Gå til innhold

Vårt lille mirakel - Live, født 15.03.08

Kykkelikokos

Anbefalte innlegg

Kjedelig at du ikke får det til å fungere... Har dessverre ikke så mye å bidra med. Bare en :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Ballerina

Kom nettopp på at min svigerinne sleit med melken da lille nevø ble født. Han spiste alltid begge brystene tomme så fikk han litt MME etterpå. På den måten kunne hun holde melkeproduksjonen oppe og han ble mett. Men det er jo opp til hver enkelt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg kommer i hvert fall til å prøve det i starten :) Hvem vet, kanskje jeg en vakker dag får opp melkeproduksjonen sånn helt ut av det blå? Lov å drømme :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ballerina
Ja, jeg kommer i hvert fall til å prøve det i starten :) Hvem vet, kanskje jeg en vakker dag får opp melkeproduksjonen sånn helt ut av det blå? Lov å drømme :ler:

Man vet aldri vet du :) Bare ikke gi opp :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er alltid lov å håpe :-D

Kan jo hende problembrystet blir snilt. Bare det hadde nok hjulpet veldig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*Sukk* Har innsett at dette ammestyret ikke fungerer optimalt, så nå går vi nok over mer og mer til MME. Men jeg har mine tvil om at snuppa vil godta å ikke få pupp mer da. Tanken slo meg egentlig i natt, hva gjør de som ikke har melk i heletatt, men ungen vil ha pupp? Snuppa her er nok for glad i puppen til å bare spise MME fra flaske. Kunne godt tenkt meg å kunne amme om natten og så evt. gi MME om dagen og litt pupp når hun er "hysterisk" ute. Men dette med melkeproduksjon er jo et svare strev, for det vil jo ikke regulere seg etter slik man selv ønsker. Det reguleres jo etter hvor mye ungen spiser, og hvis man kutter ned på måltidene så vil man jo ende opp med null produksjon til slutt..

Det har jeg også tenkt på. Det er jo visstnok ikke alle barn som vil drikke fra flaske - men hva da hvis man i tillegg ikke har (nok) melk? Jeg skal pumpe i helga, og la pappaen prøve å mate. Så får både far og barn flasketrening. :) Dessuten er det gøy å vite hvor mye hun faktisk spiser.

Synd at puppen ikke har desilitermål, og en av og på knapp for melkeproduksjon. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Synd at puppen ikke har desilitermål, og en av og på knapp for melkeproduksjon. :ler:

:hoho: Det hadde vært noe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:ler: En slik en ønsker jeg meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ballerina

Heia! :vinke:

Snakket med tanten til kjære i går som er jordmor! Hun sa at det aller beste for brystene dine var å sole dem. Et sted hvor det ikke er trekk i det hele tatt, men sol var visst det aller aller beste som skulle være veldig effektivt på såre bryster. Også kunne du prøve å få tak i albueskjell og ha oppi BH-en. I boka mi står det: "du finner dem gratis i fjæra (da må de jo kokes først), eller få låne eller kjøpe dem på sykehus." En annen ting var at barnepleierne på føden (eller barsel) kunne nok også hjelpe deg mer enn fastlegen din, så hun anbefalte deg å ta kontakt med dem. OG de ammeinnleggene jeg holder på å strikke til deg sa hun også var kjempegode - iallfall med den råsilken som jeg *håper* kommer i posten i dag!

Og du måtte bare pumpe så mye du klarte, gjøre ditt beste på det brystet det ikke kommer så mye ut av. Hun mente det skulle gå an ;)

Ha en fin lørdag! :klemmer:

Endret av Ballerina
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du pumper samtidig som du gir MME, så holder vel produksjonen seg oppe? Om morsmelk kan jo fryses.

Ha en fin helg! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har gitt opp hele pumpestyret. MME virket veldig lett og praktisk, helt til man begynner å bruke det selv :ler: Det er så mye flaskestyr. Må vaskes og kokes for hver gang. I tillegg så må man koke vann og kjøle ned til riktig temp og blande i pulver - mens man har en skrikende unge på armen. Så man man evt. koke pumpedelene mellom hver pumping og hver mating, og finne frem den mens man har en skrikende unge på armen og mmepulver utover hele kjøkkenbenken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du ikke en microsterilisator? Det åpna seg en helt ny verden for meg sist da jeg kjøpte det. Jeg hadde 100% flaskebarn da og glemte støtt og stadig flaskene på komfyren. Etter at sterilisatoren kom i hus har alt blitt så innmari enkelt. Og den er ikke så dyr heller. 249 kr betalte jeg tror jeg.

Jeg kokte og opp vann som jeg satte i kjøleskapet. Da hadde jeg til en hver tid kaldt vann som jeg kunne blande i det nykokte til det var rett temperatur. Lettvint.

Jeg skjønner godt at du har gitt opp amming og pumping når det går så trått. Jeg gjorde det sist jeg og. Det blir jo mer stress enn kos ved matingen når man knoter sånn :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

monja: Hm. Nei, hvor kjøpte du den microsterilsatoren?

Må bare klage litt mer i grunn *ler* Det er jaggu meg ikke gratis å få baby. Herregud så mye penger vi har brukt etter at hun kom..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har denne fra Avent, men de aller fleste flaskeprodusenter har sånne og de er bra alle sammen. Jeg kjøpte min på apoteket, men jeg tipper babyutstyrsbutikker med godt utvalg har dem og.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fant den til 239kr på nettet et sted, så nå er det sendt avgårde link til mormor på vestlandet :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Greit med gavemilde besteforeldre :-D

Har den sterilisatoren jeg også. Kjøpte en del Avent utstyr brukt på finn :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ballerina
Fant den til 239kr på nettet et sted, så nå er det sendt avgårde link til mormor på vestlandet :ler:

:ler: Sånn mormor kommer våre barn også til å få ;)("å ja, skal jeg betale da? Javel")

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Greit med gavemilde besteforeldre :-D

Har den sterilisatoren jeg også. Kjøpte en del Avent utstyr brukt på finn :-D

Så smart å kjøpe brukt på forhånd. Så langt tenkte selvfølgelig ikke jeg..

:ler: Sånn mormor kommer våre barn også til å få ;)("å ja, skal jeg betale da? Javel")

:fnise: Alltid greit med litt gavmilde bestemødre.

Endret av Kykkelikokos
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...