Gå til innhold

Miss Ariels lille hjørne

Midna

Anbefalte innlegg

Så spennende med eneboligvisning Lille Ballerina! :hoppe: Det er liksom drømmen. Gleder meg til å høre hvordan det har gått! Jeg skal også på plantasjen tur snart. Den stakkars hagen min trenger planter og blomster. Men jeg føler liksom at jeg må bi litt mer ferdig inne før jeg begynner ute.

Marihan: Her går ting i full fart fremover. Jeg skønner ikke hvor dagene blir av jeg...

I går var jeg i Oslo frem til halv fire for å intervju to personer til bacheloroppgaven. Dro først til Sagene for å møte en der, og der var det sikkelig koselig! Etter det dro vi til Majorstuen for å intervjue en til. Intervjuene gikk bra, og nå har vi vel 3 timer med intervjumateriale. Skal ha flere intervjuer så tror vi får nok å analysere.

Da vi var ferdige på Majorstuen fant jeg ut at jeg skulle gå ned til Aker brygge. Skulle møte moren til kjæresten der halv fire for hun hadde vrt på kurs og vi skulle på ikea sammen. Jeg gikk meg litt vill på veien, men fant da frem til slutt .Brukte 40 minutter fordi jeg gikk i en fin bue rundt slottet og endt brått opp ved Høgskolen i Oslo og til slutt Pilestredet (og da skjønte jeg endelig hvor jeg var). Fikk i alle fall trim! Var så nydelig utenfor Rådhuset med alle blomsten!

:hjerte:

Måtte jo shoppe litt på ikeaturen også... Skulle egentlig bare klage på en del og levere inn noen bein vi hadde for mye av, men man kan da ikke dra på ikea uten å titte/shoppe. ;)

Kjøpte:

- To brødformer

- En litt stor boks til å ha kaninpellets i.

- En kremhvitaktig liten lyslykt, til å henge eller ha stående. Kjempesøt=)

- To blomsterpotter til 15 kr stykket.

Var inge storshopping, men det var kanskje helt greit. :P Bruker jo bare penger for tiden, og jeg som elsker å spare. ;)

Da jeg kom hjem fra Ikea var klokke brått halv ni og da måtte jeg bare forte meg i stallen. Dagene flyr altfor fort om dagen! Varmet opp på en skogstur og trente dresur ridehuset etterpå. Var egentlig ganske f ornøyd med dagens økt og syntes han jobbet bra, samt at jeg hadde en god sits. Etterpå slapp jeg han løs i ridehuset uten sal og hodelag så han fikk rullet seg og kost seg litt. Var vel hjemme fra stallen halv elleve, og da var jeg trøtt! ;) Hvorfor har ikke døgnet 30 timer?

Piggsvin!

Da jeg kom hjem fra stallen var det et kjempesøtt piggsvin i hagen! Fikk tatt et nærbilde av den også, må legge ut bildet i bloggen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

I dag er det 1. mai, og det betyr fri! Eller fri til å pusse opp da. :P

I dag skal snille pappa begynne å pusse opp stua vår, mens jeg endelig skal få malt ferdig listene på soverommet.

Nå er det ikke lenge til kjøkkenet er ferdig, og det betyr at man kan flytte inn! :D

I dag må jeg også transkribere intervjuet vi hadde i går ord for ord. Det kommer nok til å ta litt tid men... Overlever vel. Får ta det med til leiligheten.

Jeg skal jobbe fredag, lørdag og søndag. Litt kjipt, men jeg vil ha penger! Nå er brått penger mer viktig enn noensinne. ;) Tredje helgen på rad jeg jobber. På tide å få et liv kanskje?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som en herlig dag! :-D

Du kan jo sette ut litt blomster i krukker og sånn, så har du iallefall litt ;)

Gah, kjenner til helgejobbingen. Men har første frihelg på evigheter nå, føles det som iallefall ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da må du kose deg masse med frihelg Lille Ballerina! :klemmer:

Nå har jeg malt alle listene på soverommet, og tatt vekk alle aviser som har dekket til, så nå begynner det å se ferdig og fint ut! Pappa har tatt vekk listene i stua og har sparklet og nå maler han på murstruktur på murveggene, og etterpå askal de males i antikk hvit.. To av veggene er mur og nå skal de se "ordentig" murvegg ut. Vanskelig å forklare, men det blir kjempestilig syntes jeg. :)

Får ikke skrevet over intervjuet fordi jeg må spille over på pc først. Og har ikke kabelen her... Dritt!

Nå har mamma kommet med en bred malerpensel så nå skal soveromsdøren få et strøk hvitmaling. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er døren malt, så nå er soverommet ferdig! :hoppe:

Alle benkeplatene på kjøkkenet er også på plass, så nå er det dørhåndtakene som skal på. Herlig!

Nå skal jeg ta meg en god pause og legge ut noen veranda og hagebilder i bloggen. Må også spise litt snart også. Blir sulten av å arbeide. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ada Blûe

Hei snuppa! :vinke:

Nå har jeg vært innom bloggen din igjen. SÅÅ artig å se hvordan det går fremover med ting og tang. Kjøkkenet ser lovende ut; jeg falt helt pladaks for de fine benkeplatene i valnøttfarge. For ikke å snakke om den søte dørmatten. ;) Fint med slike detaljer. Blir spennende å se hva du gjør meg hagen etter hvert også. :-D

Håper du nyter helgen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Herlig du er Ada! :klemmer:

Jeg falt også pladask for benkeplatene! Skal ha valnøttfarget stuegulv også. ;) Og jeg er forelska i dørmatta... hehe. Mamma syntes den er nydelig, men jeg har på følelsen av at svigermor syntes den er stygg. Hun trodde nemlig ikke noe på at jeg hadde kjøpt den en gang. ;)

Nå er jeg sliten! På fredag så jobbet jeg fra 7-15. Etter det gikk jeg en halvtimes tur med dyret og så dro jeg i stallen og trente hesten. Etter det dro jeg rett i leiligheten.

I dag jobbet jeg fra 8-15, og jeg skal love at jeg var trøtt da vekkerklokken ringte klokken 7 i dag. Etter jobb dro jeg i familieselskap til kusina mi, og har nettop kommet hjem nå. Føler meg ganske sliten, men livet er fint for tiden for det! Nå skal jeg bare slappe av med pledd og laptop.

I morgen skal jeg også jobbe.. Nå har det blitt mye jobbing syntes jeg! Deilig med penger da, også trives jeg jo uansett på jobb så. :) Blir en litt kortere dag enn vanlig i morgen hvis alt går etter planen da.

:hjerte: :hjerte:

Det går virkelig bra på jobb for tiden. I går sa sjefen min at jeg hadde fått masse skryt på forrige avdelingsledermøte. Syntes jeg har fått mye skryt denne uken. Det er gøy det da, men litt flaut å på en måte. Jeg er jo avhengig av at de på hotellet er fornøyde med meg fordi jeg ønsker virkelig å gjøre karriere i hotellkjeden, så kan ikke gi meg nå...

I stad kom resepsjonssjefen til meg å spurte om jeg kunne tenke meg å begynne å jobbe i resepsjonen også. Så jeg får nok av jobb fremover for å si det sånn. :P Jeg sa at jeg kom til å jobbe mest i husøkonom i sommer, men at jeg ville jobbe så mye som mulig utover og få erfaring fra alle avdelinger. Så vi har avtalt at når jeg har lite å gjøre på jobb fremover så skal de i resepsjonen lære meg opp litt etter hvert. Da lærer jeg meg flere avdelinger, og det er jo det jeg aller helst vil. Herlig å få oversikt. Og hvis jeg skal ha en høy stilling en dag (noe jeg håper på) er det et stort pluss å vite hvordan ting foregår i praksis. Det er nok av ledere der ute som ikke har forståelse for hvordan det er å jobbe "på gulvet", og da kan det fort bli misnøye blant de ansatte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest marihan

Så morsomt med gode tilbakemeldinger!! :)

Jeg tror også det kan være veldig lurt å ha jobbet på flere avdelinger, slik at hvis man en dag blir sjef så vet man faktisk hva som foregår. Hva er det du jobber med til vanlig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Marihan! :vinke: Til vanlig jobber jeg som kursvertinne. Syntes det er utrolig spennende og lærerikt, selvom det er veldig slitsomt til tider. Ingen dag er lik, og alt kan skjer. Har mye ansvar når jeg er på jobb, men det er jo det man lærer av. :)

Nå er jeg ferdig på jobb. Jobbet bare 4 timer i dag. Kjempeherlig! Nå skal jeg og mamma i leiligheten for å vaske soverommet. I dag skal vi nemlig få på plass senga! Spennende!

I morgen har jeg bursdag! :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Yay! Så morsomt da! Det er så gøy med bursdag :-D

Det rommet i leiligheten som jeg er mest fornøyd med er soverommet. Det er akkurat slik vi ønsket oss. Jeg er litt sær, for jeg har bare hvite dynetrekk og laken, så varierer jeg med fargerike putetrekk, og pynteputer på sengen :smile:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syntes det hørtes stilig ut jeg Lille Ballerina. :)

Nå er soverommet vasket ned, og sengen er på plass med nytt dynetrekk. Hvitt med røde hjerter. Søtt. Er ikke noe mer på soverommet enda da, men det kommer. Soverommet er ikke det rommet jeg er mest fornøyd med. Er veldig fonøyd med veggene og slikt, men innredningen bli nok litt forskjellig som vi får, enn så lenge. Vi skal skifte seng etterhvert, og da er det dumt å kjøpe nye ting som matcher også vet jeg ikke hvordan jeg vil ha det. Så da skal vi fokusere på resten av huset og kjøpe nytt til soverommet litt senere. Men skal da gjøre det koselig for det! Og noe skal vi jo kjøpe. Men nattbord vil jeg at skal matche den nye sengen, og da kjøper jeg ikke noe nå da. Men tror jeg skal ha en hvit kommode fra farmor og et hvitt nattbord kanskje. Men er bare ett da.. så er litt dilemma.

I morgen kommer elektrikeren og gjør ferdig kjøkkenet! Og så har jeg skaffet rørlegger også. Kom brått på at samboeren til en veninne er rørlegger. Så på onsdag skal han koble opp blandebatteri til kjøkken og utslagsvask. I tillegg så kjøper vi bandebatteri via han for da blir det mye billigere. :hoppe: Helt utrolig hvordan ting ordner seg om dagen!

Vi har også funnet de perfekte flisene til å ha over kjøkkenbenken. Det er mosaikkfliser i litt forskjellige gråsjatteringer. Vanskelig å forklare, men jeg falt pladask!

I morgen ha jeg fri så skal sitte i leiligheten og jobbe med bachelor, også skal jeg se om jeg klarer å gå til plantasjen å kjøpe litt stemorblomster til verandakassa mi. Så blir det litt mer koselig i alle fall!=) Elsker blomster!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Serena

Håper du får en kjempefin bursdag, vennen. Høres ut som om dere har fått det kjempefint i leiligheten i alle fall.

Gratulerer masse med dagen

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 år! :hoppe:

Sov i leiligheten fr første gang i natt! Så det var jo en fin bursdagsgave i seg selv. ;)

Av samboer fikk jeg 5 ting. Fikk en helt herlig pute til senga. Det er sånn som former seg etter meg, og jeg kan ta ut fyllet hvis jeg vil ha den mindre. Det er den behageligste og mykeste puta jeg har vært borti, så nå skal det bli godt å sove! Fikk også nøkkel til leiligheten som var hvit og med en kjempesøt hundevalp på. Det ble jeg glad for, for jeg elsker slike søte, kanskje litt barnslige ting. ;) Av nyttige ting fikk jeg en brødboks i stål med 3 matchende oppbevaringsbokser til (tenkte å bruke de til sukker osv). Hadde ønsket meg det så var supert! Fikk også en "isbøtte" i børstet stål fra living med klype til .Skikkelig liten og søt. Fin når vi får folk på besøk tenker jeg. I tillegg så har jeg et armebånd i sølv jeg har fått av han tidligere som har røket, så han har tatt det med til gullsmed og fikset det for meg. Søt han! :):hjerte: Syntes han er så flink til å fine gaver, og jeg er glad for ting jeg faktisk for bruk for.

Av tante og onkel fikk jeg en kjmpesøt hvit bluse med lyst blått blomstertrykk og et litt kort olaskjørt fra vero moda. Kjempefornøyd!

Av hun ene på bachelorgruppa mi fikk jeg et svart og lilla krus med hjertetrykk med lilla skje som var festet gjennom hanken og en matchendes bolle med sjokolade i. Kjempekoselig!

Har ikke fått gave fra foreldre og søster enda, men er spent. ;) Er så gøy med gaver! Blir liksom aldri lei det.;)

I dag har jeg plantet stemorsblomster i blomsterkassa mi også planet jeg noe i det altfor tomme blomsterbedet. Da har vi i alle fall litt blomster. Blir liksom litt trist uten det syntes jeg... Så snart blir det en plantasjen tur slik at jeg kan fylle opp med planter og blomster overalt. ;)

Nå holder elektrikeren på så nå er det snart strøm på kjøkkenet Vi kan faktisk lage mat straks! :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gratulerer med dagen :-D Så herlig med gaver da :klem: Kos deg med hagefixing, og kos deg på plantasjen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I morgen må jeg gjøre skolearbeid!

Liste:

- Gjøre om på det som skal endres i min teoridel.

- Lese igjennom 4 intervjuer og streke under det som er aktuelt for analysene.

- Lese igjennom H sin teoridel og komentere den

Vi skal kanskje få oss katt! Broren til samboer har leid et hus av veivesenet som skal rives i dag. Og han har to katter. Den ene skal han ha med tilden nye leiligheten men der kan han bare ha en. Så den må omplasseres. Og vi er glad i den katten så vi skal søke borettslaget om å få ha to dyr. Det må tas opp på styremøte så må krysse fingrene! Katten er svart og ar lang pels og er fire år. Den er kjempekosete og rolig, så en perfekt katt for oss. Hvis den ikke blir omplassert så blir den avlivet, og det er for forferdelig å tenke på... Dessuten elsker jeg jo katter, og savner katt nå som jeg har flyttet fra familiekatten. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for gratulasjoner!

Hadde en super dag i går! I går ble elektrikeren ferdig med kjøkkenet så nå er kjøleskap og platetopp på plass. I dag skal de sette inn ovnen. Så nå blir det bra!! Etter å ha vært i leiligheten kom jeg meg i stallen. Red hesten 1 times bakketrening, og han ble sliten. Trave oppover kjempebratt skogssti mange ganger på rad tror jeg tok knekken på musklene hans. hehe

Etter det dro jeg og søster tilbake til leiligheten og der hadde jeg, søster, sambo, svigermor, bror til sambo og en kamerat grill"fest" med grillmat og kake. Av svigermor fikk jeg en grå og hvit Nike hettegenser. Kjempesøt!

I ett tiden bar det til sengs og jeg sov til ti. Litt irriterendes at jeg sov så lenge men...

Kan jo ramse opp det andre jeg fikk i gave i går også. :)

Mamma og pappa:

- Vannkaraffel fra Hadeland.

- Stor svartaktig tung vase til å ha i "Murgluggene" mine i stua.

- Kenwood smootihemaker! Endelig skal jeg lage meg masse smoothies!

- Lang hvit strikket tunika fra Bikbok med sløyfebånd rundt. Nydelig!

- Lang grå og hvit topp.

- 200 kr.

Fikk 350 kr fra mormor.

Av søster så fikk jeg:

- Høy kremhvit lyslykt til å ha på verandaen (eller inne da).

- Kubbelys fra glassmagasinet til å ha inni

- Kjempesøt bok der søster har skrevet masse oppskrifter i for hånd til meg! Det var en helt super gave! Tenk at hun har brukt så lang tid på det! :hjerte:

Det er gøy å få så mye gaver! Må innrømme at jeg aldri vokser opp på det punktet...

Nå skal jeg komme i gang med dagen og har mange småplaner:

- Gjøre om på det som skal endres i min teoridel.

- Lese igjennom 4 intervjuer og streke under det som er aktuelt for analysene.

- Lese igjennom H sin teoridel og komentere den.

- Rydde kjøkkenet for verktøy

- Rydde de klærne jeg har med inn i skapet.

- Rydde skittentøysklær i skittentøyskurven (Fikk ikke det før i går kveld) :P

Utenom dette så har jeg funnet noen stauder mamma skal dele til meg fra hagen sin. Så da blir det snart mer blomster!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som du har nok å gjøre ;) Høres ut som du hadde en herlig bursdag :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Lille Ballerina! :klemmer: Hadde ne kjempekoselig bursdag. :)

Nå sitter jeg og tenker på blandebatteri til kjøkken. Vi har sett på en buet med utrekkbar slange. Koster oss over 3000. Jeg syntes det er litt mye. Men samboer er litt uenig. Jeg har likevel fått lov til å bestemme. Men er så usikker, og vi må bestemme oss innen i morgen! Hm...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er jeg sinna på meg selv! Er jo medlem i mange bokklubber pga alle gavkortene vi fikk før jul, og jeg har alltid klart å avbesille. Men i dag så jeg at det var en bok jeg hadde glemt å avbestille! Så utrolig irriterendes! Det værste var at det var en bok om jobb og ledelse som het storeulvsyndromet... Den bør være bra for å si det sånn. :( Bortkasta penger! Dritt!

Hadde jo helt glemt bokklubben i alt flyttemaset...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...