Kykkelikokos Skrevet 4. mars 2008 Forfatter #1601 Del Skrevet 4. mars 2008 Ja, både litt "moro" og godt å vite. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Midnattsol Skrevet 4. mars 2008 #1602 Del Skrevet 4. mars 2008 Her blir det spennende framover. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jente 79 Skrevet 4. mars 2008 #1603 Del Skrevet 4. mars 2008 Godt å vite at det ikke blir en kjempebaby... Du er vel ikke så stor selv... Forestiller meg at det må være enda verre med en svær unge da... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
flickan Skrevet 4. mars 2008 #1604 Del Skrevet 4. mars 2008 Hørtes ut som en fin str på beibisen. Herregud, nå er det ikke lenge igjen altså.. Jeg blir nesten litt nervøs.. Har du vent deg til tanken på å skulle bli mor? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kykkelikokos Skrevet 4. mars 2008 Forfatter #1605 Del Skrevet 4. mars 2008 Her blir det spennende framover. Ja, ikke godt å si hvor lenge vi må vente i spenning. Det anbefales ikke å holde pusten Godt å vite at det ikke blir en kjempebaby... Du er vel ikke så stor selv... Forestiller meg at det må være enda verre med en svær unge da... Nei, jeg tror ikke bekkenet mitt er så stort. Men jeg ble født 1mnd for tidlig, så min fødselsvekt i seg selv tror jeg ikke har så mye å si. Tror jeg veide rundt 2300 og mannen veide rundt 3300 da han ble født Hørtes ut som en fin str på beibisen. Herregud, nå er det ikke lenge igjen altså.. Jeg blir nesten litt nervøs.. Har du vent deg til tanken på å skulle bli mor? Jepp. Kan ikke klage hvis det blir den størrelsen på henne når hun blir født. Tja, jeg tror jeg har vent meg til tanken så mye jeg kan. Men det er nok så og si umulig å helt skjønne det før det faktisk skjer. Tror jeg da. Det er veldig virkelig men samtidig veldig uvirkelig på en måte.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Midnattsol Skrevet 4. mars 2008 #1606 Del Skrevet 4. mars 2008 Jeg skal ikke holde pusten heeelt enda, nei. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kykkelikokos Skrevet 4. mars 2008 Forfatter #1607 Del Skrevet 4. mars 2008 Hodet var på vei ned i bekkenet, men ikke festet enda i følge jordmor, forresten. Jeg spurte hva det hadde å si hvis det ikke festet seg før fødselen var startet. Da var det mulig man måtte ligge på vei til føden. Jeg lurte på hvordan det skulle gå til.. Jordmor sa at man måtte prøve å ligge bak i bilen. Haha. Synes jeg ser det.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jente 79 Skrevet 4. mars 2008 #1608 Del Skrevet 4. mars 2008 Får håpe hodet fester seg Greit å slippe å ligge når dere skal såpass langt... Håper ikke fødselsvekten til en selv betyr altfor mye... Vet ikke hvor mye mannen veide, men jeg veide vel bortimot 4 kg... Men siden mamma gikk opp ca 30 kg, og jeg ikke ser ut til å kopiere det så kan jeg jo håpe at lillegutt ikke er altfor stor heller... Men men, det går nok uansett... Får bare ikke bli noe særlig større enn det... Rart å tenke på at en snart skal bli mamma ja... Blir litt av en overgang :rødme: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kykkelikokos Skrevet 4. mars 2008 Forfatter #1609 Del Skrevet 4. mars 2008 Det høres jo ikke helt "trygt" ut å ligge i baksetet av en bil da.. Men jeg tror ikke det er nødvendig uansett. Jordmor snakket om at føden vurderte om det var nødvendig dersom fostervannet gikk. Det er jo langt i fra sikkert at det er slik fødselen starter. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jente 79 Skrevet 4. mars 2008 #1610 Del Skrevet 4. mars 2008 Nei... Min kjære har da ligget baki... Men høres ikke enkelt ut hvis en har rier og skal bakse seg inn i et sikkerhets belte baki bilen... får satse på at jenta fester seg og kommer om ikke så lenge :-D Før påske hadde vært en god idè Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kykkelikokos Skrevet 4. mars 2008 Forfatter #1611 Del Skrevet 4. mars 2008 Ja, nå som helgen er over, satser jeg på neste helg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest imli Skrevet 4. mars 2008 #1612 Del Skrevet 4. mars 2008 Rundt tre kilo er jo en fin vekt hvis du ikke er så stor selv. Som regel er forhåpentlig naturen smart nok til å regulere den slags Ang. festa hodet, så er det jo bare om fødselen starter med vannavgang, at det er nødvendig å legge seg ned. JM på svangerskapskurset vårt sa at man ikke trengte å ligge baki bilen, bare legge ned setet så mye man kunne og gå/stå minst mulig før man gikk ut i bilen. Men flertallet av fødsler starter jo med rier, og vannet går ikke før på sykehuset. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jente 79 Skrevet 4. mars 2008 #1613 Del Skrevet 4. mars 2008 Ja, nå som helgen er over, satser jeg på neste helg God plan Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kykkelikokos Skrevet 4. mars 2008 Forfatter #1614 Del Skrevet 4. mars 2008 Rundt tre kilo er jo en fin vekt hvis du ikke er så stor selv. Som regel er forhåpentlig naturen smart nok til å regulere den slags Ang. festa hodet, så er det jo bare om fødselen starter med vannavgang, at det er nødvendig å legge seg ned. JM på svangerskapskurset vårt sa at man ikke trengte å ligge baki bilen, bare legge ned setet så mye man kunne og gå/stå minst mulig før man gikk ut i bilen. Men flertallet av fødsler starter jo med rier, og vannet går ikke før på sykehuset. Ok, da vet jeg at jeg uansett slipper å ligge baki På sett og vis så synes jeg det er greit om det starter med vannavgang, for da vet jeg med sikkerhet at det skjer noe, hvis du skjønner? Det er så vanskelig å vite ellers.. Er det rier, er det kynnere, eller kanskje maserier? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest imli Skrevet 4. mars 2008 #1615 Del Skrevet 4. mars 2008 Ok, da vet jeg at jeg uansett slipper å ligge baki På sett og vis så synes jeg det er greit om det starter med vannavgang, for da vet jeg med sikkerhet at det skjer noe, hvis du skjønner? Det er så vanskelig å vite ellers.. Er det rier, er det kynnere, eller kanskje maserier? Det har du rett i... Bare man er sikker på at det er vannet da... Når hodet er festa, kan det visst komme veldig lite av gangen. Men er det ikke festa, kan det komme mer. Er nok vanskelig å vite hva som er hva av rier, ja. Ikke lett noe av det her altså. Blir spennende fremover! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kykkelikokos Skrevet 4. mars 2008 Forfatter #1616 Del Skrevet 4. mars 2008 Skal ikke være greit, nei Har liksom sett for meg at det skal komme et splæsj, og så er vannet ute. Hihi. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest imli Skrevet 4. mars 2008 #1617 Del Skrevet 4. mars 2008 Jeg og... Men har hørt at det bare kan komme noen dråper nå og da... At man skal ta på seg et bind og se om det blir vått. At det skal være så vanskelig! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kykkelikokos Skrevet 4. mars 2008 Forfatter #1618 Del Skrevet 4. mars 2008 Sjekker papiret hver gang jeg er på toalettet for å se om det kommer noe slimpropp, jeg da. Men det spiller vel forsåvidt ikke noe rolle om den går eller ikke. Kan jo gå lang tid fra den går til fødselen starter uansett. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kykkelikokos Skrevet 4. mars 2008 Forfatter #1619 Del Skrevet 4. mars 2008 Vi spiser visst opp sjokoladebollene våre før noen får kommet på barselsbesøk vi.. Jaja, da får de få vafler eller sjokoladekake Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest imli Skrevet 4. mars 2008 #1620 Del Skrevet 4. mars 2008 Sjekker papiret hver gang jeg er på toalettet for å se om det kommer noe slimpropp, jeg da. Men det spiller vel forsåvidt ikke noe rolle om den går eller ikke. Kan jo gå lang tid fra den går til fødselen starter uansett. Ja, og så kan det dannes en ny en om den skulle gå tidlig... Jeg sjekker jeg også. Men det er nok en stund til det kommer noe ja... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå