Gå til innhold

Vårt lille mirakel - Live, født 15.03.08

Kykkelikokos

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

I går var vi og kjøpte juletre :) Gleder meg til vi skal få det inn og pynte det. Flesket til og kjøpte edelgran i år. Håper bare vi får plass, for jeg kjøpte ikke akkurat det smaleste treet. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:ler: Blir nok heller den 3 tonns tunge spisestuen vår. Men jeg kan jo lure han og si at sofaen må flyttes på litt først. Hehe.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror nok du kan regne med å få en del klær. Snakket med en venninne i dag. Hun sa de ikke trang å kjøpe noe før gutten var nærmere et halvt år gammel.

Alt før det hadde de fått...

Koselig med juletre da. Vi dropper nok det i år. Er jo uansett omtrent ikke hjemme. Men hatt det de siste årene. Veldig koselig :-D

Ha en fin kveld

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, vi kommer vel til å få en del :)

Nå har jeg kransekakestenger i ovnen. Kjøpte ferdig kransekakemasse og rullet ut pølser. Tenkte jeg skulle pynte med sjokolade på endene i morgen eller på torsdag.

Juletreet står fremdeles ute på terrassen og avklimatiserer seg da. Vet ikke når vi kan ta det inn, jeg.. Vi måtte nesten ha juletre i år, siden vi skal feire jul her. I fjor hadde vi bare et grantre ute på terrassen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I dag har jeg vært hos jordmor her på Vestby for første gang. Hun var veldig grei og hyggelig å snakke med :) Fikk sendt søknad om fødeplass på Fredrikstad.

Vekt og symfysemål var fine. Litt lavt blodtrykk og tilløp til bakterier i urinen, men hun mente at det kunne ha noe med at det var morgenurin og at det var naturlige bakterier som skulle være der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er bare å glede seg. Hun virket som hun var flink til å følge opp ting.

Etter jordmortimen så var jeg og handlet inn til jul. Jeg er helt utslitt nå. Handlet for over 2000kr, og da kjøpte jeg ikke hverken pinnekjøtt eller ribbe, for det har vi fra før. Pose på pose på pose. Merker at vi skal ha fullt hus i julen, gitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glad jeg kan snylte på andre i julen ja, for nå ringte sambo akkurat og sa at felleskontoen var tom... Men jeg har vært forberedt på at han kom til å dra kortet til det ble varmt nå før jul, så jeg har heldigvis satt av litt ekstra ;) Uøkonomiske mannfolk altså :sukk::fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glad jeg kan snylte på andre i julen ja, for nå ringte sambo akkurat og sa at felleskontoen var tom... Men jeg har vært forberedt på at han kom til å dra kortet til det ble varmt nå før jul, så jeg har heldigvis satt av litt ekstra ;) Uøkonomiske mannfolk altså :sukk::fnise:

:ler: Du får håpe han har kjøpt noe fint til deg for disse pengene da. Gjelder å gjemme unna litt penger så disse mannfolkene ikke får brukt de opp. Hehe. Men jeg er desverre ikke så flink til å styre meg når jeg ser søte babyting da. :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hihi, her er det jeg som har den økonomiske kontrollen. Veldig greit. Overfører og styrere som det passer meg :-D

Blir fort mye penger utav denne maten ja... Får helt sjokk når jeg ser prisen i kassa noen ganger... Var det så mye :hakeslepp: Ikke like sparsommelig som min mor som regnet på det hele veien gjennom butikken... (Men nå har nok vi litt bedre råd enn de hadde på den tida da... :sjenert: )

Bra at du trivdes med den nye jordmoren.

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg regnet egentlig med at det kom til å koste en del for maten, siden jeg følte jeg lesset oppi med varer. Det var ingen ledige handlevogner da jeg kom til butikken, så jeg måtte ha sånn rullekurv. Måtte faktisk gå og hente meg enda en kurv fordi den første gikk full. Det så nok veldig smart ut der jeg kom med TO sånne kurver drassende etter meg. Og siden den andre også gikk full, så stakk jeg innom Coop Mega etter at jeg var ferdig på Rema1000, og handlet en halv handlevogn der også :ler:

Vi skal ha koldtbord for både mannens og min sin familie 2. juledag, så jeg måtte handle en del til det.. Nå etter at jeg kom hjem så kom jeg plutselig på at jeg faktisk ikke har klart å få med meg middag hjem til i dag :ler: Så mange varer og ingen middag til i dag. Jaja, får heller bare ta gryterett eller noe, og så kjøpe ny middag til lille julaften i morgen. Jeg er tom for ideer.. og kjøleskapet er fullt.. Men det blir vel en ordning på det til slutt. Jeg savner det gamle kjøleskapet vårt :( Vi måtte jo selge det vi kjøpte etter bryllupet, fordi det ikke var plass til det inne i den innebyggingshyllen som er her. Og det vi har nå er på langt nær så fancy og så bra kvalitet på som det andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Føler seg smart da ja... Husker jeg handlet for en bolig jeg jobbet på tidligere når matmora hadde ferie. Var ganske full lasta ja :ler:

Blir mye utav det ja. Greit det koster litt da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Handler noen ganger på Obs! og der har de sånn smart scannesystem, så du går og bipper dine egne varer hele veien, for får vite pris og totalsum med en gang. Og så så greit når du bare triller forbi hele køen og drar kortet i selvbetjentkassen :sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ah :) Får prøve det en dag da. Hehe.

Nå har vi fått en liten pusejente som ligger under bordet og er svært skeptisk. Men hun ser ut til å ha slått seg til ro da, og har smakt litt på maten og drukket litt vann. Hun vil foreløpig ikke komme ut, men det er jo godt og varmt på gulvet, så det er nok litt ekstra godt å ligge der :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...