Gå til innhold

Neimen stakkars, var oksene fæle med dem


Gjest milkyway

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Gjest

Har store problemer med å føle sympati for de som utsetter seg for slike ting. For ikke å snakke om hva de utsetter de vettskremte og uskyldige dyrene for.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Thea_*

Jo flere som blir skadet jo bedre spørr du meg.

Hva tror dem, at de kan overvinne en sint okse.Takke meg til...jævla idioter.

Hater dette, men hater virkelig tyrefekting mere.DETTE MÅ DET BLI SLUTT PÅ.

OKSELØPET ER GREIT NOK, FOR DA ER DET MENNESKERASEN SOM EVT BLIR MEST SKADET OG DET MENER JEG DEM FORTJENER NÅR DET ER DEM SELV SOM SETTER DET I STAND :frustrert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elastica

Jeg tror dessverre ikke at løpet ville blitt avviklet dersom det aldri ble noen skadede. Det er nok nettopp dette som holder oppe oppmerksomheten rundt denne meningsløsheten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest

Eg vaks opp på ein gard der det var oksar. Har hatt nokre "diskusjonar" med dyra. Spennande det, men ikkje noke eg ville reist til syden for å oppleve :ler:

Hugs iallefall dette: Pamplona og tyrefekting er ikkje sport, det er eit rituale. same kva du meiner om det, så ha dette som bakrunn!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenk litt positivt på det da. Oksene får en stund med fri løpetid (de kjeder seg sikkert på jordet) og i tilleg får de lov til og plage noen og folk blir skadet. Så lenge ikke oksene blir skadet så er det ikke verdens undergang. De har det sikkert dritgøy hver gang de skader noen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Men når skal det bli fokus på skadene på oksene? De blir stresset opp til å løpe fortest mulig på et underlag klovene dems ikke er laget for å håndtere, noe som fort resulterer i fall og brudd.

Se på det som om en hund blir jaget gjennom en folkemengde på lineoleum, skreket til, slått, og aner ikke hva som skjer. Tror neppe hunden tenker "oi, innertier!" når den biter i panikk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De kunne ihvertfall spart seg for å poste det bildet av han med hornet inni leggen i stort format øverst på forsiden på www.vg.no..

Kan ikke si at jeg hadde mye lyst til å se det..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest beekeeper
De kunne ihvertfall spart seg for å poste det bildet av han med hornet inni leggen i stort format øverst på forsiden på www.vg.no..

Kan ikke si at jeg hadde mye lyst til å se det..

Agurktid, ja.

Når man drar dit for å springe foran en hau med okser, så må man jo regne med at det kan gå galt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenk litt positivt på det da. Oksene får en stund med fri løpetid (de kjeder seg sikkert på jordet) og i tilleg får de lov til og plage noen og folk blir skadet. Så lenge ikke oksene blir skadet så er det ikke verdens undergang. De har det sikkert dritgøy hver gang de skader noen ;)

Gøy og gøy. Oksene blir tirra opp og jaga rundt omkring i gatene før de til slutt blir drept med spyd av tyrefektere på en arena.

Og kjeder seg på jordet? Hvilket jorde? Ofte blir de holdt innestengt i mørke rom i en lengre tid for å gjøre de ekstra forvirret og sinte når de blir sluppet ut i gatene..

:(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har heller ikke den helt store medfølelse for mennesker som blir skadd i et okseløp.... De ber vel om det selv når de stiller opp på noe slikt. Han kan vel heller være glad for at det var leggen som ble spiddet og ikke hjertet.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kunne ikke vært mer enig, DyneTryne. Føler ingen som helst sympati med dem. Under tyrefekting heier jeg på oksen og jubler hver gang tyrefekteren får seg et spidd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg vaks opp på ein gard der det var oksar. Har hatt nokre "diskusjonar" med dyra. Spennande det, men ikkje noke eg ville reist til syden for å oppleve :ler:

Hugs iallefall dette: Pamplona og tyrefekting er ikkje sport, det er eit rituale. same kva du meiner om det, så ha dette som bakrunn!

I mine øyne er det dyremishandling. Men det er klart, vi ser forskjellig på det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Gjest

Dyremishandling til de grader! Hater disse løpene! Tyrefekting og okseløp burde vært forbudt for lenge siden.

Jeg føler det er sånn vært år, ooiiiii seeee de ble skadet!!!! ER DET EN BOMBE KANSKJE?

Dumme, dumme mennesker!!

Må de brenne et visst varmt sted!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Bella_*

Hvor dum kan du være for å være med på dette, da... Til pass for dem, synes jeg. Jeg er helt enig med resten her, ingen sympati fra meg, nei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Den eneste jeg har sympati med er den stakkars oksen :(

Hvordan kan noen syntes noe sånt er gøy ? ?

Onde idioter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...