Kykkelikokos Skrevet 4. april 2008 Forfatter #1801 Del Skrevet 4. april 2008 Har fått svar fra ammehjelpen med spørsmål om hvor jeg bor. Kanskje det finnes en ammehjelp i nærheten her som kan hjelpe meg. Hvis ikke så vurderer jeg å ringe barselspoliklinikken, men jeg vet ikke om snuppa er for gammel til at vi kan dra dit Og de har bare åpent på hverdager tror jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ballerina Skrevet 4. april 2008 #1802 Del Skrevet 4. april 2008 Det må da være lov og ringe til barsel om man ikke har ammehjelp der hvor man bor? :klø: Hun er da ikke såååå gammel liksom! Hva med helsesøster da? Kan hun hjelpe? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kykkelikokos Skrevet 4. april 2008 Forfatter #1803 Del Skrevet 4. april 2008 Helsesøster her er kjempehyggelig, men jeg føler ikke at helsestasjonen tilbyr god nok hjelp hva amming angår. Det er liksom mest snakk, og lite hjelp, hvis du skjønner. De kommer med små tips og råd, men det er på en måte bare "jeg har hørt at det kan hjelpe..". Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jente 79 Skrevet 4. april 2008 #1804 Del Skrevet 4. april 2008 Får håpe du får hjelp. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Eeyore Skrevet 4. april 2008 #1805 Del Skrevet 4. april 2008 Spedbarnstiden er nok ikke så rosenrød som han kanskje drømmer om nei. Kjedelig at du sliter med ammingen. Tror det er viktig å huske på at man ikke må amme for enhver pris. Dersom du føler at det går utover din egen helse og psyke, så vil det igjen bare ramme Live. Du må passe på å få nok søvn og ha litt overskudd til deg selv og mannen også. Lykke til Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kykkelikokos Skrevet 5. april 2008 Forfatter #1806 Del Skrevet 5. april 2008 Har fått svar fra en ammehjelp som holder til på Ski, og hun skal muligens komme hjem til meg og vise meg ulike ammeteknikker. Så det ser lysere ut nå. Og i går greide jeg å håndmelke ut et par dråper fra "problempuppen" så det er ikke helt tomt i hvert fall. Går rundt med madonnapupper for tiden. Har begynt å bruke sånne melkeoppsamlere (bare at jeg bruker de med luftehull i) for å skåne de såre brystvortene mine fra å bli trykt flate. Den ene brystvorten er dog helt rar. Den kommer ikke skikkelig ut.. Og så klør det sånn RUNDT knoppen. Klør og flasser og svir.. Nå ligger far og datter på sofaen og koser seg. Jeg kom ned etter å ha tatt meg en dusj og stelt meg litt, og da fant jeg de sovende der begge to. Søtingene mine :rødme: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jente 79 Skrevet 5. april 2008 #1807 Del Skrevet 5. april 2008 Så bra at du får hjelp :-D Håper det ordner seg da. Så koselig å se far og datter kose seg sammen :rødme: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kykkelikokos Skrevet 5. april 2008 Forfatter #1808 Del Skrevet 5. april 2008 Ja, hvis det er noe som kan varme et morshjerte så er det å se de to kose seg sammen :rødme: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ballerina Skrevet 5. april 2008 #1809 Del Skrevet 5. april 2008 Ja, hvis det er noe som kan varme et morshjerte så er det å se de to kose seg sammen :rødme: Å, så herlig! Ser for meg det bildet du la ut med de to som sov på sofaen (men det var jo veldig søtt da du og Live sov også da :love: ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
marsy Skrevet 5. april 2008 #1810 Del Skrevet 5. april 2008 Ammehjelpen har nok en del lure triks. Ammeskjold kan jo kanskje være en nødløsning på problempuppen, ihvertfall midlertidig?? Hos meg hadde ikke amming fungert i det hele tatt hvis vi ikke hadde brukt ammeskjold i starten. 3 dager etter vi kom hjem fra sykehuset kuttet jeg gradvis ut ammeskjoldet, og nå ammer vi fint uten. Men uansett er det best å få noen til å vise deg gode teknikker. Barselpoliklinikken skal følge dere begge opp i 6 uker etter fødsel - så de kan du fortsatt kontakte! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
flickan Skrevet 5. april 2008 #1811 Del Skrevet 5. april 2008 Ja, hvis det er noe som kan varme et morshjerte så er det å se de to kose seg sammen :rødme: Så søtt.. Gleder meg til jeg kan se mannnen min sånn jeg. :rødme: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kykkelikokos Skrevet 5. april 2008 Forfatter #1812 Del Skrevet 5. april 2008 Å, så herlig! Ser for meg det bildet du la ut med de to som sov på sofaen (men det var jo veldig søtt da du og Live sov også da :love: ) Hehe. Var vel ikke verdens søteste bilde. Jeg visste ikke om at han tok bildet engang. Ammehjelpen har nok en del lure triks. Ammeskjold kan jo kanskje være en nødløsning på problempuppen, ihvertfall midlertidig?? Hos meg hadde ikke amming fungert i det hele tatt hvis vi ikke hadde brukt ammeskjold i starten. 3 dager etter vi kom hjem fra sykehuset kuttet jeg gradvis ut ammeskjoldet, og nå ammer vi fint uten. Men uansett er det best å få noen til å vise deg gode teknikker. Barselpoliklinikken skal følge dere begge opp i 6 uker etter fødsel - så de kan du fortsatt kontakte! Har brukt ammeskjold i starten, men jeg har kuttet det helt ut nå. Hadde jo store problemer med å få tømt ene brystet skikkelig, og det kan være "bivirkninger" av ammeskjoldbruk. Nå hadde sårene grodd på "problembrystet" men jeg har begynt å pumpe meg nå i kveld for å prøve å få opp igjen melkeproduksjonen. I sted var det begynt å blø igjen etter pumping Så søtt.. Gleder meg til jeg kan se mannnen min sånn jeg. :rødme: Ja, det er kjempestas. Men det er sikkert ikke så lenge til du får oppleve det Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jente 79 Skrevet 5. april 2008 #1813 Del Skrevet 5. april 2008 Uff, kjedelig med sånne problemer med puppene... får håpe det gir seg snart. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
flickan Skrevet 7. april 2008 #1814 Del Skrevet 7. april 2008 innom med en bli-bra-i-puppene- Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ballerina Skrevet 7. april 2008 #1815 Del Skrevet 7. april 2008 innom med en bli-bra-i-puppene- - slenger meg på! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kykkelikokos Skrevet 7. april 2008 Forfatter #1816 Del Skrevet 7. april 2008 (endret) Nå ble de mye bedre med en gang Endret 7. april 2008 av Kykkelikokos Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Eeyore Skrevet 7. april 2008 #1817 Del Skrevet 7. april 2008 Hvordan har din første dag alene vært? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ballerina Skrevet 7. april 2008 #1818 Del Skrevet 7. april 2008 Nå ble de mye bedre med en gang Kanskje det var det som skulle til - en klem fra Bea og meg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
flickan Skrevet 7. april 2008 #1819 Del Skrevet 7. april 2008 Kanskje det var det som skulle til - en klem fra Bea og meg Det tror jeg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kykkelikokos Skrevet 7. april 2008 Forfatter #1820 Del Skrevet 7. april 2008 Hvordan har din første dag alene vært? Dagen har gått fint. Har vært ute på trilletur i regnet til og med. Gikk runden rundt (opp gjennom skogen og tilbake langs hovedveien). Natten var litt verre. Nå som mannen har begynt på jobb igjen så har vi avtalt at han ikke skal stå opp før kl 5. Så da må jeg ta meg av alt stell og lage til MME og slikt selv. Snuppa fikk MME etter at hun hadde puppet et par ganger og fått ren bleie, og spydde ut all MME'en igjen over hele meg, seg selv og kjøkkengulvet. Etterpå var hun selvfølgelig mer sulten, så den allerede såre puppen måtte til pers igjen :søvn: Men fikk sovet litt etter trilleturen da. Når begynner du på jobb på onsdag egentlig? Kanskje det var det som skulle til - en klem fra Bea og meg Det tror jeg Var nok det Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå