Gå til innhold

Vårt lille mirakel - Live, født 15.03.08

Kykkelikokos

Anbefalte innlegg

Ja, vi må bli flinkere til å ta bilder. Er så lett å glemme ut.

Note to self:

Ta med på føden:

Et skift (vanlige klær og undertøy til begge to)

Slippers

Kamera

Helsekort og papirer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er ikke verdens flinkeste vi heller.

Men må prøve å bli flinkere når vi har en liten tass å ta bilder av. Har noen venner. De har så mye bilder av dattera, er så koselig å se. De laget egne album fra nettet til besteforeldrene hennes, med bilder av utviklingen hele det første året. Veldig populære gaver :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, album er populært i våre familier også. I stedet for å bestille forstørrelser til besteforeldrene våre så bestilte vi sånn bok på japanphoto.no med bilder fra dagen. Det falt godt i smak, da de har veggene fulle av bilder og ikke har plass til flere :) Etter at svigerinnen vår så hvor bra det ble, så har de også bestilt fra sitt bryllup. De hadde ikke fotograf på dagen, men mannen min tok masse bilder med speilrefleksen deres, så det ble veldig bra. Og nå snakker hun om å lage et album for hver av ungene (de har to) hvert år. Det er sikkert kjempelurt å sette seg slike mål, slik at man får tatt vare på bildene. Det er så lett at digitale bilder går tapt i dragsuget hvis maskinen krasjer eller noe. Og så ekstra stas med noe man kan bla i og vise frem til venner og familie når de er på besøk. Bestemoren til mannen har visst med seg albumet vårt over alt og viser frem :ler:

I dag var jeg på svangerskapskontroll hos nye fastlegen min. Har vært der en gang før. Alt så bra ut, i følge ham. Men etter at jeg kom hjem og kikket på helsekortet så var symfysemålet OVER det grønne feltet.. Hjelp, lurer på hva det skal bety. Har ligget ca på streken hele tiden frem til nå...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også ligget over det grønne en gang. Legen min sa det som regel var fordi ungen vokser litt sånn i rykk og napp. Kanskje det blir stor baby? ;) Neida, tror det er veldig vanlig.

Hvilken uke er du i nå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 33+6 i dag. Stor baby? Nå må du ikke skremme meg ;)

Endret av Kykkelikokos
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 33+6 i dag. Stor baby? Nå må du ikke skremme meg ;)

Hi-hi. Neida. Det er vel positivt å få stor baby da, bare det ikke er sånn 5-kilos... Er vel ikke noe hyggelig med en liten to-kilos heller. Men de fleste vil vel ha en "sånn passe" en ;) Mange er jo redde for store unger pga fødselen, men jeg har hørt det ikke har noe særlig å si med mindre det er en diger en og moren er veldig smal i bekkenet. Store unger er flinkere til å "føde seg", og hodeomkretsen er som regel ikke veldig forskjellig uansett.

Du er nesten to uker foran meg du da. Når er egentlig terminen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har termin 21. mars.

Er med tanke på fødselen jeg "bekymrer" meg for størrelsen. Men må innrømme at jeg igrunn ikke har tenkt så mye på det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, album er populært i våre familier også. I stedet for å bestille forstørrelser til besteforeldrene våre så bestilte vi sånn bok på japanphoto.no med bilder fra dagen. Det falt godt i smak, da de har veggene fulle av bilder og ikke har plass til flere :) Etter at svigerinnen vår så hvor bra det ble, så har de også bestilt fra sitt bryllup. De hadde ikke fotograf på dagen, men mannen min tok masse bilder med speilrefleksen deres, så det ble veldig bra. Og nå snakker hun om å lage et album for hver av ungene (de har to) hvert år. Det er sikkert kjempelurt å sette seg slike mål, slik at man får tatt vare på bildene. Det er så lett at digitale bilder går tapt i dragsuget hvis maskinen krasjer eller noe. Og så ekstra stas med noe man kan bla i og vise frem til venner og familie når de er på besøk. Bestemoren til mannen har visst med seg albumet vårt over alt og viser frem :ler:

I dag var jeg på svangerskapskontroll hos nye fastlegen min. Har vært der en gang før. Alt så bra ut, i følge ham. Men etter at jeg kom hjem og kikket på helsekortet så var symfysemålet OVER det grønne feltet.. Hjelp, lurer på hva det skal bety. Har ligget ca på streken hele tiden frem til nå...

Venninna mi hadde gjort det samme med bilder av første året til snuppa. Var kjempepopulært.

Hadde vel vært en idè å gjøre med bryllupsbildene. Vet det ene settet med besteforeldre snakket om det. Men jeg glemte det helt bort... :sjenert:

Blir turolig bra :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som er kjekt er at man ikke trenger å være så sinnsykt kreativ eller flink med hendene for å lage et slikt album :) Og så kan man produsere mange på en gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Kykkelikokos .klem: Så flink du er til å scrappe, blir litt inspirert, kanskje meg må gjøre det samme til vårt bryllupsalbum.

uviten som jeg forsatt er i en del gravide-ting: hva er sånn symfysemål? :sjenert:

Nå er det ikke lenge igjen du har å være gravid.. herregud, så fort tida går. *jeg begynner visst å bli som bestemor :ler: *

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Kykkelikokos .klem: Så flink du er til å scrappe, blir litt inspirert, kanskje meg må gjøre det samme til vårt bryllupsalbum.

uviten som jeg forsatt er i en del gravide-ting: hva er sånn symfysemål? :sjenert:

Nå er det ikke lenge igjen du har å være gravid.. herregud, så fort tida går. *jeg begynner visst å bli som bestemor :ler: *

Hei på deg BeaSnuppa! :klem:

Takk for skryten :) Det er veldig morsomt når man først setter i gang.

Symfysemål er mål av livmoren (fra skambeinet og til toppen av livmoren).

Hehe. Bestemor-Bea, ja. Du blir heller tante-Bea du da :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Annonse
Lenge... Jeg må jo vente ca 4 måneder... Det er LENGE det...

Hehe. Ja, det er jo dobbelt så leeeenge som meg :ler::klem:

Jeg må vente minst ett år - det er leeeeenge det! Heldige er dere begge to! :-D

Ja, men du skal jo gifte deg og alt i mellomtiden ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe. Ja, det er jo dobbelt så leeeenge som meg :ler::klem:

Ikke sant... KJEEEEEEEMPELENGE... :ler:

Nei, det er vel egentlig ikke det. Men virker litt sånn ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...