Gå til innhold

Miss Ariels lille hjørne

Midna

Anbefalte innlegg

Lille Ballerina: :ler: Hehe, kan se det for meg! Fra og med nå skal jeg bli skeptisk til alle som kjører forbi stallen min. :fnise:

Zarabi: Rideturen var helt fin den bortsett fra at det regnet og jeg ble våt og kald. Føler meg dessuten litt umotivert til å ri om dagen siden han er til salgs.

Gårsdagen:

Dagens planer:

- I stallen og ri hesten.

- Jobbe fra 17-22.

- Rydde opp klær på badet.

Det endte med at jeg jobba fra 17 til 24 isteden, og det var så slitsomt! hehe... Var over 300 folk der på kick off, og jeg fikk ansvar for å selge og servere pølser, øl og mineralvann. Trodde jeg var ferdig med slikt da jeg sluttet som ekstrahjelp på bensinstasjon jeg men. ;) Det var helt greit altså! I den ene pausa som varte i 20 minutter så solgte vi pølser og drikke for over 3000 kr, så man kan si det gikk i ett ja. Etter det måtte jeg rigge om og rydde hele den svære salen. Så i dag verker det i både bein og armer. Jeg er faktisk STØL i armene!

Siden jeg ikke var hjemme før halv ett og ikke sovnet før halv to eller noe, lot jeg meg sove til halv ti i dag. Det var foresten mange greie folk på jobb i går, som det var lenge siden jeg hadde sett, så det var koselig!

Nå skal jeg ta meg en dusj og spise frokost. Etter det er planene:

- Tråle møbelbutikker sammen med kjæresten.

- Kontraktsmøte for leilighet 15:30.

- Trene!

- Gå tur med kaninen.

- Gjøre litt skolearbeid.

Endret av Miss Ariel
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Denne måneden skal jeg foresten tjene masse penger! Har en del vakter fra før + at jeg skal ta på meg alt jeg kan. Trenger masse penger til ugifter og ting til leiligheten. Jeg orker ikke å leve altfor trangt, så må jobbe så mye som mulig. Til helgen skal jeg jobbe masse. Det er kjedelig med lange jobbehelger siden jeg ikke får gjort så mye da. Men jeg merker det veldig på lønna da.

Jeg er glad for at jeg har spart opp ganske mange penger slik at jeg faktisk kan kjøre meg litt fine ting som jeg har lyst på til leiligheten uten å bli blakk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

- Trene!

- Gå tur med kaninen.

Nå har vi skrevet under på kontrakten, og nå er det enda mer virkelig! :hoppe: Deilig å få det overstått egentlig. :) Vi har funnet en sofa vi likte veldig godt. Men vi må ha en annen farge, og da har vi MASSE å velge mellom, så det er jo bare vanskelig. :P

Har også sett på kjøleskap og indksjonsovn. Har så lyst på induksjon så da blir det nok det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så herlig :-D Husket så morsomt det var når jeg og T. skulle flytte sammen.. :love: Og den følesen når vi endelig satt der og hadde det akkurat slik vi ønsket det rundt oss.. Sukk.. :rødme:

Kos dere og bruk tiden til å få det til deres drømmehjem! Det blir perfekt uansett :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lille Ballerina: Kjenner igjen den følelsen ja! :) Eller, vi har jo ikke tatt over enda og ingenting er ferdig, men kan skjønne hvordan det vil føles i alle fall! Gleder meg i alle fall skikkelig til ting egynner å falle på plass! Hopper nesten bare av tanken. ;)

Nå prøver jeg å lage en dataljert liste over alt vi trenger og hva det vil koste. Og en ting er i alle fall sikkert; å innrede leilighet koster penger!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

- Trene!

- Gå tur med kaninen.

- Måke kaninbur

Nå har jeg gått en 55 minutters tur. Det er skikkelig vårvær, og lukter skikkelig godt ute nå. Deilig. :) Det var trening 1/10 for denne måneden. I morgen skal jeg trene litt styrke.

Nå har jeg bare skolearbeid igjen, men det frister liksom ikke... Tror jeg skal lage meg en kopp te og kose meg med litt bok isteden jeg! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Serena

- Trene!

- Gå tur med kaninen.

- Måke kaninbur

Nå har jeg gått en 55 minutters tur. Det er skikkelig vårvær, og lukter skikkelig godt ute nå. Deilig. :) Det var trening 1/10 for denne måneden. I morgen skal jeg trene litt styrke.

Nå har jeg bare skolearbeid igjen, men det frister liksom ikke... Tror jeg skal lage meg en kopp te og kose meg med litt bok isteden jeg! ;)

Så deilig med gåtur. Har sendt deg PM, btw. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

M-m..det lukter skikkelig vår her også :) Er så deilig med vårvær. Ikke lenge til sommeren nå. Husker ifjor kom den helt plutselig her.. midten av mai, satt å leste til eksamen :)

Blir en treningstur på meg i morra tror jeg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Serena: Det er alltid herlig å gå tur. :) Så pm nå, og gratulerer med ny drakt. ;)

Zarabi: Jeg gleder meg sånn til sommeren! Eller først og fremst skikkelig varmt vårvær da. Krysser fingrene for at vi begge skal få til å trene i dag da. ;)

Stod opp halv ni i dag og kjørte hjem fra kjæresten. Nå skaljeg drikke en kopp te og få i meg litt frokost.

Dagens planer:

- Ri hesten "min".

- R hesten til søster.

- Trene litt styrke.

- Gjøre skolearbeid - metode til bachelor.

- Smårydde litt.

Jobber hele helgen så må gjøre så mye som mulig i dag, så jeg ikke blir stresset over alt jeg ikke rekker i helgen. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest marihan

Så flink du er som står opp tidlig og får ting gjort :)

Håper du får en bra helg, selv om du skal jobbe.

klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagens planer:

- Ri hesten "min".

- Stallarbeid for hesten ti søster+pusset hodelag (orker ikke å ri pga regn og kliss våt etter forrige ridetur).

- Trene litt styrke.

- Smårydde litt.

- Vaske matskåler til kanin.

Valgte å bare ri den ene hesten i dag. Fant ut at jeg skulle varme opp på en lengre skrttetur før jeg trente sdresur i ridehuset. Da jeg var på tur begynte det brått å pøsregne sidelengs, så jeg ble VÅT. Red dresur i ridehuset etterpå og tøket ganske gret opp, men ble litt kald. Så jeglot være å ri hest nummer to. Pusset hodelaget for å være litt snill mot søster da. Så får vi håpe at hun tilgir meg for at jeg ikke red. ;)

Etter stallen trente jeg litt styrke. Hadde jo på en måte varmet opp fra før så gikk bare gennom forskjellige øvelser. Så der var trening 2/10 gjennomført.

Nå er det tid for en god dusj, litt mat, og skolearbeid.

Marihan: Deilig å stå opp tidlig når man har fri. :) Er ikke alltid jeg klarer det da... Helgen blir sikkert greit selvom jeg skal jobbe. Er så koselig å være på jobb, så det blir nok ikke noe problem. Også trenger jeg masse masse penger. ;) Men når jeg skal være å lenge på jobb er jeg litt avhengig av at jeg på forhånd har gjort alt jeg skal hjemme så jeg ikke har noe jeg skulle ryddet opp i, eller har skolearbeid som ikke er gjort osv... Da blir jeg stressa. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagens planer:

- Ri hesten "min".

- Stallarbeid for hesten ti søster+pusset hodelag (orker ikke å ri pga regn og kliss våt etter forrige ridetur).

- Trene litt styrke.

- Smårydde litt.

- Vaske matskåler til kanin.

Yey! Klarte å fullføre alle planene! Nå er det sengetid for må opp før 07 i morgen for en laaang arbeidsdag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flink du har vært :) virkelig stått på du..

Så kjedelig at det plutselig begynte å hølje ned..hehe..typisk er det ikke :eeeh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bare ett ord kan beskrive hvordan jeg har det nå: SLITEN!

Frister ikke med skole nå etter 22 timers jobbing fordelt på to dager. Har ikke gjort noe annet enn å jobbe jo... Men får tenke penger. ;)

Nå skal jeg i alle fall på skolen for å møte gruppen, og vi skal jobbe med bachelor.

Skriver mer senere for må rkke toget snart...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kort oppsummering fra helgen: Lørdag jobbet jeg fra 08-19. Slitsom dag. Etter det lagde jeg og kjæresten burgere, og så på tv. Og så var den dagen over. ;)

På søndag jobbet jeg fra 0830-1930. Etter det dro jeg, søster og kjæresten til leiligheten til farmor for å fordele litt "arvegods", for å få gjort det før megleren kommer på tirsdag. Jeg endte opp med to nydelige tunge glassvaser, tre serverigsfat i glass, to store glassboller og to små glassboller og en telysholder. Mye av det var krystall og veldig pent. Tok også 6 penglass i veldig tynt glass med stett. Helt nydelige. Og 6 andre "penglass" i rett form hvis man kan kalle dem det. Det er fint å få noe ordentlig til pent. Skal også ha med en del andre ting, men det tror jeg at jeg har ramset opp før. :P La meg i halv tolv tiden, og stod opp seks på morgenen i dag. Er trøtt etter en lang og tung helg.

Planer for dagen:

- Skrive om etikk i metodedelen.

- Fikse litt på teoridelen min.

- Trene dresur med hesten.

- Gå tur med dyret.

- Trene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Planer for dagen:

- Gå tur med dyret.

- Trene?

Nå har jeg kommet meg hjem fra skolen, og nå er det bare en ting som frister. Nemlig sofaen. ;) Sitter i sofaen med pleddet, laptopen og en kaffe latte. Så må si jeg har det gaske godt. :)

Nå skal jeg bare kose meg med planlegging til leiligheten på ikea.no blant annet. Driver også å skriver prsliste og planlegger kjøkken. :D Det er så spennende!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flink du har vært til å jobbe, veit hvor mye det tar på å jobbe så mye på en helg :) men det blir masse masse penger..hehe

Syntes du er skikkelig flink til å jobbe med skolearbeidet også, ser ut som du har god oversikt og er i rute :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gårsdagens planer:

- Gå tur med dyret.

Fikk ikke trent i går men det får bare være! ;)

Nå drar jeg og kjæresten snart på IKEA! :hoppe: :hoppe: :hoppe: :hoppe: Vi skal se på de store møblene vi har sett oss ut på internett og titte på kjøkken (nå har vi faktisk nesten designet ferdig kjøkkenet vårt da, tror det blir kjempefint. Også skal jeg kjøpe diverse småting som glass og alt mulig rart! Gleder meg masse masse!! De store tingene kjøper vi ikke før vi tar over om 7 dager. For vi vil måle for å være sikker på at det ikke blir veldig rart. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...