Gå til innhold

Miss Ariels lille hjørne

Midna

Anbefalte innlegg

Gjør det samme med kattene mine jeg :) Kjøper små prøver av ulik kattemat hos veterinæren og sørger for variert kost når det kommer til tørrfor. Og så får dem regelmessig kokt fisk etc. Tror de trenger like mye variert kost som vi gjør :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det tror jeg du har rett i Lille Ballerina! Syntes du tar så godt vare på dyrene dine! Hvor mange katter har du? Dyr blir sikkert like fort matlei som oss hvis de spiser det samme dag ut og dag inn.

Når jeg flytter ut skal jeg sørge for å ha godt utvalg av grønnsaker og hele tiden ha urter som sitronmelisse, basilikum eller kruspersille i vindskarmen. Kaniner har faktisk flere smaksløker enn oss mennesker, så da setter de nok enda større pris på forskjellige smaker også. Dette skal jeg bli enda flinkere til å passe på nå fremover. Jeg syntes jeg er flink til å fore riktig med alltid tilgang på høy og slikt og små mengder pellets. Men jeg blir kanskje fort litt kjedeligi grønnsaksveien?

Dagens middag/kveldsmat blir i alle fall dette:

Noen gulrotbiter, litt stangselleri, noen bananbiter (aldri pøvd banan før så blir spennende å se om hun liker det), og karse blandet inn.

Til middag til meg og kjæresten i kveld skal jeg lage kjøttkaker, poteter, brun saus og surkål. Lenge siden jeg har spist det! Må en tur i butikken å finne kjøttkaker. Når jeg flytter ut så skal jeg lære å lage dette selv. Må spørre mamma om hun kan lære meg. ;)

Mine planer for dagen:

- Fikse på teoridelen min til bachelor

- Gå tur med kanin 20 min

- Måke kaninbur

- Lage middag til kjæresten i kveld

- Se på Lost opptak fra i går

- Begynne å skrive om selskapsform på ike oppgaven

Nå skal jeg kose meg med Lost!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har tre stk :) En hellig birma, en norsk skogskatt og en blanding mellom norsk skogskatt og perser :katt: Tre nydelige dyr, med tre totalt forskjellige personligheter. Birmaen er en dronning av dimensjoner, og er veldig klar over at hun er vakker. Skogskatten kommer aldri å får kos når jeg vil det, men gjerne mens jeg gjør noe helt annet. Og vesla som er blanding er et lite nervevrak pga ble tatt fra moren altfor tidlig og prøvd å bli tatt livet av pga feilavl av oppdretter. Alt i alt en herlig gjeng ;)

Jeg tenker som så at de har ikke valgt å bo hos meg, ergo må jeg sørge for at de faktisk forsetter å bo her. Så stiller dem likestilt ved fòrvaner, legetilsyn og pelsstell, på lik linje med meg selv :) Jeg bruker gledelig noen tusenlapper for å sørge for at de har det bra, for de gir så uenderlig mye tilbake til meg uten å kreve noe som helst. + at de med jevne mellomrom sørger for å holde akvariebestanden min nede.. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest GossipGirl
Det tror jeg du har rett i Lille Ballerina! Syntes du tar så godt vare på dyrene dine! Hvor mange katter har du? Dyr blir sikkert like fort matlei som oss hvis de spiser det samme dag ut og dag inn.

Når jeg flytter ut skal jeg sørge for å ha godt utvalg av grønnsaker og hele tiden ha urter som sitronmelisse, basilikum eller kruspersille i vindskarmen. Kaniner har faktisk flere smaksløker enn oss mennesker, så da setter de nok enda større pris på forskjellige smaker også. Dette skal jeg bli enda flinkere til å passe på nå fremover. Jeg syntes jeg er flink til å fore riktig med alltid tilgang på høy og slikt og små mengder pellets. Men jeg blir kanskje fort litt kjedeligi grønnsaksveien?

Dagens middag/kveldsmat blir i alle fall dette:

Noen gulrotbiter, litt stangselleri, noen bananbiter (aldri pøvd banan før så blir spennende å se om hun liker det), og karse blandet inn.

Til middag til meg og kjæresten i kveld skal jeg lage kjøttkaker, poteter, brun saus og surkål. Lenge siden jeg har spist det! Må en tur i butikken å finne kjøttkaker. Når jeg flytter ut så skal jeg lære å lage dette selv. Må spørre mamma om hun kan lære meg. ;)

Mine planer for dagen:

- Fikse på teoridelen min til bachelor

- Gå tur med kanin 20 min

- Måke kaninbur

- Lage middag til kjæresten i kveld

- Se på Lost opptak fra i går

- Begynne å skrive om selskapsform på ike oppgaven

Nå skal jeg kose meg med Lost!

Høres koselig ut.

Tror jeg også skal begynne å skrive slike lister. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå sitter jeg på skolen, og skal begynne å jobbe med IKE oppgaven. Det gikk bedre å stå opp i dag, selvom det aldri er gøy å stå opp klokken 06. ;)

I helgen skal jeg endelig jobbe igjen. Jobber fra 08-17 på lørdag, og 09-15 på søndag. Skal bli greit å tjent penger! Har en del vakter i april, og det er bra!

Tilbake til skolearbeidet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lille Ballerina: Kattene dine høres herlige ut! De har nok et godt hje hos deg. Hjemme har vi også en katt som vi "reddet" for et par år siden. Den ble også tatt for tidlig fra moren sin så den mangler nen "sosiale antenner", men utenom det er det den beste katten man kan ha! :)

GossipGirl: Lister er tingen! ;) Anbefales på det sterkeste. Håper alt står bra til med deg. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest marihan
Lister er tingen! ;) Anbefales på det sterkeste.

Enig med deg, digger lister! Skriver lister over alt mulig :) Kanskje jeg må lage en liste over alt som jeg skal gjøre i helga..

Håper du får en fin fin helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ada Blûe
Jeg og kjæresten har kjøpt oss rekehusleilighet!

:hoppe::danser: Så gøy! :danser::hoppe:

Jeg gleder meg til å lese flere planer om ny leilighet :). Ha en fin helg, vennen - noen morsomme planer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Zarabi - Syntes du du gjør MINST like mye skolearbeid som meg da! ;)

Marihan: Håper du hadde en fin helg! Skal inn å sjekke i dagboka di nå snart om dt ble noe liste på deg. ;)

Ada Blue - skal love at jeg kommer til å skrive msse planer her i dagboken! Nå er det snart to uker til vi tar over. Kontraktmøtet er til torsdagen. Gleder meg! :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I helgen har jeg jobbet, og det var deilig å tjene litt penger igjen! Var kjempefint å komme tilbake påjobb også. Merker at jeg triveshelt utrolig bra. Var to store konferanser i helgen, men alt gikk rolig og fint for seg. Jobbet fra 8-19 på lødag og fra 9-15 i dag. Greie arbeidsdager med andre ord. I april skal jeg heldigvis jobbe en del, og det er bra siden jeg flytter ut da!

Vurderer å begynne å gå igjennom rommet mitt og kvitte meg med ting jeg ikke skal ha med og slikt. Orker ikke å a me meg mye styr jeg bare vet blit liggende.

Nå skal jeg skrive på semesteroppgaven før kjæresten/snart samboer kommer på besøk. Han skal se på fotballkamp, og jeg tenkte å gjøre skolearbeid mens han gjorde det. ;) Greit å kunne være sammen, og få gjort noe fornuftig på en gang!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Planer for kvelden:

- Begynne å skrive på konkurrentanalysen i IKE

- Skrive minst et avsnitt til på nettverk i IKE

- Måke kaninbur

- Gå tur med kanina

- Oppdatere planleggingsboken for resten av uken og gjøre klart til skole i morgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Ada Blûe
Greit å kunne være sammen, og få gjort noe fornuftig på en gang!

Det høres koselig ut :hjerte: . Min kveld går også med til fornuftige oppgaver, dvs. oppgaveskriving og klesvask.

Hvordan blir det med dyrene dine når du flytter da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ada Blue - Jeg tar med kaninen. Siden jeg har hage så er ikke det noe problem. Og katten er familien sin, så den blir hjemme! :) Har litt lyst på egen katt etterhvert da, så får se...

Ballerina - Takk for klemmen! :klemmer:

Marihan - Skal ta MASSE bilder når vi tar over! Hvis noen er interessert i å se prospektet for å se hvordan det er så sender jeg det på pm altså! ;)

Nå får jeg fortsette å skrive.. Har faktisk fått gjort litt! =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg skrevet 710 ord på konkurrentanalysen og er foholdsvis ferdig. Så nå er jeg fornøyd!

Planer for kvelden:

- Begynne å skrive på konkurrentanalysen i IKE - 710 ord

- Skrive minst et avsnitt til på nettverk i IKE

- Måke kaninbur

- Gå tur med kanina (droppet denne da været tog helt av)

- Oppdatere planleggingsboken for resten av uken og gjøre klart til skole i morgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...