Gå til innhold

Vårt lille mirakel - Live, født 15.03.08

Kykkelikokos

Anbefalte innlegg

Vi flytter imorgen :juhu: Containeren er ferdig pakket og hentes kl 14 Deilig :) (selv om alt ikke fikk plass og vi må kjøre en tur med henger allikeveld da... )

Helddiggriser :jepp:

Vi har bestilt lastebil med sjåfør til søndag kl 10 i neste uke.. Blir spennende å flytte til et fremmed sted!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tror vi skal klare det. Det blir vel fire mannfolk som er med og flytter.

1 lastebil, 1 toyota hiace, og en stasjonsvogn.

Vi begynner flyttingen på lørdagen, for vi får overta kl 17 på lørdag. Da kjører mannen og en kompis avgårde med en del esker i hiacen og vår stasjonsvogn. Så kjører lastebilen avgårde på søndagen med de store tingene.

Tror kanskje svigerfar også blir med på søndagen, da blir det i såfall en RAV4 til med plass til en del baki :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

spennende (og slitsomt) med flytting. Hva gjør dere med leiligheten imens? Leier ut eller hadde dere kansje fått solgt den? (ikke helt oppdatert merker jeg)

Nå er mannen hjemme ho foreldrene sine i helgen og der er beibi-nevøene våre også. Han har hjulpet masse med å stelle de, istad ringte han meg og sa han gledet seg MASSE til vi skal ha barn, han vurderer at vi kanskje skal begynne prøvingen tidligere.. Jeg ble så rørt at jeg nesten begynte å gråte litt da han sa det, (sa ikke det til han da) kjente at jeg ble så glad fordi jeg kanskje har følt litt at jeg vil mer enn han.. Nå vet jeg at han også vil masse, så får vi sette oss ned å snakke om når vi skal sette i gang prøvingen.

En god helg til deg=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har skiftet megler, så vi håper at vi får solgt snart. Venter på at prospektet skal bli klart :)

Så koselig telfon du har fått i helgen da :) Mannfolk trenger ofte en sånn liten oppvekker for at de skal bli klar for å få barn. Vi har heldigvis en niese på snart 3 år, og en liten nevø på 6mnd, så mannen min er godt vant til barn. Men bleieskifting har han foreløpig sneket seg unna ;) Blir spennende å se når dere begynner prøvingen nå da. Kanskje på julaften? ;)

En riktig god helg til deg også! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har vi bestemt oss for å bestille 3D-ultralyd for å hilse på lille mageboeren en gang til. Vi hadde egentlig ikke tenkt til å ta flere ultralyder pga det koster ekstra, men svigermor ville veldig gjerne betale, så da tenkte jeg at jeg skulle ringe og bestille hos Oslo City Legesenter på mandag.

I dag har vi vært på Ikea og kjøpt ting til nye rekkehuset:

3 stk benkeplater i laminat ("Sort spraglet stein")

1 innebyggingsskap til ovn

1 skuff til innebyggingsskapet

1 list til skuffen

3 sokkel-lister til å ha utenpå for å skjule beina på skapene

1 kommode til barnerommet

1 pk. med sånne smarte små "rom" til å ha oppi kommoden

Gleder meg til vi får barnerommet klart! På lørdag begynner vi så smått å kjøre noen esker og småting, og på søndag flytter vi resten. På mandag skal vi tilbake på ikea og kjøpe oss ny seng. Mannen skal kjøpe i bursdagsgave til meg. Gleder meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei, det begynner å nærme seg. Og det skal bli godt å ha et rom å plassere ting i. Tenker på vogn, og annet styr vi har kjøpt. Og ikke minst en kommode til å ha klær i, og få litt mer oversikt over hva vi har og hva vi trenger. Ting nærmer seg jo, og plutselig så kan det gå fortere enn hva man har forventer. Ser for meg at det er mest kos å kjøpe ting på forhånd, at det litt av sjarmen forsvinner når ungen har kommet. Men det er mulig det bare er en rar idé jeg har fått for meg ;) Ikke blir det så lett å komme seg til butikker heller etter at vi har flyttet, og ungen har kommet. Da må ungen være med inn til Oslo.

Ting går veldig greit med meg for tiden. Føler meg bedre enn på lenge *bank i bordet*. Bare litt uvel av og til etter at jeg har lagt meg (sikkert fordi jeg ligger på en måte som trykker på steder som utløser kvalme) og litt ekstra trøtt :)

Ja, du fant ut av det ja ;) Da trenger jeg ikke kringkaste der her ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De har dagligvarebutikker, men ikke særlig med andre butikker. Så mat får vi tak i, men hvis vi skal ha noe annet må vi kjøre til Ski f.eks :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å, så koselig å kjøpe alt dere trenger til barnerommet... :rødme: *misunnelig*

Vi har blitt lovet å få/kjøpe billig en god del utstyr av noen venner. Gleder meg til å få litt utstyr i hus, selv om jeg prøver å overtale meg selv til å vente til etter jul... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har vi kommet oss ihus :hoppe: Sambo, en kompis, broren min, mine to eldste nevøer og litt meg brukte halvannen time på å tømme containeren!!! Det var deilig det :Nikke: Har allrede kommet oss godt iorden nede, så da står det bare litt maling igjen, før alt er på plass opp også. Kjenner at jeg gleder meg veldig til å innrede barnerommet ja, men det blir nok ikke før på nyåret. Regner med at vi får en del ting til jul (moren min smilte i alle fall lurt da jeg sa vi ønsket oss seng...) Så da setter vi ikke inn noen storshopping før på nyåret, og da er det kanskje salg også? ;)

Gled dere masse! Og det er da ikke så øde... Men veldig deilig når det er så stille da. Vi sov så godt første natten :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe. Jepp, og det verste er at jeg gjør det helt frivillig ;)

Det sa jeg også da jeg flyttet hit. Men det går overraskende greit. Som du sier så er det matbutikker her. Og skal du ha noe annet så har man både Vinterbro senteret, Ski storsenter, Mosseporten og Amfisenteret i Moss i nærheten. Det lengst unna er vel ca 20 min å kjøre. Så det er ikke så galt. Fordelen her er at du har vannet veldig nære når sommeren kommer, og fine turomeråder. Vinteren er kjedelig uansett hvor du er, om du ikke bor i Trysil/Hemsedal eller et annet skisted! :fnise:

Lykke til med flytting. Kanskje vi sees i "sentrum" en dag... :fnise: Selv om jeg for tiden har flyttet litt vekk derifra, så kommer vi sterkt tilbake!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å, så koselig å kjøpe alt dere trenger til barnerommet... :rødme: *misunnelig*

Vi har blitt lovet å få/kjøpe billig en god del utstyr av noen venner. Gleder meg til å få litt utstyr i hus, selv om jeg prøver å overtale meg selv til å vente til etter jul... :sjenert:

Hehe. Det klør i fingrene hos deg også, etterå begynne å kjøpe ting? :ler:

Nå har vi kommet oss ihus :hoppe: Sambo, en kompis, broren min, mine to eldste nevøer og litt meg brukte halvannen time på å tømme containeren!!! Det var deilig det :Nikke: Har allrede kommet oss godt iorden nede, så da står det bare litt maling igjen, før alt er på plass opp også. Kjenner at jeg gleder meg veldig til å innrede barnerommet ja, men det blir nok ikke før på nyåret. Regner med at vi får en del ting til jul (moren min smilte i alle fall lurt da jeg sa vi ønsket oss seng...) Så da setter vi ikke inn noen storshopping før på nyåret, og da er det kanskje salg også? ;)

Gled dere masse! Og det er da ikke så øde... Men veldig deilig når det er så stille da. Vi sov så godt første natten :fnise:

:danse: for ferdigflyttede Eeyore.

Du får få Heffalompen til å male da, hvis du ikke har skikkelig maske. Har hørt at gravide bør unngå å innånde malingslukt/gass.

Kjekt å få slikt til jul :jepp: Vi arver både vugge og sprinkelseng av søsteren til mannen, og i går kom jeg hjem med en stor pose med klær i str. 52-62 som vi arver fra lille nevø. Veldig kjekt å kunne arve!

Det sa jeg også da jeg flyttet hit. Men det går overraskende greit. Som du sier så er det matbutikker her. Og skal du ha noe annet så har man både Vinterbro senteret, Ski storsenter, Mosseporten og Amfisenteret i Moss i nærheten. Det lengst unna er vel ca 20 min å kjøre. Så det er ikke så galt. Fordelen her er at du har vannet veldig nære når sommeren kommer, og fine turomeråder. Vinteren er kjedelig uansett hvor du er, om du ikke bor i Trysil/Hemsedal eller et annet skisted! :fnise:

Lykke til med flytting. Kanskje vi sees i "sentrum" en dag... :fnise: Selv om jeg for tiden har flyttet litt vekk derifra, så kommer vi sterkt tilbake!

Ja, 20min å kjøre er ikke langt. Nå må jeg bare bli vant til å kjøre på disse veiene først, jeg har nettopp fått lappen, og er fremdeles veldig usikker på kjøringen.

Gleder meg til sommeren og bading, ja! Det har ikke blitt mye bading i Hønefoss. Skal bli deilig å komme i nærheten av sjø igjen! Det har jeg savnet siden jeg flyttet fra Vestlandet.

Ja, nå skal jeg begynne å henge på kafeen der sammen med det andre rusket som samler seg der :ler: Eller kanskje ikke. Håper dere får uttelling for :sengekos: snart, så du kan være med på trilletur med Eeyore og meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hehe. Det klør i fingrene hos deg også, etterå begynne å kjøpe ting? :ler:

Begynner å klø litt :fnise:

Men tenkte å vente til etter jul da. Ble lovet sprinkelseng og vippestol av ei venninne. Ellers skulle hun se over hva hun hadde som hun ville bli kvitt. (Hun lurte på hva vi trang, men som jeg sa, det tror jeg hun vet bedre enn meg :fnise: )

Blir kjempespennende å begynne å pusse opp barnerommet i hvert fall. Gleder meg til å se resultatet :rødme:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg spurte i butikken om malingen faktisk, og han sa at den ikke inneholdt noen gasser og at jeg fint kunne male uten maske selv om jeg var gravid. Men kommer nok til å passe på å lufte godt. Og om jeg ikke tar helt feil, så har sambo begynt allerede, så da er sikkert mye gjort før jeg kommer hjem fra jobb. Det blir vel skapene på meg, for sambo hater pirkejobb :fnise:

Og du står vel på hodet for å pakke ned du? Det er mye deiligere å pakke opp igjen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begynner å klø litt :fnise:

Men tenkte å vente til etter jul da. Ble lovet sprinkelseng og vippestol av ei venninne. Ellers skulle hun se over hva hun hadde som hun ville bli kvitt. (Hun lurte på hva vi trang, men som jeg sa, det tror jeg hun vet bedre enn meg :fnise: )

Blir kjempespennende å begynne å pusse opp barnerommet i hvert fall. Gleder meg til å se resultatet :rødme:

Det er ikke lett å vite hva man egentlig trenger, nei. Jeg tenkte jeg skulle se om jeg fikk litt mer oversikt over ting etter at vi har flyttet. Gleder meg kjempemasse til å få opp kommoden på barnerommet. Lurer på hvilke gardiner vi skal ha der..

Jeg spurte i butikken om malingen faktisk, og han sa at den ikke inneholdt noen gasser og at jeg fint kunne male uten maske selv om jeg var gravid. Men kommer nok til å passe på å lufte godt. Og om jeg ikke tar helt feil, så har sambo begynt allerede, så da er sikkert mye gjort før jeg kommer hjem fra jobb. Det blir vel skapene på meg, for sambo hater pirkejobb :fnise:

Og du står vel på hodet for å pakke ned du? Det er mye deiligere å pakke opp igjen...

Åja, det hørtes jo veldig kjekt ut. Hvilken maling kjøpte dere? Vi lurer på å male noen skapdører vi også, kanskje jeg kan kjøpe samme type maling og få malt litt jeg også!

Var og kjøpte en drøss med ekstra esker på Binders i dag, så jeg skal pakke pakke pakke så snart jeg er ferdig med å jobbe for dagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tror det var Gjøko... Vi kjøpte bare billig maling, siden vi skal pusse opp soverommet ordentlig senere, men ville bare gjøre noe med fargen nå...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjøko? :klø: Aldri hørt om. Hehe. Men så er jeg ikke akkurat noe malingsekspert heller da. Hvor kjøpte dere den?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På Hjem&hobby, det er en butikk med billig verktøy og maling som ligger like ved Vinterbro senter. Tror de har den på Jernia også, mener jeg har sett det i Drøbak...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm. OK. Innbiller meg at jeg har sett en malingsbutikk på Vestby. Kan det stemme? Må vel ha maling noe sted, så vi slipper å reise land og strand :) Det er ikke mye vi trenger akkurat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...