Gå til innhold

Miss Ariels lille hjørne

Midna

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Trenger tips til påskelektyre? Var på bokhandelen i dag, men endte opp med alt annet enn bøker ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lille Ballerina; :fnise: Hva var det du endte opp med da? Har du noen gode tips tar jeg selvfølgelig i mot ; DD Får aldri nok av bøker!

Dette blir en laang natt tror jeg. Pappa ringte i stad og sa at farmor hadde blitt enda værre og de tror hun dør i natt. Mamma og pappa er på sykehuset nå og blir der til hun dør... Jeg og søster sitter hjemme å venter. Jeg får nok ikke sovet så mye i natt nei. Skal egentlig på skolen i morgen, men tror nok ikke jeg orker det. Uff, så ille dette er :(

Jeg lurer på hvordan hun har det. Er hun helt borte, eller er hun redd og ikke vil dø? Jeg håper for henens skyld at hun er i morfinrus eller noe så hun ikke tenker klart og er ordentlig "tilstede". Jeg syntes så synd på henne, selvom det er det beste for henne å dø nå. Men liksom... hvorfor? Jeg syntes det er trist at jeg aldri mer skal få se henne, men jeg tenker mer på henne og hvordan hun har det.

Jeg lengter tilbake til da jeg var liten. Når et familiemedlemm døde så gråt jeg litt og så ble det bra. Jeg tenkte liksom ikke noe mer over det enn at det var dumt at jeg aldri fikk se den personen igjen og det gikk vel egentlig raskt over... Men nå er det bare helt annerledes, for nå tenker jeg vel mer... Jeg vet ikke hvordan mennesker har det når de dør jeg. Er det slik at de ikke er redde når døden er så nærme - at de på en måte har godtatt det og det skal bli deilig å få hvile? Eller er de redde? Gjør det vondt å dø?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest GossipGirl

Hei søta...

Åååå, jeg håper farmoren din får en fredfull død. Og jeg er utrolig lei meg for at dette rammer deg. *Pusher vekk egne dumme tanker*, uff, føler virkelig med deg.

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff for en natt! Mamma kom ikke hjem før nå - pappa er fremdeles på sykehuset! Og jeg har ikke hørt noen ting fra dem. Så dette har vært en natt utenom det vanlige ja...

Hun er fremdeles ikke død da... Skulle egentlig ønske det. Det hadde virkelig vært bedre å blitt ferdig med det.

Hadde ikke forventet at de skulle bli så lenge. Skulle ønske de i alle fall hadde sendt meg en melding...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

uff, jeg føler virkelig med deg. Det var litt lettere for min del, fordi jeg visste at bestefar ville dø, etter en lang periode med mye vondt. Men jeg skjønner akkurat hva du mener. Det er ikke noe gøy. Dette virker kanskje rart, men jeg er glad bestefar døde, jeg er bare veldig lei meg for at jeg aldri får se han igjen..på en eller annnen måte klarer jeg å skille disse i hodet mitt.

Men virker som hun er en seig gammel dame da, som ikke vil gi opp helt enda. Håper hun får en fredfull død

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Først får du en god klem fra meg :klem: Det er forferdelig trist å se et kjært familiemedlem bli borte.. Ingen vet hva som skjer inni hodet til et menneske i en slik situasjon, men det man faktisk er klar over, er at hørselen er det aller siste som forvinner. Min egen personlige overbevisning er at når gamle mennesker ligger for døden, har de aller fleste godtatt at slik er det.

At noen kan være engstelig og redd er klart, men det gjelder heldigvis ikke flertallet. Det å ha familie med kjente kjære stemmer rundt seg, tror jeg er med på å gjøre situasjonen rundt det hele trygg. Jeg hadde en gang en gammel dame på min avdeling som sa til meg at "Jeg venter med å dø til døtrene mine kommer med flyet". Og når begge døtrene kom og satt seg ved sengen, lukket hun øynene, og var borte. Så menneskesinnet er veldig kompleks, og det er mye vi enda ikke forstår.

Hun får Morfin, og det hjelper på smerter og urolighet, og sederer kroppen en god del. Så hvis hun hadde vondt, slipper hun det nå. Og det er jo veldig fint.

Sender gode tanker til deg og bestemoren din :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for at du tok deg tid til å skrive det inlegget Lille Ballerina! :klemmer: Du aner ikke hvor mye bedre det fikk meg til å føle meg. Det er godt å høre det fra noen som har erfaring med det.

Zarabi: Skjønner akkurat hva du mener. Nå går jeg på en måte å håpe på at hun dør snart slik at hun slipper å ha det vondt mer. Men farmor er seiglivet! Hun lever fremdeles selvom legene har trodd at "nå dør hun" i hele dag. Sykepleiere og leger sier at de aldri har sett en person holde ut så lenge i den tilstanden. Så får håpe hun får slippe i natt da. Legene sa at hun i alle fall ikke fikk oppleve en natt til, men vi får se =) Føler at jeg allerede har sørget ganske mye, så tror ikke det kommer til å gjøre mer vondt når hun er død.

Nå har jeg vært i stallen og har hatt sprangtime for n dansk trener (som jeg ikke skjønte hva sa). Det var kjempegøy! Jeg har de siste årne drevet mest med dressur-ridning, så å hoppe hinder var en kjempeartig aveksling. Spesielt når hesten er så flink. Tror jeg må snike meg til mer hopping innimellom.

Jeg syntes det gikk bra til at det var så lenge siden. Vi hoppet litt forskjellige baner og hesten var kjempeivrig og hoppet alt uten å stoppe en eneste gang. Vi hoppet vel ikke høyere enn rndt en meter. Men det holdt godt for meg det ;)

----------------

I morgen får jeg bare komme meg på skolen, selvom jeg kanskje kommer litt senere, for jeg har ikke ovet så mye det siste døgnet. I morgen skal jeg først på skolen og etter det har jeg to hester. Så dagen blir lang... Men det går greit :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er alltid en god følelse å vite at man gjør en forskjell for et annet menneske. Selv via nettet :klem:

Jeg tror på en måte at det er greit at vi ikke vet alt om livet og døden. Hvis ikke ville situasjonen ikke vært så spesiell som den faktisk er. Tenk så masse flott hun har gitt videre til deg, og hvor heldig du er som har fått kjenne en snill og god bestemor. Det er herlig å være takknemlig for slikt :) Jeg har ikke hatt besteforeldre siden jeg var 14, og savner av og til min mormor at det gjør vondt i magen. Har så mye jeg skulle fortalt henne, og spurt om råd om. Men tror nok hun har et ord med i laget uansett jeg ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

m-m.. holder med Lille Ballerina her.. Jeg å tenker at deres mening lyser igjennom, selvom de ike er blandt oss mer.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lille ballerine og Zarabi; Jeg tror dere har helt rett i det. Selvom noen dør så blir de på en måte ikke helt borte :) God tanke! Farmor lever i dag også, selv om legene sa at hun i hvert fall ikke kom til å overleve denne natten. Hun ligger jo bare der og merker ingen ting. Hun reagerer ikke på at noen snakker med henne eller at noe tar på henne. Så jeg tror ikke hun har det vondt. I dag er jeg ikke lei meg. Jeg tror at jeg har godtatt det nå.

Kom på en ting nettop. Da jeg var 11 år så druknet beste veninnen min sammen med lillesøsteren sin mens de badet på en leir (helt tragisk ja). Og moren sa at besteveninnen min lå og smilte da hun var død og at hun så veldig fredfull ut. Veninnen min kom fra en kristen familie og var selv veldig troendes, så jeg tror nok hun kom til et bedre sted da hun døde. Uten at dette har noe med saken å gjøre så druknet broren hennes også for to år siden. Så tre søsken har faktisk druknet mens de badet. Det er helt tragiskog jeg kan egentlig ikke skjønne at det er mulig en gang.

-----------------------------

Tilbake til noe mer hyggelig/normalt. Kom meg på skolen i dag og vi jobbet litt med metodedelen til bachelor. Nå er jeg hjemme igjen og skal komme meg i stallen. Har to hester i dag også så blir en laaang dag. Det er ganske pent vær ute da. Jeg er faktisk støl etter sprangtimen i går. Tror det blir litt rolig ridning på begge hestene i dag siden de ble ganske slitne i går :)

Men når skal jeg få tid til å trene?? Dagene går jo helt bort på hest jo. Men får trøste meg med at det er trening det å :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er farmor død. Hun sovnet stille inn i halv fem tiden. Ble ikke så lei meg, er egentlig glad for at det er over. Jeg er jo selvfølgelig lei meg for at hun er død, men jeg har på en måte sørget så lenge og jeg er glad for at hun har fått slippe nå :) Hvil i fred.

Nå har jeg nettop kommet hjem fra stallen og hadde en super ridetur med masse fart. Både jeg og hesten koste oss masse :) Red i 1 time og 5 minutter.

Nå kommer snart kjæresten og henter meg og vi skal lage en sen biff middag. Kanskje med et glass vin til eller to?

-------------------

Dagen i morgen går også i ett. Først skal jeg jobbe fra ni til tre. Etter det skal jeg rett i stallen og så skal jeg i bursdag til kjæresten til en veninne på kvelden. Gleder meg til det! :) Må også huske på å dra en tur innom apoteket for å kjøpe en ny ansiktskrem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

jeg liker ikke det ordet man egentlig skal si når noen dør, så velger heller å si jeg er lei for det, og føler med deg.. :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:klem: Uff Miss Ariel ser ikke ut som du har hatt det så lett den siste tiden! Det var veldig leit å høre om farmoren din! Håper det går greit med deg nå..

Også vil jeg ønske deg en god påske, for nå reiser jeg! Masse :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for støtten alle sammen :klemmer: Jeg har det mye bedre nå. Føler en slags lettelse, selvom det selvfølgelig er leit. Begravelsen er ikke før onsdag om en uke.

Nå har jeg jobbet 6 timer og nå skal jeg en kjapp tur i stallen. Etter det skal jeg i bursdag til samboeren til en veninne. Koselig. Har en iskald flaske hvitvin som jeg gleder meg til å smake på ; D

Endret av Miss Ariel
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for klemme Gossip Girl :)

Nå har jeg kommet meg opp. Hadde det koselig i går men ble ikke så veldig sent Kom vel hjem tolv tiden, og vi la oss i to tiden.

I går ble katten vår "borte". Katten vår er alltid i nærheten og føler etter oss over alt nesten. Men i går så så vi ikke noe til den fra morgenen til natten, og det har aldri skjedd før. I halv to tiden på natten så mamma den utenfor soveromsvinduet og måtte fange den fordi den ikke turte å komme inn. Den var helt vettskremt og bare løpog gjemte seg og hvis vi nærmet oss den så løp den sin vei og hadde store vettskremte øyne. Nå har den heldigvis blitt seg selv igjen da :) Men lurer på hva som har skjedd. Kanskje den har vært innesperret et sted?

Nå steker jeg rundstykker og koker egg, til meg og kjæresten. Etterpå skal jeg i stallen, og har planer om å væreder en stund. Hesten fikk fri i går så i dag må vi trene skikkelig. Kanskje jeg bør ta meg en treningsøkt også? Jeg har jo tid til det i dag :)

Deilig med påskeferie!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For et herlig vær det er i dag. Super start på påskeferien!

Nå har jeg kommet hjem fra stallen, og skal straks ta meg en dusj. I dag varmet vi først opp på en tur, så trente vi dresur i 30 minutter og så dro vi på tur igjen med litt galopp. Kjempeherlig!

Fikk også lekt litt mer frisør på hesten så nå begynner han å bli fin :)

Snart skal jeg til kjæresten og vi skal jogge og trene styrke og lage hjemmelagd pizza! NAM! :D

I morgen skal jeg ri og utenom det så har jeg ingen store planer. Blir nok jobbing med bacheloroppgaven og semesteroppgaven for det trengs. Og i påskeferien skal jeg trene så mye som mulig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ny uke - nye muligheter!

Fikk ikke trent i går, så er ltit sinna på meg selv for det. Så i dag må jeg ;)

Vi fikk heller ikke lagt pizza fordi at vi ikke hadde kjøttdeig, så det skal vi lage i dag isteden.

Nå skal jeg ut å lufte dyret litt før jeg drar i stallen og trener dresur med hesten. Kanskje pusse hodelag hvis jeg føler for det?

Dagen blir med andre ord ganske lik andre vanlige dager ;) Deilig å ikke måtte på skolen hele uken da, men jeg må ta meg sammen å skrive masse i ferien for det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...