Gå til innhold

Miss Ariels lille hjørne

Midna

Anbefalte innlegg

Hei Gossip Girl og Ada :klemmer:

Jeg var da ikke så flink i går Ada. Eller jeg fikk o gjort det, men jeg føler at jeg burde ha gjort mye mer. Men sånn er det vel kanskje alltid? Har noen planer for uken og kan jo like godt skrive dem ned:

Mandag: Skole fra 08:30 - 14:30. Trene meg selv. Trene dresur med hesten.

Tirsdag: Fri fra skole :D Jobbe med bacheloroppgaven og skrive på forretningsplanen. Trene. Tur med kanin. Besøke farmor

Onsdag: Trene 2 hester (og med stallarbeid så tar det brått 5 timer) Fortsette å skrive på bacheloropgaven og forretningsplanen.

Torsdag: Skole fra halv ni til to. Sprangtrening med en dansk trener på kvelden.

Fredag: Skole fra halv ni og utover. Trene to hester etterpå.

Lørdag: Jobbe fra 9 til 3. Trene to hester etterpå.

Søndag: Trene hesten, trene meg selv. Jobbe med skole.

Ja dette er ca planer, men mer kommer nok. Deilig uke =)

---------------------------------

Nå sitter jeg på skolen og skal snart gå til toget. Vi har hatt om finansiering og sånn til forretningsplanen i tre timer og etterpå har vi jobbet med oppgaven i tre timer hvor vi har hatt tilgang på hjelp fra veileder.

Når jeg kommer hjem skal jeg trene, og så skal jeg trene dresur med hesten. Gleder meg til å ri i dag! Føler jeg har masse motivasjon!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nå har jeg kommet hjem fra skolen og sitter i sofaen med stooor kopp te og to små knekkebrød med kokt egg. Nå skal Jo Nesbø med Snømannen frem! Begynte nettop på den boken, og den er skikkelig bra hittil. Ikke at det var en overaskelse men. Så nå skal jeg kooose meg :)

Når jeg har kost meg "nok", så er det på tide å ta frem pcen igjen å gjøre en SWOT analyse for hotellet vi utvikler i semesteroppgaven. I dag har vi jobbet med dn økonomike delen, og det er ikke bare bare å skulle starte opp et hotell nej ;) Men det er da absolutt en lærerik oppgave som jeg sikkert kommer til å få brukt for senere :)

Men først; kosestund ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg skrevet litt på analysen, så nå er det på tide å dra i stallen!

Denne ukenblir helt stappfull av hest, og jeg må si jeg gleder meg. Har sprangtime for en dansk berider på torsdag og det blir spennende! Jeg driver mest med dresurridning, så det skal bli en fin fin annledning å hoppe litt hinder igjen. Hesten har kjempekapasitet i sprang, så det kommer til å bli veldig gøy!

Mine planer for trening av hesten i dag blir å først ri en litt lengre oppvarmingstur og så trene dresur i ridehuset. Kanskje han for en gangs skyldikke prøver å bukke meg av også... Det drev han jo med hele forrige uke hvis jeg ba han om noe han syntes ble litt for tungt. Så blir spennende å se. Er i alle fall topp motivert for trening!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ada Blûe
Nå har jeg kommet hjem fra skolen og sitter i sofaen med stooor kopp te og to små knekkebrød med kokt egg. Nå skal Jo Nesbø med Snømannen frem! Begynte nettop på den boken, og den er skikkelig bra hittil. Ikke at det var en overaskelse men. Så nå skal jeg kooose meg :)

Det høres ut som en herlig stund, og det unner jeg deg absolutt! :smilyblomst:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ada Blûe
Jeg leste Snømannen for en stund siden. Likte den veldig godt :)

*noterer tips*

Jeg har begynt på min første bok i serien om Harry Hole nå denne uken. Så langt virker det bra :).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Marihan og Ada: Nå har jeg kommet ca 100 sider på vei og den er kjempebra! :D Så den bør du absolutt lese Ada :)

-------------------------------------------------------------------

I går var en super dag! Eller deler av kvelden i alle fall. Jeg skulle trene hesten bare en time, men så ble det brått 1 time og 40 minutter. Så da ble jeg fornøyd med meg selv! Både jeg og hesten ble skikkelig svette og slitne :fnise: Ingen kan komme å si at hest ikke er trening i alle fall!

Hesten jeg rir er veldig krevendes å ri. Problemet er at jeg veldig ofte glemmer det, og jeg har veldig lett å føle at jeg er skikkelig dårlig. (dårlig selvtillitt ja ;) ) I går gikk det egentlig ganske bra, men så bare følte jeg at det gikk skikkelig dårlig. Så da spurte jeg hun ene voksne dama i stallen som har mye mer erfaring med hest enn meg om hun kunne ri han litt, så jeg kunne se på hvordan han gikk med henne. Og da viste det seg at han gikk mye bedre med meg. Og hun sa at hun ikke skjønte hvordan jeg fikk til å ri han så bra. Så da gikk selvtilliten opp igjen! :)

Så da har jeg lært en ting: Jeg må slutte å tro at jeg er så dårlig! Det er liksom så typisk meg! Så nå er det skjerpings.

Da jeg kom hjem ble kvelden derimot en del dårligere. Farmor har blitt veldig mye dårligere og det er vel ikke så lenge igjen nå... Jeg hadde egentlig planer om å besøke henne i dag, men vet ikke om jeg orker. Forrige gang jeg var der så hun liksom ut som seg selv. Og jeg tror kanskje jeg vil ha det bildet inne i hodet mitt... Hvis jeg drar i dag er det ikke sikkert hun merker at jeg er der en gang, og jeg har virkelig ikke lyst til å se at hun er så dårlig som hun er nå :( Da kommer jeg bare til å se for meg det hele tiden og det er heller ikke noe godt... Så jeg får tenke litt på det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og så var det dagen i dag da... Jeg var veldig lei meg i går kveld, men i dag er jeg ikek like lei meg. Jeg er selvfølgelig lei meg, men på en annen måte. Jeg klarte ikke å komme meg opp før halv ti. Har vondt i hodet og føler meg ikke helt på topp igjen. Sikkert fordi jeg har så mye å tenke på. Men det kommer seg nok.

Dagens planer:

- Gå tur med kanina

- Måke kaninbur

- Skrive mer på bachelor oppgaven

- Trene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en god nyhet også! Hun som har kjøpt rekkehusleiligheten vi vil ha har ikke noe ansiennitet!! Så da blir det enten vi som får den, eller noen andre... Men jeg har liksom troen! Så tirsdag 25 da får vi vite det. Den 19 er det ny visning, og da skal vi dit. Vi har jo sett leiligheten før, men vi må jo se om det kommer noen andre på visning! Håper ingen kommer... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får dra på visningen og snakke høyt om hvor mye arbeid det er her og der, og det virker som om det er fuktskader på badet o.s.v :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:fnise: Den tanken har vi også tenkt. Skremme bort alle de andre ;D Badet er "desverre" helt nyoppusset av fagfolk men ;)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

krysser fingra for at dere er de eneste som dukker opp og at det ikke har vært noen der på de tidligere visningene..hehe..

ser ut som det begynner å dra seg til for dere også da..men leilighet å greier..hehe

Du får nyte den siste tiden med farmoren din :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Zarabi! Det krysser vi fingrene for også :) Men det blir to laaange uker.

Nå har jeg fått slitt meg litt mer igjennom bacheloroppgaven. Har vel skrevet rundt 300 ord, kanskje litt under. Men det er så vanskelig! Og all litteraturen er lange forskningsrapporter på bitteliten engelsk skrift. Nå har jeg 934 ord til sammen på denne, så det går fremover. Jeg tror de andre på gruppen min har skrevet litt mer enn meg for de skriver om temaer det er lett å skrive mye om, og som kanskje ikke har like vanskelig stoff. Så gleder meg til jeg er ferdig med dette temaet så jeg kan skrive om noe som går litt bedre.

Dagens planer:

- Gå tur med kanina

- Måke kaninbur

- Skrive mer på bachelor oppgaven

- Trene

Endret av Miss Ariel
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er det Ada! :hoppe: Men jeg syntes det føles veldig lenge til da... Hvis vi får den så blir jeg så glad at jeg ikke vet hva jeg gjør! Og får vi den, da kan vi få oss en kattepus, sidendet er rekkehus. Det hadde vært supert!

Nå har jeg en ting til p åplanen som jeg liksom må gjøre og det er trening... Må si det ikke frister mest i dag. Jeg har mest lyst til å gå meg en tur og kanskje trene litt styrke etterpå. Men det regner sånn! Men tror jeg faktisk skal trosse været og ta på meg regntøyet. Har vært mye inne i dag, og man blir litt susete i hodet av det...

Men først; en kopp te og Jo Nesbø. Klarer ikke å legge fra meg boken!

:fnise: Mamma sitter i kontorstolen forran pcn og sover.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg fått trent litt også. Eller vil vel heller kalle det mosjon kanskje. Gikk en 35 minutters tur bare. Men fornøyd med det. Formen er ikke på topp i dag, så da trenger man jo ikke å slite seg ut :)

Så dette ble trening 5 denne måneden!

Har ikke akkurat shoppet så mye i det siste, har isteden spart masse ;) Men tirsdag i påskeferien da blir det shopping!

Shoppeliste/ønskeliste:

- Oligo 25 krem for tørr hud fra apoteket

- Skrubbehansker

- Trenchcoat. Har veldig lyst på rød. Noen som har sett en?

- Nye jeans - haater å kjøpe dette for syntes det er så vanskelig å finne noe som sitter pent. Men trenger virkelig.

Får se hva jeg finner :) Skal bli deilig å shoppe litt i alle fall!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sytes du har vært flink jeg..alle dager kan ikke være like, så da trenger man ikke trene og slite seg ut hvis kroppen ikke er helt enig i dine treningsplaner..hehe

jeg å vil ha en trenchcoat. men jeg vil gjerne ha en litt mørkere beige en..hehe..hvis det finnes...Jeg har det med å se for meg ting jeg vil ha, men som ikke finnes i butikkene..hehe..enten så vil jeg ha det plagget i en annen farge eller så vil jeg ha plaggem med ditt og uten datt...jeg er rett og slett umulig..hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, skjønner hva du mener Zarabi! Jeg ser også for meg ting som jeg aldri finner i butikken, også ender jeg opp med å ikke kjøpe noe ;) Tror jeg vet hva du mener med mørkere beige. Tror jeg har sett en på Vero Moda som kanskje passer til den fargen? Den er liksom ikke mørk brun, men ikke beige heller. Men sikkert ikke sånn du tenker på ;)

I dag var jeg fliiink! Har fri fra skolen og stod opp 08:00 : D Jeg har nok av planer for dagen da, så deilig å stå opp tidlig.

Har ansvaret for å trene to hester i dag så da tar det brått fem timer (må huske å ta med matpakke). Skal ha hesten som jeg alltid har også skal jeg ha en fullblodshoppe i tillegg som søsteren min egentlig trener. Planen var å først dra på en ridetur med fullblodshoppa. Etter det gjør jeg stallarbeidet som å møkke å gi vann. Etter det så er det hesten "min" sin tur. Er ikke sikker på om vi skal ri på tur eller ri dresur i ridehuset enda. Været er jo skikkelig dårlig i dag så får se an. Etter det så skal jeg leke frisør på hesten hvis eieren hans bare har husket å legge ut skjærekniven til meg. Hvis jeg har med tid da så pusser jeg over hodelaget hans. Egentlig så trenger dresursalen en puss også! Uff, kommer brått til å ta seks timer dette her! hehe...

Vel etter at jeg kommer hjem fra stallen en eller annen gang så får jeg sette ut kanina og så er det på tide med bachelor oppgave! Og så får jeg prøve å få inn en trening på kvelden også hvis jeg klarer å være flink. Frister i alle fall å trene nå. Jeg blir rett og slett mye mer opplagt når jeg står opp tidlig!

Dagens liste:

- Trene W (hesten som søster egentlig rir)

- Trene T (hesten jeg alltid rir)

- Pusse dresursalen til T

- Stusse mana til T (hvis eier har lagt frem kniven)

- Måke begge bokser og fylle vann

- Gå tur med kanina

- Skrive litt på bachelor

- Skrive noen notater til på SWOT analysen

- Trene

Hjelpes! Best jeg kommer meg avgårde :D *Krysser fingrene for at jeg ikke blir gjennombløt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

åå..da skal jeg innom Vero Moda å titte..hehe..sambo har sagt han skal ta meg med på shopping en dag..hvor han betaler :lur: FORELSKET :rødme: hehe..

Ser ut som du å har mye på agendaen..hehe..får sette igang jeg også..kommer meg sikkert ikke i seng før langt på natt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så snill kjæreste du har da Zarabi ;) Det er godt å være litt bortskejmt. Er det selv jeg :rødme:

I dag så ble jeg brått litt lat...

Dagens liste:

- Trene W (hesten som søster egentlig rir)

- Trene T (hesten jeg alltid rir)

- Pusse dresursalen til T

- Stusse mana til T (hvis eier har lagt frem kniven)

- Måke begge bokser og fylle vann

- Gå tur med kanina

- Skrive litt på bachelor

- Skrive noen notater til på SWOT analysen

- Trene

Stall oppgavene gikk helt bra bortsett fra at jeg ikke fikk lekt frisør da. Men det var ikke min skyld :)

Etter det har jeg spist litt og lest masse i Jo Nesbø boka! Klarer ikke å legge den fra meg. Ogås har jeg sovet litt da... :sjenert:

Nå skal jeg ta meg sammen å gå en liten tur med kanina før jeg kjører å hente kjæresten. Kanskje han vil trene litt med meg? Kan jo krysse fingrene for at han presser meg... kjenner at jeg er laaaaat!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...