Midna Skrevet 6. mai 2008 Forfatter #801 Del Skrevet 6. mai 2008 (endret) Dagens gjøremål - Gjøre om på det som skal endres i min teoridel. - Lese igjennom 4 intervjuer og streke under det som er aktuelt for analysene. - Lese igjennom H sin teoridel og kommentere den. - Støvsuge kjøkkengulv og rydde litt på benker (det er så mye verktøy rundomkring nå at jeg blir gal. - Rydde de klærne jeg har med inn i skapet. - Rydde skittentøysklær i skittentøyskurven (Fikk ikke det før i går kveld) - Kjøpe fliser til å ha over kjøkkenbenk - Plante to pelargoniumsblomster i krukka til å ha på verandaen. Endret 6. mai 2008 av Miss Ariel Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Midna Skrevet 6. mai 2008 Forfatter #802 Del Skrevet 6. mai 2008 Hjelpes så kjedelig! Sitter og leser igjennom teoridelen til H på 14 sider med teori. Kom til side 3 og sovnet vist litt. Bare 10 minutter, men alliekevel.. Har på følelsen av at jeg kommer til å sovne mer før jeg er ferdig med dette Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zarabi Skrevet 6. mai 2008 #803 Del Skrevet 6. mai 2008 gratulerer så mye med dagen som var, fikk ikke med meg det jeg..hehe..beklager. Tusen takk for at du minna meg på å avbestille en bokklubbbok..hehe..hadde helt glemt den jeg å Så flott å høre at dere begynner å komme i mål i leligheten. Denne prosessen er så morsom og koselig ha en flott uke Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Midna Skrevet 6. mai 2008 Forfatter #804 Del Skrevet 6. mai 2008 Dagens gjøremål - Gjøre om på det som skal endres i min teoridel. - Lese igjennom 4 intervjuer og streke under det som er aktuelt for analysene. - Lese igjennom H sin teoridel og kommentere den. - Støvsuge kjøkkengulv og rydde litt på benker (det er så mye verktøy rundomkring nå at jeg blir gal. - Rydde de klærne jeg har med inn i skapet. - Rydde skittentøysklær i skittentøyskurven (Fikk ikke det før i går kveld) - Bestille fliser til å ha over kjøkkenbenk - Plante to pelargoniumsblomster i krukka til å ha på verandaen. Fikk faktisk gjort alt bortsett fra å plante de to blomstene. Men det kan jeg gjøre i morgen. I morgen kommer rørlegger! : DD Takk for gratualsjon Zarabi! Irriterer meg fremdeles over at jeg ikke fikk avbestilt boken. Hadde det bare vært en interessant bok... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Midna Skrevet 7. mai 2008 Forfatter #805 Del Skrevet 7. mai 2008 Nå er jeg litt sur på bokklubben. Den boka jeg trodde jeg haddde glemt å avbestille hadde jeg avbestilt. Det står at jeg avbestilte den for en måned siden, så skjønner ingen ting. Og på den andre siden så står det at jeg har bestilt den. Merklig. Har sendt dem en mail så får se. Gidder i alle fall ikke å betale for en bok jeg har avbestilt! I dag har jeg vært i Oslo og vi har sittet i slottsparken og diskutert oppgaven. Det var varmt og herlig! Deilig å få litt farge i ansiktet! Resten av planene: - Ringe legen. - Trene dressur med hesten. - Gå tur med kanina. - Plante de to pelargoniumene i krukken på verandaen. - Pakke med mer mer klær hjemmefra til leiligheten. I dag kommer rørleggeren! Så nå blir det så bra! :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Midna Skrevet 7. mai 2008 Forfatter #806 Del Skrevet 7. mai 2008 - Ringe legen. - Trene dressur med hesten. - Gå tur med kanina. - Plante de to pelargoniumene i krukken på verandaen. - Pakke med mer mer klær hjemmefra til leiligheten Klart alt bortsett fra å plante de blomstene. Det