopp ble født jeg Synes jeg også Kjøpte et glass pæremos og et glass sviskepure idag jeg, men det står i skapet i påvente av at han skal bli "stor nok" Tror nok jeg drøyer det lengst mulig for å beholde babyen - så lenge han er fornøyd. Hvor ble det av babymagene våre? De var da nettopp der. Hun har fått eple og mango-mos fra Nestle og Hipp tidligere. Og sviskepuré. Hadde tenkt å begynne med grøt fra 4mnds alder. Men jeg venter i det lengste, for jeg fikk plutselig samme tanker som du har.. Vil jo gjerne beholde babyen miiiin. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kykkelikokos Skrevet 25. juli 2008 Forfatter #2325 Del Skrevet 25. juli 2008 Da har vi forresten vært og hentet ny bil. Ble en ny Toyota Avensis stasjonsvogn, med dieselmotor. Denne gangen i sort i stedet for sølvgrå da. I morgen drar vi på harrytur for å prøve den skikkelig ut. Og på søndag skal vi til foreldrene til mannen og feire bursdagen hans. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Pysepus Skrevet 25. juli 2008 #2326 Del Skrevet 25. juli 2008 Graulerer med ny bil! :-D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
flickan Skrevet 26. juli 2008 #2327 Del Skrevet 26. juli 2008 Så moro med ny bil Jeg driver og å drømmer om ny bil, men vi har jo ikke bruk for det her vi bor nå, så det er egentlig bare tullete. Håper du får en fin-fin helg snuppa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kykkelikokos Skrevet 26. juli 2008 Forfatter #2328 Del Skrevet 26. juli 2008 Graulerer med ny bil! :-D Takk :D Så moro med ny bil Jeg driver og å drømmer om ny bil, men vi har jo ikke bruk for det her vi bor nå, så det er egentlig bare tullete. Håper du får en fin-fin helg snuppa Ha en riktig fin helg du også! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Eeyore Skrevet 26. juli 2008 #2329 Del Skrevet 26. juli 2008 Grattis med ny bil! Men hvordan orked dere dra på Harrytur i denne varmen? Vi har vært ute med båten i hele dag og nesten smeltet... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kykkelikokos Skrevet 27. juli 2008 Forfatter #2330 Del Skrevet 27. juli 2008 Aircondition er tingen Men det var sannelig varmt i Strømdstad. Foreldrene mine skulle innom systembolaget, og da måtte vi jo gå litt. Vaaarmt! I dag har vi vært hos foreldrene til mannen og feiret bursdagen hans Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kykkelikokos Skrevet 28. juli 2008 Forfatter #2331 Del Skrevet 28. juli 2008 I dag fikk Live smaksprøve av maisgrøt for første gang (4mnd 1uke og 6dager). Grøten ble veldig tynn fordi jeg hadde litt mye MM i, så det ble litt mer som velling. Det så ut som hun likte det da, hun ble veldig ivrig når skjeien kom og lagde ivrige lyder. Hun våknet med et skrik i sted, så mulig hun har hatt litt mageknip, men ikke noe nevneverdig. Nå ligger hun og spreller i vognen, så det virker ikke som hun har vondt nå i hvert fall. Tenker jeg prøver med litt tykkere grøt i morgen. I går reiste foreldrene mine hjem. Det har vært veldig koselig å ha dem på besøk, men jeg må innrømme at det er utrolig godt å få huset for seg selv igjen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest imli Skrevet 28. juli 2008 #2332 Del Skrevet 28. juli 2008 Spennende å begynne med mat da! Hvordan har du henne når du mater? Ligger hun, eller kan hun sitte i stol? Vet ikke når de begynner med sånt jeg... Hva var det første dere begynte med? Vår lille er jo snart 4 mnd, vi drøyer mat-innføring enda en mnd i alle fall, men greit med noen råd og tips! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kykkelikokos Skrevet 29. juli 2008 Forfatter #2333 Del Skrevet 29. juli 2008 Vi gir mens hun sitter i fanget vårt. Det er ikke særlig behagelig å ligge å spise for oss, så jeg tror ikke det er mer behagelig for dem heller. F.eks flaske skal man ikke gi liggende. Det kan føre til ørebetennelse pga veske i mellomøret (?). Men tilbake til matingen. Vi har henne i vår venstre armkrok, med vår venstre arm over hennes venstre arm, samt at vi holder hennes høyre hånd med vår venstre hånd. Om du forstår? Da blir det ingen viftende babyhender opp i munnen og grøten og alle veier, og vi har den høyre armen/hånden vår fri til å mate henne med. Vi startet med fruktmos og sviskemos (ferdigkjøpte glass). I tillegg så har hun fått smake litt banan (sutte litt og gnage på enden) og gnage litt på en agurkbit. De to sistnevnte har ikke akkurat vært store greiene da. I går fikk hun maisgrøt (fra 4mnd) fra Nestle. De skal forresten ikke sitte i stol (sånn vanlig høystol) før de kan sitte selv. Men det finnes en type stol som kan legges bakover da. Tror kanskje det er Stokke som har den, men er ikke sikker. Men jeg vet at det er mange som mater mens de sitter i vippestolen. Det var kanskje det du mente med stol? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jente 79 Skrevet 29. juli 2008 #2334 Del Skrevet 29. juli 2008 Så søt hun var :rødme: Morsomt å innføre mat da. Blir spennende når den tida kommer, selv om det blir litt rart også. De vokser jo så fort disse små... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kykkelikokos Skrevet 29. juli 2008 Forfatter #2335 Del Skrevet 29. juli 2008 Jeg er litt delt når det gjelder å gi fast føde. På en måte er det "spennende", men på en annen måte så kunne jeg gjerne tenkt meg å amme så lenge som mulig. Men nå har vi ikke så mye valg da, siden jeg snart skal tilbake på jobb.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
flickan Skrevet 29. juli 2008 #2336 Del Skrevet 29. juli 2008 Spennende å se hvordan det går med mat nå, ja Herregud, de vokser fort disse knøttisene deres Når begynner du å jobbe igjen? Mange Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kykkelikokos Skrevet 30. juli 2008 Forfatter #2337 Del Skrevet 30. juli 2008 15. september.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Pysepus Skrevet 30. juli 2008 #2338 Del Skrevet 30. juli 2008 Deler dere 50/50 på permisjonen? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kykkelikokos Skrevet 31. juli 2008 Forfatter #2339 Del Skrevet 31. juli 2008 Jepp! Gruer meg litt.. Men det er nok bra for alle sammen Mannen får involvert seg litt mer og gjort ting på sin måte. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
monja Skrevet 31. juli 2008 #2340 Del Skrevet 31. juli 2008 Godt vi er i samme båt, men nå skal jeg prøve å forlenge permisjonen min ved å søke perm de to ukene jeg egentlig skulle jobbe i september og. Tenker arb.giver elsker meg ja Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå