Gå til innhold

Miss Ariels lille hjørne

Midna

Anbefalte innlegg

Yay! Min kjære har bestilt meg ny laptop i dag :-D Så da får jeg også vista! Hurra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så gøy Lille Ballerina! Du kan glede dg til vista! Jeg syntes det i alle fall er mye penere og mer oversiktlig. Hva slags pc har han bestilt til deg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joje - Ville bare si at det er koselig at du titter innom. Du har liksom ingen dagbok jeg kan kommentere i så sier det her. Du har ikke tenkt til å få deg dagbok da? ;)

Nå sitter jeg å spiser frokost, sitronte og ferskt polarbrød med smør. Har også kjøpt inn en pakke blå stenfrie druer å kose meg med utover dagen. Har ikke forelesning så skal jobbe masse med pensum frem mot eksamen.

DAGENS PLANER:

- Notater til læringsmål 3

- Notater til læringsmål 4

- Notater til læringsmål 5

- Notater til læringsmål 6

- Rydde kjøkkenet til kjæresten

- Lage wokmiddag til meg og kjæresten

De notatene blir ikke bare bare siden jeg ikke har lest pensumet til det enda. Må derfor først lese pensum og så skrive. Men sån blir det når man har eksamen i begynnelsen av februar ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Onsdag

Får nesten skrive litt raskt om onsdagen.

Hadde jo muntlig høring og det gikk bra - fikk altså bestått. Det lettet en bør fra mine skuldre! Jeg har jo fått A i det faget men på internett står det at jeg har fått F pga det greiene her. Men nå blir det vel rettet opp i så fort som mulig håper jeg. Blir faktisk litt kvalm av å se på den F´en - selvom jeg vet at jeg ikke har fått det. :sjenert:

I går lest jeg pensum og skev notater til læringmål 1 og 2 i del 2 av faget. Begynte å lese til læringsmål 3 men jeg sovnet da jeg var ca halveis :søvn: Da jeg våknet igjen 20 minutter senere var det på tide å dra i stallen. Det fristet lite da men ;)

Hesten er frisk igjen så i dag var det dresurtrening som stod på planen. Siden hesten har vært syk har han ikke blitt ridd med på bane siden lørdag så han var passe stiv i kroppen ja. Prøvde så godt jeg kunne å løsgjøre han men jeg måtte jobbe hardt. På slutten så var han ganske løs og fin i kroppen og bøyde seg greit - jeg sier greit for i frhold til hvordan det pleier å være var det ikke så greit. ;) Red sammenlagt 1 time og 10 minutter. Jeg ble skikkelig sliten fordi at når han ikke går ordentlig da er han veldig ubehagelig å sitte på. Det blir rett og slett veldig humpete, så jeg har brukt masse muskler til å prøve å sitte pent. Så i dag er jeg faktisk støl. Får håpe han går greit når eieren rir han i dag. På fredag så er planen å ri en tur sammen med søsteren min som har en annen hest på stallen. Etterpå er planen å pusse over salen og hodelaget.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest GossipGirl

Hei, vennen.

Blir imponert over hvor strukturert du er.

Skulle ønske jeg var like flink med læringsmål og greier.

Fikk du meldingen min?

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest marihan

Hei.

Gratulerer med gårsdagen, selv om det bare var bestått/ikke bestått :) Er jo greit å være ferdig med det der.. Skjønner godt at du ikke liker den F'en. Da jeg gikk ut av vgs, hadde jeg fått en karakter feil. Jeg hadde fått en treer istedet for en femmer. Heldigvis ordnet det seg raskt :)

Du er utrolig flink å studere! De dagene jeg ikke har forelesning tenker jeg alltid at jeg skal få gjort mye, men ender som oftest opp med å gjøre minst mulig :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gossipgirl Fikk melding din. Hadde litt dårlig tid da jeg lest den, men har planer om å sende en "lengre" melding tilbake så fort jeg får tid :klemmer: Du er i alle fall veldig flink og je krysser fingren for deg!

Marihan Jeg er også slik at jeg kan bli lat når jeg har fri. Men dette halvåret har jeg nesten ikke forelesninger på grunn avbachelor og bare ett lite fag og da må jeg rett og slett ta meg sammen. Men jeg syntes du er veldig flin jeg da!! :klemmer:

--------------------------------

DAGENS PLANER:

- Notater til læringsmål 4 + lese kapittel 11

- Notater til læringsmål 5

- Notater til læringsmål 6

- Trene

Tviler på at jeg klarer notater til alle læringsmålene i dag, men klarer jeg det ikke overfører jeg det til i morgen. Jeg har hittil i dag skrevet 4 og en halv side på pc. Syntes ikke det er så værst. Nå skal jeg i gang med sunn wokmiddag til meg o kjæresten me svinekjøtt, ris, sukkererter, paprika, babymais, gulrøtter og brokkoli. Sunt og kjempegodt!!

Har også lagt til på lista at jeg skal trene i kveld. Jeg vil prioritere det fremfør skolearbeidi kvled, men skal prøve å gjøre en innsats på skolearbeidet i kveld også da!

Endret av Miss Ariel
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er middagen spist og kjæresten har dratt avgårde på trening. Når han er tilbake så drar vi hjem til meg. Middagen ble kjempegod jeg jeg forspistemeg skikkelig. Elsker wok!!

Etter middag har jeg fortsatt å skrive notater og lese, og det går fremover ;)

DAGENS PLANER:

- Notater til læringsmål 4 + lese kapittel 6

- Notater til læringsmål 5 . Lese kapittel 11

- Notater til læringsmål 6 + lese artikkel 9

- Trene

- Gå tur med kanina

Nå skal jeg tilbake til arbeidet og skal lese artikkel nummer 9. Frister ikke men har jeg bestemt meg så har jeg bestemt meg. Deilig å være skikkelig produktiv og f unna masse i alle fall!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

- Notater til læringsmål 4 + lese kapittel 6

- Notater til læringsmål 5 . Lese kapittel 11

- Trene

- Gå tur med kanina

Begynte å lese artikkel nummer ni også. Kom halveis før jeg sovnet en times tid ;) Så fortsetter med den når jeg står opp i morgen! Kanina fikk heller ikke noen tur i dag men hun har stått i lufteburet rundt 6 timer da.

Er det en ting jeg er stolt av i dag er at jeg fikk trent! Jeg og kjæresten tok oss en 20 minutters joggetur. Jeg jogger så og si aldri så er fornøyd med at jeg klarte å jogge hele tiden uten å stoppe jeg :P Strengt talt jogget vi bare 15 minutter. De 5 første minuttene gikk vi også gjorde vi utfalls øvelser, noe som var TUNGT. Etter jogginga gjorde vi masse utfall frem og tilbake forran huset, og det var elt utrolig slitsomt. Etterpå tok jeg en del spenst hopp og armhevninger. Holdt på i 45 min ca, og er allerede skikkelig støl. Sliter med å gå normalt og bøye meg ned. Bra treningsøkt med andre ord. Vi tok oss også en liten joggerunde etter styrken for å løsne opp litt. Trening 7/10 er gjennomført!

Nå skal jeg sove! :søvn:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må bare skrive opp plan for morgendagen før jeg sovner:

- Notater til læringsmål 7 + lese artikkel 10

- Notater til læringsmål 8 + lese artikkel 11

- Måke kaninbur

- Gå tur med kanin

- Rydde over soverommet

- Ridetur med søster

- Pusse hodelaget til hesten

- Pusse salen til hesten

Mange planer med andre ord! Litt usikker på om jeg klarer skole målene, men jeg jobber fra jeg står opp og så langt utove jeg har tid så satser på å komme langt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er jeg så frustrert på det ene læringsmålet!! Får det ikke til!! Tror jeg må ut å få meg litt luft jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest marihan

Det kan hjelpe med litt luft eller bare legge bort skolearbeidet en stund og tenke på noe helt annet. Ikke press deg selv for mye Miss Ariel :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk Marihan :klemmer: Det hjalp veldig med frisk luft og nå går ting litt fremover igjen :)

Dagens plan så langt:

- Måke kaninbur

- Gå tur med kanin

- Rydde over soverommet

- Ridetur med søster

- Pusse salen til hesten

- Trene

Nå er jeg snart ferdig med artikkel nr 10 og når jeg har gjort den skal jeg ta mg en pause å rydde rommet før jeg begynner på notater igjen. Har lagt til et mål til for dagen - trene. Er kjempstøl i lår og rumpe etter treningen i går så jeg og kjæresten tenkte å gå tur i skogen i lysløypa i kveld også trene masse mage etterpå siden jeg ikke trente magemusklene i går ;) Når jeg har så mange lesedager så får jeg masse treneenergi! Og når jeg trener så klarer jeg å stå tidligere opp om morgenen også, så det lønner seg!

Endret av Miss Ariel
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagens plan så langt:

- Måke kaninbur + måket kjapt over utelufteburet

- Gå tur med kanin 20 minutter

- Rydde over soverommet

- Støvsuge soverom

- Tørke støv på soverom

- Ridetur med søster

- Pusse salen til hesten

- Trene

Fikk algt på enda noen ting på lista mi! Den blir bare lengre og lengre. Men ting bir vist gjort i dag så da er dt greit. Dessuten har jeg et lite rom så det er ikke så mye å støvsuge at det gjør noe ;) Gleder meg til jeg skal flytte ut for å si det sånn!!

Nå skal jeg lage meg toast og så bærer det til stallen sammen med søster, og da blir forhåpentlig alle målene som hører til i stallen fullført også. Kanskje jeg rekker litt mer skolearbeid etter stallen før jeg skal til kjæresten? Tror jeg skal klare det altså :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dagens plan så langt:

- Rydde over soverommet

- Støvsuge soverom

- Tørke støv på soverom

- Ridetur med søster

- Pusse salen til hesten

- Trene

Da var nesten alt gjort! Tror jeg dropper treningen, for slet med å ri i stad fordi jeg var så støl ;) Har også skrevet en del notater til læringsmål 7, men ble ikke ferdig. må vist lese en artikkel til også for å få det til. Så da får jeg bare fortsette der jeg slapp i morgen. Har da fått gjort mye i dag selvomjeg ikke har gjort alt. Jeg må i alle fall bli ferdig med dette før helgen er over!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joje - Ville bare si at det er koselig at du titter innom. Du har liksom ingen dagbok jeg kan kommentere i så sier det her. Du har ikke tenkt til å få deg dagbok da? ;)

Det er veldig koselig å lese her inne også. Jeg blir så imponert over hvor strukturert og målbevisst du er og ikke minst hvor mye du får ut av dagene dine. Utrolig flink er du. ;D

Jeg har faktisk vært inne på tanken om å lage dagbok flere ganger, men det har bare ikke blitt til det. Skal absolutt vurdere det. ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest GossipGirl
Dagens plan så langt:

- Rydde over soverommet

- Støvsuge soverom

- Tørke støv på soverom

- Ridetur med søster

- Pusse salen til hesten

- Trene

Da var nesten alt gjort! Tror jeg dropper treningen, for slet med å ri i stad fordi jeg var så støl ;) Har også skrevet en del notater til læringsmål 7, men ble ikke ferdig. må vist lese en artikkel til også for å få det til. Så da får jeg bare fortsette der jeg slapp i morgen. Har da fått gjort mye i dag selvomjeg ikke har gjort alt. Jeg må i alle fall bli ferdig med dette før helgen er over!

Hvis jeg hadde fått halvparten av det der inn på min timeplan, hadde livet vært herlig.

Håper du får en fantastisk helg, søta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...