Gå til innhold

Miss Ariels lille hjørne

Midna

Anbefalte innlegg

Nå har jeg vært på ikea! :D Vi har sett og planlagt masse, men bare kjøpt småting da. Blir mange turer på ikea fremover for å si det sånn ;D

Liste over det vi kjøpte:

- Hvitt pledd 229 kr. Helt herlig mykt og varmt.

- Brødfjøl med smuleoppsamler 69 kr.

- Dørslag 9 kr.

- Pakke med fine kjøkkenglass - 49kr for 12.

- 6 pk rødvinsglass 55kr.

- 6 pk coctailglass 59 kr.

- Matpakkeposer i masse forskjellige farger. 29 kr. (måtte bare ha)

- Pakke med sugerør 9 kr. (måtte bare ha dette å ;) )

- Serveringsbrett ganske stort med kanter 59 kr.

- Vannkanne svart 15 kr.

- Gjennomsiktig spruteflaske til planter.

- Glassmugge som matcher kjøkkenglassene.

- Pakke med 4 telysholdere 9 kr (passer fint på verandaen).

- Sil til å tømme vann av kjelene med i rustfritt stål.

- Plastikkposeholder i hvitaktig plasttil å ha på innsiden av skapet.

Tror ikke vi kjøpte mer i denne omgang. Men har mange planer. Alt jeg kjøpte var veldig fint, så er kjempefornøyd. Likte spesielt kjøkkenglassene med vannmuggen til.

-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest marihan

Å, så morsomt med ikeatur!! Tror jeg også må ta meg en tur på ikea snart :) og jeg kjøper også alltid sånn 100- pakke med stearinlys ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Yay Ikea! :-D Vi skal kjøre oss en tur i mai! Og jeg tror jeg gleder meg mest :lur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg digger rett og slett ikea..hehe..masse til en billig penge. kvaliteten er veldig varierende, men når man befinner seg istatfasen er det veldig greit. Dessuten så er jo glass, glass og en plastikkfjøl en plastikkfjøl... så er bare å handle fornuftig. Digger alle oppbevaringsmulighetende deres også :)

Jeg skal på Ikea til sommeren, flytter inn i en dobbelt så stor leilighet, så trenger noen flere møbler...større sofa...m.m

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Marihan, Lille Ballerina og Zarabi: Digger ikea! :D Kvaliteten er ikkepå topp, men for meg som hjar 95m2 å innrede fra bunnen av er det perfekt. Og som du sier zarabi; glass er jo glass ;) Og det som er så greit med billige glass er at det gjør ikke noe om det knuser, og blir man lei da bytter man dem ut med god samvittighet. Dessuten så ser mye veldig stilig ut. Har arbet noen ordentlige klassiske glass, som jeg kommer til å bruke til mer pent. Elsker dette temaet! <3 Kunne snakket om glass og kjøkkenutstyr en hel dag jeg nå. Mamma og pappa er litt lei nå for å si det sånn. ;)

Etter ikea i dag var jeg i stallen for å hjelpe til med å lempe høy. Var heldigvis ikke ås mye, så var hjemme etter en time igjen. Nå er jeg trøtt, så skal legge meg. Opp klokken 06 i morgen,så bør egentlig finne sengen.

I morgen blir det oppgaveskrivng igjen. Det har det nemlig ikke blitt noe av i dag. ;)

Morgendagsns planer:

- Skolen og jobbe med bacheloroppgaven.

- Ridetur med hesten.

- Trene.

- Tur med dyret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dette høres veldig dumt ut, men jeg har fått en blemme inn i munnen ganske langtt bak som gjør så vondt at jeg nesten ikke klarer å spise. Jeg har ikke konsentrasjon til gjøre så mye fordi det gjør så vondt. At en blemme an gjøre så vondt! Sitter her og syntes synd på meg selv. :P Er kjempesulten for har fått i meg litt lite mat i dag, men får jo nesen ikke ned maten. Kanskje suppe er tingen? Noen som har noen tips til hvordan jeg kan få det til å gå over, eller må jeg bare la et gå sin gang?

Jeg er trøtt i dag, og har egentlig en dårlig dag. Har bare lyst til å sitte her og klage. ;)

Har vært på skolen og skrevet litt oppgave. Har skrevet inngangsstrategi i IKE, og så har jeg skrevet litt på intervjuguide til bachrlor + gjort teorien min litt bedre.

- Skolen og jobbe med bacheloroppgaven.

- Ridetur med hesten.

- Trene.

- Tur med dyret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Yey! Jeg og kjæresten fikk tilsammen igjen nesten 17 000 på skatten. De pengene kommer godt med nå! :hoppe: :hoppe:

Jeg er foresten lat i dag. Har fått i meg litt mat nå så det hjalp litt, men det fnnes vist ingen kur for lathet. ;) Var så flink i forrige uke at jeg brukte opp all flinkheten kanskje?

Kanskje jeg skal true meg til å gå og trene nå? Hm... skal prøve å overtale meg selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff dissa blemmene er vonde.. Jeg er skikkelig plaga med disse blemmene og har de to til tre ganger i mnd...

Jeg har prøvd alt fra skyllevann til en gel og vitamintilskudd..hehe Det beste er egentlig bare å holde seg unna sterk og syrlig mat og drikke. hehe..åsså er det ikke så vondt hvis man har snakket mye osv, men hvis du har sitti lenge stille med munnen og den har "grodd fast" så blir det ekstra vondt.

Noen mener at det kommer av manglem på en eller anne vitamin eller minneral, men syntes ikke det har funka på meg. Det er også smittsomt..hehe.. Sambo har aldri hatt det før han ble kjent meg meg og mine munnbakterier..hehe..så nå har vi det på en måte annen hver gang :gjeiper: Det beste er å unngå mye klining..hehe

Håper det går fort over, er ikke noe godt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest marihan

Jeg får også sånne vannblemmer av og til. Skikkelig irriterende!

Gratulerer så masse med 17 000 tilsammen, de kommer nok veldig godt med :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Zarabi: Da føler jeg meg litt fæl og pysete som klager så mye over en liten blemme. Syntes litt synd på deg for å si det sånn..

Men for å klage litt mer. Siden blemma er helt bakerst i munnen mellom tenne oppe og nede så sliter jeg med å åpne munnen. Må skjøre opp maten i små biter. I stad glemte jeg meg bort. Kjæresten hadde vært søt og kjøpt muffins til meg, også skulle jeg ta en svær bit. AU! Blmma sprakk opp og begynte å blø, og så kalrte jeg ikke å spise mer. :P Får virkelig håpe dette gir seg snart altså! Men nå skal jeg slutte å klage.;)

Marihan og Joje: Deilig å få igjen på skatten! :D Det er liksom altid bra, og deilig å få mye penger før sommeren.

I dag har jeg også vært lat. At det går an! Skjønner ikke hva som skjer jeg! Må igjen klage litt på blemma. Når blemma gjør vondt som værst så får jeg vondt i hele hodet på grunn av den, og må bare ligge stille uten å lee munnen for å få det til å gå over. Derfor så føler jeg meg rett og slett ganske slækk i perioder. Jeg må bare poengtere at jeg ALDRI har hatt en så stor og vond blemme. (bare for å få med at jeg ikke klager så mye hver gang jeg får en blemme) ;) Kjæresten mener jeg er en pyse, og det er sikkert sant men.

Dagens planer:

- Banken å fikse lån

- Måke kaninbur

- Tur med dyret

- Trene

Planer for i morgendagen

- Frisørtime

- Banken og skrive under lånepapir

- Ri hesten

- Jobbe med milepælsplan til IKE oppgaven

I dag har jeg og søster fordelt litt sølvtøy. Tenkte at det er greit å ha noe. En del var helt sølv, og noe var bare sølvbelagt. Fikk i alle fall noe kakespader, smørbrødklype, små skjeer, sånn liten spiss gaffel til å feks ta pålegg med, kakegafler, sann til å ta kjøtt osv med og stor skje til å te grønnsaker osv med. Greit å ha hvis man skal ha besøk, og sølv er jo ganske fint. Kanskje litt gammeldags, men til enkle stilrene asjetter og slikt kan det jo bli riktig så fint.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det er det jeg tror er det et herpes virus :) Er helt vanlig, og dukker opp fra tid til annen. Ta en q-tip med Vademecum munnvann på, og hold mot blemmen. Det renser/desinfiserer. Hvis du har problemer med å spise, prøv Dentinox :smile:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for tips Lille Ballerina! :klemmer: Skal ta meg en tur på apoteket i morgen jeg. Typisk meg å klage, men ikke å gjøre noe med det. ;) Men hva er Dentiox?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

No problem :smile: Stort sett alle har det fra tid til annen. Veldig plagsomt, og vondt! :forvirret:

Dentinox er overflateanestetikum, og selges reseptfritt på apoteket. Brukes feks på gommene på babyer når de får tenner for å bedøve. :smile:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så snill du er Lille Ballerina! :D Tusen Takk! Alltid herlig med litt hjelp, selvom det er slike små ting. (for deg som ser så mye sykdom hver dag må dette virke helt latterlig) :sjenert:

Nå har jeg sett på sunt og godt. Må si det programmet inspirerer meg. Så nå skal jeg føre over noe ny musikk til mobilen og gå meg en tur!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ingen behov og problem er latterlig, alt er individuellt for den som har det. :klem: Bare hyggelig å hjelpe :kyss:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe..ikke tenk på det. Det er helt forferdelig vondt spesielt når det er akkurat der du setter tennen sammen når du tygger. Jeg pleier å bite de opp, fordi de hovner opp på en måte. Uff grøsser når jeg tenker på det...

HAr skrivi ned tipset ditt Lille Ballerina. Har skylt med vadumecum siden jeg var bitte liten men har egentlig ikke hjulpet, gjør det bare fordi da føler jeg at jeg har gjort noe...hehe. men skal skrive ned det andre merket *takker*

Ha en fin helg Miss Ariel :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ha en strålende helg Zarabi og Lille Ballerina! :klemmer:

Dagens planer:

- Banken å fikse lån

- Måke kaninbur

- Tur med dyret

- Trene

Fikk gjort alt i dag, selvom det ikke var så mye. Gikk 50 min tur i stad sammen med kjæreste og søster. Trening 3/10 gjennomført! Skal prøve å trene styrke i morgen!

Klarte ikke å laste ned musikk til mobilen i stad fori at installeringscdn fungert ikke på windows vista, så typen måtte hjelpe me med å laste den ned fra internett isteden. Men nå driver jeg å overfører litt ny musikk. Hittil har det blitt Graham Colton og Lifehouse, og så blir det kanskje litt Blue October og Plain White t´s. Ingenting er som litt ny musikk. ;D Kanske jeg skal lete frem noe nytt å laste ned med det samme?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Våken og klar for en ny dag! :hoppe:

Planer for dagen

- Frisørtime <3

- Banken og skrive under lånepapir

- Ri hesten

- Jobbe med milepælsplan til IKE oppgaven

- Trene styrke

4 dager til vi fytter ut!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...