må jeg få gjort i morgen! Har en lang liste over planer i morgen. Både jeg og samboer har fri så det blir litt en fellesliste da. - Plante pelargoniaen! - Gjøre ferdig ventilatorhull i skap. - Montere håndtak til skuffer. - Sette inn hyller i kjøkkenskap. - Vaske skap og skuffer. - Rydde inn ting på kjøkkenet. - Rydde kjøkkenet. - Handle gardiner med mamma - Sjekke om flisene har kommet - Handle dovasketing med mamma. - Kjøpe vaskepulver, tøymykner - Hente kjøkkenbord og hyller. Hadde vist grillbesøk i kveld også. Koselig! Har foresten verdens koseligste naboer! Nå er det natt så orker ikke skrive mer... Natta! ZzZzZ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Midna Skrevet 8. mai 2008 Forfatter #807 Del Skrevet 8. mai 2008 - Plante pelargoniaen! - Gjøre ferdig ventilatorhull i skap. - Montere håndtak til skuffer. - Sette inn hyller i kjøkkenskap. - Vaske skap og skuffer. - Rydde inn ting på kjøkkenet. - Rydde kjøkkenet. - Handle gardiner med mamma. - Handle dovasketing med mamma. - Kjøpe vaskepulver, tøymykner . - Hente kjøkkenbord og stoler. Nå begynner det å hjelpe! Men ting tar virkelig tid. Men føler det blir mindre og mindre kaos i alle fall. Har også lag en liten ukesmeny. Er den første, så er ikke så veldig ambisiøs, men det er en start da! Middager fra 8.5-14.5 Torsdag 8.5 – Wok med thaimarinert svinekjøtt, ris og grønnsaker. (Gulrøtter, babymais, paprika, brokkoli, rødløk, sukkererter). Fredag 9.5 – Pepperbiff, stekte poteter, peppersaus og grønnsaker. Lørdag 10.5 – Grille et eller annet godt med salat og potetsalat til i alle fall. Søndag 11.5 – Hjemmebakt pizza? Mandag 12.5 – Spagetti carbonara med salat til. Tirsdag 13.5 – Poteter, schnitzler og grønnsaker. Onsdag 14.5 – Fiskepinner, poteter og grønnsaker Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lille Ballerina Skrevet 8. mai 2008 #808 Del Skrevet 8. mai 2008 Ha en god dag Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest marihan Skrevet 8. mai 2008 #809 Del Skrevet 8. mai 2008 Du er så flink til å planlegge Har dere flyttet inn i leiligheten nå eller? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Serena Skrevet 8. mai 2008 #810 Del Skrevet 8. mai 2008 Hvorfor er alle jentene her inne så praktiske? Jeg kan knapt å bake, jo. :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zarabi Skrevet 8. mai 2008 #811 Del Skrevet 8. mai 2008 Jeg snakket med Sambo for en stund siden om å ha en slik ukesmeny, men det syntes han ikke noe særlig om. Han vil gjerne kunne bestemme det fra dag til dag etter hva han føler for..hehe..rare sambo Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Midna Skrevet 9. mai 2008 Forfatter #812 Del Skrevet 9. mai 2008 Lille Ballerina: Ha en fin dag du også! Marihan: Nå har vi flyttet inn ja! :D Elsker å planlegge for å si det sånn... Serena: Jeg kan ikke bake da. Men planen er å bli god på det nå. hehe... Zarabi: Jeg syntes det er kjempesmart med ukesmeny. Jeg har på følelsen av at når man ikke planlegger så er det lettere å gå for hurtigmat. Ikke det at ukesmenyen min er så altfor sunn, men den kunne vært værre. Nå blir ukesmenyen litt byttet på fordi vi ikke kom hjem før ti i går. Så da spiste vi bare brød. Så det blir wok i dag også bytter vi ut pizza på søndag med biff isteden. Huff, har brukt så mye penger nå! Føles sånn ut i alle fall Kjøpte et grått håndklesett til badet i går. Også kjøpte jeg to gjestehåndkler i hvitt med små sommerfugler nederst på. Kjempesøte. I tillegg kjøpte jeg en tynn lys badematte så det slippe å bli så vått på gulvet etter dusjen. Kjøpte gardinstang til soverommet i stål også gardinger som var grå/hvite. Syntes de var kjempefine jeg! Merker at jeg ender opp med mange like farger, men tror det faktisk bare blir stilig. For da kan jeg ha farger på andre ting. Kjøpte også vaskemiddel og ting til å vaske bad og do med også noen kjøkkenkluter. I dag må vi nesten ta ukeshandelen så da går det penger der også. Hehe... Føler at pengene flyr. Når jeg går forbi klesbutikker nå så ser jeg bare pent forbi for å si det sånn. Planene for i går: - Plante pelargoniaen! - Gjøre ferdig ventilatorhull i skap. - Montere håndtak til skuffer. - Sette inn hyller i kjøkkenskap. - Vaske skap og skuffer. - Rydde inn ting på kjøkkenet. - Rydde kjøkkenet. - Handle gardiner med mamma. - Handle dovasketing med mamma. - Kjøpe vaskepulver, tøymykner . - Hente kjøkkenbord og stoler. Planene for i dag: - Vaske badet. - Rydde mer på kjøkken. - Rydde inn mer i kjøkkenskapene. - Så ringblomstfrøene. - Rydde inn klær i klesskap. - Handle for resten av uken. - Betale regning på grill og stoler fra jobben til pappa. - Sette inn penger på regningskontoen. - Trene hesten. - Henge opp gardinger på soverom. - Hente resept på p-piller hos legen og ta de ut på apoteket. Hvis jeg klarer alt dette i dag blir jeg stolt av meg selv! Altfor mange planer! Hehe... Får forte meg i stallen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Midna Skrevet 9. mai 2008 Forfatter #813 Del Skrevet 9. mai 2008 -Vaske badet. - Rydde mer på kjøkken. - Rydde inn mer i kjøkkenskapene. - Så ringblomstfrøene. - Rydde inn klær i klesskap. - Handle for resten av uken. - Betale regning på grill og stoler fra jobben til pappa. - Betale regning på fellesutgifter - Sette inn penger på regningskontoen. - Trene hesten. - Henge opp gardiner på soverom. - Hente resept på p-piller hos legen og ta de ut på apoteket. - Skrive referat fra intervju 5 på bacheloroppgaven. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest marihan Skrevet 9. mai 2008 #814 Del Skrevet 9. mai 2008 Det er ikke få planer du har om dagen.. Men det blir vel fort sånn! Har du fri i helga eller? Ønsker deg uansett en fin helg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Serena Skrevet 9. mai 2008 #815 Del Skrevet 9. mai 2008 -Vaske badet. - Rydde mer på kjøkken. - Rydde inn mer i kjøkkenskapene. - Så ringblomstfrøene. - Rydde inn klær i klesskap. - Handle for resten av uken. - Betale regning på grill og stoler fra jobben til pappa. - Betale regning på fellesutgifter - Sette inn penger på regningskontoen. - Trene hesten. - Henge opp gardiner på soverom. - Hente resept på p-piller hos legen og ta de ut på apoteket. - Skrive referat fra intervju 5 på bacheloroppgaven. Jeg må bare spørre: HVORDAN FÅR DU TID TIL ALT DET DER? I dag har jeg: - Vært hos legen - Sittet på nettet - Lest bok Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zarabi Skrevet 9. mai 2008 #816 Del Skrevet 9. mai 2008 M-m..voldsomt til planer..hehe *bøyer seg i støvet* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Midna Skrevet 9. mai 2008 Forfatter #817 Del Skrevet 9. mai 2008 Er jo ikke alle tingene som tar så skrekkelig lang tid da. Men søte er dere. Men må si at jeg faktisk har stått på i hele dag. Merker det nå som det er kveld for å si det sånn. I tillegg så har jeg gått i butikken og handlet og lagd middag som var klar da sambo kom fra jobb. Så føler meg husmor i dag! Var ikke halt jeg klarte, men kom nesten i mål. Dessuten ble det noen timer skolearbeid. -Vaske badet. - Rydde mer på kjøkken. - Rydde inn mer i kjøkkenskapene. - Så ringblomstfrøene. - Rydde inn klær i klesskap. - Handle for resten av uken. - Betale regning på grill og stoler fra jobben til pappa. - Betale regning på fellesutgifter - Sette inn penger på regningskontoen. - Trene hesten. - Henge opp gardiner på soverom. - Hente resept på p-piller hos legen og ta de ut på apoteket. - Skrive referat fra intervju 5 på bacheloroppgaven. (5 sider). - Skrive referat fra intervju 6 til bacheloroppgaven (3 sider) - Gå i butikken og handle middag og lage middag. Har i tilleg vært med sambo og hentet mer til leiligheten. Så nå har jeg enda mer å rydde inn og enda mer kaos selvom jeg har ryddet og stått på i hele dag. Men hvis jeg ikke hadde gjort det så hadde det vel sett helt bomba ut nå. Har flere planer for morgendagen. Men orker ikke skrive nå. Får ta det i mrogen. Gardinene ble foresten veldig fine. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Midna Skrevet 9. mai 2008 Forfatter #818 Del Skrevet 9. mai 2008 Ok, må lage liste for i morgen å! - Så ringblomstfrøa - Rydde inn nye ting på kjøkkenet. - Sette panelovnene inn i boden. - Handle inn for en del dager fremover(må gå så klarer nok ikke handle for hele uken). - Trene hesten. - Grille med samboer og noen kamerater. - Rydde inn det jeg kan fra posene på soverommet. - Rydde i papirer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Midna Skrevet 10. mai 2008 Forfatter #819 Del Skrevet 10. mai 2008 Ny dag, nye muligheter! Nå kommer snart pappa for å fortsette oppussingsarbeidet i stua. Han tar også med seg gressklipperen, vannkanna og kantklipperen vi har arvet. Så i dag må jeg klippe gresset. Det er altfor langt. Men lite å gjøre med det når man ikke har gressklipper. Har også fått en fin rutine på å re opp sengen hver morgen. Det er veldig greit syntes jeg. Vi har ikke fått noe sengeteppe enda, men vi legger i alle fall dynene pent. Nå må jeg få i meg litt frokost og starte på dagens gjøremål. Det ser helt kaos ut nå, fordi jeg tok med mange kasser i går kveld med nye ting. Så best å la alt få sin plass så fort som mulig. Samboer er på innebadysamling, så jeg blir alene fram til halv seks. Da må jeg ta bilen og dra rett i stallen og etter det skal vi grille og drikke rødvin. Søndagen skal jeg bare bruke på huslige syssler, og kanskje gå en tur? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Midna Skrevet 10. mai 2008 Forfatter #820 Del Skrevet 10. mai 2008 - Så ringblomstfrøa - Rydde inn nye ting på kjøkkenet. (halveis ferdig, hehe) - Sette panelovnene inn i boden. - Handle inn for en del dager fremover(må gå så klarer nok ikke handle for hele uken). - Trene hesten. - Grille med samboer og noen kamerater. - Rydde inn det jeg kan fra posene på soverommet. - Rydde i papirer. - Klippe gresset i hagen Nå er jeg hjemme hos mamma og pappa. Pappa har vært i leiligheten og malt lister i stua. og snart skal han tilbake og fortsette. Det blir bra! Imens skal jeg i stallen og trene hesten. Tenkte å plukke med meg noen ting hjemme fra. Selvom jeg ikke har plass til noe mer akkurat nå. Trenger sårt hyller og kommoder! I dag skal jeg gjøre alt jeg makter. Men i morgen blir det full opprydding og sortering. Også kan jeg begynne å vaske klær nå, så det må jeg også. Det er hardt å være husmor Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå