Gå til innhold

Miss Ariels lille hjørne

Midna

Anbefalte innlegg

Gjest GossipGirl
Da var trening 9 denne måneden unnagjort! Syklet 5 min på sykkelen til oppvarmingen og gjorde forskjellige styrkeøvelser etterpå. Tidligere på dagen gikk jeg også frem og tilbake til butikken, så syntes jeg har vært flink! :)

Semesperoppgaven: Jeg har også fått skrevet best- og worscase scenarioet, og funnet løsninger til det. Skal jobbe litt til med et par punkter senere men er nesten ferdig. Har hittil i dag skrevet 433 ord.

Nå skal jeg gå en liten tur med kaninen, samt fikse alt som trengs med henne før jeg drar til kjæresten og begynner å lage mat. Han hjelper faren si med å flytte i dag, så er ikke ferdig før i syv tiden. Får prøve å ha maten klar til det. Er veldig spent på om jeg får til bakte poteter med fyll altså! Potetene ble litt for små, så får se...

Produktiv og grei lørdag. Har også fått kost meg litt med boken jeg leser nå.

Jeg blir sliten av å lese her, jeg. ;)

Får skikkelig dårlig samvittighet i alle fall. Jeg har ikke gjort noe som helst produktivt de siste dagene. :D

Fikk du meldinga mi, btw? Jeg har eksamensperiode i april-mai, så vi kan satse på et møte da.

Hadde vært kos.

Klem:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Glemte vist å svar på den jeg... Gikklitt fort. :) Hvis vi får leiligheten så er det midt i innflyttingsperioden tror jeg, men skal sikkert få til noe for det. :) Sender deg melding etter tirsdag jeg!

Jeg har blitt syk! :( Kjempevondt i halsen, hodet, slapp osv... Irriterendes. Tror jeg skal ringe å siat jeg ikke kan ri i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest GossipGirl
Glemte vist å svar på den jeg... Gikklitt fort. :) Hvis vi får leiligheten så er det midt i innflyttingsperioden tror jeg, men skal sikkert få til noe for det. :) Sender deg melding etter tirsdag jeg!

Jeg har blitt syk! :( Kjempevondt i halsen, hodet, slapp osv... Irriterendes. Tror jeg skal ringe å siat jeg ikke kan ri i dag.

Nei, så leit:(

*klemmepå*

God bedring da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blah. :( Har lagt på sofaen i hele dag frem til nå. Lever på halspastiller, nesespray og hodetabeletter. :P

Nå er jeg virkelig lei av å ligge så skal prøve å ta meg en dusj å få i meg litt mat. Kjedelig dag! :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest marihan

Kjipt å være syk :( Håper du føler deg bedre nå :)

Er det i morgen dere får vite om leiligheten?? Du må oppdatere her inne! :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*Klage*

Er ikke bedre, vil heller si jeg er værre. :( Orker ingen ting. Skikkelig plagsomt. Men satser på at jeg er frisk til i morgen da!

Lover å oppdatere om vi er huseiere eller ikke i morgen!! :DD

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

STOR NYHET!

Jeg og kjæresten har kjøpt oss rekehusleilighet! Helt utrolig at vi fikk den! Det har ikke gått opp for meg enda. Jeg klarer liksom ikke helt å se for meg at jeg er "huseier" og skal flytte dit, hehe. Jeg er hopendes glad! Hadde det ikke vært for at jeg er syk, og å gå opp trappen er en hel treningsøkt for meg nå så skulle jeg feiret!

For jeg er fremdeles syk ja... :( Føler meg litt bedre i dag, og det er bra for i morgen er det bursdag til farmor og dit må jeg jo bare.

Jeg må fortelle litt om rekkehuet vårt da!

Den ligger på hjørnet så den har inngang på kortsiden. Ved siden av trappen er det en liten plass til å sette bord og stoler. Ved siden av der ligger hagen som er av helt grei størrelse. Det er noen blomsterbed og tuja busk mot naboen og helt nytt tregjerde rundt. Har planer om å få mer busker og finere blomsterbed så det blir litt mer skjermet.

Verandaen er helt ny, og den er ganske stor. I alle fall myye større en blokkleilighetsverandaer.

I første etasje er det vindfang, gang, kjøkken med spiseplass, kontor/soverom og helt nyopusset lekkert bad. I den ene enden går det trapp ned til kjelleren. I kjelleren er det et lite rom jeg kunne tenke å bruke til bod også er det hovedrommet der trappen kommer ned som er uopusset og så er det er vaskerom. Veldig deilig med separat vaskerom!

I andre etasje er det stooort soverom med skyvedørsgarderobe og selvfølgelig en stue.

Tror vi kommer til å få det veldig veldig fint jeg! Også liker jeg at det er jeller man kan lagre ting i. Litt frem i tid går det an å lage kjellerstue der inne og slå opp veggen mellom "boden" og det enda rommet, men har ingen planer om det med det første siden vi ikke har behov for det.

Gleeeder meg!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hoppe: :hoppe:

Så utrolig god nyhet snuppa!! Hopper litt for deg siden du ikke er i form til det selv :ler: Rekkehuset hørtes utrolig fint ut da, perfekt størrelse for to personer!

Må si jeg er litt misunnelig, leilighet er supert det -men savner egen hage og det å ikke bo med såå mange naboer rundt seg!

God bedring :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk, Adonia! Trodde du var i Thailand fremdeles jeg! :sjenert: Jeg tror det blir helt perfekt for oss, o jeg gleder meg til å ha en liten hage å stelle med! :)

Hadde du det fintpå ferie? :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg HATER å være syk! Håper energien kommer tilbake etter maten. Heldigvis har jeg en snill mamma som lager mat. Når jeg flytter så blir det ikke sånn lenger! ;)

Kjeder meg, men har egentlig mest lyst til å sove. Men føler at jeg bør være litt oppegående også. Kanskje ta meg èt bad etterpå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest GossipGirl

Hei søta.

Leit at du er syk, men så utrolig bra at dere fikk rekkehuset.

Gratuuuulerer.

Det blir bra, vel? :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gratulerer så mye med leiligheten! :-D En kjempe god nyhet! :klem: Må innom her og lese litt etter påskeferien. Føler meg helt utenfor når man ikke har vært på KG på nesten ei uke ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag føler jeg meg mye bedre! Sliter mest med vondt i hodet mye hoste nå. Men den hostingen blir kanskje et problem i begravelsen. Typisk å få mange hostekuler da liksom. Men får ta med meg pastiller og en liten flaske vann. Det må da være bedre å drikke litt vann enn å hoste til hele begravelsen.

Etterpå skal vi ha besøk av diverse folk i familien, og pappa har bestilt snitter og kake. Gleder meg til det blir over, men skal da bli koselig å treffe folk i familien det er lenge siden jeg har sett ogs.

Takk for hilsener Lille Ballerina og Zarabi! Vi tittet på nettet etterm øbler til stuen i går, men klarer ikke å bli enige. Hva passer til hvitt gulv og hvite vegger? Hvis noen har noe tips så tar jeg i mot med glede!

Tenk at jeg snart flytter! Det har fremdelesikke gått opp for meg. Skal ta masse bilder og kose meg skikkelig! :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Der var begravelsen ferdig og kaffe og kaker etterpå. Nå er jeg skikkelgi sliten, men føler at formen er ganske grei bortsett fra kraftig forkjølelse.

Nå er jeg nødt til å ta fatt på livet igjen,siden jeg har lagt i sengen de tre siste dagene. ;) Har masse skolearbeid og slikt å ta igjen så får bare begynne.

I kveld sal jeg i stallen. Siden hesten ikke har vintersko og det brått kom asse snø og is så må vi ri i ridehuset. Det er så dumt! Jeg lengter etter ridetur, men når det ikke er trygt er det ikke annet å gjøre... Hesten blir ridd bra i dresur om dagen da!

Jeg sitter og tenker på leiligheten og lurer på hvordan det vil bli. Jeg gleder meg sånn! Det blir gøy! Lurer på når vi skal dra på Ikea. Vil så fort som mulig!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Herregud! Nå fikk jeg skikkelig hjertebank! Tyepn ringte nettop og forklarte at på morgenen i dag ringte megleren og sa det var skjedd en feil og at hun som egentlig hadde kjøpt leiligheten hadde ansiennitet allikevel! Men hun skulle overføre de fra et annet boligbyggelag og hun hadde ikke sagt i fra at hun hadde ansiennitet der da hun medlte seg inn i det som tilhører leiligheten.

Så megler og hun som vi "tok" huset fra har sittet i møte med boligbyggelaget i dag og advokater og vi har nå fått beskjed om at leiligheten er vår. Så nå håper jeg at dette stemmer!!

Hun skulle vist gå videre med saken men da gikk det mer på erstatning fra boligbyggelaget, og det skulle ikke påvirke oss. Hjelpes... Håper dette stemmer og at det ikke blir mer frem og tilbake nå. Dette er ikke gøy!!

Dette har pågått siden morgenen i dag, men jeg fikk ikke vite noe før nå pga begravelsen. Det er jeg glad for,hvis ikke så hadde jeg vært nervevrak i hele dag.

Hvordan kan dette gå an liksom? Men når hun er så dum at hun ikke melder at hun har ansiennitet i et annet boligbggelag før fristen så kan hun jo ha det så godt. Dette burde hun jo tenkt på før! Føler meg skikkelig sinna nå, men det ser jo ut som om det går bra så da får jeg bare roe ned. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest marihan

Gratulerer med leilighet!! Hvis advokatene har sagt at leiligheten er deres, så kan de jo ikke gjøre om på det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har nok rett i det Marihan! :) Må rette litt på meg selv, det var jurister og ikke advokater. Men det spiller vel ingen rolle! ;)

I dag var det tungt å stå opp. Slet skikkelig med å sove i natt, uten at det var noen spesiell grunn. Først slet jeg med å sove selvom jeg var trøtt, og når jeg endelig sovnet så våknet jeg igjen etter noen timer og fikk ikke sove på lang tid. Da vekkerklokken ringte derimot, da ville jeg sove mer da! :fnise:

Kom meg da på skolen, dog en time for sent fordi jeg ikke rakk toget! På skolen har vi jobbet med bachelor og litt med ike oppgaven. Nå har jeg kommet hjem og skal fikse noen ting på teoridelen min til bachelor før vi skal sende det inn til veilederen i kveld.

Mine planer for dagen:

- Fikse på teoridelen min til bachelor

- Gå tur med kanin

- Måke kaninbur

- Lage middag til kjæresten i kveld

- Se på Lost opptak fra i går

- Begynne å skrive om selskapsform på ike oppgaven

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine planer for dagen:

- Fikse på teoridelen min til bachelor

- Gå tur med kanin

- Måke kaninbur

- Lage middag til kjæresten i kveld

- Se på Lost opptak fra i går

- Begynne å skrive om selskapsform på ike oppgaven

En ting gjennomført ;)

Fikk en link til en kjempefin gjennomgang av kaninmat. Hva man kan gi mye av, hva man bør gi i mindre mengder og hva man absolutt ikke må gi.

Fikk en del nye tips om grønnsaker jeg ikke har tenkt på å gi kaninen fordi jeg har vært redd omdet har vært skadelig eller ikke. Men nå skal jeg slå meg litt mer løs så hun får litt mer spennende middag av meg. ;)

Skal gå å gjøre i stand med en gang jeg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...