Midna Skrevet 23. april 2008 Forfatter #761 Del Skrevet 23. april 2008 Marihan; Fregner er herlig! ;D Bra det ikke bare er meg som sovner til fotballkamp. hehe... I går hadde kjæresten bursdag! Den feiret vi med e ikea tur. Hehe. Av meg fikk han flatskjermstv 37 tommer med full hd. Den gaven falt i alle fall i smak. Litt dyr gave å kjøpe nå kanskje, men kunne ikke dy meg. Pappa jobber i et firma som selger tv+andre brunevarer og hvitevarer ut til butikker, så jeg får ganske bra priser i alle fall. Måtte bruke litt penger på ikea også, skummelt å gå inn der. Nå var det bare ting vi trengte da! - Noen deler til kjøkkenet som de ikke hadde sist - En enliterskjele, toliterskjele og treliterskjele. Så nå har vi hele tre kjeler. Får kjøpe mer etter hvert, men jeg vet liksom ikke helt hva vi vil ha mest bhov for mer av enda. - Wokpanne. Den kostet 395 men var utrolig stilig! Jeg er avhengig av wok å må ha en ordentlig. - Matchende glasspumpeflaske til såpe med stålpumpe og såpekopp i glass med stålbunn. Veldig stilig og enkelt, etter min smak i alle fall. - Lite stativ til å ha tannbørster i i stål. - En pose med klips til å lukke igjen poser med i mange søte farger. -To hvite kjøkkenhåndkler med noen gråaktige striper . Nå ar vi i alle fall noen flere ting til leiligheten. Er så mye som gjenstår av store ting som vi vil vente med til vi har malt. Ser for meg pener som flyr ja... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Serena Skrevet 23. april 2008 #762 Del Skrevet 23. april 2008 Marihan; Fregner er herlig! ;D Bra det ikke bare er meg som sovner til fotballkamp. hehe... I går hadde kjæresten bursdag! Den feiret vi med e ikea tur. Hehe. Av meg fikk han flatskjermstv 37 tommer med full hd. Den gaven falt i alle fall i smak. Litt dyr gave å kjøpe nå kanskje, men kunne ikke dy meg. Pappa jobber i et firma som selger tv+andre brunevarer og hvitevarer ut til butikker, så jeg får ganske bra priser i alle fall. Måtte bruke litt penger på ikea også, skummelt å gå inn der. Nå var det bare ting vi trengte da! - Noen deler til kjøkkenet som de ikke hadde sist - En enliterskjele, toliterskjele og treliterskjele. Så nå har vi hele tre kjeler. Får kjøpe mer etter hvert, men jeg vet liksom ikke helt hva vi vil ha mest bhov for mer av enda. - Wokpanne. Den kostet 395 men var utrolig stilig! Jeg er avhengig av wok å må ha en ordentlig. - Matchende glasspumpeflaske til såpe med stålpumpe og såpekopp i glass med stålbunn. Veldig stilig og enkelt, etter min smak i alle fall. - Lite stativ til å ha tannbørster i i stål. - En pose med klips til å lukke igjen poser med i mange søte farger. -To hvite kjøkkenhåndkler med noen gråaktige striper . Nå ar vi i alle fall noen flere ting til leiligheten. Er så mye som gjenstår av store ting som vi vil vente med til vi har malt. Ser for meg pener som flyr ja... HUUUUSTING... Jeg lagrer alle listene dine på PCEN, burde virkelig handlet inn mer selv. Men ærlig talt, jeg hater sånt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ada Blûe Skrevet 23. april 2008 #763 Del Skrevet 23. april 2008 Kjempe gøy med blogg! Som sagt så gleder jeg meg til å følge dere videre med pussing og fiksing. Neste så jeg kjenner det klør litt i fingrene selv. Så forresten meldingen din om at du ordnet det jeg spurte om, så da titter jeg innom på nytt igjen snart. Stor Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Midna Skrevet 24. april 2008 Forfatter #764 Del Skrevet 24. april 2008 Serena; hvordan kan du hate det? Å shoppe til leiligheten er jo kjempgøy selvom det bare er snakk om kjeler! Kanskje det bare er jeg som er rar? hehe... Fikk opp såpeskåla og pumpeflaska på badet og det ble kjempestilig. Tenkte jeg måtte ha matchende farge på såpestykket og den flytende såpa. Stort barn, små gleder. I går var en skikkelig bra dag! Vi fikk opp alle overskapene til kjøkkenet unntatt et, og det begynner faktisk å se litt ut som et kjøkken! I går fikk jeg også malt soverommet bortsett fra en vegg. Sovermmet vårt er stort, så det tar litt tid, men resultatet blir nok fint. I dag skal jeg ta den siste veggen, og så begynne rett på andre strøk. Når det er gjort er soverommet nesten ferdig. Og når soverom og kjøkken er ferdig da flytter vi inn! I dag har både jeg og kjæresten fri, så i dag blir det jobbing hele dagen. Vi skal først på smart club for å kjøpe mer maling og se på laminat. Har funnet en som heter elegant valnøtt, og den tror jeg kan bli fin i stua. Etter det blir det kjøkken og maling som står på planen. Vi skal også kjøpe innebygd ovn, ventilatorvifte og kjøleskap i dag. Huff, det er mye penger!! Ada: Koselig at du stikker innom! Skal prøve å få tatt litt mer bilder i dag. Håper alt er bra med deg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest marihan Skrevet 24. april 2008 #765 Del Skrevet 24. april 2008 Hvitevarer er dyrt ja! Kjedelig.. Men det er jo sånn man ikke trenger å kjøpe så ofte da Gleder meg til å se flere bilder! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Midna Skrevet 24. april 2008 Forfatter #766 Del Skrevet 24. april 2008 (endret) I dag har kortet gått varmt, men er veldig fornøyd med dagens kupp! Vi endte opp med: - Asko avtrekksvifte i stål - Asko kombikjøleskap i stål - Electrolucx platetopp med induksjon - Beha stekeovn i stål Vi betalte litt over 19 000 for alt. Så vil påstå at vi har fått mye for pengene selvom det mye penger! *grøsse* Vi fikk nesten 2000 kr i rabatt fordi samboer har jobbet der før da, så kan ikke klage. =) Hadde det ikke vært for at vi absolutt ville ha stål og absolutt ville ha induksjon hadde det jo blitt billigere. Men når man har spart opp penger til det er det jo gøy å få det ordentlig fint. Og så skal det jo uansett vare en stund. Vi var også en tur innom europris og kjøpte en liten søppeldunk i stål til badet til 129 kr. De har bygd om europrisbutikken totalt og fått mange flere varer, og nå var det faktisk utrolig mye fint der! Så tror jeg skal dra med meg mamma på en europrisrunde snart. Vi har shoppet enda mer i dag også... Pappa var innom gamle jobben sin og kjøpte gassgrill og fire verandastoler for oss. Så nå har vi grill og stoler, men ikke noe bord. Vi tenkte å finne et aluminiumsbord med glassplate til en grei pris. Da matcher det stolene, og det er lett å holde i stand. Dessuten så er det jo ganske stilig også. Det er i alle fall greie møbler til å begynne med! Må bare finne et bord først da, som ikke er så dyrt. Samboer fikk også microbølgeovn i stål og svart av foreldrene mine i bursdagsgave. Så nå har vi det meste vi trenger til kjøkkenet. Fikk også pakke i posten fra bokklubben i sad. Fikk settet med fire bakeboller i rustfritt stål, og en smoothie bok. Brukte gavekortet mitt på disse tingene, så det kostet meg ingen ting. Ønsker meg en smoothie maker i bursdagsgave, så krysser fingrene. Og mer enn dette har jeg ikke handlet i dag altså! Bortsett fra to spann maling. :hjerte: :hjerte: Sånn ellers i dag har jeg malt siste strøk på soverommet, og fikk god hjelp fra mamma. Nå ser det mye bede ut, og jeg gleder meg til å flytte inn der! Nå har je are å male listene igjen og male døren (som jeg klarte å lage et hakk i i stad). Kjæresten har jobbet på kjøkkenet. Har vært en del småarbeid der i dag, så har ikke skjedd så mye på den fronten. Pappaen min er foresten super! Jeg spurte han i går om han kanskje kunne hjelpe meg litt med å pusse opp stua, fordi jeg syntes det var litt vrient. Så sa mamma i dag at pappa gjerne ville "hjelpe til" i stua, men da ville han helst gjøre alt selv! Akkurat det kunne ikke passet oss bedre. Pappa har pusset oppveldig mye, og han hater at folk blander seg inn så han gjør det alltid helt alene. Og det er jo helt supert for meg! Jeg har tusen andre steder og male. Og jeg vet at hvis pappa fikser gulv og vegger i stua så blir det veldig ordentlig og pent. PÅ kvelden dro vi til en kamerat og grillet (for tredje gang denne uken). Broren til kjøæresten skal begynne å leie et rom av han og det er like ved oss, så da blir det til at vi er der ganske mye, men det er jo bare koselig. Marihan: Skulle egentlig ta bilder i dag men jeg glemte det. Skal ta med kameraet på lørdag jeg! I morgen skal jeg ikke i leiligheten før i elleve tiden. Jobber på kvelden, og gidder ikke å dra dit på dagen før jobb. Må heller få gjort litt skolearbeid og pakket litt mer ting hjemme. Samboer drar til leiligheten etter jobb og fortsettter å pusse opp, så må en tur dit på kvelden for å se hvordan det har gått i alle fall. På lørdagen jobber jeg på jobben til samboer fra til tre og etter det drar vi til leiligheten. Da skal jeg gå løs på listene tenkte jeg. Må liksom få soverommet ferdig, for da har vi et rommindreå tenke på. Endret 24. april 2008 av Miss Ariel Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Midna Skrevet 25. april 2008 Forfatter #767 Del Skrevet 25. april 2008 Nå er jeg skikklig lsiten i hele kroppen! Ligger fremdeles i senga og nå får jeg virkelig stå opp. Pleier ikke å ligge i senga så lenge akkurat... Planene for i dag: - Tur med dyret - Jobbe fra 14:30-22:30 - Rydde og pakke litt - Skrive litt på metode til bachelor. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest marihan Skrevet 25. april 2008 #768 Del Skrevet 25. april 2008 Stål og induksjon forstår jeg godt du vil ha! Når man først kjøper såpass dyre ting, så er det greit å få noe man liker. Jeg ville kjøpt det samme selv Så snill pappa du har! Er jo helt topp at han vil gjøre det helt selv og! Forresten det gavekortet du snakket om fra bokklubben.. Har sett mange inne på forumet som snakker om gavekort, er det noe man får hvis man melder seg inn eller? Litt uvitende her.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Serena Skrevet 25. april 2008 #769 Del Skrevet 25. april 2008 Nå er jeg skikklig lsiten i hele kroppen! Ligger fremdeles i senga og nå får jeg virkelig stå opp. Pleier ikke å ligge i senga så lenge akkurat... Planene for i dag: - Tur med dyret - Jobbe fra 14:30-22:30 - Rydde og pakke litt - Skrive litt på metode til bachelor. Jeg må begynne på igjen med de listegreiene snart... Beundrer deg virkelig som klarer å lage system i alt rotet... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Midna Skrevet 27. april 2008 Forfatter #770 Del Skrevet 27. april 2008 *gjesp* Så trøtt som jeg er i dag har jeg virkelig ikke vært på lenge. Men nå er heldigvis formen på vei oppover. I går fikk jeg til slutt av maskeringsteipen på soverommet. Var så frustrert at jeg ikke orket å begynne på listene en gang. Men det skal jeg etterpå med hjelp av en snill søster. Nå er kjøkkeskapene oppe og nede på plass unntat det som skal komme etter oppvaskmaskinen, og det ser ut som om det kommet til å bli kjempefint! Det som gjenstår på kjøkkenet nå er å sette inn hyller, dører, dørhåndtak, benkeplate, vask og blandebatteri. Kan se for meg at det tar liitt tid, men vi er godt på vei! Nå ska jeg i stallen og ta meg en ridetur med hesten sammen med søster før vi drar i leiligheten og gjør ferdig soverommet. I går pyntet jeg litt på badet med telys på flishylla over doen. Ble ganske koselig. Det er det eneste rommet som er sånn halveis koselig om dagen. Skal legge ut bilder i bloggen så fort jeg har fått overført dem til pcn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ada Blûe Skrevet 27. april 2008 #771 Del Skrevet 27. april 2008 Dere er så flinke. Jeg håper ikke du jo jobber noe særlig mer enn du bør. Du må passe på deg selv - og samboeren din! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lille Ballerina Skrevet 27. april 2008 #772 Del Skrevet 27. april 2008 Et stk nattevakt innom og vandrer i mørket Lenge siden jeg har vært her nå, og må oppdatere meg litt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Midna Skrevet 28. april 2008 Forfatter #773 Del Skrevet 28. april 2008 Hei på dere! I dag går det i ett! Jobbet fra 07-15, tok 16 toget til Oslo for å intervjue til bacheloroppgaven og nå har jeg nettop kommet hjem igjen. Nå skal jeg i stallen og trene hesten, og så skal jeg slappe av! Slitsom dag! Men den da gått greit også!=) I dag fikk jeg tilbud om å jobbe som stuepike når det passet meg fremover og spesielt i juli. Skulle bare sende en mail om når jeg kunne jobbe. Ikke den kuleste jobben sikkert, men frem til oktober så må jeg jobbe litt overalt på hotellet. Og jeg vil gjerne vite hvordan husøkonomavdelingen fungerer. Hvis jeg skal bli leder en dag er det vel så vktig å vite hvordan det er å jobbe "på gulvet". Husøkonomsjefen sa at hun hadde hørt så mye positivt om meg, og det var veldig hyggelig å høre! Dessuten sa sjefen min til meg i dag at det ikke var mange som var så motivert på jobb som meg, og det var koselig sagt! Føler absolutt at jeg har en fremtid på hotellet. Må bare bruke mase krefter på å jobbe meg oppover. Har absolutt ikke tid til å sitte her. *jage seg selv avgårde* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Midna Skrevet 28. april 2008 Forfatter #774 Del Skrevet 28. april 2008 Ada; jeg føler meg ganske på topp om dagen energimessig sett, hvis vi ser bort fra søndag. Så tror at det går veldig bra. Er så motivert til å få ferdig leiligheten slik at vi kan flytte inn! Tror det er litt værre med samboer, jeg må true han til å slappe av. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zarabi Skrevet 28. april 2008 #775 Del Skrevet 28. april 2008 å gratulerer med så gode tilbakemeldinger, det er så utrolig deilig å høre og selvtillitten bare fyker i været. jeg ser at dere er kommert godt på vei i leiligheten også Ha en flott uke Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Midna Skrevet 29. april 2008 Forfatter #776 Del Skrevet 29. april 2008 Takk Zarabi. Det hjelper veldig på selvtillitten det! Har et veldig godt arbeidsmiljø på jobb med ledere som er veldig flinke på tilbakemelding, og det gjør mye for selvtilitten! I daghar både jeg og samboer fri, og da må det jobbes. Nå sitter jeg hjemme med en kopp te og har en rolig start på dagen. Må nesten ha det etter den lange dagen i går. Kan ikke slite meg helt ut heller. I dag må jeg også gjøre litt skolearbeid, men det tenkte jeg å gjøre i leiligheten min! Nå skal jeg oppdatere bloggen med noen bilder av kjøkkenet og badet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Serena Skrevet 29. april 2008 #777 Del Skrevet 29. april 2008 Hei på dere! I dag går det i ett! Jobbet fra 07-15, tok 16 toget til Oslo for å intervjue til bacheloroppgaven og nå har jeg nettop kommet hjem igjen. Nå skal jeg i stallen og trene hesten, og så skal jeg slappe av! Slitsom dag! Men den da gått greit også!=) I dag fikk jeg tilbud om å jobbe som stuepike når det passet meg fremover og spesielt i juli. Skulle bare sende en mail om når jeg kunne jobbe. Ikke den kuleste jobben sikkert, men frem til oktober så må jeg jobbe litt overalt på hotellet. Og jeg vil gjerne vite hvordan husøkonomavdelingen fungerer. Hvis jeg skal bli leder en dag er det vel så vktig å vite hvordan det er å jobbe "på gulvet". Husøkonomsjefen sa at hun hadde hørt så mye positivt om meg, og det var veldig hyggelig å høre! Dessuten sa sjefen min til meg i dag at det ikke var mange som var så motivert på jobb som meg, og det var koselig sagt! Føler absolutt at jeg har en fremtid på hotellet. Må bare bruke mase krefter på å jobbe meg oppover. Har absolutt ikke tid til å sitte her. *jage seg selv avgårde* Herlig å høre, vennen. :D Du er dyktig, vet du. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Midna Skrevet 29. april 2008 Forfatter #778 Del Skrevet 29. april 2008 Serena: I dag har jeg shoppet igjen! - Tre malingspann til vegg - Et malingsspann til lister - 4 runde telysholdere i rødt glass for 2,50 kr stk. Fine å ha til jul! Hehe. - Verdens søteste dørmatte! Den var så jente, med hjerter og greier. Er helt forelsket i den. Må nesten legge ut bilde. - Hagebord på Europris til 600 kr. Det var faktisk ganske fint, i alle fall til den prisen. Så nå har vi både stoler, bord og grill. Grillen er foresten lekker! Gassgrill i svart og stor som er veldig stødig og pen. Den er egentlig ganske dyr, mn pga jobben til pappa fikk vi den for bare 1670 kr. Greit med en far som jobber som selger i leddet før butikk og som i tillegg får rabatter. Utenom det så kjøpte vi også gass til grillen, noe som var en veldig kjedelig utgift. Men må man så må man... I kveld skal vi grille på verandaen vår med to kamerater. Det gleder jeg meg til!! I dag har jeg utenom å shoppe skrevet på bacheloroppgaven. Skriver metodedelen, og det er jeg glad for! Metode er egentlig kjempemorsomt, og kan bare skrive og skrive i vei om alt i forbindelse med metodene våres. Driver og skriver nå, måtte bare ha meg en liten KG pause. Jeg har også pusset sparkel av alle listene på soverommet og vasket over dem. Nå er det klart til å males men frister ikke... Vurderer å vente til torsdagen så kan pappa instruere meg litt. Klarer liksom ikke helt å begynne. Har kanskje noe med at jeg ikke har helt lyst heller nei... Onkelen min har også vært her og sett på hvor vi skal trekke opp ledninger på kjøkkenet. Han er elektriker, så det passer jo bra. Så han skal fikse det i morgen! Nå driver kjæresten og broren hans og skjærer til og monterer benkeplater, så det begynner å hjelpe. Får vi strøm kan vi også koble til kjøleskapet vi har kjøpt men ikke hentet. Nå begynner ting sakte men sikkert å ordne seg! Tilbake til skolearbeidet... Når jeg kommer hjem sent i kveld/natt så må jeg også måke over kaninburet. Siden det er så varmt så kan kanina få stå i utelufteburet i natt, der er det stor plass så hun får stå der så mye som mulig fra nå. Jeg gleder meg også til å gjøre mer med hagen! Det som er i bedene begynner å vokse nå og det er så spennende å se! Men det får vel vente litt til. Egentlig burde jeg skjerpe meg og ikke henge her... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lille Ballerina Skrevet 30. april 2008 #779 Del Skrevet 30. april 2008 Åh, så mye flott du har handlet :-D Skal selv på shopping til helgen, og da blir det blomster for alle penga :smile: Vi skal på visning i neste uke på en enebolig, så er litt spent på det også :smile: Og så skal vi grille i dag Kos dere med planleggingen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest marihan Skrevet 30. april 2008 #780 Del Skrevet 30. april 2008 Her er det full fart skjønner jeg! Var innom bloggen din tidligere, morsomt at du legger ut så mange bilder. Føler nesten at jeg deltar i oppussingen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå