Gå til innhold

Vårt lille mirakel - Live, født 15.03.08

Kykkelikokos

Anbefalte innlegg

Er nok oss jenters usendanlige samvittighet det der...

Men er viktigere å passe å deg selv og lille nurket nå. Så får heller mannen jobbe for dere begge ;)

Dessuten er du tilbake allerede om 7 måneder så er de jo egentlig ganske heldige :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, da blir det 5mnds permisjon på mannen etter det :) Så det er noen borte fra jobb uansett :ler:

Men permisjon bør man ikke ha dårlig samvittighet for da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, da får en bare kose seg med nurket. alle arbeidsplasser må regne med at noen blir borte mye i forbindelse med svangerskapet. Får satse på at de finner en vikar for deg om ikke så lenge. så kan vikaren ta over for mannen din når han går ut i permisjon :ler:

Har snakket med mannen om permisjon jeg også. prøver å overtale han til å ta litt mer enn de 6 ukene, men er ikke helt lett gitt. Han insisterer på at det er mer enn nok, selv om jeg prøver å fortelle han at han har bare denne muligheten til være hjemme med førstefødte... Han trenger jo ikke å ta halvparten. foreslo bare 5 ekstra uker her. Men nei, 6 uker permisjon og 4 uker ferie - tilsammen 10 uker var mer enn nok...

Kan hende vi gjør det annerledes neste gang da. Tror han er litt usikker nå. Men jeg innbiller meg at det er greit å vite dette før jeg går ut i permisjon... Men kan sikkert endres i ettertid hvis han ombestemmer seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, regner med at de skal ta inn en vikar. Det har begynt 4 nye hos oss nå, og ingen av dem har noe særlig kompetanse fra før. De skal læres helt opp fra scratch. Så de bør nok egentlig få tak i noen med litt efaring slik at ikke all kompetansen forsvinner ut. Men de har jo visst om dette en stund, så de har jo hatt god tid til å forberede seg.

Litt kjedelig at mannen din ikke ønsker mer enn 6 uker da, men som du sier, han kan jo forandre mening under veis når han blir mer trygg på alt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja, sånt merkes fort... Lurer litt på hva sjefen min tenker om at jeg blir borte.

Han vet det jo, men aner ikke om han skal få inn vikar eller satse på å få det til... Har fått inn en del nye, så kan jo hende han satser på at en av de kan ta over for meg...

Han er i hvert fall veldig bevisst på at jeg skal ta det med ro og ikke overbelaste meg. så han har det nok i tankene...

Tenkte jeg skulle ta en prat med han etter ultralyden på torsdag.

Synes det er synd ja... Men kan jo ikke presse han til det heller synes jeg... Regner med at han kanskje vil ombestemme seg når lille nurk er født i hvert fall... Ellers er jo selvfølgelig 6 uker en del det også. Godt det er litt permisjon som er forbeholdt far. Synes det er viktig :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er kjekt at det er forebeholdt far, for da MÅ de jo. De har nok godt av å få et lite spark bak!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:jepp: Mannen ble først litt bekymret når han hørte at han skulle være alene i 6 uker. En han hadde på jobben hadde hatt pappa permisjon sammen med kona, hun er hjemmeværende. Derfor hadde han litt feil forestilling av hva pappa permisjon faktisk betydde...

Men jeg har sagt klart i fra at det er helt uaktuelt for meg å ta ferie eller noe i den duren under pappapermisjonen. Han har bare godt av å være alene med ungen.

Tror det er mest nerver nå. Han er kjempeflink med unger. Så går nok som en drøm når han først kommer i gang :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er jo bare fordi de er redd for å gjøre noe galt. Det er trossalt det mest dyrebare man har, og man vil jo ikke gjøre noe som kan skade babyen. Men det er jo akkurat samme for oss! Vi er jo ikke noe supermødre vi heller med en gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nemlig... er jo noe helt nytt for meg også... Mannen skylder litt på at han ikke kan amme da, men er tross alt ikke lange svippen ned til jobb. Så det går fint an å få til.

Men virker som folk er litt inngrodde i tankene sine på dette området... Mange som spør om jeg klarer å dra fra babyen så tidlig hvis jeg lar mannen ta mer av permisjonen... Men er jo hans unge også, ser ingen grunn til at jeg skal ha enerett på ungen det første året...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er akkurat slik jeg tenker også. Jeg har ikke førsterett på å være hjemme med ungen. Kan godt være at jeg synes det blir tøft den første dagen tilbake på jobb, men det tror jeg det blir uansett om det er etter 5mnd eller 10mnd! Ammingen har jeg ikke tenkt så mye over enda. Først må vi få ammingen til å fungere, så får vi heller ta tankene rundt dette med melken dagen permisjonen er ferdig ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, jeg så først at kulen var flyttet seg nå da jeg sammenlignet. Men jeg som vanlig veldig lite flink til å passe på at det blir "like" bilder, så det er veldig vanskelig å sammenligne dem mot hverandre også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, akkurat størrelsen var litt vanskelig å sammenligne... Men selv om vi var veldig bevisst på hvordan jeg sto og hvor mannen sto når vi tok bilde så ble det ikke likt... Er ikke enkelt å få til...

Men får jo en ide da :) Morsomt å se utviklingen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Magen varierer litt i strørrelse etter når på døgnet det er, og sikkert hvordan babyen ligger også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...