Gå til innhold

Vårt lille mirakel - Live, født 15.03.08

Kykkelikokos

Anbefalte innlegg

Å så moro :rødme:

Jeg vil ha fullt referat. Lurer litt på å gjøre det samme selv :rødme:

Det skal vi nok klare å ordne, vettu. Er spent på om bildene blir bra også.

Har bestilt kun sånn snik-titt. Ikke sånn grundig sjekk. Ser ikke behovet for å sjekke ekstra, har jo vært på ordinær UL.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hehe. Jeg tror man stort sett kjenner selv når man anstrenger seg for mye. Hvis man får vondt noen steder bør man lytte til kroppens signaler. Ellers så skal man kunne fortsette som før. Det er helst anstrengelser man ikke er vant til man skal unngå.

Det er sånn jeg tenker også...

Jeg trener ikke med vekter og presser meg på noen måte. Men synes det er greit å kunne hente vedkurven full og slippe å gå mer enn en tur med poser fra bilen. Den tiden kommer tidsnok når jeg må gjøre det.

Har alltid gjort sånn, og belaster ingenting i nærheten av magen. så da velger jeg å fortsette...

Med en gang jeg merker det plager meg på noen måte skal jeg selvfølgelig begrense vekta :)

Det skal vi nok klare å ordne, vettu. Er spent på om bildene blir bra også.

Har bestilt kun sånn snik-titt. Ikke sånn grundig sjekk. Ser ikke behovet for å sjekke ekstra, har jo vært på ordinær UL.

Hørt at noen kan kjenne igjen trekk fra 3D UL når barnet blir født :rødme:

Nei, man må jo regne med at alt er bra :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det blir veldig spennende å se. Særlig siden jeg synes det var ganske vanskelig å se noe særlig på ordinær UL.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så spennende med 3d-UL, håper vi får det til over nyttår også

Du må være forsiktig du også. Vet ikke hvorfor det er farlig å bære for tungt, men du bør unngå det hvis du kan :)

Jeg har lært veldig mye om hvor mye en gravid kropp tåler under denne flyttingen, og det er faktisk skremmende lite... Man føler seg jo fin og er like sterk som før, men det var ikke stor vekten som skulle til før jeg kjente at det presset i bekkenet. Så det er lurt å være føre var og ikke overanstrenge seg og bære på seg bekkenløsning ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så spennende med 3d-UL, håper vi får det til over nyttår også

Jeg har lært veldig mye om hvor mye en gravid kropp tåler under denne flyttingen, og det er faktisk skremmende lite... Man føler seg jo fin og er like sterk som før, men det var ikke stor vekten som skulle til før jeg kjente at det presset i bekkenet. Så det er lurt å være føre var og ikke overanstrenge seg og bære på seg bekkenløsning ;)

Tror de har i Moss også, om det skulle bli aktuelt å dra den veien :) Vi fant ut det var lettest å ta det i nærheten av jobben, så vi valgte Majorstua-Klinikken.

:jepp: Viktig å ikke overanstrenge seg og heller være føre var. Flytting er heldigvis noe man ikke gjør så ofte. Dagligdagse ting er litt vanskeligere å passe på at man ikke overdriver.

Ja, jeg er det.. To beregensere på østlandet, vi får holde sammen! ;)

Ja. Pleier folk å si til deg "Næmmen, er du fra Bergen?" når du åpner kjeften? Og så slenger de på en liten latter og spør hvordan i alle dager du havnet på Østlandet? :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Ballerina
Går det an å ta feil av dialektene fra Stavanger og Bergen?????? :ler::ler::ler::ler::ler:

Ja det kan du si.. Jeg og venninnen min fra Haugesund tror de også kommer fra samme sted..

For noen folk :ler: Men jeg som er fra Haugesund hører jo kjempeforskjell på bergensk og stavangersk, og iallfall forskjellen der i fra til min dialekt! ...men så hører vel ikke vi så stor forskjell på østlandsdialektene...? :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe. Stavanger, Haugesund og Bergen er jo helt vidt forskjellige dialekter..

Her om dagen så var vi på besøk hos svigerinnen og svogeren min. Niesen vår hadde besøk av en nabo-gutt. Han lurte på hvorfor jeg snakket fransk. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hah, t.o.m jeg som er fra tjukkeste østlandet hører forskjell på Stavanger, Haugesund og Bergen! ;)

Ha en fin helg, ikke overanstreng deg med flytting!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da er så og si alt pakket, så i morgen skal jeg bare vaske og gjøre klart for visning. Mannen og tre kompiser kjører første flyttelasset. Regner med at det blir nok biler, siden de kjører en hver, og det bare er esker og småting som skal flyttes :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Broren min bodde i Bergen frem til eldste nevøen min ble 7, og når han begynte på skolen her lurte klassekammeratene på hvilket land han kom fra :fnise:

Hvordan gikk flyttingen? Vi fikk gjort kjempemye i helgen og er så og si ferdige. Bare noen få esker igjen som har litt blandet innhold, som må sorteres, for mye av det skal sikkert på loftet.

Vi storkoser oss i huset :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husker søsteren min lurte på hva slags språk de snakket første gangen vi var i Stavanger... :fnise:

Er jo unnskyldt når man er liten.

Husker en klassekompis var stepappa. Han snakket litt annerledes enn mora til ungene, så ene sønnen hadde fortalt på skolen at morens kjæreste var fra Sverige :fnise:

Ikke alltid så lett :fnise:

Enig i at vi er litt kjedelige i dialektene på østlandet. Men er heldigvis litt forskjeller her også.

Er veldig for dialekter, men har ikke så mye å ta vare på selv... :sjenert:

Håper du koser deg i nytt hus :rødme:

Har du prøvd å dra på jobb i dag?

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da har vi kommet oss i hus og fått opp Internett-kobling. Desverre så er ikke alt på stell enda med det trådløse nettet. Usikker på om det er boksen eller innstillingene det er noe galt med. Skal prøve å få lånt med meg en trådløs ruter fra jobb.

I morgen skal vi på 3D-UL :hoppe:

Det er mye styr med nye rekkehuset og kjøkkenet.. vi måtte jo bytte ut benkeplatene. Men det blir veldig fint, det ser vi jo. I morgen kommer det en snekker kl 7 og skal gjøre det ferdig. Det er benkeplaten under vinduet og ved vasken som gjenstår. Må sages hull til vasken. Svigerfar begynte i går, men ble ikke ferdig.

Leiligheten i Hønefoss er ferdig vasket ut.. og vi håper på å få solgt snart.. Fortsettelse følger om noen dager, forhåpentligvis..

Gleder meg til å hilse på lillemor i morgen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med å vere i nytt hus Kykkelikokos :klem:

Får håpe snekkeren får orden på benkeplata i måra sånn at alt blir på stell.

De får kose deke på 3d-ul, eg er nok ikkje så opptatt av dette med 3d-ul som dei fleste andre, men det får vere min sak tenker eg ;)

Håper det snart blir leilighetssalg på deke også, kjedelig å sitte med to "hus".

:klem:

Takk, Snuppelure! :)

Snekkeren er her, og foreløpig ser det veldig bra ut i hvert fall. Han er på siste benkeplaten nå og skal sage hull til vasken.

Vi var ikke så veldig opptatt av å få gått på 3D-UL. Det var ikke sånn på død og liv ;) Men svigermor synes vi skulle ta en tur, og spanderer gildet. Så da gleder vi oss til å hilse på lille Mageboeren igjen i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...