Gå til innhold

Miss Ariels lille hjørne

Midna

Anbefalte innlegg

Gjest marihan

Blir så misunnelig, men samtidig utrolig glad på dine vegne :) Det høres så så spennende ut å lage sitt eget hjem på den måten.. Er noe helt annet å leie leilighet, blir liksom ikke helt på ordentlig.

Kjøkkenet hørtes kjempefint ut! Gleder meg til å se bilder ;)

Kos dere med jobbing i leiligheta i kveld da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

m-m..det høres kjempe spennende ut :). Gleder meg så til det er min tur..hehe..(sagt det sikkert 20 ganger nå men :sjenert: ) Kos dere med prosessen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig at dere stikker innom! Er jo ikke rart dere gleder dere til det er deres tur! ;) Tenk at alt dette har dere å se frem til, og at det faktisk kommer til å skje. Er jo en deilig følelse det også!

Skal legge ut litt kjøkkenbilder når det er ferdig. Nå har jeg masse rivekjøkkenbilder. Kan kanskjelegge ut noen litt anonyme?

I dag har jeg og søster vasket veggene i kjøkkenet som skal males. Det gikk greit det. :) Samboer og broren hans har fjernet alle ledninger og stikkkontakter og stengt av strømmen (fikk litt hjelp av en elektrikerkamerat). Greit å kjenne noen slike! Nå har de også fått fjernet hele kjøkkeninnredninen, så nå er det fritt frem for nytt kjøkken! ;)

I dag har vi også vært å hilst på de nærmeste naboene. De var et ungt par med en unge på fire år som virket veldig hyggelige, og de sa at det bare var å bråke litt. ;) Greit å si i fra når vi skal rive og bråke syntes vi. Ble i alle fall veldig glad for at de virket så hyggelige!

Dagens morsomste hendelse:

Vi har bestilt sofa og den er LEKKER! Det syntes i alle fall jeg. ;)

Sofaen vår, men i feil farge Vi skal ha den i en slags gråfarge, som jeg syntes er sinnsykt kul i alle fall!

Nå har jeg kommet igang, mens typen og broren hans fremdeles er i leiligheten. Skal opp 06 for å dra på skole i morgen, og etter det skal jeg rett i leiligheten igjen. Skal jobbe fredag, lørdag og søndag så da blir det mest han som skal holde på. Men skal da engasjere meg litt etter jobb! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lik/god smak vi har da Marihan! ;)

Nå sitter jeg på skolen med gruppa og gjør ferdig semesteroppgaven i IKE. Nå er det nesten bare finpussen igjen og det er herlig! Gleder meg til vi har levert. Merker at jeg begynner å bl sliten av gruppearbeid nå... Mye diskusjon osv. Vi har da bacheloroppgaven igjen, men da har vi i alle fall bare den. ;)

I dag skal vi kjøpe maling, og så skal jeg begynne og sparkle og male kjøkkenveggen. Tror fargen blir antikk hvit. Er ikke helt den som liker å eksperimentere med farger. Liker lyse farger, og heller la det være farge på ting man lett kan bytte ut. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I går dra jeg til skolen litt over syv på morgenen og kom hjem halv seks. Vi klarte å gjøre ferdig hele oppgaven bortsett fra å printe ut (fordi at printeren på skolen ikke hadde helt dagen). Derfor er planen å levere til mandagen. Vi er i alle fall ferdig!

Da jeg kom hjem halv seks spiste jeg og så dro jeg rett ut i leiligheten. Kjæresten sliter litt med å få ned de gamle kjøkkenflisene, men det går fremover. Kjæresten dro på trening og jeg fant ut at jeg skulle gjøre litt hagearbeid, og det var koselig å stelle i sin egen lille hage. :) Fikk gravd opp bringebærbusken med rot, og luket alle blomsterbeddene. Det tok litt tid, mn ble mye finere! De som bodde der før brydde seg nok ikke såå mye med å stelle hage. Men nå skal det bli fint! Har også et blomstebedd ved siden av inngangsdøren som er helt nytt faktisk. Så der må det også plantes etterhvert. Men det må jeg ta litt ut mai. Jeg gleder meg i alle fall masse, og jeg merker at jeg virkelig liker hagearbeid! :) I dag var jeg faktisk litt alene i leiligheten for første gang! Det er ganske folksomt der for å si det sånn, men det er bare koselig! Jeg og kjæresten er ikke alene lenge av gangen. Men som sagt, koselig! Og folk er så hjelpsomme!

Jeg fikk også besøk av søsteren til kjærsten og stefaren hans. Han fikset døra til soverommet for oss og kom med litt ideer til maling. Den ene soveromsdøren ville ikke gå igjen så vi var litt bekymret for det. Men så var det bare en skrue som hadde falt ut fra hengselet så døren hadde glidd litt ut av posisjon. Så bra det er fikset!

Vi snakket også med formannen i borettslaget siden han bor på samme rekke som oss og han virket også hyggelig. I morgen skal vi hente dekoder til tv og greie til internett, for det får vi via fellesutgiftene. Greit å få opp internetten i alle fall.

-----------------

I dag skal jeg ikke i leiligheten før etter jobb i kveld, men kjæresten skal jobbe i leiligheten på ettermiddagen og kvelden. Jege jobber fra halv tre til halv elleve og hele helgen, så blir nok mest han som skal styre der da. Er spent på hvor mye han får gjort i helgen! Gleder meg sånn til å flytte inn!!

Siden jeg er hjemme på dagen i dag og knapt har vært hjemme i det siste så må jeg gjøre litt fornuftig:

- Rydde soverom

- Gå tur med dyret

- skrive litt på bachelor

- jobbe fra 14:30-22:30

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg opprettet min egen blogg der jeg tenkte å oppdatere med bilder og diverse fra oppussing og livet generelt. Blir gøy å ha et samlested for alt som skjer fremover!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan sende pm til dere jeg. ;) Nå har jeg bare opprettet selve bloggen, så sender pm når den første bloggen har kommet. Jeg jobber hele helgen så får sikkert ikke tid før søndags kvelden. :)

Denne fredagen på jobb har vært slitsom! Masse gjester og det har ått i ett. Jobbet ni timer i dag, i morgen skal jeg jobbe rundt tolv og sndag bare 5-6 hvis jeg er heldig da.

Blir penger i alle fall. :) Mens jeg er på jobb styrer typen i leiligheten. Han er så flink og står på hele tiden! Han er så herlig, og jeg gleder meg til vi kan flytte inn sammen. :rødme: :hjerte: :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye som huseiere! Det må være en utrolig deilig følelse. :) Leiligheten høres skikkelig fin ut, med hage å greier. Blir litt misunnelig jeg. :sjenert: Er skikkelig imponert over hvor flinke dere er til å jobbe. Det må være utrolig spennende og morsomt å skape sitt eget hjem sånn som dere gjør nå. Gleder meg utrolig mye til det blir min tur. Det blir liksom ikke helt det samme å leie.

Håper du får en fin jobbhelg, og at du koser deg masse i leiligheten. :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest marihan
Kan sende pm til dere jeg. ;) Nå har jeg bare opprettet selve bloggen, så sender pm når den første bloggen har kommet. Jeg jobber hele helgen så får sikkert ikke tid før søndags kvelden. :)

Denne fredagen på jobb har vært slitsom! Masse gjester og det har ått i ett. Jobbet ni timer i dag, i morgen skal jeg jobbe rundt tolv og sndag bare 5-6 hvis jeg er heldig da.

Blir penger i alle fall. :) Mens jeg er på jobb styrer typen i leiligheten. Han er så flink og står på hele tiden! Han er så herlig, og jeg gleder meg til vi kan flytte inn sammen. :rødme: :hjerte: :hjerte:

Å, så søtt!! Det blir sikkert kjempekos å flytte sammen :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå skriver jeg for første gang et innlegg fra huset mitt! Jeg sitter på det harde gulvet i stua fordi vi ikke har noen møbler, men allikevel. ;)

Så søte dere er foresten! Det er koselig med så mange tilbakemeldinger. <3

Denne helgen er hektisk. I dag jobbet jeg fra åtte på morgenen til sju på kvelden. Etter det dro jeg hjem og dusjet og så dro jeg rett til kjæresten og spiste god biffmiddag han hadde laget. Etter det bar det rett til leiligheten for å male tapet på kjøkken, og her er jeg enda. ;)

Mens jeg var på jobb i dag så kjøpte kjæresten og broren hans tapet og maling så nå er kjøkkenet tapetsert og vi har nettopp malt et strøk. Nå sitter vi og venter på at malingen tørker slik at vi kan male ett strøk til før vi legger oss. Jeg føler meg ganske trøtt og sliten nå. ;) Men føler at livet er perfekt! :D

I morgen skal jeg jobbe fra ni på morgenen til rundt to. Så blir en kort dag, og det er deilig! Da kan jeg dra rett ut i leiligheten etterpå. Tror de begynner å sette sammen kjøkken i morgen, og det er spennende!

Nå gleder jeg meg skikkelig til vi flytter inn altså!

Endret av Miss Ariel
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå sitter jeg på skolen og jobber med bacheloroppgaven. I dag leverer vi ike oppgaven, så da har vi barebachelor igjen! : D

Med mye jobbing og lite søvn i helgen er dette en litt tug mandag, men etter forholdene bra. ;)

I går gjorde jeg ikke så fryktelig mye i leiligheten. Jeg feiet gulvet i uteboden, skjærte ut matter fra ikea til å ha i kjøkkenskuffene og brettet papp og kastet plastikk. Ser litt kaotisk ut med jøkkeninnredning utover hele, men det blir forhåpentligvis bra! Vi grillet også pølser hos kameraten til samboer, og årets første grilling var bra! Nå ahr jeg vårfølelse i alle fall.

Planer etter skolen:

- Trene hesten

- Gjøre ferdig bursdagsgaven til kjæresten og kjøpe kort.

- Vaske vegger på soverom slik at de er klare til å males.

- Tur med dyret

Skal sikkert gjøre noe mer i leiligheten, men vet ikke helt hva enda. Samboer skal montere kjøkkeninnredningen i dag. Det er jeg litt spent på!

Har blitt minimalt med trening i det siste, men det får bare være. Nå har jeg andre ting å konsentrere meg om. Akkurat nå er alt litt kaos,og jeg vet liksom ikke helt hvasom sker fra dag til dag. Jeg er et skikkelig vanemenneske som liker å ha faste planer, så dette er litt merkelig. Men jeg har sikkert bare godt av det. Men jeg må si jeg gleder meg til alt er på plass!

I morgen blir det mst sannsynlig en ny ikeatur. V må bytte noe kjøkkeninnredning som det var noe galt med. Også var det noe de var tomt for så håper de har det nå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

ååå..det er så digg med vårsol :) Må bare fortelle det til deg også..hehe...28 grader i sola idag, det er helt utrolig.

Syntes du har vært flink med skolearbeidet også :) Ha en flott uke :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi! 28 var mye Zarabi! Var godt over 20 i solveggen, men ikke så mye. ;)

Nå har jeg fått litt fregner og litt farge i ansiktet. Herlig! Håper det blir like fint vær i morgen!

Nå har vi vært i leiligheten og vasket vegger på soverom, så nå er det klart til å males! Vi var også en tur hos en kmerat og grillet pølser og så på fotballkamp (dvs, jeg sov til fotballkampen). Til mitt forsvar var det en veldig myk og god sofa. ;)

Nå skal jeg snart sove, og i morgen skal jeg gjøre dette:

- Ikea tur for å kjøpe noen småting, klage på noen defekte kjøkkendeler og kjøpe det de var tomt for forrige gang.

- Gjøre ferdig bursdagsgaven og lage kort til kjæresten.

- Gå tur med dyret.

- Eventuelt begynne å male soverom

- Ringe for å avtale intervju til bacheloroppgaven.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...