Tralla la Skrevet 17. august 2007 Forfatter #41 Skrevet 17. august 2007 Det ble ikke sydd noen sting hos meg. Tannen ble bare trukket ut og det var det, og nå er det et hull der. Får stole på at det gror seg til etter hvert.
Bokormen Skrevet 17. august 2007 #42 Skrevet 17. august 2007 Det ble ikke sydd noen sting hos meg. Tannen ble bare trukket ut og det var det, og nå er det et hull der. Får stole på at det gror seg til etter hvert. Man syr veldig sjelden, om ikke man må skjære i tannkjøttet Sår i munnen gror mye raskere enn ellers på kroppen, pga mange blodårer i tannkjøttet, men det vil ofte være en "grop" i noen mndr før benet fyller opp hullet det blir etter tannen
Gjest Qha Skrevet 17. august 2007 #43 Skrevet 17. august 2007 Det ble ikke sydd noen sting hos meg. Tannen ble bare trukket ut og det var det, og nå er det et hull der. Får stole på at det gror seg til etter hvert. Heldiggris! Jeg hadde 4 brodersting som jeg fjerna sjøl etter ei uke. Jeg fikk trukket jekselen i midten av februar, og nå er krateret etter tanna blitt borte. Men var litt ømt der en måned eller to i etterkant.
Sluagh Skrevet 18. august 2007 #44 Skrevet 18. august 2007 Jeg opererte ut to visdomstenner for tre uker siden. Gruet meg ekstremt mye siden den ene hadde forårsaket mye kjipt i sommer, inkludert sykehus. Ble bedøvet til knæra omtrent, kjente overhodet ingenting. Tok ikke mange minuttene før første var ute, og litt etterpå kom den neste. Kjente jo at tannlegen gjorde noe der men ingen smerte. Jeg måtte sy noen sting, det var ikke vondt det heller. Samme kveld tok jeg en smertestillende, sov 13 timer og var i tipp topp form. Sår selvfølgelig, men det var absolutt ikke så ille som jeg trodde. Og jeg har helt ekstrem tannlegeskrekk... Må ta de to neste om kun kort tid, og faktisk gruer jeg meg svært lite til det. Det gikk så fort og så bra
Gjest Gjest Skrevet 18. august 2007 #45 Skrevet 18. august 2007 Jeg har trekt bare en av mi ne. En oppe. jeg var kjempenervøs, men jeg har en kjempeflink tannlege. Hun sa alt hun skulle gjøre, og jeg fikk bedøvelse først. Det knirket litt, og det dro litt i kjeven, men plopp så var den ute. Brukte sånn bomulls "tamponger" resten av dagen som dro til seg blod. Så det blødde litt, men det var ikke vondt siden jeg brukte smertestillende den dagen og morgenen etter. Jeg orket ikke vente på at det kanskje ble vondt. Ingenting å grue seg til. Og uansett om det skulle være litt vondt så går det over.... Musikk i ørene var en god ide, for da hører du ikke knirkelydene
Gjest NenTara Skrevet 18. oktober 2008 #46 Skrevet 18. oktober 2008 Jeg tok en visdomstann nede for to dager siden, det var fælt, bedøvelsen gjorde at jeg begynte skjelve og fikk hjertebank, og de måtte dele tanna i 4 for å få den ut, så det tok ca 40 min. Men tannlegen kommenterte at det var ei vanskelig tann, så jeg er nok ikke et gjennomsnittseksempel Det gror fint, har ingen smerter.
Gjest Tanita Skrevet 18. oktober 2008 #47 Skrevet 18. oktober 2008 Selve inngrepet er ikke så ille om man gruer seg, men sørg for å ha sterke nok smertestillende etterpå så går det fint. Hos meg glemte tannlegen å sy, blødde i fire dager, fikk plutselige smerter tre dager etter, og det var pga at det ikke ville gro sammen i o m at tannlegen ikke sydde. Tannlegen måtte deretter "lage" nytt sår og så putte en "veke" i for at det skulle gro igjen. Knasket smertestillende i tre uker. Lenge til neste gang jeg skal ta en visdomstann.
Gjest Gjest Skrevet 19. oktober 2008 #48 Skrevet 19. oktober 2008 Sist jeg tok en visdomstann var jeg dritnervøs. Han mistet tannet da han skulle ta den ut av munnen så den ramlet ned i ved svelget. Glad jeg ikke pustet eller svelget akkurat da... Skal inn nå på mandag å ta en visdomstann til. Gruer meg veldig, men den er også oppe og de sier jo at det ikke er så ille å ta de som er oppe.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå