Midna Skrevet 17. mars 2008 Forfatter #581 Del Skrevet 17. mars 2008 Nå er jeg tilbake fra stallen igjen, og må si det var deilig å komme inn igjen for det blåser og er surt ute! For å oppsummere kort så varmet vi opp på tur og trente dressur i ridehuset. Trente mye p tempovekslingerog overganger og sjenkelvikninger og syntes han er ganske flink jeg Nå skal jeg ta meg en god dusj og så skal jeg spise noe og lese litt. Har begynt å lese Victoria Holt bøker som mamma har liggendes. Bøkene har kanskje ikke den beste kvaliteten, men de handler om herregårder/slott, kjærlighet, mysterier osv... alt en jentebok bør inneholde Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest marihan Skrevet 17. mars 2008 #582 Del Skrevet 17. mars 2008 Hei. Trist å lese om farmoren din, men forstår deg når du sier at det er litt godt at det er over. Hva skal du i påsken da? Skal du jobber eller har du fri? Klem Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Midna Skrevet 19. mars 2008 Forfatter #583 Del Skrevet 19. mars 2008 Hei Marihan! I påsken har jeg fri fra både jobb og skole så blir en deilig påske. Denne måneden er jeg flink til å trene! På mandagen dro jeg og kjæresten på joggetur og på tirsdag spilte vi basketball sammen med noen kamerater av han i r undt 45 min. Kjempeartig! Jeg ble fakisk støl av basketballen =p Så nå har jeg hittil trent 7 ganger denne måneden. Skal snart trene nå å, så da blir det 8 med i dag hvis jeg gjennomfører det da ;D Planer for dagen: - Tur med kanin - Trene - Jobbe 1 time med skolearbeid - Kjøpe bursdagsgave til mamma - Shoppe litt klær (hvis jeg finner noe da) + ansiktskrem - Visning på rekkehusleiligheten vi vil ha (det er visning via boligbyggelaget - håper ikke detk ommer noen) Hm.. det ar vel det ja I morgen må jeg fokusere på skolearbeid! Planen er egentlig å gjøre unna masse i påsken så det ikke blir noe stress etterpå... Jeg og kjæresten har fått noen ting til leiligheten ;D De er fra leiligheten til farmor.. Er jo litt trist, men når ting har blitt som det har blitt så er det jo bra at jeg i ale fall kan overta noen av tingene hennes. Vi får en helt ny Aeg vaskemaskin (var ny i fjor) Så det sparer vi masse på. Også et utebord (greit for da slipper vi å kjøpedet før neste sommer). Også får v moppen og vaskesakene =P Ja det ergodt for alt man slipper å kjøpe Får se om det blir noe mer, men lenger har jeg ikke kommet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Midna Skrevet 19. mars 2008 Forfatter #584 Del Skrevet 19. mars 2008 Planer for dagen: - Tur med kanin (2) - Trene - Jobbe 1 time med skolearbeid - Kjøpe bursdagsgave til mamma - Shoppe litt klær (hvis jeg finner noe da) + ansiktskrem - Visning på rekkehusleiligheten vi vil ha (det er visning via boligbyggelaget - håper ikke detk ommer noen) Nå er trening 8 for mars fullført. Syklet 1 mil på trimsykkelen og trente litt bevegelighet etterpå. Må si meg ganske forøyd med det! Nå har jeg satt meg ned å begynt å skrive litt på bachelor oppgaven. Jeg ha absolutt ikke noe motivasjon, men det får bare være e gjør i alle fall noe, og det e en lettelse i seg selv. Jeg gleder meg til i kveld for daskal jeg lage kyllingwok! Det er uten tvil det beste jeg vet. Spesielt med masse gode grønnsaker i og kinesisk woksaus fra Smart Club (de har verdens beste utvalg på det). Får vann i munnen bare ved tanken. Tenker å ta i babymais, sukkererter, paprika, gulrot og brokkoli. Kanskje litt vårløk? Syntes det holder jeg. Jeg liker ikke når det blir for mange forskjellige grønnsaker på en gang. Og disse grønnsakene gir en god smak sammen syntes jeg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest GossipGirl Skrevet 19. mars 2008 #585 Del Skrevet 19. mars 2008 Planer for dagen: - Tur med kanin (2) - Trene - Jobbe 1 time med skolearbeid - Kjøpe bursdagsgave til mamma - Shoppe litt klær (hvis jeg finner noe da) + ansiktskrem - Visning på rekkehusleiligheten vi vil ha (det er visning via boligbyggelaget - håper ikke detk ommer noen) Nå er trening 8 for mars fullført. Syklet 1 mil på trimsykkelen og trente litt bevegelighet etterpå. Må si meg ganske forøyd med det! Nå har jeg satt meg ned å begynt å skrive litt på bachelor oppgaven. Jeg ha absolutt ikke noe motivasjon, men det får bare være e gjør i alle fall noe, og det e en lettelse i seg selv. Jeg gleder meg til i kveld for daskal jeg lage kyllingwok! Det er uten tvil det beste jeg vet. Spesielt med masse gode grønnsaker i og kinesisk woksaus fra Smart Club (de har verdens beste utvalg på det). Får vann i munnen bare ved tanken. Tenker å ta i babymais, sukkererter, paprika, gulrot og brokkoli. Kanskje litt vårløk? Syntes det holder jeg. Jeg liker ikke når det blir for mange forskjellige grønnsaker på en gang. Og disse grønnsakene gir en god smak sammen syntes jeg Hei vennen. Så bra at du koser deg i stallen. Men å skrive bachloroppgave nå, - går ikke du første året, eller tar jeg helt feil? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Midna Skrevet 19. mars 2008 Forfatter #586 Del Skrevet 19. mars 2008 Nei, jeg går nok siste året jeg GossipGirl Utrolig nok men... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest GossipGirl Skrevet 19. mars 2008 #587 Del Skrevet 19. mars 2008 Nei, jeg går nok siste året jeg GossipGirl Utrolig nok men... Da er jeg i alle fall imponert. Jeg går første året, og mine studievaner er *kremt* ikke fullt så fastsatte. Jeg vil gjerne ha råd til å motivere meg. Det går jo alltid til slutt, men likevel... dine rutiner virker så morsomme. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Midna Skrevet 19. mars 2008 Forfatter #588 Del Skrevet 19. mars 2008 Syntes det er artig at du syntes mine rutiner er morsomme. Det syntes ikke jeg Du får da nesten bare A´er, så jeg kan da ikke skjønne at du ikke har gode studievaner? Men det meste handler vel om disiplin. Selvom det ikke frister så må man bare true seg til det. Min "hemmelighet" er i alle fall at jeg leser jevnt over hele året slik at det ikke blir noen skippertak, da er det også lettere å huske mer når eksamen kommer. Det er egentlig utrolig å tenke på at jeg snart har en bachelorgrad. Tiden går fort, det er nesten litt skummelt. Jeg kommer nok til å gå litt mer skole etterhvert, men nå trenger jeg arbeidserfaring fremfor alt. Man blir lei Jeg har tenkt litt i det siste på at mine rutiner er ganske kjedelige/rutinemessige. Jeg gjør jo det samme hele tiden; jobb, skole, kanin, hest, kjæreste, trening. Det er jo helt greit og jeg liker det, men er det ikke på tide at jeg tar noen sjanser og gjør noe morsomt snart? Har skjedd mye artig i helgene i det siste, i det minste Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest GossipGirl Skrevet 19. mars 2008 #589 Del Skrevet 19. mars 2008 Syntes det er artig at du syntes mine rutiner er morsomme. Det syntes ikke jeg Du får da nesten bare A´er, så jeg kan da ikke skjønne at du ikke har gode studievaner? Men det meste handler vel om disiplin. Selvom det ikke frister så må man bare true seg til det. Min "hemmelighet" er i alle fall at jeg leser jevnt over hele året slik at det ikke blir noen skippertak, da er det også lettere å huske mer når eksamen kommer. Det er egentlig utrolig å tenke på at jeg snart har en bachelorgrad. Tiden går fort, det er nesten litt skummelt. Jeg kommer nok til å gå litt mer skole etterhvert, men nå trenger jeg arbeidserfaring fremfor alt. Man blir lei Jeg har tenkt litt i det siste på at mine rutiner er ganske kjedelige/rutinemessige. Jeg gjør jo det samme hele tiden; jobb, skole, kanin, hest, kjæreste, trening. Det er jo helt greit og jeg liker det, men er det ikke på tide at jeg tar noen sjanser og gjør noe morsomt snart? Har skjedd mye artig i helgene i det siste, i det minste Ja, du kan bli med meg på fest når jeg kommer tilbake til Oslo. Skjønner at du får lyst å gjøre noe annet... helgene mine blir også sånn for tida, spesielt når jeg jobber så mye. De timene jeg har til overs vil jeg i grunnen bare slappe av, eller bruke til å jobbe med oppgaver. Skal jeg være helt ærlig, så tror jeg nok de gode karakterene skyldes at jeg har jobbet så mye praktisk. Jeg har en grunnforståelse for det jeg skriver, derfor trenger jeg ikke å pugge like mye som de som aldri har skrevet en artikkel. Men, noen ganger skjer det mye på jobben, og da må jeg innrømme at jeg er flink til å innvilge meg selv noen dager fri. Som du sier, det handler nok mye om rutiner, men med de hverdagene jeg har nå, er det ganske vanskelig å innføre det. Forrige mandag hadde jeg f.eks planer om å løse oppgaver i to timer, men så måtte jeg plutselig jobbe overtid. Jeg kom hjem klokka åtte, var kjempesulten, laget mat, og var så trøtt at jeg bare stupte i seng. Nå er heldigvis jobben veldig forståelsesfull, og jeg får en del studiedager frem mot eksamen. Det vil si at jeg skal skrive f.eks en reportasje og tre kultursaker i løpet av uka, utover det disponerer jeg tiden selv. Tror det kan bli veldig deilig, savner følelsen av å være pliktoppfyllende student, altså. Men igjen, jeg synes du er imponerende dyktig. Med dine karakterer får du nok jobb hvor som helst. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Midna Skrevet 19. mars 2008 Forfatter #590 Del Skrevet 19. mars 2008 Det er jo ikke rart at du ikke får så god tid til å studere når du jobber så mye. Hadde jeg jobbet så mye hadde jeg aldri i verden hatt disiplin nok. Jeg jobber desverre ganske lite for tiden, så har nesten for god tid. Men allikevel er det nok å fylle dagene med. Jeg syntes det er kjempeartig med fester med gode venner og nye bejentskaper, men jeg er ikke noe glad i å dra ut på byn. Jeg hater overfulle utesteder der man knapt får beveget seg og det er kjempevarmt. Derfor er det så kjedelig at hver gang det er noe så skal de jo ut i elleve tiden hver eneste gang. Føler meg litt gammeldags som syntes det men... Da er jeg vel gammel da? Nå kommer snart søster hjem så nå får jeg gå å sminke meg litt og gjøre meg klar. Gleder meg til å shoppe, og jeg håper jeg finner noe til meg selv også! Klokken 5 er det visning, så det blir shopping innimellom den siden visningen er like ved kjøpesenteret. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest GossipGirl Skrevet 19. mars 2008 #591 Del Skrevet 19. mars 2008 Det er jo ikke rart at du ikke får så god tid til å studere når du jobber så mye. Hadde jeg jobbet så mye hadde jeg aldri i verden hatt disiplin nok. Jeg jobber desverre ganske lite for tiden, så har nesten for god tid. Men allikevel er det nok å fylle dagene med. Jeg syntes det er kjempeartig med fester med gode venner og nye bejentskaper, men jeg er ikke noe glad i å dra ut på byn. Jeg hater overfulle utesteder der man knapt får beveget seg og det er kjempevarmt. Derfor er det så kjedelig at hver gang det er noe så skal de jo ut i elleve tiden hver eneste gang. Føler meg litt gammeldags som syntes det men... Da er jeg vel gammel da? Nå kommer snart søster hjem så nå får jeg gå å sminke meg litt og gjøre meg klar. Gleder meg til å shoppe, og jeg håper jeg finner noe til meg selv også! Klokken 5 er det visning, så det blir shopping innimellom den siden visningen er like ved kjøpesenteret. Da er vi ganske like, det verste jeg vet er å gå ut på byen. Unnskyld meg, men jeg får virkelig ikke noe utav det. Masse ukjente, fulle folk, dyr drikke, og altfor masse støy. Så da er vi nok gamle begge to. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Midna Skrevet 19. mars 2008 Forfatter #592 Del Skrevet 19. mars 2008 (endret) Så glad jeg er for å høre det Gossip Girl! Det er fakisk ikke ofte jeg treffer på noen som ikke liker å gå på byen. Hvis jeg skal gå ut vil jeg heller på et koselig litt roligere sted med god atmosfære jeg kan nyte et glass vin og god mat og slikt. Det er sikkert frekt å si det, men jeg ser litt ned på de som må på byen hver helg... Vi var på visning i stad og det var bare oss som kom! Herlig! Så dette lover bra. Hun som eier huset hadde hunden sin med, og den var så nydelig! Hun som egentlg har kjøpt rekkehuset skal flytte inn 15 april, så får vi den isteden blir det den datoen vi skal forholde oss til. Til tirsdagen skal vi få vite det, og vi venter i spenning. Hvis noen har høyere ansiennitet enn oss blir jeg rett og slett sur! I stad kjøpte jeg meg en rød trench coat! Endelig! Søster og kjæreste måtte "presse" meg fordi jeg var så usikker, men det var verdt det. Fikk også kjøpt gav til mamma så nå er alt klart. Endret 19. mars 2008 av Miss Ariel Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Midna Skrevet 20. mars 2008 Forfatter #593 Del Skrevet 20. mars 2008 I dag sov jeg til halv elleve! Skjønner ikke hvordan jeg klarte det altså! Jeg har faktisk ingen store planer for dagen, men har store planer om å lage noen Men først trenger jeg en kopp grønn te og litt frokost. Kanskje jeg skal vekke kjæresten min også? Han la seg skikkelig tidlig i går og sover enda. Får håpe han ikke er syk. Kanskje vi kan dra på sykkeltur i dag hvis det ikke blåser så mye. Vi har lenge planlagt å sykle frem og tilbake mellom han og meg. Det tar ca 20 minutter med bil hver vei, men jeg aner ikke hvor langt det er Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Midna Skrevet 20. mars 2008 Forfatter #594 Del Skrevet 20. mars 2008 Da var jeg pyntet og klar for litt fest og morro. Skal til broren til kjæresten i kveld og tenkte å kose meg med en flaske chablis. Fått søster til å være sjåfør så dette blir supert! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Midna Skrevet 21. mars 2008 Forfatter #595 Del Skrevet 21. mars 2008 (endret) Hehe, hesten i går var skikkelig dårlig. Det var så mange folk der at det var umulig å finne en sitteplass. Til slutt ble det en ledig sitteplass å kjøkkenet liksom. Så vi ble ikke altfor lenge. Drakk litt vin og pratet litt og dro hjem i halv elleve tiden. Koste oss med en film og litt godteri isteden, så kvelden var absolutt bra for det Nå er det et grusomt vær! Det har snødd og det blåser masse så snøen bare fyker rundt omkring. Og jeg som skal i stallen snart. Blir nok ikke verdens lengste tur i dag nei. Hvor ble det av vårstemningen? I kveld skal mamma, pappa, søster, kjæresten min ogjeg ut og spise siden mamma fyller 50 år. Det blir koselig! Kjøpte et nydelig pilgrimsmykke med matchende armebånd fra pilgrim og noen småting. Så tror hun blir fornøyd! Endret 21. mars 2008 av Miss Ariel Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Midna Skrevet 22. mars 2008 Forfatter #596 Del Skrevet 22. mars 2008 Nå er det ikke mange dagen til vi får vite om vi får leiligheten eller ikke! Tenkte jeg skulle skrive en liste over ting vi har til leiligheten. Greit med oversikt! - Aeg Vaskemaskin - Aeg oppvaskmaskin - Eggkoker - Kaffetrakter - Vannkoker - Frityrkoker - Stekepanne - Kakeform m. kakefat - Spisebrikke sett 6 stk. - 2 julespisebrikker - Sett med salt o peppekvern i rustfritt stål - Helt nytt håndklesett med to kluter, to små håndkler og to store. - Seng - Kaffeservise med kopper og asjetter. Hvis med svart blomstermønster. - Svarte og røde firkantede asjetter fra modern house med to kopper til. - Offwhite Berger ullpledd - Salatbolle med bestikk - kjøkkenvekt i rustfritt stål look. - Rustfritt stål bestikksett - 4 stk skjærefjøler som er ubrukte + at kjæresten har noen - Kjøkkenknivsett i stål med magnetplate til å feste på veggen. - Svart brødpose fra Stelton - To ildfaste former i hvitt porselen - Matchende bolle og telysholder i blåst glass - nydelig! - Vinopptrekkersett - Dyner og puter + noen sengetrekk - Thermos x 2 - TV - Kjøkkenbord med 4 stoler (billig fra ikea, men en god start) - Skrivepult + seng til gjesterom? - Diverse stekespader ++ - Svart brødboks - Mixmaster Kom ikke på noe mer, men vi har i alle fall noe! Og det beste er at mesteparten er nytt og fint! Dette trenger vi i alle fall: - Ovn - induksjontopp (ja jeg har spart ) - Kjøleskap med frysedel - Kjeler + wokpanne - Mikrobølgeovn - Oppbevaringsbokser - Servise til middag og slikt - Diverse ting til å servere maten i - Diverse duker - Underlag til kjeler - Kaffekanne ? - Vinglass - Kjøkkenglass - + andre ting som jeg sikkert ikke har tenkt på - Gassgrill - Møbler til veranda (hvis vi ikke har råd til dette første sommer så har vi et vi kan få). - Tørkestativ + tørskesnorer til å feste i taket i vaskerommet - Diverse tepper. - Garderobeskap til gangen? - Hyller til kontor - Diverse hyller til bod i kjeller + vaskerom - TV-benk - Sofa - Stuebord - 2 x nattbord - Skap + kommode til soverom - Skap/kommode til stue - Varmeovner - Lamper Nå er det sikkert mange ting jeg har glemt - og noe sier meg at jeg kommer til å bli blakk =p Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zarabi Skrevet 22. mars 2008 #597 Del Skrevet 22. mars 2008 Hehe, gøy å flytte da, og ja..det koster flesk..hehehe Men ser ut som om dere har det meste. Trenger jo ikke å kjøpe alt av kopp og stell på en gang. Jeg krysser fingre å tær. Dere får helt sikkert leiligheten GOD PÅSKE Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Midna Skrevet 22. mars 2008 Forfatter #598 Del Skrevet 22. mars 2008 Jeg håper virkelig det jeg også Zarabi. Er skikkelig spent! God påske til deg også! I går var vi ute og feriet 50 års dagen til mamma. Var på restaurant og spiste kyllingbryst fyllt med serranoskinke og mosarallaost og maisstuing. Stete potetbåter og rødvinsaus og salat ved siden av. Det var helt utrolig godt!! Drakk rødvin til maten og spiste sjokoladefondant til dessert. Kom nesten trillendes ut av restauranten, men det var virkelig verdt det! I går hadde jeg lite motivasjon til dra i stallen men hadde en artig treningsøk med hesten. Trente bomarbeid og hadde travbommer på den ene langsiden av ridehuset og galoppbommer på den andre. Hesten oppførte seg eksemplarisk og det var en velykket treningsøkt på rett over en time. Det er jeg fornøyd med! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Midna Skrevet 22. mars 2008 Forfatter #599 Del Skrevet 22. mars 2008 Nå har jeg vært i butikken og handlet inn så vi har mat i dagene som kommer. I kveld skal jeg lage bakte poteter med fyll som lages av noe av innmaten i poteten som blir most, baconternger, mais, rødløk, revet ost og litt matfløte, med salat og baguett ved siden av. Det ska nok bli godt! På søndag skal vi ha kylling, ris, bretagne kyllingsaus og salat ved siden av og på mandag blir det kylling og pastasalat. Gleder meg. Jeg var flink i stad og gikk frem og tilbake til butikken. Ble vel sammenlagt litt over en halvtime. Det ble ikke så mye, men god trim men tunge bæreposer på vei hjem! Det gjelder sevlfølelig ikke osm trening, men jeg fikk da ltt mosjon Vurderer å ta en styrketreningsøkt etterpå. Men nå må jeg virkelig jobbe med litt skolearbeid. Skal lage best- og worscase scenarios til forretningsplanen. Har ikke gjort så mye som jeg har ønsket i påsken, så nå må jeg ta meg sammen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Midna Skrevet 22. mars 2008 Forfatter #600 Del Skrevet 22. mars 2008 Da var trening 9 denne måneden unnagjort! Syklet 5 min på sykkelen til oppvarmingen og gjorde forskjellige styrkeøvelser etterpå. Tidligere på dagen gikk jeg også frem og tilbake til butikken, så syntes jeg har vært flink! Semesperoppgaven: Jeg har også fått skrevet best- og worscase scenarioet, og funnet løsninger til det. Skal jobbe litt til med et par punkter senere men er nesten ferdig. Har hittil i dag skrevet 433 ord. Nå skal jeg gå en liten tur med kaninen, samt fikse alt som trengs med henne før jeg drar til kjæresten og begynner å lage mat. Han hjelper faren si med å flytte i dag, så er ikke ferdig før i syv tiden. Får prøve å ha maten klar til det. Er veldig spent på om jeg får til bakte poteter med fyll altså! Potetene ble litt for små, så får se... Produktiv og grei lørdag. Har også fått kost meg litt med boken jeg leser nå. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå