Gå til innhold

Vårt lille mirakel - Live, født 15.03.08

Kykkelikokos

Anbefalte innlegg

Jeg føler jeg har skrevet dette flere ganger før, men moren min gikk kun opp 2kg fra hun ble gravid til jeg ble født. To uker etter fødselen veide hun 16kg mindre enn før hun ble gravid.. Hååååper jeg er heldig med genene der..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Svigerinnen min måtte faktisk gå på sånn proteinshake-kur for å legge på seg litt en stund etter at hun fødte første barn. Hun var ganske rund og god under svangerskapet, og så gikk hun visst ned MYE i vekt en stund etter fødselen.

Hørte ei på jobben også som var sånn. Hun veide 2 kilo mindre når hun dro hjem fra sykehuset enn før hun ble gravid.

Tror ikke jeg får sånne beskjeder ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg føler jeg har skrevet dette flere ganger før, men moren min gikk kun opp 2kg fra hun ble gravid til jeg ble født. To uker etter fødselen veide hun 16kg mindre enn før hun ble gravid.. Hååååper jeg er heldig med genene der..

Hvordan var hun i utgangspunktet da?

Hørte ei på jobben også som var sånn. Hun veide 2 kilo mindre når hun dro hjem fra sykehuset enn før hun ble gravid.

Tror ikke jeg får sånne beskjeder ;)

Hehe. Det må være rimelig spesielt da :) Tenk å være tilbake i superflott form rett etter fødselen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe. Det må være rimelig spesielt da :) Tenk å være tilbake i superflott form rett etter fødselen.

Ikke sant... Men det er vel heller unntaket enn regelen...

Så får bare se hvordan det går med oss. Håper bare jeg slipper å bli en hvalross jeg... Veier egentlig nok i utgangspunktet, så trenger ikke å gå opp altfor mye...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det viktigste er uansett at man føler seg rask og fin. Så kommer man nok tilbake i form sånn utseendemessig etter hvert, om det skulle vise seg at kroppen ikke er like spenstig med en gang.

Foreløpig så har jeg bare spist det jeg har hatt lyst på, så det er jo ikke så rart at jeg har gått opp i vekt. Men jeg har egentlig alltid spist hva jeg har lyst på, uten at det har påvirket vekten nevneverdig. Kanskje jeg har oftere lyst på noe nå enn før? :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan var hun i utgangspunktet da?

Tja, hun veide kanskje 80kg? Og hun har holdt seg tynn helt siden jeg ble født. Tanten min hadde det også på samme måte..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det viktigste er uansett at man føler seg rask og fin. Så kommer man nok tilbake i form sånn utseendemessig etter hvert, om det skulle vise seg at kroppen ikke er like spenstig med en gang.

Foreløpig så har jeg bare spist det jeg har hatt lyst på, så det er jo ikke så rart at jeg har gått opp i vekt. Men jeg har egentlig alltid spist hva jeg har lyst på, uten at det har påvirket vekten nevneverdig. Kanskje jeg har oftere lyst på noe nå enn før? :ler:

Ja, kan i hvert fall ikke begynne å stresse vekta nå, og viktig at babyen får det hun trenger når hun er født også :)

Vet min svigerinne merket hun var gravid på matlysta. Plutelig bare åt og åt hun. Er egentlig motsatt hittil jeg da... Spiser heller mindre enn før... Men det snur seg nok...

Dessverre spiser jeg nok ikke sunnere enn før da... Er gjerne ikke det sunne som frister...

Tja, hun veide kanskje 80kg? Og hun har holdt seg tynn helt siden jeg ble født. Tanten min hadde det også på samme måte..

Hørtes bra ut. Skjønner godt du ønsker deg de genene...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var faktisk en stund jeg var sulten KONSTANT. Men det har mer eller mindre gått over nå i grunn. Men jeg småspiser en del godteri og frukt da. Fy skamme seg :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var faktisk en stund jeg var sulten KONSTANT. Men det har mer eller mindre gått over nå i grunn. Men jeg småspiser en del godteri og frukt da. Fy skamme seg :ler:

Ikke sant... Men man skal jo ikke gå sulten heller da...

Nå veide vel ikke du så mye før du ble gravid da... De sier jo det at de som er tynne gjerne trenger å legge på seg mer...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror nok en del av det er naturlig ja... Selv om min svigerinne (hun er vel nesten lettere enn deg) la på seg veldig mye rant alt av henne mens hun ammet. Så tror ikke du skal bekymre deg for mye...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fin mage! Er den til venstre ja, så det forholdsvis tydelig at det var litt mer der ;)

Tror jeg har fått tjukkere lår selv jeg... :ler: Det går nok (forhåpentligvis) av igjen. Hvor mye har du gått opp til nå? Hvis du har litt vann kan du jo trøste deg med at det går vekk med en gang ungen er ute, etter hva jeg har hørt. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror nok en del av det er naturlig ja... Selv om min svigerinne (hun er vel nesten lettere enn deg) la på seg veldig mye rant alt av henne mens hun ammet. Så tror ikke du skal bekymre deg for mye...

Bekymrer meg ikke så voldsomt. Jeg er ikke den som er flinkest til å trene, så hvis det skulle vise seg å være igjen noen kilo ekstra etter fødsel så får jeg bare bli litt flinkere til å være aktiv :) Skal jo på trilleturer med Eeyore! :ler:

God natt da jenter! :)

God natt, og god morgen. Hehe. Jeg var visst lagt meg allerede da, jeg.

Fin mage! Er den til venstre ja, så det forholdsvis tydelig at det var litt mer der ;)

Tror jeg har fått tjukkere lår selv jeg... :ler: Det går nok (forhåpentligvis) av igjen. Hvor mye har du gått opp til nå? Hvis du har litt vann kan du jo trøste deg med at det går vekk med en gang ungen er ute, etter hva jeg har hørt. :)

Har i hvert fall gått opp 7kg. Vi får se når jeg veies 20. desember hos jordmor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei Glow. Her står alt bra til. Har ryddet på plass alle babytingene i kommoden nå nettopp, og før det igjen så koste vi oss med en god pinnekjøttmiddag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har spist litt middelmådig pinnekjøtt i år jeg også. Man må visst lage det selv for å få det skikkelig!

Mmm. Det høres godt ut med både cookies, nybakt brød og pitabrød.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

NAM, jeg eslker pinnekjøtt. Jeg har funnet ut at det vikigste er at pinnekjøttet er ordentlig og ikke sånn fra frysedisken på Rema1000, er utrolig stor forskjell på kjøtt rett fra slakteren og annet kjøtt altså.

I dag har jeg bestilt 2-ukers tur til egypt rundt påske for å besøke lillesøsteren min som bor der. Jeg skal reise sammen mamma fordi mannen ikke kunne og mamma er litt redd for å reise alene.. Herregud som jeg gleder meg :hoppe:

Kostet bare 3000 i flybilletter og så bor vi gratis hos lillesøster. Det synes jeg var en god pris for 2-ukers ferie. Ikke blir det så dyrt å bo der heller fordi vi kan lage mat i leiligheten hennes også, så slipper vi å kjøpe alle måltider på restaurant.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...